oliepeil stijgt 300 tdi. opvoerpomp of.....?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bart van Dessel

oliepeil stijgt 300 tdi. opvoerpomp of.....?

Bericht door Bart van Dessel »

Kennis van me heeft een 300 tdi Disco waarbij het oliepeil langzaam stijgt......koppakking is het zeker niet want olie is goed van kleur en verder geen symptonen van lekke koppakking. Kan het de opvoerpomp zijn? Of iets anders? Ik heb dit nog niet meegemaakt wat ik me kan herinneren.

Gr, Bart
Arthur Verhalle

Re: oliepeil stijgt 300 tdi. opvoerpomp of.....?

Bericht door Arthur Verhalle »

Bart,

Als je kennis niet af en toe op een (olie)boortoren geparkeerd staat, moet het toch één van de andere door het blok lopende vloeistoffen zijn. Een stijgend peil is een toename in hoeveelheid, dus als er niets wordt bijgevuld is het een intern lek. Het kan dus koelvloeistof of brandstof zijn. Beide hebben niet direct invloed op de kleur. Ik las laatst dat je eventueel diesel bij de olie zou kunnen ruiken aan de peilstok, maar hoeveel diesel je dan bij je olie moet hebben is me onduidelijk.

Je weet als geen ander hoe een 300tdi in elkaar zit, ik denk dat je dan ook wel weet dat er meerdere interne lekkages mogelijk zijn.

Arthur
dirk ambu

Bericht door dirk ambu »

Hoi Bart

Als het water is wordt meestal de olie vuldop chocolade melk bruin
En als het diesel is dan kan je het ruiken als de motor loopt en je haalt de olie vuldop eraf
Meestal ruikje het dan wel verder lijkt het mij dat de olie toch dunner zal worden op den duur

met vriendelijke groet

dirk ambu

land rover 109 serie 3 ambulance 1980 2,5 na en in opbouw defender 110 5 deurs 1986

[www.defender.mijnalbums.nl]
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Ik zou ook de opvoerpomp verdenken.

Niet te lang mee wachten kost hem zijn drijfstang lagers.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Plaats reactie