slecht schakelen lt77
slecht schakelen lt77
goeie middag.
de l77 van de land rover heeft een raar schakelpatroon verder kun je ook niet goed voelen waar de versnellingen zitten.
heeft iemand enig idee wat dit probleem is?
Gr.sytse
de l77 van de land rover heeft een raar schakelpatroon verder kun je ook niet goed voelen waar de versnellingen zitten.
heeft iemand enig idee wat dit probleem is?
Gr.sytse
Re: slecht schakelen lt77
Kan verkeerde of vuile olie zijn. Die recent nog ververst?
Re: slecht schakelen lt77
Ligt niet aan de olie maar aan de plate gearchange bias spring adjuster. Is geen grapje, maar zo heet dat ding nu eenmaal. Onderdeelnummer FRC 9340. Kan ook de spring 1e/2e bias manual transmission zijn, ook geen grapje, onderdeelnr. FTC 1988.
Groetjes, Bart
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/03/2013 14:00 door Bart van Dessel.
Groetjes, Bart
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/03/2013 14:00 door Bart van Dessel.
Re: slecht schakelen lt77
ik heb de land rover pas 2 maanden en zover ik weet is de olie niet ververst.
zou het de bias plate kunnen zijn of de nylon bush? want ik heb gelezen dat die ook dit soort symptomen kunnen geven wanneer versleten.
Gr. Sytse
zou het de bias plate kunnen zijn of de nylon bush? want ik heb gelezen dat die ook dit soort symptomen kunnen geven wanneer versleten.
Gr. Sytse
Re: slecht schakelen lt77
bedankt voor de snelle reacties als ik de bias plaat heb besteld kan deze er dan zo in of moet dit dan nog op een speciaale manier afgesteld worden?
Gr.Sytse
Gr.Sytse
Re: slecht schakelen lt77
Je moet 'm zo afstellen dat ie recht vooruit zo in de 3 gaat, ook kijken dat ie lekker in de achteruit gaat. De nylon bus heb ik nog nooit hoeven te vervangen, het plaatje echter wel, komt best vaak voor. Je moet in principe in je auto de tunnel zo demonteren dat je er goed bij kan, het mechaniek zit recht onder de pook.
Als je de olie toch ververst dan raad ik MTF94 aan. ATF is absoluut niet meer van deze tijd, alhoewel ze het wel op allerlei sites adviseren.
Gr, Bart
Als je de olie toch ververst dan raad ik MTF94 aan. ATF is absoluut niet meer van deze tijd, alhoewel ze het wel op allerlei sites adviseren.
Gr, Bart
Re: slecht schakelen lt77
Als het probleem is dat je de 3 en de 4 moeilijk kunt vinden is het misschien genoeg om alleen de veer een beetje te verstellen. Daar zitten twee stelboutjes voor.
biasspringadjust.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cfb200ba42975b4586a97f67bca3fd4d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg.photobucket.com%2Falbums%2Fv384%2Fwestern214h%2Fbiasspringadjust.jpg', 'http://img.photobucket.com/albums/v384/western214h/biasspringadjust.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg.photobucket.com%2Falbums%2Fv384%2Fwestern214h%2Fbiasspringadjust.jpg', '', 16417810, 600, 600, 'Loading image ...', false);
fluitje van een cent.
Groet
Gert
biasspringadjust.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cfb200ba42975b4586a97f67bca3fd4d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg.photobucket.com%2Falbums%2Fv384%2Fwestern214h%2Fbiasspringadjust.jpg', 'http://img.photobucket.com/albums/v384/western214h/biasspringadjust.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg.photobucket.com%2Falbums%2Fv384%2Fwestern214h%2Fbiasspringadjust.jpg', '', 16417810, 600, 600, 'Loading image ...', false);
fluitje van een cent.
Groet
Gert
Re: slecht schakelen lt77
maar ik kan de boel wel gewoon open maken om te kijken of het plaatje kapot is of verbogen?
en is er dan een procedure die je moet volgen om het weer in elkaar te zetten?
alvast bedankt
en is er dan een procedure die je moet volgen om het weer in elkaar te zetten?
alvast bedankt
Re: slecht schakelen lt77
ja hoor. van boven tunnelbekleding eraf en je ziet gelijk als de veren los van de armpjes aan de pook liggen. Je zou, als je de pook links-rechts beweegt altijd die veer moeten voelen. zoniet stel je hem af volgens die tekening. Als er wat kapot is moet je wat meer doen uiteraard.
Groet
Gert
Groet
Gert
Re: slecht schakelen lt77
Sytse, ik stuur je een gedeelte van de workshop manual op PDF, daar staat alles in hoe het moet, moet je me wel even een mailtje sturen zodat ik je mailadres heb. info @ bartsautoservice punt nl
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: slecht schakelen lt77
Sytse,
Bart heeft het over een zogenaamde shortstick lt77 en Gert over een longstick. De oplossing en eventuele benodigde onderdelen is verschillend voor beide types.
Wat voor Land Rover heb je?
En weet je zeker dat je een lt77 hebt (lt77 heeft de achteruit links zitten, de R380 rechts)?
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis, werkeloos....
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen sinds kort op Benzine
Bart heeft het over een zogenaamde shortstick lt77 en Gert over een longstick. De oplossing en eventuele benodigde onderdelen is verschillend voor beide types.
Wat voor Land Rover heb je?
En weet je zeker dat je een lt77 hebt (lt77 heeft de achteruit links zitten, de R380 rechts)?
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis, werkeloos....
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen sinds kort op Benzine
Re: slecht schakelen lt77
de achteruit zit aan de linker kant het gaat om de bak van een land rover 90
Re: slecht schakelen lt77
Bij een LT77 en bij R380 is de bediening hetzelfde, uitzondering is inderdaad de longstick, volgens mij kun je daar weinig tot niks aan afstellen,
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: slecht schakelen lt77
Een 90, dan praten we dus over een longstick.
Daar is wel wat aan af te stellen (onder andere die bias spring van Gert). Dat bepaalt je middenpositie en daarmee de 3 en 4.
Ook de positie van de 5 kun je afstellen. Tevens kun je de zwaarte van de weerstand om de bak in zijn achteruit te zetten instellen.
Als je naar onderstaande foto (longstick van mijn Range) zie je een kunstof bus waar de kogel die onderaan de pook zit in valt. Deze kan natuurlijk kapot / uitgelubberd zijn.
Aan de onderzijde (voor positie van de 5) zie je een pinnetje naar binnen steken. Deze moet je shimmen. Procedure staat beschreven in WPH.
Aan de bovenzijde zie je een borgmoer. Door de sleufkop in- of uit te draaien bepaal je de weerstand die je moet overwinnen om de pook verder naar links te bewegen om vervolgens in zijn achteruit te zetten.
Als je de middentunnel verwijdert is het een makkie. Bij mij was het een verschrikkelijk zooitje daarbinnen. Alles zit simpel in elkaar en wijst zich vanzelf.
DSC02193.JPG --> mod_embed_images_loadimage('f9ab0cb22788b64eeef478b04e03bf51', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-0adJ3EsA_eo%2FTwyx8YpiRgI%2FAAAAAAAAB7k%2FAZcLs0J3RqE%2Fs1062%2FDSC02193.JPG', 'https://lh5.googleusercontent.com/-0adJ3EsA_eo/Twyx8YpiRgI/AAAAAAAAB7k/AZcLs0J3RqE/s1062/DSC02193.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-0adJ3EsA_eo%2FTwyx8YpiRgI%2FAAAAAAAAB7k%2FAZcLs0J3RqE%2Fs1062%2FDSC02193.JPG', '', 16418909, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Zie ook: [www.landroverweb.com]
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis, werkeloos....
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen sinds kort op Benzine
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/03/2013 14:14 door Franc.
Daar is wel wat aan af te stellen (onder andere die bias spring van Gert). Dat bepaalt je middenpositie en daarmee de 3 en 4.
Ook de positie van de 5 kun je afstellen. Tevens kun je de zwaarte van de weerstand om de bak in zijn achteruit te zetten instellen.
Als je naar onderstaande foto (longstick van mijn Range) zie je een kunstof bus waar de kogel die onderaan de pook zit in valt. Deze kan natuurlijk kapot / uitgelubberd zijn.
Aan de onderzijde (voor positie van de 5) zie je een pinnetje naar binnen steken. Deze moet je shimmen. Procedure staat beschreven in WPH.
Aan de bovenzijde zie je een borgmoer. Door de sleufkop in- of uit te draaien bepaal je de weerstand die je moet overwinnen om de pook verder naar links te bewegen om vervolgens in zijn achteruit te zetten.
Als je de middentunnel verwijdert is het een makkie. Bij mij was het een verschrikkelijk zooitje daarbinnen. Alles zit simpel in elkaar en wijst zich vanzelf.
DSC02193.JPG --> mod_embed_images_loadimage('f9ab0cb22788b64eeef478b04e03bf51', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-0adJ3EsA_eo%2FTwyx8YpiRgI%2FAAAAAAAAB7k%2FAZcLs0J3RqE%2Fs1062%2FDSC02193.JPG', 'https://lh5.googleusercontent.com/-0adJ3EsA_eo/Twyx8YpiRgI/AAAAAAAAB7k/AZcLs0J3RqE/s1062/DSC02193.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-0adJ3EsA_eo%2FTwyx8YpiRgI%2FAAAAAAAAB7k%2FAZcLs0J3RqE%2Fs1062%2FDSC02193.JPG', '', 16418909, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Zie ook: [www.landroverweb.com]
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis, werkeloos....
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen sinds kort op Benzine
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/03/2013 14:14 door Franc.
Re: slecht schakelen lt77
de bias plaat moest gewoon afgesteld worden want de veren zaten ook helemaal niet goed meer.
we viel op dat de groefjes van de selectorhousing helemaal uit gesleten was waardoor er nog steeds speling op de pook zit
heel erg bedankt voor de hulp iedereen hij schakelt weer goed van de zomer ga ik de selctor housing vervangen. [www.lrseries.com]
Gr. Sytse
we viel op dat de groefjes van de selectorhousing helemaal uit gesleten was waardoor er nog steeds speling op de pook zit
heel erg bedankt voor de hulp iedereen hij schakelt weer goed van de zomer ga ik de selctor housing vervangen. [www.lrseries.com]
Gr. Sytse
Re: slecht schakelen lt77
Hoi,
Ik heb nooit begrepen wat ATF olie in een hand-geschakelde bak doet. De smeer-eigenschappen zijn niet bijzonder. Warmte afvoer zal wel voldoende zijn, maar een synchromesh tot stilstand dwingen, dat gaat niet goed gaan, ofwel, je krijgt deze niet in zijn versnelling, of hij laat je merken dat hij een versnelling met veel herrie inlegt.
We hebben bij de oude Amerikaanse Automatiek bakken vroeger zelfs motorolie bij de ATF gedaan, werd de bak een stuk rustiger en bleef het gewoon doen.
Sytse, veel succes met het aftellen,
Jos
Profiel+III.jpg --> mod_embed_images_loadimage('aa4fb40365b1336c51502893f757eecd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-R1UMZNi_mZI/UophGk5cUjI/AAAAAAAAJNA/Gz8iTitKsG8/w965-h418-no/Profiel+III.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', '', 16421115, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
Ik heb nooit begrepen wat ATF olie in een hand-geschakelde bak doet. De smeer-eigenschappen zijn niet bijzonder. Warmte afvoer zal wel voldoende zijn, maar een synchromesh tot stilstand dwingen, dat gaat niet goed gaan, ofwel, je krijgt deze niet in zijn versnelling, of hij laat je merken dat hij een versnelling met veel herrie inlegt.
We hebben bij de oude Amerikaanse Automatiek bakken vroeger zelfs motorolie bij de ATF gedaan, werd de bak een stuk rustiger en bleef het gewoon doen.
Sytse, veel succes met het aftellen,
Jos
Profiel+III.jpg --> mod_embed_images_loadimage('aa4fb40365b1336c51502893f757eecd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-R1UMZNi_mZI/UophGk5cUjI/AAAAAAAAJNA/Gz8iTitKsG8/w965-h418-no/Profiel+III.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', '', 16421115, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
Re: slecht schakelen lt77
Voor je aan al deze operaties begint :
kijk even of er dunne rode of dikke gouden olie in zit. Op Kroon-olie lijsten staat vaak helaas verkeerd dat er handtransmissie olie in moet.
Met deze olie schakelt de bak inderdaad als een oude trekker. Verversen stukkie rijden en opgelost kan de remedie al zijn voor je alles begint te slopen.
grtn
RoLandRover dieweerterugisvaneenmaandjesuriname.
enneterachterkomtdathijnietallesheeftgelezenmetz'njetlag
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/03/2013 08:23 door RoLandrover.
kijk even of er dunne rode of dikke gouden olie in zit. Op Kroon-olie lijsten staat vaak helaas verkeerd dat er handtransmissie olie in moet.
Met deze olie schakelt de bak inderdaad als een oude trekker. Verversen stukkie rijden en opgelost kan de remedie al zijn voor je alles begint te slopen.
grtn
RoLandRover dieweerterugisvaneenmaandjesuriname.
enneterachterkomtdathijnietallesheeftgelezenmetz'njetlag
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/03/2013 08:23 door RoLandrover.
Re: slecht schakelen lt77
Heeft iemand toevallig een werkplaatshandboek in het Nederlands?
Ik moet ook zoeken naar de versnellingen en in z'n 5 gaat hij nu helemaal niet meer
Gr. Stef
Ik moet ook zoeken naar de versnellingen en in z'n 5 gaat hij nu helemaal niet meer
Gr. Stef
Re: slecht schakelen lt77
Dan moet je waarschijnlijk de veertjes die de pook op de juiste plek houden afstellen.
Als dat niet het geval is moet je de bias plaat bekijken omdat deze waarschijnlijk gebroken of verbogen is.
Verder kan het het nylon busje zijn dat versleten is of niet de juiste preload heeft.
Gr, Sytse
Als dat niet het geval is moet je de bias plaat bekijken omdat deze waarschijnlijk gebroken of verbogen is.
Verder kan het het nylon busje zijn dat versleten is of niet de juiste preload heeft.
Gr, Sytse
Re: slecht schakelen lt77
Hoi Bart,
Ik heb zojuist mijn LT77 bak weer gevuld met nieuwe ATF olie. Reden was dat ik dacht dat de smering niet meer voldoende was als ik in de 5e versnelling over de snelweg reed. het werd loeiheet bij mijn voeten hetgeen ik kon verklaren door een erg hete versnellingsbak. Nadat ik er nieuwe olie op had gedaan heb ik opnieuw een testrit gemaakt en een temperatuursensor op de versnellingsbak geplaatst. Als ik gewoon in de derde en vierde versnelling aan het cruisen ben blijft de temperatuur tussen de 30 en 40 graden. Ga ik de snelweg op en schakel door naar de vijfde versnelling en blijf rond de 90 km/uur rijden dan loopt de temperatuur al gauw op naar zo'n 50 graden. Als ik vervolgens stop en er geen rijwindkoeling meer plaatsvindt loopt de temperatuur verder op tot zo'n 52 graden. Gevoelsmatig hetzelfde als met de oude ATF olie. Nu lees ik dat jij inmiddels andere oliesoorten heb gebruikt. Kun je me een advies geven over een eventuele andere/beter geschikte toe te passen oliesoort zodanig dat ik ook wat langere ritten op de snelweg kan maken zonder dat de temperatuur al te hoog oploopt, de herrie wellicht minder wordt (neemt ook toe bij warmer worden van de versnellingsbak) en de versnellingsbak heel blijft.
Ik kijk uit naar je reactie,
groet, Peter
Ik heb zojuist mijn LT77 bak weer gevuld met nieuwe ATF olie. Reden was dat ik dacht dat de smering niet meer voldoende was als ik in de 5e versnelling over de snelweg reed. het werd loeiheet bij mijn voeten hetgeen ik kon verklaren door een erg hete versnellingsbak. Nadat ik er nieuwe olie op had gedaan heb ik opnieuw een testrit gemaakt en een temperatuursensor op de versnellingsbak geplaatst. Als ik gewoon in de derde en vierde versnelling aan het cruisen ben blijft de temperatuur tussen de 30 en 40 graden. Ga ik de snelweg op en schakel door naar de vijfde versnelling en blijf rond de 90 km/uur rijden dan loopt de temperatuur al gauw op naar zo'n 50 graden. Als ik vervolgens stop en er geen rijwindkoeling meer plaatsvindt loopt de temperatuur verder op tot zo'n 52 graden. Gevoelsmatig hetzelfde als met de oude ATF olie. Nu lees ik dat jij inmiddels andere oliesoorten heb gebruikt. Kun je me een advies geven over een eventuele andere/beter geschikte toe te passen oliesoort zodanig dat ik ook wat langere ritten op de snelweg kan maken zonder dat de temperatuur al te hoog oploopt, de herrie wellicht minder wordt (neemt ook toe bij warmer worden van de versnellingsbak) en de versnellingsbak heel blijft.
Ik kijk uit naar je reactie,
groet, Peter
Re: slecht schakelen lt77
Die temperaturen is niets mis mee.
ik meet met een infrarood meter tijdens het rijden rond de 60 graden op mijn LT76.
En vroeger op de LT77 in mijn 110 ook zo. Op hele warme dagen zelfs 70 graden.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('da536ab55eaa6eea9b5e232bfb7ba573', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 17127640, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('7165431bec9fe535f2a6c90db15cd81e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 17127640, 600, 600, 'Loading image ...', false);
ik meet met een infrarood meter tijdens het rijden rond de 60 graden op mijn LT76.
En vroeger op de LT77 in mijn 110 ook zo. Op hele warme dagen zelfs 70 graden.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('da536ab55eaa6eea9b5e232bfb7ba573', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 17127640, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('7165431bec9fe535f2a6c90db15cd81e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 17127640, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: slecht schakelen lt77
Die temperatuur is idd niks mis mee, je zou 's kunnen overwegen om wat meer isolatie toe te passen. Kan de warmte trouwens niet van je uitlaat afkomen? Je kunt nog overwegen om een oliekoeler te plaatsen, de laatste Range Rovers met LT77 (3.9i) hadden deze voorziening maar jou temperatuur is eigenlijk niks mis mee.
Qua olie, ik doe nooit ATF meer op 5 bakken, alleen nog maar MTF94 olie, heb ik veel betere ervaringen mee, ondanks dat het (gedateerde) advies anders is. MTF smeert veel beter en is stiller. Maar als jouw bak al veer herrie maakt dan is er misschien iets anders aan de hand.
Gr, Bart
Qua olie, ik doe nooit ATF meer op 5 bakken, alleen nog maar MTF94 olie, heb ik veel betere ervaringen mee, ondanks dat het (gedateerde) advies anders is. MTF smeert veel beter en is stiller. Maar als jouw bak al veer herrie maakt dan is er misschien iets anders aan de hand.
Gr, Bart
Re: slecht schakelen lt77
Bart van Dessel Schreef:
> Qua olie, ik doe nooit ATF meer op 5 bakken,
> alleen nog maar MTF94 olie, heb ik veel betere
> ervaringen mee, ondanks dat het (gedateerde)
> advies anders is. MTF smeert veel beter en is
> stiller. Maar als jouw bak al veer herrie maakt
> dan is er misschien iets anders aan de hand.
>
> Gr, Bart
Ik zou het er in doen ipv er op.
Misschien smeert het dan nog beter.
Gr. Kees
> Qua olie, ik doe nooit ATF meer op 5 bakken,
> alleen nog maar MTF94 olie, heb ik veel betere
> ervaringen mee, ondanks dat het (gedateerde)
> advies anders is. MTF smeert veel beter en is
> stiller. Maar als jouw bak al veer herrie maakt
> dan is er misschien iets anders aan de hand.
>
> Gr, Bart
Ik zou het er in doen ipv er op.
Misschien smeert het dan nog beter.
Gr. Kees