Poeh..... paar weken bezig geweest een 300tdi automaat in de defender te bouwen,
voor de zekerheid alles vervangen, nu is hij klaar, rijd perfect maar helaas "z..kt" de olie eruit langs de nieuwe krukaskeering.......
Dat is balen.... ga ik de prikkerstreffen in de Hemrik niet redden... nu maar even over nadenken of ik de motor eruit ga halen of de automaat erachter weg...
Misschien een iets verkeerd gedaan.......
Walter
krukas desceptie
Re: krukas desceptie
Verkeerd? 300Tdi achterste krukas keering keering kun je weinig aan fout doen zover ik me kan herineren.
wat wel kan is dat je een keering van BrSh*tpart hebt gebruikt? die lekken harder dan een lekke originele
Ik koop altijd Origineel LR of van Corteco heb daar nog nooit een probleem mee gehad.
Bak of motor er uit, ik denk dat de motor sneller is, maar daar zullen de meeningen over verdeeld zijn.
Succes
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/03/2013 02:06 door Andrew Colville.
wat wel kan is dat je een keering van BrSh*tpart hebt gebruikt? die lekken harder dan een lekke originele
Ik koop altijd Origineel LR of van Corteco heb daar nog nooit een probleem mee gehad.
Bak of motor er uit, ik denk dat de motor sneller is, maar daar zullen de meeningen over verdeeld zijn.
Succes
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/03/2013 02:06 door Andrew Colville.
ik denk ook dat de motor sneller en makkelijker (lees lichter) is,
maar ik heb nog niet alles van de bak weer gemonteerd dus ik ga onderlangs en proberen de automaat en tussenbak erachter weg te halen.
gelukkig heb ik hem op een brug dus word het wat makkelijker van.
maar ik heb nog niet alles van de bak weer gemonteerd dus ik ga onderlangs en proberen de automaat en tussenbak erachter weg te halen.
gelukkig heb ik hem op een brug dus word het wat makkelijker van.
Als het setje in een 110 ligt dan zou je sneller zijn de bak naar achteren te halen, onder de 110 heb je meer plaats dan b.v. een 90 of een Rangerover/Discovery.
En als dingen zoals aandrijf assen, handremkabel, uitlaat, tussenbalk etc niet gemonteerd zijn dan heb je een groot gedeelte van de klus al klaar, de automaat is lekker slank dus kun je redelijk goed bij de bouten, dan zou ik de bak even op een bak kirk zetten en een stukje naar achter halen zodat je weer bij de keering kunt.
Moets er geen vloeibare pakking tussen de aul huis van de keering en motor? of zat hier een O-ring/rubber pakking? dat is het eenige wat me zo te binnen schiet, ik heb al even geen 300tdi over de vloer gehad.
Is het niet per toeval de pakking/kit tussen carterpan en blok wat lekt? Ik meen te herinneren dat deze gekit waren, misschien een idee om dat even goed te bekijken.
Succes
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
En als dingen zoals aandrijf assen, handremkabel, uitlaat, tussenbalk etc niet gemonteerd zijn dan heb je een groot gedeelte van de klus al klaar, de automaat is lekker slank dus kun je redelijk goed bij de bouten, dan zou ik de bak even op een bak kirk zetten en een stukje naar achter halen zodat je weer bij de keering kunt.
Moets er geen vloeibare pakking tussen de aul huis van de keering en motor? of zat hier een O-ring/rubber pakking? dat is het eenige wat me zo te binnen schiet, ik heb al even geen 300tdi over de vloer gehad.
Is het niet per toeval de pakking/kit tussen carterpan en blok wat lekt? Ik meen te herinneren dat deze gekit waren, misschien een idee om dat even goed te bekijken.
Succes
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
Toch niet bij toeval te plastic montage sleeve vergeten te gebruiken?
Als je het zonder monteert is de kans groot dat de keerring beschadigd is bij montage.
In een goede keerring set zit het alu huis met daarin de keerring en een montagesleeve, kost ietsje meer maar gaat eigenlijk altijd goed.
Gert-Jan.
Als je het zonder monteert is de kans groot dat de keerring beschadigd is bij montage.
In een goede keerring set zit het alu huis met daarin de keerring en een montagesleeve, kost ietsje meer maar gaat eigenlijk altijd goed.
Gert-Jan.