Discovery 2.0 MPi

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Edgar

Discovery 2.0 MPi

Bericht door Edgar »

Ik ben verhuist naar Thailand helaas kan ik mijn 109 Stage I V8 niet meenemen. Ik ben van plan deze te verkopen, maar heb tot nog toe niet de moed gevonden om de wagen op marktplaats te zetten. Hoop nog steeds op een wonder dat ik haar wel mee kan nemen. Desalnietemin ben ik ook opzoek naar een andere Landrover in Thailand. Er staan veel Discoveries 2.0 MPi te koop voor aantrekkelijke prijzen. Nu vraag ik mij dus af of ik zonder veel gedoe een 300TDI motor in zo'n wagen kan sleutelen. Wie heeft hier ervaring mee.

Edgar 109 Stage I V8
Arthur67

Re: Discovery 2.0 MPi

Bericht door Arthur67 »

Hoi Edgar,

heb je draadje over de (ver)twijfel over je Stage 1 gevolgd. Wonderen komen niet vanzelf, die moet je helpen ontstaan. En je hebt zelf al uitgezocht dat import onmogelijk/te duur is. K wens je t lef toe om de auto te koop te zetten. Just my 2 cents...
De Disco 2.0Mpi heeft in UK een slechte naam, heb ik wel eens in de bladen gelezen. Underpowered, veel te hoog toerig, past niet bij karakter. Maar paar maanden geleden stond er in zelfde blad een recensie van een aantal Defenders 90 met zelfde motor en verdere aandrijflijn, verkocht aan de Italiaanse politie. En daarin was men vol lof over de combinatie! k Wil t artikel evt wel voor je opzoeken, scannen en toezenden.
Over welke versnellingsbak-verhoudingen een Disco Mpi is voorzien en of dat 1op1 achter een 300tdi past, geen idee. Een snelle scan "Discovery Mpi" geeft al heel veel info, oa iemand ie er caravans mee trekt en heel tevreden is. Succes!
Andrew Colville

Re: Discovery 2.0 MPi

Bericht door Andrew Colville »

2.0 MPI naar 200Tdi

Dat is het eenige wat ik tot heden vindt, het is dus mogelijk, maar je zal de bak en motor uit een donor moeten hebben, samen met de apendages en aansluit materiaal , slangen, radiator set, gas kabel, lucht filter huis, etc etc.

zijn ze daar niet in 300 Tdi te vinden dan? of shreeuwend duur.

Ik weet neit of je al gekeeken hebt naar de wet geving aldaar maar vormt een ombouw geen probleem?

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Plaats reactie