Startmotor 2.5na diesel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Remco Bouterse

Startmotor 2.5na diesel

Bericht door Remco Bouterse »

Ha,

Zo heb je niets en zo gaat er weer wat stuk.

De startmotor geeft geen kick meer, ruikt ook iets verbrand. Alleen de solenoid komt nog in. Ga hem er straks onderuit peuteren, ben benieuwd.

Nu vroeg ik me af als ik moet gaan vervangen, welke startmotor kan ik dan het beste terugplaatsen. Wat is een goede kwaliteit/ prijsverhouding.
Bestaan er ook high torque startmotor geschikt voor de 2.5 na diesel 12 volt?

Alvast bedankt
Remco
WillemJ

Re: Startmotor 2.5na diesel

Bericht door WillemJ »

Beste Remco,

Zelf heb ik een 110 2.5NA; wanneer m'n startmotor de geest zou geven zou ik een (gereviseerde) originele terugplaatsen. Of een exemplaar van de sloop..... Een orginele startmotor in goede conditie levert voldoende koppel om het krachtig motortje rond te gooien.

Maar om te beginnen zou ik de startmotor uit elkaar slopen en kijken wat er scheelt. Wellicht kun je hem zelf fixen, of laten fixen....

Geen idee wat een goede kwaliteit/prijsverhouding is, maar 'goedkoop' is in dergelijke gevallen wel vaak 'duurkoop'.

Succes,
Willem
defendertje90

Bericht door defendertje90 »

ik zou gaan voor een 200tdi of 300tdi startmotor.

A) kleiner dus makkelijker terug te plaatsen zonder de voorpijp te verwijderen (lukt overigens ook met het oude dikke model)
draait sneller rond en verbruikt minder Ampere.
Remcoboutere

Bericht door Remcoboutere »

Hh,

Het heeft even geduurd, maar hij is echt overleden. Statordeel.

Nu vraag ik me af;

De startmotor met onderdeel nummer err5009 gaat passen.
Nu is dat vast een algemeen nummer, merk onafhankelijk.

Voor welk merk kan ik het beste gaan, niet alleen in levensduur, maar ook in kwaliteit. Wordt dit dan een Bosch uitvoering of ...........zijn er andere betere opties. Zoals een valeo.

Wat zijn de ervaringen. Alvast bedankt.

Remco
Plaats reactie