Anti roll bars
Anti roll bars
Ik wil morgen een setje anti roll bars op mn defender monteren. Alleen kan ik nergens terug vinden aan welke kant het kogelgewricht komt. Aan de askant, of de kant van de beugel? Parts manual laat het niet duidelijk zien...
Kan iemand uitsluitsel geven?
Kan iemand uitsluitsel geven?
Re: Anti roll bars
Andrew heeft weer gelijk Linkje Andrew
Citaat,
Gebruk de zoek functie, en Google in 90% van de gevallen is de zelfde vraag al gesteld en google is een oneindige bron van informatie, soms goede informatie, soms slechte, bekijk merdere forums en zet de conclusies tegen elkar af fo zoek een betrouwbare bron voor jouw benodigde informatie.
Einde citaat.
Google
Citaat,
Gebruk de zoek functie, en Google in 90% van de gevallen is de zelfde vraag al gesteld en google is een oneindige bron van informatie, soms goede informatie, soms slechte, bekijk merdere forums en zet de conclusies tegen elkar af fo zoek een betrouwbare bron voor jouw benodigde informatie.
Einde citaat.
Re: Anti roll bars
antirollbars4L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('81a8687f52dfc04496eaf2ab11d88268', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fextreme4x4.co.uk%2Facatalog%2Fantirollbars4L.jpg', 'http://extreme4x4.co.uk/acatalog/antirollbars4L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fextreme4x4.co.uk%2Facatalog%2Fantirollbars4L.jpg', '', 16386325, 600, 600, 'Loading image ...', false);
zo dus met de koegel op de as en de rubber aan de torsistang/stabilisator.
Ook ik kan geen duidelijk antwoord vinden in het archief, maar 1 minuut op google bracht deze duidelijke foto.
hoe ik zocht
Klikerdeklik zie voorbeeld afbeeldingen.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
zo dus met de koegel op de as en de rubber aan de torsistang/stabilisator.
Ook ik kan geen duidelijk antwoord vinden in het archief, maar 1 minuut op google bracht deze duidelijke foto.
hoe ik zocht
Klikerdeklik zie voorbeeld afbeeldingen.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Anti roll bars
Ook ik had al op Google gezocht, maar als je even verder kijkt vind je ook afbeeldingen waar ze andersom lijken te zitten.
Bovendien ben ik ook wel benieuwd naar een redenatie waarom het op een bepaalde manier moet
Bovendien ben ik ook wel benieuwd naar een redenatie waarom het op een bepaalde manier moet

Re: Anti roll bars
Aanhakend: zijn er nog verschillen en zo ja, welke anti roll-bars zijn aan te raden, of is het simpelweg originele bars plaatsen?
Re: Anti roll bars
In mijn zoektocht vond ik wel dat extreme verschillende diktes levert. Hiermee kun je dus bepalen hoeveel 'anti roll' je wilt hebben. Bij sportwagens e.d worden vaak andere anti-roll bars gemonteerd voor meer of minder onderstuur. Verder weet ik er het fijne niet van.
Re: Anti roll bars
Verwijderd verkeerd geplaatst.
fb
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/02/2013 20:19 door Frans Bonnes.
fb
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/02/2013 20:19 door Frans Bonnes.
Re: Anti roll bars
Volgens mij zit de kogel aan de as, zie dit plaatje
Ook zal het bevestigingsgat waar de kogel in komt iets conisch zijn, daar kan je het ook aan zien.
Hopenlijk heb je hier iets aan
fb
Link aangepast
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/02/2013 20:21 door Frans Bonnes.
Ook zal het bevestigingsgat waar de kogel in komt iets conisch zijn, daar kan je het ook aan zien.
Hopenlijk heb je hier iets aan
fb
Link aangepast
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/02/2013 20:21 door Frans Bonnes.
Re: Anti roll bars
Sander, Ik heb net even gekeken bij een setje stabilisators die ik heb liggen van een 300 Tdi discovery , hier bij zit de rubber aan de stang en de kogel aan de as, de as heb ik geprobeerd op te meten en het lijkt als of de stift van de kogel ook iets taps toe loopt.
Frans heeft net dezelfde conclusie getrokken zo te lezen.
als je de kogel anders om zou plaatsen dan kom je schrofdraad te kort om deze goed aan te trekken op de stabi stang het materiaal is daar te dun ( + - 6mm ) de bus die aan de as gelast zit is ruim een cm ( veel modder op mijn assen maakt meten moeilijk op dit moment )
Ik vindt het ook wel logies dat de kogel aan de as komt, de as moet kunnen uit en inveren en kantelt zich ook onder rare hoeken in het terein, de stabi stang zit in rubbers en beigels vast aan het chassis en kan torderen. maar zal minder kunnen bewegen dan de as zelf.
Kun je het een beetje volgen? Ik hoop dat dit je vraag een beetje beantwoord.
Welke dikte type stabie stangen je kiest is denk ik een kwestie van wat de wensen zijn, een dikkere stang zal het overhellen in bochten meer tegen gaan als een dunnere, dit kan dan ook invloed hebben op je askanteling in het terrein.
Persoonlijk zou ik het houden bij Origineele dikte stangen, de tereinvardigheid blijft na genoeg ongewijzigd door de stabi stangen, en gaat het over hellen in bochten wel een beetje tegen,
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Frans heeft net dezelfde conclusie getrokken zo te lezen.
als je de kogel anders om zou plaatsen dan kom je schrofdraad te kort om deze goed aan te trekken op de stabi stang het materiaal is daar te dun ( + - 6mm ) de bus die aan de as gelast zit is ruim een cm ( veel modder op mijn assen maakt meten moeilijk op dit moment )
Ik vindt het ook wel logies dat de kogel aan de as komt, de as moet kunnen uit en inveren en kantelt zich ook onder rare hoeken in het terein, de stabi stang zit in rubbers en beigels vast aan het chassis en kan torderen. maar zal minder kunnen bewegen dan de as zelf.
Kun je het een beetje volgen? Ik hoop dat dit je vraag een beetje beantwoord.
Welke dikte type stabie stangen je kiest is denk ik een kwestie van wat de wensen zijn, een dikkere stang zal het overhellen in bochten meer tegen gaan als een dunnere, dit kan dan ook invloed hebben op je askanteling in het terrein.
Persoonlijk zou ik het houden bij Origineele dikte stangen, de tereinvardigheid blijft na genoeg ongewijzigd door de stabi stangen, en gaat het over hellen in bochten wel een beetje tegen,
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Anti roll bars duidelijke foto
Ik vond dit nog even
dev_suspension_rear_1_1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9af4747767307cf5ea62bfa5ae2b1aa0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.lrparts.net%2Fmedia%2Fcatalog%2Fproduct%2Fcache%2F1%2Fimage%2F964x%2F17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1%2Fd%2Fe%2Fdev_suspension_rear_1_1.jpg', 'http://www.lrparts.net/media/catalog/product/cache/1/image/964x/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/d/e/dev_suspension_rear_1_1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.lrparts.net%2Fmedia%2Fcatalog%2Fproduct%2Fcache%2F1%2Fimage%2F964x%2F17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1%2Fd%2Fe%2Fdev_suspension_rear_1_1.jpg', '', 16388084, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
dev_suspension_rear_1_1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9af4747767307cf5ea62bfa5ae2b1aa0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.lrparts.net%2Fmedia%2Fcatalog%2Fproduct%2Fcache%2F1%2Fimage%2F964x%2F17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1%2Fd%2Fe%2Fdev_suspension_rear_1_1.jpg', 'http://www.lrparts.net/media/catalog/product/cache/1/image/964x/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/d/e/dev_suspension_rear_1_1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.lrparts.net%2Fmedia%2Fcatalog%2Fproduct%2Fcache%2F1%2Fimage%2F964x%2F17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1%2Fd%2Fe%2Fdev_suspension_rear_1_1.jpg', '', 16388084, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Anti roll bars duidelijke foto
Andrew, Frans,
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Op deze tekening is het eea wel duidelijk te zien. Het klinkt idd wel logisch dat ze met de kogel aan de as moeten, zo ga ik ze monteren.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Op deze tekening is het eea wel duidelijk te zien. Het klinkt idd wel logisch dat ze met de kogel aan de as moeten, zo ga ik ze monteren.