RRC met GMC 6.2 opgelost ?
RRC met GMC 6.2 opgelost ?
hallo Prikkers
ik weet het niet meer
na veel problemen leek de boel in orde maar niet dus
zie dit draadje
na drie dagen intensief speurwerk (32 garage uren en dan ben ik nog gematst) en de nodige vervanging van onderdelen leek het probleem opgelost en liep de motor als een zonnetje kost wat maar goed probleem opgelost moet je maar denken
overzicht van wat er gedaan is
tank schoongemaakt
opvoer pomp verplaatst
2e opvoer pomp parallel bijgeplaatst
filter tussen tank en opvoer pompen gezet
brandstof slangen grotendeels vernieuwd
meteen ook maar even olie sensor vervangen
snaren vernieuwd
startmotor vervangen
motorkap vergrendeling gerepareerd
gaskabel bevestiging verbeterd
oliefilter vernieuw want de oude lekte en was van het verkeerde type
wat er al gebeurd was
brandstof filter onder de kap vernieuwd
brandstofpomp is al gereviseerd
injectoren zijn gereviseerd
heerlijk ff een stukje genieten en een bakkie doen bij een mede prikker
na ongeveer 75 mijl komt het probleem weer terug
en daar sta je dan op de grote weg net voor de rotonde
en natuurlijk komt er niemand ff helpen er wordt alleen maar druk geclaxoneerd ga eens van de weg met dat oude ding wordt er nog geroepen terwijl je in je uppie probeerd 2 ton in de berm te drukken
komt zelfs een witte defender langs (110 met zwarte motorkap) kijkt alleen maar rijd vrolijk verder stukje tegen het verkeer in en weer door
wat er gebeurd is het volgende
motor begint onrustig te lopen en hoewel er geen extra gas wordt gegeven beginnen de toeren op te lopen
niet dat hij op hol slaat maar net alsof je het gaspendaal even iets dieper intrapt en dan meteen weer loslaat
daarna dalen de toeren en slaat de motor af
is dan ook niet meer te starten
na een poosje te hebben gewacht zonder inschakelen contact is de motor weer te starten na lang proberen en te pompen met het gaspendaal
motor loopt dan ook goed voor ongeveer twee minuten en daarna weer dezelfde problemen je zou zeggen brandstof tekort maar alles is al vernieuwd en dit gaat mijn technische kennis te boven
ps Paul Voortman uit Borculo nog bedankt voor alle hulp en het afslepen naar de garage war hij nu weer staat
heb alleen niet meer financieel de ruimte om verder te zoeken want de spaarpot is zo goed als leeg
en zit je dan eindelijk thuis belt de vrouw dat ze met pech langs de kant staat en niet eens een landrover maar een VW lupo versnellingsbak kapot gelopen hoeveel ellende kan een mens hebben op een dag
en wat heb ik een spijt dat ik mijn defender verruild heb voor dit hok
gggrrrrrrrrrrrrr moest het ff kwijt
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/03/2013 22:02 door m@rcel110.
ik weet het niet meer
na veel problemen leek de boel in orde maar niet dus
zie dit draadje
na drie dagen intensief speurwerk (32 garage uren en dan ben ik nog gematst) en de nodige vervanging van onderdelen leek het probleem opgelost en liep de motor als een zonnetje kost wat maar goed probleem opgelost moet je maar denken
overzicht van wat er gedaan is
tank schoongemaakt
opvoer pomp verplaatst
2e opvoer pomp parallel bijgeplaatst
filter tussen tank en opvoer pompen gezet
brandstof slangen grotendeels vernieuwd
meteen ook maar even olie sensor vervangen
snaren vernieuwd
startmotor vervangen
motorkap vergrendeling gerepareerd
gaskabel bevestiging verbeterd
oliefilter vernieuw want de oude lekte en was van het verkeerde type
wat er al gebeurd was
brandstof filter onder de kap vernieuwd
brandstofpomp is al gereviseerd
injectoren zijn gereviseerd
heerlijk ff een stukje genieten en een bakkie doen bij een mede prikker
na ongeveer 75 mijl komt het probleem weer terug
en daar sta je dan op de grote weg net voor de rotonde
en natuurlijk komt er niemand ff helpen er wordt alleen maar druk geclaxoneerd ga eens van de weg met dat oude ding wordt er nog geroepen terwijl je in je uppie probeerd 2 ton in de berm te drukken
komt zelfs een witte defender langs (110 met zwarte motorkap) kijkt alleen maar rijd vrolijk verder stukje tegen het verkeer in en weer door
wat er gebeurd is het volgende
motor begint onrustig te lopen en hoewel er geen extra gas wordt gegeven beginnen de toeren op te lopen
niet dat hij op hol slaat maar net alsof je het gaspendaal even iets dieper intrapt en dan meteen weer loslaat
daarna dalen de toeren en slaat de motor af
is dan ook niet meer te starten
na een poosje te hebben gewacht zonder inschakelen contact is de motor weer te starten na lang proberen en te pompen met het gaspendaal
motor loopt dan ook goed voor ongeveer twee minuten en daarna weer dezelfde problemen je zou zeggen brandstof tekort maar alles is al vernieuwd en dit gaat mijn technische kennis te boven
ps Paul Voortman uit Borculo nog bedankt voor alle hulp en het afslepen naar de garage war hij nu weer staat
heb alleen niet meer financieel de ruimte om verder te zoeken want de spaarpot is zo goed als leeg
en zit je dan eindelijk thuis belt de vrouw dat ze met pech langs de kant staat en niet eens een landrover maar een VW lupo versnellingsbak kapot gelopen hoeveel ellende kan een mens hebben op een dag
en wat heb ik een spijt dat ik mijn defender verruild heb voor dit hok
gggrrrrrrrrrrrrr moest het ff kwijt
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/03/2013 22:02 door m@rcel110.
Re: RRC met GMC 6.2 ten einde raad
Goedemorgen Marcel,
Wat balen man!
Onder welke voorwaarden heb je de auto gekocht?
Waarom ben je niet gelijk met de slecht/niet lopende motor terug gegaan naar de verkopende partij?
Dat zou trouwens toch nog steeds kunnen .. geef ze de kans het voor je op te lossen zou ik zeggen.
Groeten Boelo
Wat balen man!
Onder welke voorwaarden heb je de auto gekocht?
Waarom ben je niet gelijk met de slecht/niet lopende motor terug gegaan naar de verkopende partij?
Dat zou trouwens toch nog steeds kunnen .. geef ze de kans het voor je op te lossen zou ik zeggen.
Groeten Boelo
Re: RRC met GMC 6.2 ten einde raad
Hoi,
Zoals je zelf al aangeeft is er iets in je brandstofsysteem. Hij moet gewoon op een pomp lopen ik zou de volgende zake uitsluiten.
Beide brandstofpompen vervangen door ern goede, die andre c aangaf
Kijken naar knikken oid en de aanvier n retourleiding
Gaan de aanvoer wn retour op de juiste plek de tank in
Zijn alle banjobouten etc de juiste? Sommige brandstofpompen hebben een banjobout met kleine doorloop in de retour zitten, het laat zich raden wat er gebeurt als je deze per ongeluk in de aanvoer zet
Eventueel aanvoer en retour vervangen door doorzichtige plastic slang kan je zien wat er gebeurt
Succes
Zoals je zelf al aangeeft is er iets in je brandstofsysteem. Hij moet gewoon op een pomp lopen ik zou de volgende zake uitsluiten.
Beide brandstofpompen vervangen door ern goede, die andre c aangaf
Kijken naar knikken oid en de aanvier n retourleiding
Gaan de aanvoer wn retour op de juiste plek de tank in
Zijn alle banjobouten etc de juiste? Sommige brandstofpompen hebben een banjobout met kleine doorloop in de retour zitten, het laat zich raden wat er gebeurt als je deze per ongeluk in de aanvoer zet
Eventueel aanvoer en retour vervangen door doorzichtige plastic slang kan je zien wat er gebeurt
Succes
Re: RRC met GMC 6.2 ten einde raad
Boelo
ben al terug geweest maar verkocht zonder garantie
en veel te goede trouw geweest
ben al terug geweest maar verkocht zonder garantie
en veel te goede trouw geweest
Re: RRC met GMC 6.2 ten einde raad
misschien en verre gok, maar ik denk dat je alles uit wil sluiten. Trekt je Tank geen vacuüm,
Waardoor hij minder brandstof krijgt en stilvalt? met 2 pompjes is de doorstroom hoger dat normaal bedoelt is voor zo'n tank.
zou je natuurlijk makkelijk uit kunnen sluiten door de tankdop er af te halen en dan kijken wat die doet.
Gr Bauke
Land Rover One-Ten 1984 2.5NA [Restauratie] naar 300Tdi
Land Rover Series 3 109 Ex-Defensie 2.25D
Waardoor hij minder brandstof krijgt en stilvalt? met 2 pompjes is de doorstroom hoger dat normaal bedoelt is voor zo'n tank.
zou je natuurlijk makkelijk uit kunnen sluiten door de tankdop er af te halen en dan kijken wat die doet.
Gr Bauke
Land Rover One-Ten 1984 2.5NA [Restauratie] naar 300Tdi
Land Rover Series 3 109 Ex-Defensie 2.25D
Re: RRC met GMC 6.2 ten einde raad
ik zou, om een paar dingen te tackelen, een 5 liter jerrycan vol diesel onder de motorkap hangen en van daaruit een slang rechtstreeks op je brandstofopvoerpomp plaatsen . De boel goed ontluchten en een stukje gaan rijden .Zorg er wel voor dat je de jerrycan niet leeg rijd , desnoods bijvullen.Hang de jerrycan wel hoger dan de brandstofopvoerpomp anders een goede electrische pomp er tussen plaatsen. Succes
Re: RRC met GMC 6.2 ten einde raad
Het moet haast wel iets kleins zijn. Als je het straks gevonden heb, heb je een geweldige wagen!
Ik las eerder de vraag van iemand of er wel echt 12V op de solenoid van brandstof systeem staat en niet toevalig 9V door een voorschakel weerstand van de oude V8.
Dat vond ik eigenlijk wel een hele slimme opmerking. Heb je dat al gecheckt?
Ik las eerder de vraag van iemand of er wel echt 12V op de solenoid van brandstof systeem staat en niet toevalig 9V door een voorschakel weerstand van de oude V8.
Dat vond ik eigenlijk wel een hele slimme opmerking. Heb je dat al gecheckt?
Re: RRC met GMC 6.2 ten einde raad
Marcel,
k heb je oude draadje en dit uiteraard gevolgd. Hoop dat je het kan opbrengen om vol te houden, want als t werkt lijkt t me geweldig! En zoals één van de vorige reacties aangeeft, rustig blijven, stap voor stap dingen proberen en uitsluiten. Voor je gevoel wil je t ding aan de kant trappen, maar "als t vuur gedoofd is, dan komen de wolven"!
Arnold Mesman in Cruqius bij Haarlem had in 2002 (en volgens mij al een aantal jaren er voor) een RRC met een GMC V8-diesel. k Weet niet of t n 6.2 of 6.5 was, maar t ding liep geweldig. Wie weet kan hij je helpen. Succes!
Arthur
k heb je oude draadje en dit uiteraard gevolgd. Hoop dat je het kan opbrengen om vol te houden, want als t werkt lijkt t me geweldig! En zoals één van de vorige reacties aangeeft, rustig blijven, stap voor stap dingen proberen en uitsluiten. Voor je gevoel wil je t ding aan de kant trappen, maar "als t vuur gedoofd is, dan komen de wolven"!
Arnold Mesman in Cruqius bij Haarlem had in 2002 (en volgens mij al een aantal jaren er voor) een RRC met een GMC V8-diesel. k Weet niet of t n 6.2 of 6.5 was, maar t ding liep geweldig. Wie weet kan hij je helpen. Succes!
Arthur
Re: RRC met GMC 6.2 ten einde raad
Zoals bauke al aangeeft , kwestie van uitsluiten dat is ook het makkelijkste zoeken op dit moment ,
Pak een jerrycan met diesel en sluit deze rechtstreeks aan op je motor
Dan weet je in iedere geval of dat goed is ?
Daarna is het weer het hele traject nalopen zoals boven omschreven .
Storing op zoeken en verhelpen. Eerst zeker zijn dat de rest goed is , stap voor stap !
Succes !
Pak een jerrycan met diesel en sluit deze rechtstreeks aan op je motor
Dan weet je in iedere geval of dat goed is ?
Daarna is het weer het hele traject nalopen zoals boven omschreven .
Storing op zoeken en verhelpen. Eerst zeker zijn dat de rest goed is , stap voor stap !
Succes !
Re: RRC met GMC 6.2 ten einde raad
Dat is behoorlijk balen.
Google even wat rond op de amerikaanse prikborden. Je bent kennelijk niet de eerste wie een dergelijk probleem heeft gehad met een 6.2 diesel.
Weet je het jaartal en type van de donor auto?
Eventueel zou jij je probleem in je beste engels ook op een forum daar kunnen plaatsen. Zomaar een gedachte.
[www.gm-diesel.com]
[www.thumpertalk.com]
[www.dieselplace.com]
[www.dieselbombers.com]
André
Truckie, 1974 swb 2.25 diesel (met Bakkie, 1/4 ton Polynorm trailer 1954)
P1110122_zps06f130c0.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b589d7d8c1b490890b05e8ad09dd3937', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://i662.photobucket.com/albums/uu347/sobat110/P1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', '', 16404756, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Google even wat rond op de amerikaanse prikborden. Je bent kennelijk niet de eerste wie een dergelijk probleem heeft gehad met een 6.2 diesel.
Weet je het jaartal en type van de donor auto?
Eventueel zou jij je probleem in je beste engels ook op een forum daar kunnen plaatsen. Zomaar een gedachte.
[www.gm-diesel.com]
[www.thumpertalk.com]
[www.dieselplace.com]
[www.dieselbombers.com]
André
Truckie, 1974 swb 2.25 diesel (met Bakkie, 1/4 ton Polynorm trailer 1954)
P1110122_zps06f130c0.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b589d7d8c1b490890b05e8ad09dd3937', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://i662.photobucket.com/albums/uu347/sobat110/P1110122_zps06f130c0.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi662.photobucket.com%2Falbums%2Fuu347%2Fsobat110%2FP1110122_zps06f130c0.jpg', '', 16404756, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: RRC met GMC 6.2 ten einde raad
Hallo iedereen alvast bedankt voor de reactie's
Vandaag helemaal niet aan de RRC gedacht en druk geweest met het lopend maken van de lupo
Dat is gelukt en dat op zondag dankzij marktplaats
Gereviseerde bak gekocht en geplaatst kopelingsset was pas vervangen dus die laten zitten
Oude bak zat vol met slijpsel.
Net klaar en morgen is er weer een dag
Gr. Marcel
Vandaag helemaal niet aan de RRC gedacht en druk geweest met het lopend maken van de lupo
Dat is gelukt en dat op zondag dankzij marktplaats
Gereviseerde bak gekocht en geplaatst kopelingsset was pas vervangen dus die laten zitten
Oude bak zat vol met slijpsel.
Net klaar en morgen is er weer een dag
Gr. Marcel
Re: RRC met GMC 6.2 ten einde raad
Standaard kwaaltje van lupo'ss en polo's
Re: RRC met GMC 6.2 ten einde raad
volgens mij in het algemeen van de VW. Collega van mij reed een Passat station bak kapot. Andere collega een golf type 5 ook bak kapot.
Maar goed even terug naar het probleem hier.
Maar goed even terug naar het probleem hier.
Re: RRC met GMC 6.2 ten einde raad
Ik heb geen vestand van deze motoren maar probeer even mee te denken dus val mij niet aan op eventuele fouten hieronder.
Heeft deze motor iets van een LMM EGR oid. Oftewel iets wat de brandstof lucht verhouding regelt of iets met de uitlaat gassen doet?
Heeft deze motor iets van een LMM EGR oid. Oftewel iets wat de brandstof lucht verhouding regelt of iets met de uitlaat gassen doet?
Re: RRC met GMC 6.2 ten einde raad
Ooit een vergelijkbaar probleem gehad met een scheepsdiesel,door een slechte verstuiver werd gedurende de compessieslag de injectiepomp langzaam vol lucht geblazen.
Resultaat een motor die er mee stopt en na ontluchten weer een tijd vrolijk draait.
Na het verwijderen van de inspuitleidingen en ronddraaien op de startmotor duidelijk te zien door belvorming op de verstuiver (als dit het geval zou zijn )
Resultaat een motor die er mee stopt en na ontluchten weer een tijd vrolijk draait.
Na het verwijderen van de inspuitleidingen en ronddraaien op de startmotor duidelijk te zien door belvorming op de verstuiver (als dit het geval zou zijn )
Re: RRC met GMC 6.2 ten einde raad
Marcel, verplaats de pomp eens zo dicht als je kunt richting tank, dan via filter ( goede filter en filter huis geen leiding filtertje van 50 cent ) naar de injectie pomp.
Ander iets wat ik meen te herinneren is iets van een koud start verijking middels een bi-metaaltje op de injectie pomp?? is daar al eens naar gekeken?
Dit is en blijft volgensmij en diesel aanvoer probleem, dat alles gereviseerd is wil helaas niks zeggen, ook die mannen kunnen een maandagochtend hebben en een foutje maken.
Dat van de lekke verstuiver vind ik wel een goeie, dat is ook makkelijk zelf even te doen,
Ik weet niet waar je zit, (Ik Midden Limburg )maar ik wil anders wel even een paar uurtjes tijd erin steken PM me maar even.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Ander iets wat ik meen te herinneren is iets van een koud start verijking middels een bi-metaaltje op de injectie pomp?? is daar al eens naar gekeken?
Dit is en blijft volgensmij en diesel aanvoer probleem, dat alles gereviseerd is wil helaas niks zeggen, ook die mannen kunnen een maandagochtend hebben en een foutje maken.
Dat van de lekke verstuiver vind ik wel een goeie, dat is ook makkelijk zelf even te doen,
Ik weet niet waar je zit, (Ik Midden Limburg )maar ik wil anders wel even een paar uurtjes tijd erin steken PM me maar even.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: RRC met GMC 6.2 ten einde raad
Marcel, ik weet niet of er een selenoid of niet maar als deze er op zit zou ik hem eens rechtstreeks op de accu aansluiten.Ik heb een keer gehad dat door een breukje in de kabel of een slecht contacslot deze niet altijd goed spanning kreeg en daardoor de motor de dezelfde symptonen vertoonde die jij omschrijft. Succes. GJB
Re: RRC met GMC 6.2 ten einde raad
Ik verdenk injectiepomp, men zegt gereviseerd maar dat zegt helemaal niks, dat heb ik de laatste 12 jaar wel ondervonden. Maar natuuuurlijk eerst even de makkelijke/goedkopere zaken controleren zoals iedereen beschrijft. C&P parts in Belfeld is betaalbaar en levert alles nieuw. Ik zou niet afwijken van de standaard onderdelen en plaats van montage.
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: RRC met GMC 6.2 ten einde raad
Klinkt als lucht en daarna niks meer.
Heb ik me zelf een keer aangedaan. Als je de tank helemaal leeg rijd, krijg je dezelfde symptomen.
Hoger toerental, dan weer normaal toerental, dan weer hoger tot uiteindelijk geen diesel meer komt.
Succes en volhouden
Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr
--> mod_embed_images_loadimage('eeea3e8da0c37852ccdf56847f9bb798', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 16406407, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Heb ik me zelf een keer aangedaan. Als je de tank helemaal leeg rijd, krijg je dezelfde symptomen.
Hoger toerental, dan weer normaal toerental, dan weer hoger tot uiteindelijk geen diesel meer komt.
Succes en volhouden
Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr
--> mod_embed_images_loadimage('eeea3e8da0c37852ccdf56847f9bb798', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 16406407, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: RRC met GMC 6.2 ten einde raad
ik gok op valse lucht. Heb het verschijnsel van versnellen en afslaan ook gehad. Heel lang gezocht en uiteindelijk een wartel met brandstofleidinkje gevonden welke niet helemaal goed vast zat.
Joep
Ninety 2.5D County 24-01-1985
Vlijmen
Foto-L4TPFTP7.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ece9abfdbe1d5d44e8cae87d46b172b9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L4TPFTP7.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-L4TPFTP7.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L4TPFTP7.jpg', '', 16406509, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Joep
Ninety 2.5D County 24-01-1985
Vlijmen
Foto-L4TPFTP7.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ece9abfdbe1d5d44e8cae87d46b172b9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L4TPFTP7.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-L4TPFTP7.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L4TPFTP7.jpg', '', 16406509, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: RRC met GMC 6.2 ten einde raad
Ja zeer grote kans. Ik heb een probleem met m'n 300 tdi gehad, banjobout met te klein gaatje in de injectiepomp. Maar valse lucht is een hele grote kans. Misschien 's een zaterdagje met vrijwillige prikkers naar kijken? Hij mag bij mij op een brug en gebruik maken van gereedschap.
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: RRC met GMC 6.2 ten einde raad
Kijk dat is een mooi aanbod van Bart, als ik niet zelf nog zo hard aan het bouwen was kwam ik ook wel ff
Groet
Lucas

Groet
Lucas
Re: RRC met GMC 6.2 er is licht aan het eind van de tunnel
Hallo prikkers
Ten eerste @bart
Super dat je de aanbieding doet stel ik zeer op prijs
Bedankt voor de mogelijke oorzaken ga ze op een rij zetten en dan een plan van aanpak maken
Er zijn een paar dingen gemeld waar ik zeker iets mee kan denk ik
Vacuüm trekken van de tank kan ik al uitsluiten dat is het zeker niet want heb al met open tankdop gereden en dan bleven de symtonen zich voordoen het moet een kleinigheid zijn die gaan we stap voor stap uitpluizen
Ben nog een redelijke leek maar ga me verdiepen in de zaak
Wie kan me uitleggen hoe het hoort te werken en hoe de stroming verloopt
Diesel van de tank naar het tussenfilter
Daarna twee parallel aangesloten opvoerpompen met een lage druk .5 bar binnen 20 cm van de tank onder tankniveau
Dan naar brandstof filter onder de kap
Daarna naar brandstof pomp
Daarna naar de verstuivers
Rest via retour naar de tank
Waar zit de retourleiding
Denk dat de brandstofpomp nokkenas aangedreven is voor de goede aansturing
Hoe kan ik zien waar de afsluiter zit
handplaatswerkboek RRC heb ik nog niet kunnen bemachtigen
Wie heeft dit digitaal
Liefst ook van de 6.2
Hoop er in zeewolde bij te zijn met de RRC om iedereen persoonlijk te kunnen bedanken
Als dit lukt ben ik te herkennen aan een grote glimlach
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen
Gr. Marcel
Ten eerste @bart
Super dat je de aanbieding doet stel ik zeer op prijs
Bedankt voor de mogelijke oorzaken ga ze op een rij zetten en dan een plan van aanpak maken
Er zijn een paar dingen gemeld waar ik zeker iets mee kan denk ik
Vacuüm trekken van de tank kan ik al uitsluiten dat is het zeker niet want heb al met open tankdop gereden en dan bleven de symtonen zich voordoen het moet een kleinigheid zijn die gaan we stap voor stap uitpluizen
Ben nog een redelijke leek maar ga me verdiepen in de zaak
Wie kan me uitleggen hoe het hoort te werken en hoe de stroming verloopt
Diesel van de tank naar het tussenfilter
Daarna twee parallel aangesloten opvoerpompen met een lage druk .5 bar binnen 20 cm van de tank onder tankniveau
Dan naar brandstof filter onder de kap
Daarna naar brandstof pomp
Daarna naar de verstuivers
Rest via retour naar de tank
Waar zit de retourleiding
Denk dat de brandstofpomp nokkenas aangedreven is voor de goede aansturing
Hoe kan ik zien waar de afsluiter zit
handplaatswerkboek RRC heb ik nog niet kunnen bemachtigen
Wie heeft dit digitaal
Liefst ook van de 6.2
Hoop er in zeewolde bij te zijn met de RRC om iedereen persoonlijk te kunnen bedanken
Als dit lukt ben ik te herkennen aan een grote glimlach
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen
Gr. Marcel
Re: RRC met GMC 6.2 er is licht aan het eind van de tunnel
Voor wat betreft die manual van de motor zou je Gerben tB eens kunnen vragen........ kan zoekwerk schelen, kan zelf ook slecht (anders ) zoeken. Scheelt een stuk als een ander het wel snel vindt
EN dan zie ik je RR graag op de prikkersdag
EN dan zie ik je RR graag op de prikkersdag
Re: RRC met GMC 6.2 licht aan het eind van de tunnel?
Ik hou het op de pomp (heb hier zelf erg veel ervaring mee gehad ) zoals je al eerder meldde was het probleem tijdelijk weg nadat er een tweede pomp in lijn was gezet, koop een nieuwe en zet deze op de juiste plek.
Groeten neef Henk
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/03/2013 20:36 door neef Henk.
Groeten neef Henk
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/03/2013 20:36 door neef Henk.
Re: RRC met GMC 6.2 licht aan het eind van de tunnel?
Probeer eens twee liter motorolie in je volle dieseltank. Dan heb je kans dat hij het weer doet, en tevens een goedkope oplossing.
Re: RRC met GMC 6.2 licht aan het eind van de tunnel?
Wat is daar het nut dan van ?
Re: RRC met GMC 6.2 licht aan het eind van de tunnel?
Dat maakt de diesel wat vetter en daar door betere smering voor de dieselpomp en verstuivers.
Re: RRC met GMC 6.2 licht aan het eind van de tunnel?
Maar als het probleem zo is dat er geen diesel bij de pomp komt hoe kan er dan extra smering zijn
Re: RRC met GMC 6.2 licht aan het eind van de tunnel?
Oké dat snap ik , maar dan ? Dat is toch geen oplossing dan ! Zou de smering nu echt te weinig zijn !
Komt er dan meer gasolie doordat de pomp en verstuivers beter gesmeerd zijn ? .
Ik snap de tip en is zeker bruikbaar , maar of deze nu ook toepasbaar is ?
Gezien de klachten zou ik toch eerst een oorzaak gaan zoeken !
2 liter 15w40 kan natuurlijk geen kwaad maar dan .
Komt er dan meer gasolie doordat de pomp en verstuivers beter gesmeerd zijn ? .
Ik snap de tip en is zeker bruikbaar , maar of deze nu ook toepasbaar is ?
Gezien de klachten zou ik toch eerst een oorzaak gaan zoeken !
2 liter 15w40 kan natuurlijk geen kwaad maar dan .
Re: RRC met GMC 6.2 licht aan het eind van de tunnel?
Marcel, Ik kom na een avond of twee lezen op het WWW toch trug bij de injectie pomp er van uit gaand dat je tank leidingen en filters zoals gesproken ook gewoon goed zijn.
Het type injectiepomp op die 6.2 V8 is schijnbaar heeeeel gevoelig voor vocht en gebrek aan smeering ULSD Ultra Low Sulfer Diesel (zwavel arme diesel) het gevolg is een snel slijtende pomp.
De tip een 200 ml zwarte of witte 2 tact olie bij de diesel de rode 2 tact olie kleurt je brandsftof rood
Ander verontrustend iest is een kunstof ring de de centrefugaal gewicht jes van de governer op zijn plek moeten houden, deze schijnen snel te sneuvelen door hitte en slijtage, dit kan resulteren in een motor die zoekt en spontaan afslaat ( zover ik het heb gelezen.
Nog een tip, in australie gevonden, in de retoer leiding van de tank zit een prop die de doorstroom belemmert dit kan kennelijk invloed hebben op het werken van de retoer en het ontluchten van de diesle leidingen/injectoren.
Deze zelfde autraliere schreef ik dat een enkle filter onvoldoende zou door stromen en hij heeft dus een dubbele filter gemonteerd.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Het type injectiepomp op die 6.2 V8 is schijnbaar heeeeel gevoelig voor vocht en gebrek aan smeering ULSD Ultra Low Sulfer Diesel (zwavel arme diesel) het gevolg is een snel slijtende pomp.
De tip een 200 ml zwarte of witte 2 tact olie bij de diesel de rode 2 tact olie kleurt je brandsftof rood
Ander verontrustend iest is een kunstof ring de de centrefugaal gewicht jes van de governer op zijn plek moeten houden, deze schijnen snel te sneuvelen door hitte en slijtage, dit kan resulteren in een motor die zoekt en spontaan afslaat ( zover ik het heb gelezen.
Nog een tip, in australie gevonden, in de retoer leiding van de tank zit een prop die de doorstroom belemmert dit kan kennelijk invloed hebben op het werken van de retoer en het ontluchten van de diesle leidingen/injectoren.
Deze zelfde autraliere schreef ik dat een enkle filter onvoldoende zou door stromen en hij heeft dus een dubbele filter gemonteerd.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: RRC met GMC 6.2 licht aan het eind van de tunnel?
Ik heb een boek, zo dik als een telefoonboek, over amerikanen auto`s en motoren incl. diesels. Ik wil wel even voor je speuren. Maar ik wil weten of de dieselafsluiter op de hoge druk pomp geen 24 volt is?
Re: RRC met GMC 6.2 licht aan het eind van de tunnel?
dank je andrew
zeer bruikbare info
zeer bruikbare info
Re: RRC met GMC 6.2 licht aan het eind van de tunnel?
Hh,
Even een simpele vraag, loopt je retour daadwerkelijk terug naar de tank?
Of is deze ergens aangesloten op de aanzuigleiding?
Het zou kunnen zijn dat er bij een kleine lekkage wat lucht meegezogen wordt en dus terecht komt in je aanzuig.
Zou ook kunnen verklaren waarom de motor iets gaat pendelen, voordat deze afslaat.
Remco
Even een simpele vraag, loopt je retour daadwerkelijk terug naar de tank?
Of is deze ergens aangesloten op de aanzuigleiding?
Het zou kunnen zijn dat er bij een kleine lekkage wat lucht meegezogen wordt en dus terecht komt in je aanzuig.
Zou ook kunnen verklaren waarom de motor iets gaat pendelen, voordat deze afslaat.
Remco
Re: RRC met GMC 6.2 licht aan het eind van de tunnel?
Mocht je proberen om 2t olie toe te voegen dan zal ik beginnen met iets meer dan 200ml. Standaard verijking is 200ml per 45-50l. Dat is bij een gezonde dieselpomp, maar bij een yank zal het eerder neerkomen op 400ml tot een halve liter per 45-50 liter... Je dieselpomp is ook een beetje groter dan standaard net als de rest van je motor...
Proberen waard, maar ik vermoed dat dit niet dé oplossing is...
Proberen waard, maar ik vermoed dat dit niet dé oplossing is...
Re: RRC met GMC 6.2 licht aan het eind van de tunnel?
Hoi,je hebt toch niet toevallig ergens een banjobout zitten met een zeefje erin dat verstopt is,dan zit er bovenop de banjobout een kuiltje als er een zeefje zit,zelf ook eens aan de hand gehad met een trekker die niet doortrok;
Re: RRC met GMC 6.2 licht aan het eind van de tunnel?
Marcel,
Niet gehinderd door enige kennis mbt Amerikaanse diesels , doe ik een duit in het zakje.
Je schrijft dat met een 2e pomp erbij je zo'n 75 mijl probleemloos hebt gereden, en dat het nu weer terug bij af is.
Lijkt mij dat er dus nu (weer) een pomp overleden is.
Ik weet niet of je weet uit welk type auto deze motor afkomstig is. Maar ik heb zo maar het donker bruine vermoeden dat in de originele configuratie de brandstofleidingen dikker waren dan dat ze nu zijn, en er dus
een betere, makkelijkere doorstroming naar de pomp en motor is. Misschien overlijden jouw pompjes wel omdat ze te hard aan de diesel moeten zuigen cq moet persen.
Succes met je zoektocht en ik hoop voor je dat je het snel en zonder al te veel extra hoge kosten voor elkaar hebt.
René
109 serie III StaWag
Niet gehinderd door enige kennis mbt Amerikaanse diesels , doe ik een duit in het zakje.
Je schrijft dat met een 2e pomp erbij je zo'n 75 mijl probleemloos hebt gereden, en dat het nu weer terug bij af is.
Lijkt mij dat er dus nu (weer) een pomp overleden is.
Ik weet niet of je weet uit welk type auto deze motor afkomstig is. Maar ik heb zo maar het donker bruine vermoeden dat in de originele configuratie de brandstofleidingen dikker waren dan dat ze nu zijn, en er dus
een betere, makkelijkere doorstroming naar de pomp en motor is. Misschien overlijden jouw pompjes wel omdat ze te hard aan de diesel moeten zuigen cq moet persen.
Succes met je zoektocht en ik hoop voor je dat je het snel en zonder al te veel extra hoge kosten voor elkaar hebt.
René
109 serie III StaWag
Re: RRC met GMC 6.2 licht aan het eind van de tunnel?
Hi Marcel,
Dit klinkt als vapour lock. Lopen je brandstof leidingen ergens langs het uitlaats systeem. Diesel of Benzine verdampt bij een veel lagere temperatuur als water waardoor er gasbellen in het brandtofleiding systeem gevormd worden. Dan krijg je precies de verschijnselen die jij beschrijft. Dit kan ook in vlotter kamers van carburateurs gebeuren of daar waar brandstof gewoon warm kan worden bij en niet onder hoge druk is.
Sterkte
Edgar Stage I V8.
Dit klinkt als vapour lock. Lopen je brandstof leidingen ergens langs het uitlaats systeem. Diesel of Benzine verdampt bij een veel lagere temperatuur als water waardoor er gasbellen in het brandtofleiding systeem gevormd worden. Dan krijg je precies de verschijnselen die jij beschrijft. Dit kan ook in vlotter kamers van carburateurs gebeuren of daar waar brandstof gewoon warm kan worden bij en niet onder hoge druk is.
Sterkte
Edgar Stage I V8.
Re: RRC met GMC 6.2 licht aan het eind van de tunnel?
Inderdaad, alle leidingen goed checken. Wat je ook kan doen is een simpel electrisch pompje plaatsen van een oude RRC V8 met carburateurs, dat is een lage druk pompje die het in principe altijd doet. Kost maar een paar tientjes. Maar koop dan wel een nieuwe! Een gebruikt kan ook kapot gaan, vooral als ie een tijdje heeft gelegen. Volgend voordeel is dat het systeem automatisch ontlucht wordt omdat het pompje constant draait op contact+. Misschien wel even ontluchten op het brandstoffilter en/of de injectoren even beetje losdraaien. Ik ben een keer met een 200 tdi aan het klooien geweest, nieuwe opvoerpomp geplaatst, nog steeds afslaan, toen een electrisch pompje geplaatst, toen was het goed. Moraal vh verhaal: nieuwe opvoerpomp was al stuk.
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: RRC met GMC 6.2 licht aan het eind van de tunnel?
René de Geeter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Marcel,
>
> Niet gehinderd door enige kennis mbt Amerikaanse
> diesels , doe ik een duit in het zakje.
>
> Je schrijft dat met een 2e pomp erbij je zo'n 75
> mijl probleemloos hebt gereden, en dat het nu weer
> terug bij af is.
> Lijkt mij dat er dus nu (weer) een pomp overleden
> is.
>
> Ik weet niet of je weet uit welk type auto deze
> motor afkomstig is. Maar ik heb zo maar het donker
> bruine vermoeden dat in de originele configuratie
> de brandstofleidingen dikker waren dan dat ze nu
> zijn, en er dus
> een betere, makkelijkere doorstroming naar de pomp
> en motor is. Misschien overlijden jouw pompjes wel
> omdat ze te hard aan de diesel moeten zuigen cq
> moet persen.
>
> Succes met je zoektocht en ik hoop voor je dat je
> het snel en zonder al te veel extra hoge kosten
> voor elkaar hebt.
Dit is precies wat mij ook is overkomen. Aan het begin van mijn Overland reis ging de motor steeds meer kracht verliezen. Alles gecheckt maar niets kunnen vinden, later die dag stil langs de snelweg komen te staan, geen power meer, wel stationair lopen. Volgens de wegenwacht was het de brandstofpomp. In Maastricht een gloednieuwe Bosch pomp kunnen kopen, gemonteerd bij de motor want dat was het makkelijkst. En we konden weer onderweg.........tot ergens diep in Frankrijk, toen begonnen de symptomen weer. Bij een vriend in FR mocht ik van zijn RR het pompje gebruiken, gemonteerd en het probleem was weer weg. Italie geen problemen gehad totdat we in Griekenland weer vermogen begonnen te verliezen. Ik was er van overtuigd dat het niet meer aan de pomp kon liggen want we hadden onderhand al drie pompen geprobeerd.........halve motor uitelkaar en alles gecheckt maar niets kunnen vinden, leidingen waren goed, geen lucht etc. Twee pompen achter elkaar gaf wel wat verbetering maar niet voor lang.
Weer maar een nieuwe pomp aangeschaft en voila, probleem weg. Na zo'n 600/700km begon het weer, hopeloos werd ik ervan totdat ik van iemand via de mail een tip kreeg. Waar ik de pomp had geplaatst. Blijkt dus dat je zuig pompen hebt en druk pompen.
Een zuigpomp plaats je dus zo dicht mogelijk bij het motorblok en een drukpomp wordt zo dicht mogelijk bij de tank geplaatst (of er in).
Bleek dus dat ik al die tijd druk pompen had gekocht, die kunnen dus niet goed aanzuigen waardoor ze over de zeik gaan (niet gelijk maar wel na 100 tot 1000km).Net over de grens in Turkije bij een Renault dealer een zuigpompje gekocht, op de goede plek gemonteerd en nooit meer het probleem terug gehad
Groeten neef Henk
-------------------------------------------------------
> Marcel,
>
> Niet gehinderd door enige kennis mbt Amerikaanse
> diesels , doe ik een duit in het zakje.
>
> Je schrijft dat met een 2e pomp erbij je zo'n 75
> mijl probleemloos hebt gereden, en dat het nu weer
> terug bij af is.
> Lijkt mij dat er dus nu (weer) een pomp overleden
> is.
>
> Ik weet niet of je weet uit welk type auto deze
> motor afkomstig is. Maar ik heb zo maar het donker
> bruine vermoeden dat in de originele configuratie
> de brandstofleidingen dikker waren dan dat ze nu
> zijn, en er dus
> een betere, makkelijkere doorstroming naar de pomp
> en motor is. Misschien overlijden jouw pompjes wel
> omdat ze te hard aan de diesel moeten zuigen cq
> moet persen.
>
> Succes met je zoektocht en ik hoop voor je dat je
> het snel en zonder al te veel extra hoge kosten
> voor elkaar hebt.
Dit is precies wat mij ook is overkomen. Aan het begin van mijn Overland reis ging de motor steeds meer kracht verliezen. Alles gecheckt maar niets kunnen vinden, later die dag stil langs de snelweg komen te staan, geen power meer, wel stationair lopen. Volgens de wegenwacht was het de brandstofpomp. In Maastricht een gloednieuwe Bosch pomp kunnen kopen, gemonteerd bij de motor want dat was het makkelijkst. En we konden weer onderweg.........tot ergens diep in Frankrijk, toen begonnen de symptomen weer. Bij een vriend in FR mocht ik van zijn RR het pompje gebruiken, gemonteerd en het probleem was weer weg. Italie geen problemen gehad totdat we in Griekenland weer vermogen begonnen te verliezen. Ik was er van overtuigd dat het niet meer aan de pomp kon liggen want we hadden onderhand al drie pompen geprobeerd.........halve motor uitelkaar en alles gecheckt maar niets kunnen vinden, leidingen waren goed, geen lucht etc. Twee pompen achter elkaar gaf wel wat verbetering maar niet voor lang.
Weer maar een nieuwe pomp aangeschaft en voila, probleem weg. Na zo'n 600/700km begon het weer, hopeloos werd ik ervan totdat ik van iemand via de mail een tip kreeg. Waar ik de pomp had geplaatst. Blijkt dus dat je zuig pompen hebt en druk pompen.
Een zuigpomp plaats je dus zo dicht mogelijk bij het motorblok en een drukpomp wordt zo dicht mogelijk bij de tank geplaatst (of er in).
Bleek dus dat ik al die tijd druk pompen had gekocht, die kunnen dus niet goed aanzuigen waardoor ze over de zeik gaan (niet gelijk maar wel na 100 tot 1000km).Net over de grens in Turkije bij een Renault dealer een zuigpompje gekocht, op de goede plek gemonteerd en nooit meer het probleem terug gehad
Groeten neef Henk
Re: RRC met GMC 6.2 licht aan het eind van de tunnel?
Henk
ik heb twee druk pompen 20 cm na de tank gemonteerd
ik heb twee druk pompen 20 cm na de tank gemonteerd
Re: RRC met GMC 6.2 licht aan het eind van de tunnel?
m@rcel110 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Henk
>
> ik heb twee druk pompen 20 cm na de tank
> gemonteerd
Maar zoals ik begreep waren dit al gebruikte pompen en geen nieuwe. Deze hebben dus al schade opgelopen.............
Groeten neef Henk
-------------------------------------------------------
> Henk
>
> ik heb twee druk pompen 20 cm na de tank
> gemonteerd
Maar zoals ik begreep waren dit al gebruikte pompen en geen nieuwe. Deze hebben dus al schade opgelopen.............
Groeten neef Henk
Re: RRC met GMC 6.2 licht aan het eind van de tunnel?
Zijn beide nieuw
Zeker na aanleiding van jou eerdere posting
twee nieuwe geplaatst
zijn de originele van GMC
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/03/2013 19:56 door m@rcel110.
Zeker na aanleiding van jou eerdere posting
twee nieuwe geplaatst
zijn de originele van GMC
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/03/2013 19:56 door m@rcel110.
Re: RRC met GMC 6.2 licht aan het eind van de tunnel?
Leidingen liggen allemaal zover als mogelijk van warmte bronnen
Opvoerpompjes draaien constant bij ingeschakeld contact en zijn beide nieuw
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/03/2013 20:01 door m@rcel110.
Opvoerpompjes draaien constant bij ingeschakeld contact en zijn beide nieuw
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/03/2013 20:01 door m@rcel110.
Re: RRC met GMC 6.2 opgelost ?
Marcel,
In de topic titel zeg je opgelost, wat was het probleem nou?
Groet Fank
In de topic titel zeg je opgelost, wat was het probleem nou?
Groet Fank
Re: RRC met GMC 6.2 opgelost ?
Heren prikkers
De specialist waar de RRC vorige week geweest is en die de storing verholpen dacht te hebben
heeft deze week de auto opnieuw onderhande genomen en omdat hij ook onvrede had met
de hoge rekening die ik betaald had zonder dat het probleem opgelost was heeft hij ditmaal alles
kosteloos opnieuw bekeken en een aantal dingen gevonden
Hij is stap voor stap de zaken nog eens doorgelopen zonder te kijken naar de zaken die de vorige
eigenaar al gedaan zou hebben zoals nieuwe tank ,gereviseerde brandstofpomp ,gereinigde verstuivers ed
De tank had lichte roest vorming ( nieuwe tank 7 maand geleden geplaatst met +/- 5 liter diesel weggezet)
Tank is nu gereinigd en roest vrij gemaakt
Alle diesel is gefilterd
Alle filters vervangen
Pompen getest
Daarna ging alles zoals het hoort te zijn genoeg diesel tot aan de brandstof pomp
Brandstofpomp is gecontroleerd door een gespecialiseerd bedrijf en bleek goed te zijn
Verstuivers zijn allemaal vernieuwd
Het zou nu goed moeten zijn de monteur heeft een flink aantal proefkilometers gemaakt
zonder dat de symtonen zich opnieuw voor hebben gedaan
Hij heeft zeer genoten van deze kilometers en er al meer mee gereden dan dat ik heb kunnen doen
Morgen ga ik zelf ook maar eens een proefrit maken
voor garage CBT Doetinchem
Hij zal mij voor dit extra werk en nieuwe onderdelen GEEN nieuwe rekening sturen
Omdat hij zelf er ook een slecht gevoel aan over had gehouden
hou jullie van de ontwikkelingen op de hoogte
Alle prikkers bedankt voor alle gedane adviezen en vooral voor alle steun
Hoop dat ik nu een beetje zorgeloos kan gaan genieten
Hou jullie op de hoogte
Ps wanneer is dit jaar de prikkersdag in zeewolde ?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/03/2013 22:51 door m@rcel110.
De specialist waar de RRC vorige week geweest is en die de storing verholpen dacht te hebben
heeft deze week de auto opnieuw onderhande genomen en omdat hij ook onvrede had met
de hoge rekening die ik betaald had zonder dat het probleem opgelost was heeft hij ditmaal alles
kosteloos opnieuw bekeken en een aantal dingen gevonden
Hij is stap voor stap de zaken nog eens doorgelopen zonder te kijken naar de zaken die de vorige
eigenaar al gedaan zou hebben zoals nieuwe tank ,gereviseerde brandstofpomp ,gereinigde verstuivers ed
De tank had lichte roest vorming ( nieuwe tank 7 maand geleden geplaatst met +/- 5 liter diesel weggezet)
Tank is nu gereinigd en roest vrij gemaakt
Alle diesel is gefilterd
Alle filters vervangen
Pompen getest
Daarna ging alles zoals het hoort te zijn genoeg diesel tot aan de brandstof pomp
Brandstofpomp is gecontroleerd door een gespecialiseerd bedrijf en bleek goed te zijn
Verstuivers zijn allemaal vernieuwd
Het zou nu goed moeten zijn de monteur heeft een flink aantal proefkilometers gemaakt
zonder dat de symtonen zich opnieuw voor hebben gedaan
Hij heeft zeer genoten van deze kilometers en er al meer mee gereden dan dat ik heb kunnen doen
Morgen ga ik zelf ook maar eens een proefrit maken
voor garage CBT Doetinchem
Hij zal mij voor dit extra werk en nieuwe onderdelen GEEN nieuwe rekening sturen
Omdat hij zelf er ook een slecht gevoel aan over had gehouden
hou jullie van de ontwikkelingen op de hoogte
Alle prikkers bedankt voor alle gedane adviezen en vooral voor alle steun
Hoop dat ik nu een beetje zorgeloos kan gaan genieten
Hou jullie op de hoogte
Ps wanneer is dit jaar de prikkersdag in zeewolde ?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/03/2013 22:51 door m@rcel110.