startmotor 2.25 ltr benzine.Wat is wijsheid?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Edwin109

startmotor 2.25 ltr benzine.Wat is wijsheid?

Bericht door Edwin109 »

Na 32 jaar en een eerdere revisie is mijn startmotor op sterven na dood.Op de werkbank draait hij wel maar in de auto geen kik.De fut is eruit.Doordat de borstels al een keer eerder weggebrand waren en aluminium en koper samen niet te solderen zijn was het toch al een zorgenkindje.
Wat is nu wijsheid?
Deze laten reviseren met originele onderdelen,kosten alleen al 130 euro aan onderdelen + een uur arbeidsloon.
Kwaliteit goed,heeft zich tenslotte al 32 jaar bewezen.
Een nieuwe chinese à 130 euro,kwaliteit een grote vraagteken.
Of een nieuwe high torque van BP ong 230 euro
Gr Edwin
Wim Janssen

Re: startmotor 2.25 ltr benzine.Wat is wijsheid?

Bericht door Wim Janssen »

Edwin,

Lees deze posting [landrover.startpagina.nl] eens. Jouw voorstel "Een nieuwe chinese à 130 euro,kwaliteit een grote vraagteken." zeker overslaan. En hoe kom je aan originele onderdelen om te reviseren?

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Erik Fijlstra

Bericht door Erik Fijlstra »

Ik heb er zo een in mijn 2.25 benzine liggen;

[www.powerliteunits.com]

heel fijn. Start een stuk sneller, bevalt erg goed.

groet Erik
Edwin109

Bericht door Edwin109 »

Hoi Wim,
dank voor je draadje,ik had hem gemist.
De chinese dus niet doen.
Vrijdag een rondje aan het bellen geweest.
Aria in Hengelo,echt vakmensen hebben mij goed van informatie voorzien.
Ze moesten alleen het juiste type weten want van de Lucas 2M100 zijn tig soorten(het is de 25668)
Ze wisten mij prima te vertellen dat borstels solderen praktisch onmogelijk is maar het kan wel.Zelf deden ze het niet.
Boutje moertje is een optie.
Dat wist ik want dat heb ik anderhalf jaar geleden zelf ook gedaan echter bij mijn startmotor is de boel dusdanig ver heen dat het geen optie meer is.
Dan is de beste optie een nieuw veld zei de firma Aria
Onderdelen van Lucas zijn gewoon te bestellen,ze hebben het alleen niet op voorraad.
Besseling,ook in Hengelo,zelfde verhaal.
Dus hoe revisiebedrijven aan onderdelen komen,geen idee maar het is voor hun geen enkel probleem.
Edwin109

Bericht door Edwin109 »

Vind ik zeker een optie en kwam hem op de prik al vaker tegen maar hou houd deze startmotor zich in extreme omstandigheden,ik bedoel onder de modder en ander vuiligheid,kopje onder in een plas water enz?
D&G

Bericht door D&G »

Die heb ik ook in m'n 2a en 3 gehad. Topdingen! Gaan sneller rond en trekken minder stroom. En de prijs is aantrekkelijk zeker nu de pond weer wat lager staat

Gerard
Plaats reactie