RRC met 6.2 v8 GMC diesel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
m@rcel110

RRC met 6.2 v8 GMC diesel

Bericht door m@rcel110 »

de kogel is door de kerk

vanmorgen de RRC opgehaald en de 110 daargelaten
ben nu in het bezit van een RRC met een 6.2 GMC V8 diesel
moet je zeggen alleen het geluid is al zeer verslavend
het geluid

ziet er redelijk uit en zal ook best wel verborgen gebreken hebben maar ben er blij mee
RR%20V8D%20LHS.JPG --> mod_embed_images_loadimage('5e5babd5d6581b40775546918e3d540b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fclassic-defenders.nl%2Fcms%2Fimages%2Fstories%2Fseries%2FRR%2520V8D%2520LHS.JPG', 'http://classic-defenders.nl/cms/images/stories/series/RR%20V8D%20LHS.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fclassic-defenders.nl%2Fcms%2Fimages%2Fstories%2Fseries%2FRR%2520V8D%2520LHS.JPG', '', 16387241, 600, 600, 'Loading image ...', false);



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/02/2013 17:37 door m@rcel110.
Jos Daalmans

Re: van 110 200 tdi naar RRC met 6.2 v8 GMC diesel

Bericht door Jos Daalmans »

Hoi Marcel,

Dat is dus echt onverwoestbaar spul wat motor betreft en die dingen lopen als een klokje. Het koppel onderin is dat van een vrachtwagen natuurlijk (daar zitten deze blokken ook in).
Waar je wel mee moet uitkijken is dat als de boel in de lage giering staat, je dan in de een of de twee niet vol gas gaat trekken. Je zet dan een ongelofelijk hoog koppel op de transmissie/aandrijfassen/differentiëlen/homokineten/drive flanges.

Wat ik wel zou doen is het volgende. Deze motor heeft het ideale luchtfilterhuis, compact en voorzien van een dikke inlaatpijp. Sluit deze aan op een slang (heaterslang o.i.d.) en eventueel een snorkel.
Dit type motoren wil graag koude lucht hebben, dan presteren ze beter dan als ze warme lucht uit het motorcompartiment halen. Je krijgt dan minder vulling c.q. luchtmassa in de verbrandingsruimte.

Sleutel ze en nog veel veilige kilometers,

Jos

2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0db769f35a94479b55c3258f246ee8fc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-7dI3GBJcAGs/USpfDq4jgwI/AAAAAAAAHbk/FdNByTE8Wtw/s400/2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', '', 16387297, 600, 600, 'Loading image ...', false); DSC03293.JPG --> mod_embed_images_loadimage('d322dfcc466dc257ce7162ab1f06ac95', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-Bg6OpwqHcbQ/UU3O57oBdhI/AAAAAAAAHiY/jGWuWRh5Ld8/s400/DSC03293.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', '', 16387297, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "nog" "Tax-Free" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
En de derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino. The Original Roadster.
Dad's Garage, reparatie analyse, alle voorkomende reparaties, bandenhotel service, gratis garage auto, financieringen, alle verbouwingen etc. etc.
sander "one10"

Re: van 110 200 tdi naar RRC met 6.2 v8 GMC diesel

Bericht door sander "one10" »

Mooie motorwissel ;-)
camprover

Re: van 110 200 tdi naar RRC met 6.2 v8 GMC diesel

Bericht door camprover »

Ubercool! Veel plezier ermee

Marc
109 V8 ("gewoon" een rover 3500 benzine)
Geert Oude Luttighuis

Re: van 110 200 tdi naar RRC met 6.2 v8 GMC diesel

Bericht door Geert Oude Luttighuis »

Mooi! Hoef ik niet meer te twijfelen of ik 'm niet toch zal kopen... Geniet ervan!
Andrew Colville

Re: van 110 200 tdi naar RRC met 6.2 v8 GMC diesel

Bericht door Andrew Colville »

Mooi, Ik ben benieuwd naar hoe de auto stuurt, voel je het extra gewicht van de motor ( ik weet niet of je ooit in andere Classics hebt gereden? ) Ik vond het altijd een tamelijk zware motor voor de rangerover.

Welke versnellings bak en tussen bak zit er achter?

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
m@rcel110

Re: van 110 200 tdi naar RRC met 6.2 v8 GMC diesel

Bericht door m@rcel110 »

Heb ook 4 maanden lopen wikken en wegen
m@rcel110

Re: van 110 200 tdi naar RRC met 6.2 v8 GMC diesel

Bericht door m@rcel110 »

Hangt een HT700 4 traps automaat achter met een 230R tussenbak
m@rcel110

Re: van 110 200 tdi naar RRC met 6.2 v8 GMC diesel

Bericht door m@rcel110 »

Dat lopen als een klok valt nog ff tegen na een paar kilometer gaat de motor onregelmatig lopen en slaat hij af dan duurt het ff voor hij weer te starten is gaat volgende week opgelost worden lijkt wel of hij te weinig diesel krijgt opvoerpomp is wel gereviseerd
Auto gaat naar een echte specialist op het gebied van us motoren dus komt vast wel goed
Andrew Colville

Re: van 110 200 tdi naar RRC met 6.2 v8 GMC diesel

Bericht door Andrew Colville »

Dat is wel de betere Automaat geloof ik, dan zal de tussenbak wel de 1:1003 overbrenging zijn, ivm het toerental die de motor max kan 3600 rpm geloof ik.

Een kennis van me rijdt met een Chevvy blazer, deze was 5.7 V8 en is nu 6.2 V8 ook die hield in uit eindelijk bleeken de brandstof leidingen te dun te zijn, en zijn filter te klein, willicht dat jouw robleempje in die richting te zoeken is.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
m@rcel110

Re: van 110 200 tdi naar RRC met 6.2 v8 GMC diesel

Bericht door m@rcel110 »

Nee zit volgens mij gewoon de 1.2 achter weet het niet zeker zal bij een hogere temp er eens onder kruipen en kijken naar het baknummer
Andrew Colville

Re: van 110 200 tdi naar RRC met 6.2 v8 GMC diesel

Bericht door Andrew Colville »

Ik ben benieuwd, Ik heb lang gelopen met het idee deze motor in mijn classic te bouwen, maar er kwam veel bij kijken, nu zit in mijn classic een Td5, nog veel meer werk duh.gif --> mod_embed_images_loadimage('9fffd8d4546852ee17c21de153e0eed2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.thesmilies.com%2Fsmilies%2Fangry%2Fduh.gif', 'http://www.thesmilies.com/smilies/angry/duh.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.thesmilies.com%2Fsmilies%2Fangry%2Fduh.gif', '', 16388109, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Geert Oude Luttighuis

Re: van 110 200 tdi naar RRC met 6.2 v8 GMC diesel

Bericht door Geert Oude Luttighuis »

m@rcel110 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hangt een HT700 4 traps automaat achter met een
> 230R tussenbak

Zou die bak ook in een standaard Range Rover passen op de plek van de Torqueflite?
Tithonus

Re: van 110 200 tdi naar RRC met 6.2 v8 GMC diesel

Bericht door Tithonus »

Hey stond deze niet bij ClassicDefenders?
Mooie motor hoor!
Zou een mooie 'wissel' zijn voor m'n N/A diesel
Succes en veel plezier ermee!

Egon Kooi
Oosterbeek
tithonus@hotmail.com

In dienst: Defender 90 WolfXD Tdi '98, RagRover V8
Uit dienst: Defender 110 Tithonus '86, Defender 110 Tdi '94, RRC V8 '72
Bart van Dessel

Re: van 110 200 tdi naar RRC met 6.2 v8 GMC diesel

Bericht door Bart van Dessel »

Ik breng morgen een Chevrolet pickup met 6.2 diesel naar een specialist. Heeft hetzelfde probleem, slaat af en geen kracht meer. Waarschijnlijk inspuitpomp of opvoerpomp defect. Ik breng 'm naar Maas in Liessel, al jarenlang specialist op USA diesel gebied. Doet veel aan Chevy Vans, ik heb een Chevrolet Van 6.5 TD gehad van 1998, ex ambulance. Dus op de prik ook geen onbekende.

Gr, Bart
m@rcel110

Re: van 110 200 tdi naar RRC met 6.2 v8 GMC diesel

Bericht door m@rcel110 »

Klopt inderdaad stond daar al een tijdje
m@rcel110

RRC met 6.2 v8 GMC diesel met probleempje

Bericht door m@rcel110 »

Vandaag de nieuwe aanwinst naar een specialist in Amerikaanse diesels (CBT Doetinchem) gebracht
heeft nog auto's nieuw verkocht met deze motoren en zegt deze motoren te kunnen dromen

Kijkt gelijk ff naar het brandstof tekort waardoor de motor inhoud en uiteindelijk afslaat en
pas na een paar minuten weer te starten is

Om hem motorische tiptop te krijgen is door de vorige eigenaar al ruim 4000 euro
aan uitgegeven aan de motor aleen maar loopt nog steeds niet mooi en lijkt wel vermogen te kort te komen



De delen die de vorige eigenaar al vervangen heeft zijn

Revisie brandstofpomp
Nieuw brandstof filter
Nieuwe opvoer pomp
Nieuwe dieseltank
Aan en afvoer brandstof slangen vernieuwd
Injectoren vernieuwd
Gloeibougie's vervangen
Voorgloei relais vernieuwd

Dus volgens deze specialist kon het niet veel schokkends zijn hij zou het in zijn
wacht uren voor de wegenwacht dienst wel ff inorde maken
omdat hij het een leuke uitdaging vond een gmc in een range rover

Andere zaken die de vorige eigenaar al gedaan heeft zijn

revisie automaatbak
nieuwe schijven en blokken rondom
nieuwe veren en schokbrekers
2 nieuwe accu's
A frame kogel
nieuwe heldere koplampen



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/02/2013 21:57 door m@rcel110.
Andrew Colville

Re: RRC met 6.2 v8 GMC diesel met probleempje

Bericht door Andrew Colville »

Nou dat is een hele lijst, wel fijn voor jouw als nieuwe eigenaar, Ik hoop dat het chassis en koets ook een beetje op orde is, dan heb je er een fijne auto aan zo te horen.

Is de diesel afsluiter niet gewoon aan het etteren, Ik meen te herineren dat wij in die chevvy van mijn maat een probleem hadden met de voeding van de afsluiter op de pomp ( die hield ook in ) na het trekken van een nieuwe draad v.a het contactslot was het probleem weg.

De vroege Rangerovers hebben een weerstand in de originele draad die de voeding geeft aan de bobine, als die draad is gebruikt voor de afsluiter dan zakt na het starten de voltage trug naar 9 volt dat kan te weinig zijn.

Het is maar een idee, speel het even door naar je monteur dan kan hij er gauw zijn voltmeter op zeten en wie weet is het zo iets simpels.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
m@rcel110

Re: RRC met 6.2 v8 GMC diesel met probleempje

Bericht door m@rcel110 »

Dit is het eerste dat hij zelf ook zei
na doormeten bleek dit niet de oorzaak
hij blijft volhouden dat het een kleinigheid moet zijn
maar vindt het maar eens
Andrew Colville

Re: RRC met 6.2 v8 GMC diesel met probleempje

Bericht door Andrew Colville »

het moet wel een kleinigheidje zijn als de electra werkt dan blijft er eigenlijk aleen Lucht over.

Ik heb even zitten googlen maar men is niet echt te spreken over de opvoerpompjes, zelfs een nieuwe niet, schijnen snel stuk te gaan.

Dieseldoctor 6.2 V8

Persoonlijk zou ik ook een electrische pomp monteren, maar wel van een goede kwaliteit Bosch, SU

Ik heb deze liggen voor nood gevallen.
AUF214.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f8b426ba0463624597d598f33186f43c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.minisport.com%2Fmini-spare-parts%2FAUF214.jpg', 'http://www.minisport.com/mini-spare-parts/AUF214.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.minisport.com%2Fmini-spare-parts%2FAUF214.jpg', '', 16395176, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Koste iets van €80,- en is van een goede kwaliteit.

Als het goed is had jouw rangerover origineel een electro pompje op het chassis gemonteerd loniks of rechts op de balk waar het A - frame aan bevestigd zit, deze bracht de benzine uit de tank naar de motor ruimte.

Misschien bied dat de oplossing.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
m@rcel110

Re: RRC met 6.2 v8 GMC diesel met probleempje

Bericht door m@rcel110 »

Hoi Andrew

Volgens de monteur is het probleem gevonden
vorige eigenaar heeft een nieuwe opvoer pomp ( elektrisch )
laten monteren die origineel bij deze motor hoort

Je kunt hem zien op de video van de motor het is dat goudkleurige pompje net voor het filter rechts voor als je voor de auto staat opzich een prima plekje zou je denken maar
De originele GMC opvoerpomp zuigt geen diesel aan maar duwt als het ware de diesel naar de motor
Bij de originele toepassing hoort hij lager als de tank te zitten en er net na

Dit gaan ze morgen veranderen mogelijk is daarmee het probleem opgelost en is dit de kleinigheid die we over het hoofd hebben gezien

Bericht volgt
neef Henk

Re: RRC met 6.2 v8 GMC diesel met probleempje

Bericht door neef Henk »

m@rcel110 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoi Andrew
>
> Volgens de monteur is het probleem gevonden
> vorige eigenaar heeft een nieuwe opvoer pomp (
> elektrisch )
> laten monteren die origineel bij deze motor hoort
>
> Je kunt hem zien op de video van de motor het is
> dat goudkleurige pompje net voor het filter rechts
> voor als je voor de auto staat opzich een prima
> plekje zou je denken maar
> De originele GMC opvoerpomp zuigt geen diesel aan
> maar duwt als het ware de diesel naar de motor
> Bij de originele toepassing hoort hij lager als de
> tank te zitten en er net na
>
> Dit gaan ze morgen veranderen mogelijk is daarmee
> het probleem opgelost en is dit de kleinigheid die
> we over het hoofd hebben gezien
>
> Bericht volgt


Grote kans dat dit electrisch pompje al beschadigd is geraakt door de verkeerd gekozen plek. Mocht je nog problemen blijven houden monteer dan een nieuw pompje. Ik heb het zelfde probleem gehad en pas na 5 pompjes kwam ik achter het probleem (verkeerd gekozen plek voor het pompje).

Groeten neef Henk

Bart van Dessel

Re: RRC met 6.2 v8 GMC diesel met probleempje

Bericht door Bart van Dessel »

Ik heb afgelopen maandag een Chevy K30 met 6.2 V8 weggebracht naar een specialist in Liessel (Maas), hij verwachte dat de opvoerpomp stuk was, sommige hebbn schijnbaar maar een heel kort leven. Hij zit volgens mij gemonteerd bovenop je motor voor het luchtfilter,

Gr, Bart
bram-rrc

Re: RRC met 6.2 v8 GMC diesel met probleempje

Bericht door bram-rrc »

kan ik beamen.
kwalitatief een beter pompje dan zo'n goudkleurig.

Voor noodgeval dit pompje mogen lenen van Andrew
m@rcel110

Re: RRC met 6.2 v8 GMC diesel met probleempje

Bericht door m@rcel110 »

neef Henk Schreef:
-------------------------------------------------------

> Grote kans dat dit electrisch pompje al beschadigd
> is geraakt door de verkeerd gekozen plek. Mocht je
> nog problemen blijven houden monteer dan een nieuw
> pompje. Ik heb het zelfde probleem gehad en pas na
> 5 pompjes kwam ik achter het probleem (verkeerd
> gekozen plek voor het pompje).
>
> Groeten neef Henk

@Henk

opvoerpompje is nog goed maar capaciteit te laag nu hebben ze er een parallel bij geschakeld en is het probleem verholpen

verder heeft de monteur de boel even piekfijn afgesteld en loopt hij nu als een klok

nog wel ff de olie sensor vervangen bleek ook defect maar lampje uit het dashboard was verwijderd

de beide V snaren ook maar vervangen van dynamo en fan waren ook versleten

startmotor moet nog worden vervangen want deze haperde ook ( had nog een nieuwe liggen voor weinig )

kan hem zaterdag ophalen en dan eindelijk eens een rondje rijden
kees

Re: RRC met 6.2 v8 GMC diesel met probleempje

Bericht door kees »

nog wel ff de olie sensor vervangen bleek ook defect maar lampje uit het dashboard was verwijderd


Dit soort dingen kan je helaas wel verwachten bij die classic defenders.

Ik heb een paar jaar geleden een 110 bij ze gekocht een 300 tdi met nieuwe apk. Toen ik enkele maanden bij een echte garage kwam bleek de 300 tdi een 200 tdi met een 300 tdi spruitstuk te zijn en bleek het chassis door en door rot te zijn, niet meer te redden helaas. Jaren gespaard voor deze dure auto, nu moeten verkopen tegen een sloopprijs. de auto kon een half jaar eerder nooit zijn goedgekeurd, ze kennen dus iemand die dat voor hun doet of zo.
m@rcel110

Re: RRC met 6.2 v8 GMC diesel met probleempje

Bericht door m@rcel110 »

Hallo Kees

Gelukkig niet mijn eerste landrover en wist dus aardig waar de zwakke plekken zaten werd door hun wel mooier voorgespiegeld maar door grondige voorbereiding waarschijnlijk geen kat in de zak gekocht

Tuurlijk heeft ook deze classic zijn bekend plekken maar dat heb ik kunnen zien omdat ik weet waar ik kijken moet

Auto liep niet goed maar erop gegokt en nu met weinig kosten gefixt door een specialist
Hun hadden hem ook weggebracht maar gelukkig naar een bedrijf met minder kennis van zaken ze hadden de auto al ruim 2 jaar staan met zeer hoge kosten kregen ze hem niet inorde en wilde er van af

Heb ook ruim 4 weken lopen wikken en wegen alvorens ik de knoop heb doorgehakt

Vervelend voor jou dat de zaken zo gelopen zijn maar waarschijnlijk had je niet genoeg huiswerk gedaan en was het je eerste maar hopelijk niet laatste landrovers want het blijven mooie auto's

Woon je in de buurt van Zevenaar

Gr. Marcel
Kees

Re: RRC met 6.2 v8 GMC diesel met probleempje

Bericht door Kees »

Ik wist inderdaad niet zo goed waar ik op moest letten. De auto zag er best aardig uit, van binnen zelfs heel mooi en had een splinternieuwe APK. Het chassis zag er glimmend als nieuw uit, prachtig in de zwarte tectyl. Dat bleek later uit purschuim en plamuur met tectyl er over te bestaan helaas.
Ik dacht juist voor de zekerheid bij een bedrijf te kopen, maar ook daar kan je niet op vertrouwen kennelijk. Ik had je bericht over de Range Rover al gelezen maar gewacht met reageren tot je het goede nieuws plaatste dat hij het goed doet, ik wilde je niet ten onrechte ongerust maken.
Ik heb me er bij neergelegd, ook geen contact meer opgenomen met de verkoper, en ook nog nooit eerder iets hierover op een forum vermeld, had ik zelf maar beter moeten op letten.
Hopelijk heb ik ooit nog wel weer een Land Rover, maar dan wordt het denk ik een jong exemplaar of anders een volledig gerestaureerd exemplaar (vind ik mooier dan een nieuwe), maar de eerste jaren is het geld helaas op en moet ik het doen met hier alleen een beetje lezen.
m@rcel110

Re: RRC met 6.2 v8 GMC diesel met probleempje

Bericht door m@rcel110 »

Kees

het kopen bij een bedrijf bied ook geen enkele zekerheid blijkt maar weer
zeker omdat hun zonder garantie verkopen

maar kom je uit de regio zevenaar
Bart van Dessel

Re: RRC met 6.2 v8 GMC diesel met probleempje

Bericht door Bart van Dessel »

Ik denk dat als je serieus geld wilt en kunt uitgeven en echt iets goeds wilt kopen (goedkoop = duurkoop) dat je dan 'ns bij Paul Stroink langs moet gaan. Hij heeft hier op de prik al eens complete fotoreportages laten zien van restauratie van Defenders en dat ziet er enorm gelikt uit, die zijn met hun nieuwe, gegalvaniseerde chassis gewoon beter als nieuw. Alhoewel ik persoonlijk geen Defender-fan ben, ik loop eerder warm van een RRC met een dikke diesel....

Groetjes, Bart
m@rcel110

Re: RRC met 6.2 v8 GMC diesel met probleempje

Bericht door m@rcel110 »



Kom eerdaags wel een keer koffie drinken om te showen
Doetinchem > Meijdel mooi ritje toch

Ben al eens bij je geweest was nog met de 110 stond toen op de leister
En moest zekeringen hebben

Gr. Marcel
Plaats reactie