Zuigers te ver terug in remklauwen?
Zuigers te ver terug in remklauwen?
Heb pas geleden twee remklauwen van een 90 gereviseerd. De zuigers zaten vast door vuil en roest. Dus nieuwe (RVS) zuigers en rubbers besteld. Van bearmach en lockheed. Reviseren ging eigenlijk zonder problemen. Nu zit alles weer op de auto, heb ik een raar verschijnsel. Het lijkt wel alsof de zuigers te ver terug de klauwen in worden getrokken. Er zit zichtbaar wat ruimte tussen. De eerste keer merk je duidelijk dat je remkracht mist, en het pedaal is zacht. Trap je dan de rem nog eens in is het pedaal wel hard, ik neem aan dat de zuigers dan wel vol tegen de blokken aan zitten. Heb de boel meerdere keren ontlucht, en uiteindelijk ook bij een garage laten doen.
Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Re: Zuigers te ver terug in remklauwen?
Hoi,
Klinkt toch als lucht. Kan het zijn dat je de linker er rechter klauwen gewisseld hebt, dn zit de ontluchtingsnippel niet boven en krijg je ze nooit ontlucht. Been there done that.
Succes Frank
Klinkt toch als lucht. Kan het zijn dat je de linker er rechter klauwen gewisseld hebt, dn zit de ontluchtingsnippel niet boven en krijg je ze nooit ontlucht. Been there done that.
Succes Frank
Op een RRC klauw zitten 3 ontluchtingsnippels, ook bij een 90?? dus ook alle 3 ontlucht? Klinkt inderdaad echt alsof er een luchtje aan zit Kan ook je HRC zijn trouwens.
Gr, Bart
Gr, Bart
Nee, ontluchtingsnippel zit boven, nog op gelet bij het monteren. Heb maar 1 onluchtingsnippel..
De hrc is volgens mij wel goed. Voor ik aan de klus begon was het pedaal keihard.
De hrc is volgens mij wel goed. Voor ik aan de klus begon was het pedaal keihard.
Ik weet niet hoe veel je al geremd (gereden) hebt met de auto, maar de zuigers "wandelen" in het gebruik naar buiten, heb er ook weleens een gehad die pas na een paar honderd km op zijn plaats zat. Komt omdat deze rubbertjes bij grotere verplaatsing een beetje kantelen en niet echt schuiven. Bij loslaten van de remmen kantelen de rubbers terug en trekken de zuigers weer van de blokken af.
GRT Huub
GRT Huub
Pas een km of 10/15. Ah, zal het eerst nog even een tijdje aankijken dan..
Hoi Sander, Ik zou het ook nog even aankijken als ik jou was. Met mijn Defender (ook slechts 1 ontluchtingsnippel) had ik na de door mijzelf uitgevoerde revisie ook het idee dat het pedaal niet zo hard meer was. Na verloop van een paar weken was alles weer zoals voorheen. Uiteindelijk zal de lucht vanzelf door je rem-systeem opstijgen naar je reservoir. Maar goed het moet wel veilig zijn natuurlijk.