Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
-
Andrew Colville
Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Citeer
Beste Prikkers,
De Laaste tijd valt mij en anderen op dat veel antwoorden en adviezen op onze Prik onjuist, incompleet, of kompleet fout zijn, soms zelfs rond uit gevaarlijk zijn of het gegeven advies is vragen om problemen.
Dat is mijn inziens niet goed voor de betrouwbaar heid van het prikbord en de informatie die velen hier komen zoeken en geven.
We zijn hier op een Openbaar forum/website, iedereen jong en oud kan hier meelezen of mee praten over de gevarieerde onderwerpen. om deze reden zijn er een aantal Huis regels die af en toe worden overschreden, (grof taalgebruik en de bekende te pikante foto sluik reklame het plaatsen van onderdelen voor verkoop en het afkraken van bedrijven zonder verder contact te hebben gehad) mijn inziens niet altijd even bezwaarlijk, maar jong en oud leest mee! houd hier rekening mee!
Velen die hier komen met vragen zijn voor het eerst in aanraking met het Landrover virus, juist deze mensen hebben behoefte een betrouwbaar en correct informatie, en niet het gegok van somigen of de ervaringen van de buurman van de over kant die vroeger in het leger reed met Landrovers.
Het eerste Advies voor de Nieuwe Landrover rijders is Koop/leen/huur/bedel/google een exemplaar van het werkplaats handboek voor de betreffende Landrover, Hier staat tenslotte alle informatie in voor de betreffende auto, en die informatie is juist op een aantal Updates en weizigingen na, sleutelen zonder ervaring en zonder werkplaatshandboek is vragen om problemen zelf als je vroeger je eigen brommertje hebt opgevoerd!!!
We zijn hier (vindt Ik) gezegend met een aantal kleine ondernemers die dagelijks bezig zijn met diverse modellen Landrover (waar onder ik zelf, Paul stroink, Bart van dessel, Hendrik swane, Ron bollenboom, voor heen Aad koene niet te vergeten) en een hele reeks die ik niet genoemd heb (excuseer) die actief zijn op de prik zijn met hun kennis en ervaring, tip? & trick's die zij weer hebben van het doen, proberen en lezen van hun werkplaats handboeken.
Sommigen die een rijke bron van juiste informatie waren hebben vanwege het een ander aan gedoe hier op de prik besloten niet meer actief te zijn dit vindt ik jammer en helaas ken ik er meer die af en toe willen stoppen met reageren.
Wat Ik wil vragen van ons allen is enkel je medeprikkers te helpen met juiste informatie die "up to date is" en vooral ook veilig, als je niet het juiste antwoord hebt dan is dat niet erg Ieder heeft zijn kennis gebied, het reageren op vragen is geen wedstrijd!
Als je niet bekend bent met bepaalde modellen geef dan geen onjuiste informatie. Mij zul je zelden zien reageren op vragen over de Series 2 & 3 modellen, ik ken er niet genog van en heb geen boeken erover, en vindt dat er anderen zijn die er een betere antwoordt kunnen geven om dat zij er zelf in rijden of hebben gerestoureerd, Ik zal dus geen antwoord geven als ik niet zeker ben van mijn zaak, onjuiste informatie heeft niemand iets aan.
Gaat het om een Discovery 300 Tdi/Td5 of Defender 300Tdi/Td5 dan zal ik altijd antwoorden ook over de Classic Range Rover het electra in deze modellen en het verzinken ervan, hier werk ik dagelijks mee ik weet waar ik over praat, Net als Bart van dessel de ins en outs weet van de 200 300tdi motoren discovery's en Range Rover Classic's & paul stroink die de 90/110 & Defender modellen kan dromen! Natuurlijk zijn ook wij allemaal mensen en maken we fouten.
Probeer bij storingen en defecten "rammeltje" of "tik" "geroken luchtje" niet gelijk uit te gaan van het ergste "kapotte motor" / "revisi bak"etc, denk mee, en elimineer mogelijkheden staps gewijs met de eigenaar/vraag steller, beginend met de basis dingen die goedkoop en snel te controleren zijn.
Prikkers die vragen stellen, willen Jullie AUB als eerste in de vraag even melden om welke type Landrover het gaat, de bouw jaar en de huidige motor en versnellingsbak indien men dat weet, dat maakt het veel makkelijker voor ons allen om juiste informatie te geven met betrekking tot de auto in standaard vorm of met zijn aanpassingen/Upgrades, weet je niet exact wat je hebt probeer dan zoveel mogelijk relevante informatie te geven, dan weet je snel genoeg welke landrover model en aandrijflijn je hebt.
Gebruk de zoek functie, en Google in 90% van de gevallen is de zelfde vraag al gesteld en google is een oneindige bron van informatie, soms goede informatie, soms slechte, bekijk merdere forums en zet de conclusies tegen elkar af fo zoek een betrouwbare bron voor jouw benodigde informatie.
We verwachten hier een leuke hobby te hebben en de kennis en ervaringen en gezelligheid te delen, laten we zorgen dat de kennis dan ook juist is en de ervaringen leuk/informatief en dat terwijl het ook gezzellig blijft, kraak elkaar niet af, woorden kunnen anders overkomen dan bedoeld wees voorzichtig met wat je schrijft het is een openbaar forum.
Ik schrijf dit niet om een persoon of mensen tegen de schenen te stampen, of om reklame te maken voor de genoemde ondernemers en vaste "wandelende werkplaats handboeken" Ik schrijf dit in de hoop dat men dit even gelezen heeft en ook inziet dat het de laaste tijd kwalitatief wat minder is op de prik en dat ieder er ook mee aan de slag gaat en probeert zijn of haar antworden/informatie goed en duidelijk over te brengen op een nette veilige manier, en zich weerhouden van het geven van incomplete "gok" en "heeft de oom van mijn opa zijn buurman ook gehad " informatie.
als er mensen zijn die zich beledigd voelen Mijn excuses dat is hier niet de bedoeling van.
Hopenlijk worden de antwoorden en oplossingen voor problemen corecter en doel gericht daar hebben wij en toekomstige bezoekers baat van, het prik bord is tenslotte een enorme bron aan informatie over diverse onderwerpen over Land Rover's het hebben houden en leven en onderhouden van ons geliefd merk.
Geef Duidelijke veilige informatie, stel duidelijke vragen geef het model etc aan in je vraag, wees tolerant voor elkaar, en heb een leuke hobby aan je Landrover en dit prikbord!
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2013 04:12 door Andrew Colville.
-
Rodietje nieuw
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Ik heb geen idee hoe ik zo'n duimpje moet doen..., maar duimpje dus.
-
Sylvester
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Helemaal met je eens Andrew.
Groet Sylvester
RRC 1972
Disco II 2000
-
Lucas van Lierop
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Eens!, ik geef bij alleen antwoord als ik het weer of geef aan hoe zeker ik het denk te weten en probeer degene iig de goede richting op te sturen. Ik ben maar een beginnend sleutelaar maar over lassen en verzinken heb ik veel geleerd. Met name daarover ben ik al superveel onzin op allerlei fora tegengekomen van mensen die dingen dachten of vonden heel hinderlijk. Ik hoop dat de prik een mooie vraagbaak. blijft.
Gr
-
gerritenjettie@hotmail.com
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Helemaal mee eens, maar als je s,nachts om 04.11 uur zo je hart lucht, heb je of op je werk niets te doen, of je moet je wel erg ergeren aan bepaalde zaken.
Ik ben nog niet zolang bij dit forum, maar je moet goed tussen de regels door kunnen lezen voor een antwoord.
Takkebossie.
-
RobSLaro
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Pfffff wat een preek,
maar je hebt wel gelijk over de hoge kwaliteit van kennis die hier gedeeld wordt.
Dat is wat ik hier zeer waardeer, ook hoe er met elkaar omgegaan wordt.
Dus van mij ook
-
Art van Blondie
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Laat ik dan de eerste zijn die het een beetje overdreven vind. Ten eerste moet je er op elk forum rekening mee houden dat er mensen onzin verkondigen. Mijns inziens is het daarom ook handig een forum te volgen zodat je weet wie zinvolle antwoorden geeft en wie niet. Ten tweede wordt iemand die een fout antwoord geeft over het algemeen ter plekke afgeserveerd, dus het probleem lost zichzelf op.
Ik probeer overigens ook alleen zinvolle antwoorden te geven, maar ook dat lukt niet altijd.
Groet, Art
-
Lucas van Lierop
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Ik noemde het net al in mijn topic over thermisch verzinken, misschien toch nog eens nadenken over een Land Rover wiki. Vrige keer is het niet helemaal van de grond gekomen maar er wordt zoveel herhaald hier inc alle foute antwoorden, beter een goed verhaal 1x opschrijven.
Gr
-
jamaar
@ Rodietje nieuw
klik eens op het gele ronde gezichtje hier als je dit in een antwoord typt
dit is op een of andere manier op de verkeerde plek gekomen
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2013 10:13 door jamaar.
-
Alan T
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
op zich mee eens
maarrrr
met google kun je van alles vinden.. [www.google.nl] maar niet altijd het juiste
-
Frans Bonnes
Re: @ Rodietje nieuw
@@ jamaar
Jouw berichtje staat op de juiste plaats
Jij reageert als tweede op het bericht van Rodietje, dus staat je reactie ook op de 2de plaats.
Chris was de eerste die reageerde en staat dus boven aan.
En verder reageert AadG op Chris en staat daar dus vlak onder, en Hans109 reageert weer op AadG.
Jouw bericht staat dus volgens de logica van het prikbord op precies de juiste plaats.
De berichten van AadG en Hans109 hebben dus eigenlijk niks met rodietje te maken.
fb
-
Paul Stroink, One-Ten.nl
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Ik weet niet of jullie de trailerfitters video's kennen op youtube, allemaal handige video's over hoe je je Land Rover moet repareren.
Ik zit er al tijden aan te denken zoiets te gaan doen in het Nederlands, alleen voor Defenders. Alle soorten reparaties komen hier toch wel langs, op het moment is het alleen nog te druk om de extra tijd er voor vrij te maken want je bent natuurlijk toch wel wat langer bezig als je alles gaat uitleggen.
Misschien kom ik er ooit aan toe, door de onzekerheid over de belastingregels komen er zeer weinig nieuwe opdrachten binnen...
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2013 10:45 door Paul Stroink, One-Ten.nl.
-
westfries.
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Ik heb in de laatste 7 jaar heel wat prikkers zien komen en gaan
Helaas ook jongens die echt verrot veel van landrovers weten maar juist door het hoge onzin cq gevaarlijk advies liever niet meer posten
Dus mee eens
418_418_aap-vierkant.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a26ef448098f0ff94fb0f5eb6a45a55b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fkaartje.tekenaartje.nl%2Fimg%2Fcards%2F1858%2F418_418_aap-vierkant.jpg', 'http://kaartje.tekenaartje.nl/img/cards/1858/418_418_aap-vierkant.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fkaartje.tekenaartje.nl%2Fimg%2Fcards%2F1858%2F418_418_aap-vierkant.jpg', '', 16382714, 600, 600, 'Loading image ...', false);
vlag.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8c8859c475db4c465c576d052a536a88', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', 'http://www.udcn.nl/FOTO/vlag.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', '', 16382714, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Michel WaZ
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Goedemorgen beste prikkers,
Ik ben een "verse prikker" dus nog niet zo lang lid. Ik word heel erg blij van dit forum, want veel van de problemen van onze "bolides" is hier vermeld.
Waarom het wiel uitvinden,als het al uitgevonden is !
Ik ben het er mee eens dat als je geen technische achtergrond hebt , je heel goed moet nadenken wat je allemaal gaat wijzigen en repareren.
Daarbij de hulp van Haynes en internet, de juiste prikkersadviezen dan kom je een heel eind.
Denk eerst goed na en denk vooral aan je veiligheid en die van anderen, ga dan pas aan de slag.
Ik wens jullie allemaal een fijne prik !
Groet Michel
-
Andrew Colville
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Naast het werkeken en beantwoorden van mailtjes, het proberen te helpen hier op de prik, en mijn dochtertje van 1,5 ben ik vaak pas laat of vroeg in de ochtend hier aanwezig.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
-
Andrew Colville
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Nou das een "Hot topic" Ik ben dus samen met een paar andere niet de eenige die er zo over dacht.
Ik hoop dat wel allen voor uit kunnen en dat dit ( voor somigen lange verhaaltje Sorry ) even tussen de oren blijft.
Dat was enekel het doel nogmaals we hebben er samen belang bij, Ik als perersoon schiet er weinig mee op , behalve dat ik niet meer buiten adem raak door het zuchten op somige antwoorden
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
-
Andrew Colville
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Sorry Art dat je het overdreven vindt, Het is een lang vehaaltje geworden, maar Ik vindt/vond het langzamerhand tijd worden dat we weer eens wakker werden voor dat hier geen betrouwbare informatie staat en de prik leeg loopt.
Ik vindt het voor iedereen belangerijk de vragen en informatie zo veel mogelijk juist zijn.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
-
Andrew Colville
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Heb ik ook vaak aan gedacht , maar dan verlies je enorm veel tijd, en dat is niet handig als de klant op de auto staat te wachten.
Ik pluk om de reden zo veel mogelijk foto's en links van google om mijn antwoorden duidelijk te maken voor de vraag steller.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
-
Katteker
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Als beginnend sleutelaar heb ik de onzin antwoorden misschien niet eens door. Door veel info te zoeken en te vergelijken kom je vaak op een goede oplossing.
Ik denk dat de meeste irritatie ontstaat bij de ervaren sleutelaars en niet eens bij de onervaren. Ben wel blij dat er vaak antwoord gegeven wordt.
-
Edwin109
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Mooi onder woorden gebracht.
Edwin
-
Dieseldriver
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Hee hoi,
Soms is het idd net of bijna alle land rovers gereviseerd moeten worden en sta ik er soms versteld van dat ik onderweg nog rijdende exemplaren tegen kom. Wel vind ik dat iedereen zijn mening mag geven op bepaalde onderwerpen. We wonen nog steeds met zijn allen in een vrij ( democratisch ) land en het forum is volgens mij een openbaar iets, waar iedereen iets mag zeggen of ergens iets van mag vinden. Laten we dit alstublieft ook zo houden. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er ook maar enigzin opzet in het spel is om de mensen op het verkeerde spoor te brengen. Volgens mij is het nog steeds een mooi iets dat mensen elkaar proberen te helpen! Dit zouden wereldwijd eens meer mensen moeten doen en wat meer respect voor elkaar moeten hebben. Sorry, ik dwaal af. We zijn met z'n allen ook maar mensen waar gelukkig ook fouten worden gemaakt. Echter, soms loopt het idd een beetje uit de klauwen en komt er een weerwoord op een weerwoord. Als we dit nu eens stoppen te zien als comentaar of (ik weet het beter) en de boel eens gaan zien als een positieve feedback. Daar leren we met z'n allen weer van. Ik bedoel, vragen is vrij, nee heb je al en een vraag ik ook nooit een dom iets. Als je namelijk een vraag hebt, dan weet je iets niet. Eigenlijk heel simpel
Grt'n Leo
-
Gerard
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Het is een typisch internet probleem en geldt dus ook voor het prikbord.
Er is enorm veel informatie te vinden, maar hoe bepaal je wat de goede en betrouwbare informatie is. En daarna, is die informatie wel van toepassing in jouw situatie?
Als prikkers hebben we het voordeel dat er een grote groep vaste gebruikers is. Niet alleen op het beeldscherm, maar velen kennen elkaar ook van evenementen, bezoekjes enz.
Daardoor stellen mensen gemakkelijker vragen en worden er ook gemakkelijker antwoorden gegevens en inderdaad soms ‘uit de losse pols’ of net naast de waarheid. Maar dat wordt -gelukkig- vrijwel altijd gecorrigeerd door een echte kenner en eigenlijk is dat dubbel leerzaam. En dat kritisch volgen van de reacties is belangrijk, ook de ‘experts’ zitten er wel eens naast.
Maar laat ik eerlijk zijn. Als ik een vraag heb zoek ik meestal eerst eens in de oude postings of daar een antwoord is te vinden. En als daar een lange rij van reageerders is lees ik die reacties natuurlijk niet allemaal, maar van een aantal mensen altijd …
Ik ben daarom blij met elke oproep om de kwaliteit van de pagina’s te bewaken/ te verhogen.
Tegelijkertijd moeten we ook mensen niet afschrikken om te reageren lijkt me. Dat niet alles wat hier geschreven wordt even serieus is vind ik jammer, maar dat hoor nu eenmaal bij ‘de prik’ en anderen vinden dat juist het leuke er van. Bij mij ligt de grens een beetje postings die eigenlijk beter per privé mail verzonden hadden kunnen worden. Een bericht dat alleen interessant is voor één bepaalde lezer zou hier niet tussen moeten staan.
Dus wat mij betreft: Andrew bedankt voor je oproep
Gerard
-
jamaar
Re: @ Rodietje nieuw
klopt helemaal
ik meer verstand van S2A/3 dan van prikborden en het is een uur vroeger hier, was nog niet wakker
en nu is het tijd voor siësta
-
Jan Willem
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
De Prik is geen Twitter (oid)
Zolang niet elke geboerde boer of gewaaide wind hier wordt gedeeld vindt ik het prima.
Iedereen heeft het recht het bij het verkeerde eind te hebben en er zo van te leren.
Wel moeten we onszelf verplichten een beetje to the point te blijven.
Ik heb er in zo'n 7 jaar enorm veel van geleerd waarvoor mijn onnoemelijke dank.
JW
-
Ernst Sleijser
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Goeiedag wat een reacties in 10 uur tijd...
Ook ik ben een zeer beginnend LaRo-rijder, beginnend techneut etc. Ik lees hier veel en 70% van de gevallen heb ik geen idee dat onderdeel x of y uberhaupt in de auto zit, laat staan waar het voor dient....
Maar juist daarom lees ik hier mee, en stel af en toe zelf een vraag. Ik ben dan blij met de vaak vele en snelle reacties. En, ik vind het dus ook je eigen verantwoordelijkheid hoe je ermee omgaat. Je leest de mening van meerdere mensen (die elkaar inderdaad soms corrigeren) en ik kijk altijd ook elders op het net, Engelse fora, websites van anderen etc. Eigenlijk komt het dan altijd wel voor dat er een grote lijn uitkomt waar je wat mee kan.
Kortom, blijf posten, maar inderdaad wel met de nodige zelfkennis. Als je het niet zeker weet, zet dat er dan bij (lees ik overigens ook regelmatig). Ooit hoop ik ook wat te kunnen bijdragen qua kennis delen
Ernst
Defender 90 Td5 CSW 2002
-
JanTD5
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Denk dat iedereen wel de insteek heeft om zo waarheid getrouw iets te zeggen. En soms komen er ook dingen voorbij dat niemand meer een idee heeft en er van alles geopperd wordt. En dat leidt toch vaak, hetzij via omwegen, naar een oplossing. Onthoud wel dat een ieder zelf verantwoordelijk is voor zijn/ haar werk aan zijn/ haar landrover.
Misschien kunnen we het ook omdraaien, de kwaliteit en betrouwbaarheid wordt minder omdat we/ sommigen er zo veel van afweten zodat de laro geen geheimen meer voor ze heeft. Ook zij zijn bij nul begonnen lijkt mij. Lijkt mij ook dat een dom/ fout antwoord ook een antwoord is en geef dan ook toe dat het een schot voor de boeg is.
Ben je echt zo weinig technisch onderlegt dat een advies een gevaar kan worden of dat je niet zeker van je zaak bent laat het dan zitten. Roep hulp ter plekke in of van een bedrijf.
Mijn idee is laten we het lekker zo houden als het is. En laten we leren van de fouten. Moet ook zeggen dat ik nog nooit heb gehoord dat een advies van hier tot iets geleid heeft. Misschien wel het tegen over gestelde. Dat mijn voor dat men iets onderneemt hier eerst advies in wint of het wel verstandig is. Laten we dus niet hard van stapel lopen en nieuwe mensen ontmoedigen om hier te komen en te reageren.
Groeten Jan
Edit: Je hebt helemaal gelijk dat stap één een werkplaats handboek is, anders ben je wel heel mager bezig. Stap twee lijkt een goed set gereedschap wat niet uit de €5.- bak komt.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2013 17:13 door JanTD5.
-
JanTD5
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Dat was al opgevallen Leuk hé kinderen helemaal met wissel diensten.
Groeten Jan
-
JanTD5
Kennis bank.
Nog een aanvulling.
Om terug kerende vragen te beantwoorden zou er, zo als geopperd, een kennis bank moeten zijn. Daar waarin veel gestelde vragen een antwoord krijgen. Zoals, hoe stel ik swivels af, hoe stel ik kleppen, welke olie gaat..., ens. Niet met alle reacties maar vraag en antwoord. En dan per type laro, tupe blok, bak enz. Op LRCH site word daar voorzichtig aan gewerkt. Vind de huidige zoek functie nl een draak. Krijg nl honderden antwoorden maar niet de goede als ik iets zoek.
Maar ja, krijg dat maar eens bij Sanoma gereld in het prikbord. En wie moet dat gaan beheren en beoordelen?
Groeten Jan
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2013 17:23 door JanTD5.
-
Anton (Rumble)
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Ik ben het grotendeels helemaal eens met andrew. vooral de leeg loop van het prikbord baard me zorgen.
Wel moet ik zeggen dat ook de "leek" die met zijn weinig ervaring vaak zeer wel willend is met "helpen" het soms bij het verkeerde eind heeft, maar dit doet uit een stukje enthusiasme. Ik vind het verkeerd om te zeggen dat ze niks mogen posten omdat ze het fijne van een probleem niet kunnen onderkennen. maar onjuiste informatie is inderdaad een probleem. zaak is dus een manier te vinden om het forum te vullen met juiste informatie.
Daarnaast vind ik wel dat dit forum ook een duidelijke 'koffie tafel' functie heeft en moet houden. (een van de zaken waar Aad Koene zich enorm voor inzette! ) Dat geeft namelijk de onderlinge band waaruit weer gezamelijke evenementen, groeps aankopen en onderlinge contacten ontstaan.
dus af en toe een beetje lol op de prik moet mijn inziens ook kunnen!
kort gezegd is een accurate kennis bank nodig, maar ook investering in jonge prikkers zodat het club gevoel (prikkers gevoel) sterker word. en dan bedoel ik dus de prikkers evenementje, van kleine treffens tot hakweekenden tot prikkersdagen.
Vooral de laatste blijf ik me voorlopig gewoon voor inzetten.
Anton
-
Ben leert elke dag van zijn Laro's
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Ik ben het eens met dat je geen verkeerde info moet geven.
Daarom zal je ook niet zo vaak van mij een technische oplossing krijgen op de prik.
Maar ik ben wel een grote fan van de prik, het heeft mij de afgelopen 3 jaar dat ik hier meelees en actief ben heel veel kennis gebracht.
Ik heb dan wel een technische achtergrond, maar had naast mijn sleutel ervaring met brommertjes nog niet zo veel ervaring met sleutelen aan auto's.
Ondertussen heb ik in 3 jaar een 90 van niets opgebouwd, inclusief de motor gereviseerd (draait ook ), een benzine motor uit een serie 2 gereviseerd, diverse mensen hier in deregio kunnen helpen met hand en spandiensten als het gaat om landrovers enz.
Heel veel van mijn kennis heb ik hier vergaard en op het internet van filmpjes en andere sites gehaald.
Ik denk dat ik zonder de prik ook nooit gedaan heb wat ik nu heb bereikt.
Ik vind mijzelf op het gebied van Landrovers nog steeds een leek, m,aar niet zo'n leek als ik was toen ik hier 3 jaar geleden gestart ben.
Maar ik ben het 100% eens dat foute adviezen de veiligheid van mensen en dieren in gevaar kan brengen, maar daarom kijk ik vaak door de antwoorden heen en zal ik niet zomaar reageren op zaken waar ik niet alles van weet.
dus laten we met zijn allen de prik in stand houden en een goed advies van kenners is goud waard.
-
G-men (Gargamel)
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Ik denk dat niemand bewust verkeerde informatie verstrekt; maar kan me erg vinden in het berricht van Andrew. Sommige adviezen zijn soms gewoon gevaarlijk, vooral op het gebied van electra zie ik soms dingen langskomen waar mijn haren overeind van gaan staan.
Ik deel dan ook het gevoel met hem dat er erg snel conclusies worden getrokken en zaken als vaststaand feit worden beweerd die niet altijd (100%) juist zijn. Ook wordt vaak meteen uitgegaan van het ergste omdat men dat zelf een keer meegemaakt heeft. Heel menselijk overigens. Vaak zit het ook in het (half) lezen van reacties en (te) snel reageren; of het wel erg puntig formuleren van antwoorden...
Ikzelf probeer een reactie altijd nog even door te lezen vanaf het begin, en dan komen er weleens wat zaken uit.
Discussies over electronica en software trekken altijd mijn aandacht, ook al omdat hier mijn werk zit en ik er lol in heb. One-tens en V8 is ook iets wat me na aan het hart ligt.
TDV6 en D3 ben ik me in aan het verdiepen, maar die kom je op de prik nog niet echt tegen.
Maar uiteindelijk is duidelijk dat iedereen het goed bedoeld, en dat de lezer uiteindelijk zelf bepaald of je een advies wel of niet opvolgt en daarvoor de eindverantwoording neemt als eigenaar van de wagen. En dat is goed om te beseffen.
Gerrit
>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2013 18:45 door G-men (Gargamel).
-
Pieter
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Ben blij met dit forum. verbaas me soms over de reacties, wanneer dit een persoonlijke en negatieve wending neemt. Beter van niet denk ik dan...
verder vind ik dit een goed forum omdat ik er regelmatig mee geholpen ben als ik ergens mee zit. onnozele reacties leiden vaak tot andere reacties die dan toch weer helpen om het probleem duidelijker te maken en vervolgens de oplossing in beeld brengen.
Dus eigenlijk ben ik blij met iedereen die bijdraagt aan dit forum.
P!eter
-
Peter SERIES III -109
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Klopt Klopt,
Ik heb ook soms mijn bedenkingen bij reacties, maar als je veel leest hier kom je er al snel achter wie 100% serieus reageert.
Af en toe kom je gewoon Broodje Aap oplossingen tegen. Of mensen die geloven in sprookjes en andere trachten te besmetten met dat virus.
Al met al een leerzaam forum, zodra je door de goede bril naar reacties kijkt, al kan ik me wel voorstellen dat "a-technische" personen ( ook die zullen bestaan onder ons landrover rijders ) sneller dingen voor waar aannemen.
FREELANDER 1.8i
SERIES III 109 / 2,5 NA
LightWeight / 2,25 Petol
Schouwen-Duiveland
-
Wim Janssen
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Ik denk dat Andrew een punt aanhaalt dat in de bekende golfbeweging om de zoveel tijd aan de orde komt. Met name deze quote Quotehet reageren op vragen is geen wedstrijd! heb ik in de afgelopen 10 jaar vaak zien langskomen. Mensen die door veel postings een bepaald "aanzien" willen opbouwen en dan in hun enthousiasme overal op gaan reageren. Vervolgens ontstaan daar weer onfrisse discussies uit en verdwijnen de posters weer net zo snel als ze gekomen waren. Helaas verdwijnen dan met de onfrisse discussies ook de mensen die wel iets toe te voegen hadden. Zoals vaker gezegd is de kwaliteit van de postings van belang en niet de kwantiteit.
Verder ben ik het absoluut eens met de stelling van Anton(Rumble) wat betreft de koffietafel functie. Met het starten van het Sajeltreffen hier in het zuiden heb ik het idee dat het echt iets toevoegt aan onze hobby maar waar het Prikbord toch de basis van is.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
-
die zijn onderweg
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
goed verhaal met effect: en zo blijft iedere Land Rover rijder weer een beetje scherp!
grt Martijn
-
Patrick Nieuwenhuis
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Op bepaalde forums zoals ''scooterforums'' kun je een vraag stellen aan merk of type ""specialisten'' die zijn aangewezen door de adminstrator ",dus de specialisten voor ""series'''' ,specialisten voor TD5 motoren,Disco 1 ,2,3,4 ,.specialisten in reviseren, ombouwen,etc etc.
Eerste lijns vragen zijn voor hun,komen die er niet uit dan kunnen we het in de kring gooien,misschien een idee.groet aan allen, Patrick
-
Gerard
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Nee, niet goed begrepen Patrick ...
als er één plaats is waar we geen behoefte hebben aan moderators, sub-afdelingen en aangewezen specialisten, dan is het wel het Prikbord !
Gewoon fatsoen, gecombineerd met gezond verstand en een beetje inzet, dan komt het best goed ...
Gerard
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2013 21:31 door Gerard.
-
JanTD5
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Gerard Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee, niet goed begrepen Patrick ...
> als er één plaats is waar we geen behoefte
> hebben aan moderators, sub-afdelingen en
> aangewezen specialisten, dan is het wel het
> Prikbord !
> Gewoon fatsoen, gecombineerd met gezond verstand
> en een beetje inzet, dan komt het best goed ...
>
>
> Gerard
Mee eens!
Groeten Jan
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2013 21:36 door JanTD5.
-
Patrick Nieuwenhuis
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Mijn idee heb je ,ik kies ook het meest waarschijnlijke antwoord voor een probleem,maar even terug te komen over die scooter forums dan kan je later ook aangeven of t gegeven advies nuttig was.voor velen hier die weten wel wie de specialisten zijn gelukkig.
-
plaetje
Re
Citeer
ik wil hiermee ook iets toevoegen als het mag.
bij het volgende treffen wil ik voorstellen dat er eerst een rit gereden wordt (van midden- limburg naar Elsloo)
en de volgen de keer eens vanuit Landgraaf of zo naar Elsloo.
en ja ik heb alleen verstand van mijn 88 2,5NA (zeker geen 100%)
limburgrover
Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Citeer
Beste Prikkers,
De Laaste tijd valt mij en anderen op dat veel antwoorden en adviezen op onze Prik onjuist, incompleet, of kompleet fout zijn, soms zelfs rond uit gevaarlijk zijn of het gegeven advies is vragen om problemen.
Dat is mijn inziens niet goed voor de betrouwbaar heid van het prikbord en de informatie die velen hier komen zoeken en geven.
We zijn hier op een Openbaar forum/website, iedereen jong en oud kan hier meelezen of mee praten over de gevarieerde onderwerpen. om deze reden zijn er een aantal Huis regels die af en toe worden overschreden, (grof taalgebruik en de bekende te pikante foto sluik reklame het plaatsen van onderdelen voor verkoop en het afkraken van bedrijven zonder verder contact te hebben gehad) mijn inziens niet altijd even bezwaarlijk, maar jong en oud leest mee! houd hier rekening mee!
Velen die hier komen met vragen zijn voor het eerst in aanraking met het Landrover virus, juist deze mensen hebben behoefte een betrouwbaar en correct informatie, en niet het gegok van somigen of de ervaringen van de buurman van de over kant die vroeger in het leger reed met Landrovers.
Het eerste Advies voor de Nieuwe Landrover rijders is Koop/leen/huur/bedel/google een exemplaar van het werkplaats handboek voor de betreffende Landrover, Hier staat tenslotte alle informatie in voor de betreffende auto, en die informatie is juist op een aantal Updates en weizigingen na, sleutelen zonder ervaring en zonder werkplaatshandboek is vragen om problemen zelf als je vroeger je eigen brommertje hebt opgevoerd!!!
We zijn hier (vindt Ik) gezegend met een aantal kleine ondernemers die dagelijks bezig zijn met diverse modellen Landrover (waar onder ik zelf, Paul stroink, Bart van dessel, Hendrik swane, Ron bollenboom, voor heen Aad koene niet te vergeten) en een hele reeks die ik niet genoemd heb (excuseer) die actief zijn op de prik zijn met hun kennis en ervaring, tip? & trick's die zij weer hebben van het doen, proberen en lezen van hun werkplaats handboeken.
Sommigen die een rijke bron van juiste informatie waren hebben vanwege het een ander aan gedoe hier op de prik besloten niet meer actief te zijn dit vindt ik jammer en helaas ken ik er meer die af en toe willen stoppen met reageren.
Wat Ik wil vragen van ons allen is enkel je medeprikkers te helpen met juiste informatie die "up to date is" en vooral ook veilig, als je niet het juiste antwoord hebt dan is dat niet erg Ieder heeft zijn kennis gebied, het reageren op vragen is geen wedstrijd!
Als je niet bekend bent met bepaalde modellen geef dan geen onjuiste informatie. Mij zul je zelden zien reageren op vragen over de Series 2 & 3 modellen, ik ken er niet genog van en heb geen boeken erover, en vindt dat er anderen zijn die er een betere antwoordt kunnen geven om dat zij er zelf in rijden of hebben gerestoureerd, Ik zal dus geen antwoord geven als ik niet zeker ben van mijn zaak, onjuiste informatie heeft niemand iets aan.
Gaat het om een Discovery 300 Tdi/Td5 of Defender 300Tdi/Td5 dan zal ik altijd antwoorden ook over de Classic Range Rover het electra in deze modellen en het verzinken ervan, hier werk ik dagelijks mee ik weet waar ik over praat, Net als Bart van dessel de ins en outs weet van de 200 300tdi motoren discovery's en Range Rover Classic's & paul stroink die de 90/110 & Defender modellen kan dromen! Natuurlijk zijn ook wij allemaal mensen en maken we fouten.
Probeer bij storingen en defecten "rammeltje" of "tik" "geroken luchtje" niet gelijk uit te gaan van het ergste "kapotte motor" / "revisi bak"etc, denk mee, en elimineer mogelijkheden staps gewijs met de eigenaar/vraag steller, beginend met de basis dingen die goedkoop en snel te controleren zijn.
Prikkers die vragen stellen, willen Jullie AUB als eerste in de vraag even melden om welke type Landrover het gaat, de bouw jaar en de huidige motor en versnellingsbak indien men dat weet, dat maakt het veel makkelijker voor ons allen om juiste informatie te geven met betrekking tot de auto in standaard vorm of met zijn aanpassingen/Upgrades, weet je niet exact wat je hebt probeer dan zoveel mogelijk relevante informatie te geven, dan weet je snel genoeg welke landrover model en aandrijflijn je hebt.
Gebruk de zoek functie, en Google in 90% van de gevallen is de zelfde vraag al gesteld en google is een oneindige bron van informatie, soms goede informatie, soms slechte, bekijk merdere forums en zet de conclusies tegen elkar af fo zoek een betrouwbare bron voor jouw benodigde informatie.
We verwachten hier een leuke hobby te hebben en de kennis en ervaringen en gezelligheid te delen, laten we zorgen dat de kennis dan ook juist is en de ervaringen leuk/informatief en dat terwijl het ook gezzellig blijft, kraak elkaar niet af, woorden kunnen anders overkomen dan bedoeld wees voorzichtig met wat je schrijft het is een openbaar forum.
Ik schrijf dit niet om een persoon of mensen tegen de schenen te stampen, of om reklame te maken voor de genoemde ondernemers en vaste "wandelende werkplaats handboeken" Ik schrijf dit in de hoop dat men dit even gelezen heeft en ook inziet dat het de laaste tijd kwalitatief wat minder is op de prik en dat ieder er ook mee aan de slag gaat en probeert zijn of haar antworden/informatie goed en duidelijk over te brengen op een nette veilige manier, en zich weerhouden van het geven van incomplete "gok" en "heeft de oom van mijn opa zijn buurman ook gehad " informatie.
als er mensen zijn die zich beledigd voelen Mijn excuses dat is hier niet de bedoeling van.
Hopenlijk worden de antwoorden en oplossingen voor problemen corecter en doel gericht daar hebben wij en toekomstige bezoekers baat van, het prik bord is tenslotte een enorme bron aan informatie over diverse onderwerpen over Land Rover's het hebben houden en leven en onderhouden van ons geliefd merk.
Geef Duidelijke veilige informatie, stel duidelijke vragen geef het model etc aan in je vraag, wees tolerant voor elkaar, en heb een leuke hobby aan je Landrover en dit prikbord!
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2013 04:12 door Andrew Colville.
De Laaste tijd valt mij en anderen op dat veel antwoorden en adviezen op onze Prik onjuist, incompleet, of kompleet fout zijn, soms zelfs rond uit gevaarlijk zijn of het gegeven advies is vragen om problemen.
Dat is mijn inziens niet goed voor de betrouwbaar heid van het prikbord en de informatie die velen hier komen zoeken en geven.
We zijn hier op een Openbaar forum/website, iedereen jong en oud kan hier meelezen of mee praten over de gevarieerde onderwerpen. om deze reden zijn er een aantal Huis regels die af en toe worden overschreden, (grof taalgebruik en de bekende te pikante foto sluik reklame het plaatsen van onderdelen voor verkoop en het afkraken van bedrijven zonder verder contact te hebben gehad) mijn inziens niet altijd even bezwaarlijk, maar jong en oud leest mee! houd hier rekening mee!
Velen die hier komen met vragen zijn voor het eerst in aanraking met het Landrover virus, juist deze mensen hebben behoefte een betrouwbaar en correct informatie, en niet het gegok van somigen of de ervaringen van de buurman van de over kant die vroeger in het leger reed met Landrovers.
Het eerste Advies voor de Nieuwe Landrover rijders is Koop/leen/huur/bedel/google een exemplaar van het werkplaats handboek voor de betreffende Landrover, Hier staat tenslotte alle informatie in voor de betreffende auto, en die informatie is juist op een aantal Updates en weizigingen na, sleutelen zonder ervaring en zonder werkplaatshandboek is vragen om problemen zelf als je vroeger je eigen brommertje hebt opgevoerd!!!
We zijn hier (vindt Ik) gezegend met een aantal kleine ondernemers die dagelijks bezig zijn met diverse modellen Landrover (waar onder ik zelf, Paul stroink, Bart van dessel, Hendrik swane, Ron bollenboom, voor heen Aad koene niet te vergeten) en een hele reeks die ik niet genoemd heb (excuseer) die actief zijn op de prik zijn met hun kennis en ervaring, tip? & trick's die zij weer hebben van het doen, proberen en lezen van hun werkplaats handboeken.
Sommigen die een rijke bron van juiste informatie waren hebben vanwege het een ander aan gedoe hier op de prik besloten niet meer actief te zijn dit vindt ik jammer en helaas ken ik er meer die af en toe willen stoppen met reageren.
Wat Ik wil vragen van ons allen is enkel je medeprikkers te helpen met juiste informatie die "up to date is" en vooral ook veilig, als je niet het juiste antwoord hebt dan is dat niet erg Ieder heeft zijn kennis gebied, het reageren op vragen is geen wedstrijd!
Als je niet bekend bent met bepaalde modellen geef dan geen onjuiste informatie. Mij zul je zelden zien reageren op vragen over de Series 2 & 3 modellen, ik ken er niet genog van en heb geen boeken erover, en vindt dat er anderen zijn die er een betere antwoordt kunnen geven om dat zij er zelf in rijden of hebben gerestoureerd, Ik zal dus geen antwoord geven als ik niet zeker ben van mijn zaak, onjuiste informatie heeft niemand iets aan.
Gaat het om een Discovery 300 Tdi/Td5 of Defender 300Tdi/Td5 dan zal ik altijd antwoorden ook over de Classic Range Rover het electra in deze modellen en het verzinken ervan, hier werk ik dagelijks mee ik weet waar ik over praat, Net als Bart van dessel de ins en outs weet van de 200 300tdi motoren discovery's en Range Rover Classic's & paul stroink die de 90/110 & Defender modellen kan dromen! Natuurlijk zijn ook wij allemaal mensen en maken we fouten.
Probeer bij storingen en defecten "rammeltje" of "tik" "geroken luchtje" niet gelijk uit te gaan van het ergste "kapotte motor" / "revisi bak"etc, denk mee, en elimineer mogelijkheden staps gewijs met de eigenaar/vraag steller, beginend met de basis dingen die goedkoop en snel te controleren zijn.
Prikkers die vragen stellen, willen Jullie AUB als eerste in de vraag even melden om welke type Landrover het gaat, de bouw jaar en de huidige motor en versnellingsbak indien men dat weet, dat maakt het veel makkelijker voor ons allen om juiste informatie te geven met betrekking tot de auto in standaard vorm of met zijn aanpassingen/Upgrades, weet je niet exact wat je hebt probeer dan zoveel mogelijk relevante informatie te geven, dan weet je snel genoeg welke landrover model en aandrijflijn je hebt.
Gebruk de zoek functie, en Google in 90% van de gevallen is de zelfde vraag al gesteld en google is een oneindige bron van informatie, soms goede informatie, soms slechte, bekijk merdere forums en zet de conclusies tegen elkar af fo zoek een betrouwbare bron voor jouw benodigde informatie.
We verwachten hier een leuke hobby te hebben en de kennis en ervaringen en gezelligheid te delen, laten we zorgen dat de kennis dan ook juist is en de ervaringen leuk/informatief en dat terwijl het ook gezzellig blijft, kraak elkaar niet af, woorden kunnen anders overkomen dan bedoeld wees voorzichtig met wat je schrijft het is een openbaar forum.
Ik schrijf dit niet om een persoon of mensen tegen de schenen te stampen, of om reklame te maken voor de genoemde ondernemers en vaste "wandelende werkplaats handboeken" Ik schrijf dit in de hoop dat men dit even gelezen heeft en ook inziet dat het de laaste tijd kwalitatief wat minder is op de prik en dat ieder er ook mee aan de slag gaat en probeert zijn of haar antworden/informatie goed en duidelijk over te brengen op een nette veilige manier, en zich weerhouden van het geven van incomplete "gok" en "heeft de oom van mijn opa zijn buurman ook gehad " informatie.
als er mensen zijn die zich beledigd voelen Mijn excuses dat is hier niet de bedoeling van.
Hopenlijk worden de antwoorden en oplossingen voor problemen corecter en doel gericht daar hebben wij en toekomstige bezoekers baat van, het prik bord is tenslotte een enorme bron aan informatie over diverse onderwerpen over Land Rover's het hebben houden en leven en onderhouden van ons geliefd merk.
Geef Duidelijke veilige informatie, stel duidelijke vragen geef het model etc aan in je vraag, wees tolerant voor elkaar, en heb een leuke hobby aan je Landrover en dit prikbord!
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2013 04:12 door Andrew Colville.
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Ik heb geen idee hoe ik zo'n duimpje moet doen..., maar duimpje dus.
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Helemaal met je eens Andrew.
Groet Sylvester
RRC 1972
Disco II 2000
Groet Sylvester
RRC 1972
Disco II 2000
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Eens!, ik geef bij alleen antwoord als ik het weer of geef aan hoe zeker ik het denk te weten en probeer degene iig de goede richting op te sturen. Ik ben maar een beginnend sleutelaar maar over lassen en verzinken heb ik veel geleerd. Met name daarover ben ik al superveel onzin op allerlei fora tegengekomen van mensen die dingen dachten of vonden heel hinderlijk. Ik hoop dat de prik een mooie vraagbaak. blijft.
Gr
Gr
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Helemaal mee eens, maar als je s,nachts om 04.11 uur zo je hart lucht, heb je of op je werk niets te doen, of je moet je wel erg ergeren aan bepaalde zaken.
Ik ben nog niet zolang bij dit forum, maar je moet goed tussen de regels door kunnen lezen voor een antwoord.
Takkebossie.
Ik ben nog niet zolang bij dit forum, maar je moet goed tussen de regels door kunnen lezen voor een antwoord.
Takkebossie.
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Pfffff wat een preek,
maar je hebt wel gelijk over de hoge kwaliteit van kennis die hier gedeeld wordt.
Dat is wat ik hier zeer waardeer, ook hoe er met elkaar omgegaan wordt.
Dus van mij ook
maar je hebt wel gelijk over de hoge kwaliteit van kennis die hier gedeeld wordt.
Dat is wat ik hier zeer waardeer, ook hoe er met elkaar omgegaan wordt.
Dus van mij ook
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Laat ik dan de eerste zijn die het een beetje overdreven vind. Ten eerste moet je er op elk forum rekening mee houden dat er mensen onzin verkondigen. Mijns inziens is het daarom ook handig een forum te volgen zodat je weet wie zinvolle antwoorden geeft en wie niet. Ten tweede wordt iemand die een fout antwoord geeft over het algemeen ter plekke afgeserveerd, dus het probleem lost zichzelf op.
Ik probeer overigens ook alleen zinvolle antwoorden te geven, maar ook dat lukt niet altijd.
Groet, Art
Ik probeer overigens ook alleen zinvolle antwoorden te geven, maar ook dat lukt niet altijd.
Groet, Art
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Ik noemde het net al in mijn topic over thermisch verzinken, misschien toch nog eens nadenken over een Land Rover wiki. Vrige keer is het niet helemaal van de grond gekomen maar er wordt zoveel herhaald hier inc alle foute antwoorden, beter een goed verhaal 1x opschrijven.
Gr
Gr
@ Rodietje nieuw
klik eens op het gele ronde gezichtje hier als je dit in een antwoord typt
dit is op een of andere manier op de verkeerde plek gekomen
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2013 10:13 door jamaar.
dit is op een of andere manier op de verkeerde plek gekomen
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2013 10:13 door jamaar.
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
op zich mee eens
maarrrr
met google kun je van alles vinden.. [www.google.nl] maar niet altijd het juiste
maarrrr
met google kun je van alles vinden.. [www.google.nl] maar niet altijd het juiste
Re: @ Rodietje nieuw
@@ jamaar
Jouw berichtje staat op de juiste plaats
Jij reageert als tweede op het bericht van Rodietje, dus staat je reactie ook op de 2de plaats.
Chris was de eerste die reageerde en staat dus boven aan.
En verder reageert AadG op Chris en staat daar dus vlak onder, en Hans109 reageert weer op AadG.
Jouw bericht staat dus volgens de logica van het prikbord op precies de juiste plaats.
De berichten van AadG en Hans109 hebben dus eigenlijk niks met rodietje te maken.
fb
Jouw berichtje staat op de juiste plaats
Jij reageert als tweede op het bericht van Rodietje, dus staat je reactie ook op de 2de plaats.
Chris was de eerste die reageerde en staat dus boven aan.
En verder reageert AadG op Chris en staat daar dus vlak onder, en Hans109 reageert weer op AadG.
Jouw bericht staat dus volgens de logica van het prikbord op precies de juiste plaats.
De berichten van AadG en Hans109 hebben dus eigenlijk niks met rodietje te maken.
fb
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Ik weet niet of jullie de trailerfitters video's kennen op youtube, allemaal handige video's over hoe je je Land Rover moet repareren.
Ik zit er al tijden aan te denken zoiets te gaan doen in het Nederlands, alleen voor Defenders. Alle soorten reparaties komen hier toch wel langs, op het moment is het alleen nog te druk om de extra tijd er voor vrij te maken want je bent natuurlijk toch wel wat langer bezig als je alles gaat uitleggen.
Misschien kom ik er ooit aan toe, door de onzekerheid over de belastingregels komen er zeer weinig nieuwe opdrachten binnen...
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2013 10:45 door Paul Stroink, One-Ten.nl.
Ik zit er al tijden aan te denken zoiets te gaan doen in het Nederlands, alleen voor Defenders. Alle soorten reparaties komen hier toch wel langs, op het moment is het alleen nog te druk om de extra tijd er voor vrij te maken want je bent natuurlijk toch wel wat langer bezig als je alles gaat uitleggen.
Misschien kom ik er ooit aan toe, door de onzekerheid over de belastingregels komen er zeer weinig nieuwe opdrachten binnen...
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2013 10:45 door Paul Stroink, One-Ten.nl.
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Ik heb in de laatste 7 jaar heel wat prikkers zien komen en gaan
Helaas ook jongens die echt verrot veel van landrovers weten maar juist door het hoge onzin cq gevaarlijk advies liever niet meer posten
Dus mee eens
418_418_aap-vierkant.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a26ef448098f0ff94fb0f5eb6a45a55b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fkaartje.tekenaartje.nl%2Fimg%2Fcards%2F1858%2F418_418_aap-vierkant.jpg', 'http://kaartje.tekenaartje.nl/img/cards/1858/418_418_aap-vierkant.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fkaartje.tekenaartje.nl%2Fimg%2Fcards%2F1858%2F418_418_aap-vierkant.jpg', '', 16382714, 600, 600, 'Loading image ...', false);
vlag.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8c8859c475db4c465c576d052a536a88', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', 'http://www.udcn.nl/FOTO/vlag.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', '', 16382714, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Helaas ook jongens die echt verrot veel van landrovers weten maar juist door het hoge onzin cq gevaarlijk advies liever niet meer posten
Dus mee eens
418_418_aap-vierkant.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a26ef448098f0ff94fb0f5eb6a45a55b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fkaartje.tekenaartje.nl%2Fimg%2Fcards%2F1858%2F418_418_aap-vierkant.jpg', 'http://kaartje.tekenaartje.nl/img/cards/1858/418_418_aap-vierkant.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fkaartje.tekenaartje.nl%2Fimg%2Fcards%2F1858%2F418_418_aap-vierkant.jpg', '', 16382714, 600, 600, 'Loading image ...', false);
vlag.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8c8859c475db4c465c576d052a536a88', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', 'http://www.udcn.nl/FOTO/vlag.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', '', 16382714, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Goedemorgen beste prikkers,
Ik ben een "verse prikker" dus nog niet zo lang lid. Ik word heel erg blij van dit forum, want veel van de problemen van onze "bolides" is hier vermeld.
Waarom het wiel uitvinden,als het al uitgevonden is !
Ik ben het er mee eens dat als je geen technische achtergrond hebt , je heel goed moet nadenken wat je allemaal gaat wijzigen en repareren.
Daarbij de hulp van Haynes en internet, de juiste prikkersadviezen dan kom je een heel eind.
Denk eerst goed na en denk vooral aan je veiligheid en die van anderen, ga dan pas aan de slag.
Ik wens jullie allemaal een fijne prik !
Groet Michel
Ik ben een "verse prikker" dus nog niet zo lang lid. Ik word heel erg blij van dit forum, want veel van de problemen van onze "bolides" is hier vermeld.
Waarom het wiel uitvinden,als het al uitgevonden is !
Ik ben het er mee eens dat als je geen technische achtergrond hebt , je heel goed moet nadenken wat je allemaal gaat wijzigen en repareren.
Daarbij de hulp van Haynes en internet, de juiste prikkersadviezen dan kom je een heel eind.
Denk eerst goed na en denk vooral aan je veiligheid en die van anderen, ga dan pas aan de slag.
Ik wens jullie allemaal een fijne prik !
Groet Michel
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Naast het werkeken en beantwoorden van mailtjes, het proberen te helpen hier op de prik, en mijn dochtertje van 1,5 ben ik vaak pas laat of vroeg in de ochtend hier aanwezig.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Nou das een "Hot topic" Ik ben dus samen met een paar andere niet de eenige die er zo over dacht.
Ik hoop dat wel allen voor uit kunnen en dat dit ( voor somigen lange verhaaltje Sorry ) even tussen de oren blijft.
Dat was enekel het doel nogmaals we hebben er samen belang bij, Ik als perersoon schiet er weinig mee op , behalve dat ik niet meer buiten adem raak door het zuchten op somige antwoorden
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Ik hoop dat wel allen voor uit kunnen en dat dit ( voor somigen lange verhaaltje Sorry ) even tussen de oren blijft.
Dat was enekel het doel nogmaals we hebben er samen belang bij, Ik als perersoon schiet er weinig mee op , behalve dat ik niet meer buiten adem raak door het zuchten op somige antwoorden
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Sorry Art dat je het overdreven vindt, Het is een lang vehaaltje geworden, maar Ik vindt/vond het langzamerhand tijd worden dat we weer eens wakker werden voor dat hier geen betrouwbare informatie staat en de prik leeg loopt.
Ik vindt het voor iedereen belangerijk de vragen en informatie zo veel mogelijk juist zijn.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Ik vindt het voor iedereen belangerijk de vragen en informatie zo veel mogelijk juist zijn.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Heb ik ook vaak aan gedacht , maar dan verlies je enorm veel tijd, en dat is niet handig als de klant op de auto staat te wachten.
Ik pluk om de reden zo veel mogelijk foto's en links van google om mijn antwoorden duidelijk te maken voor de vraag steller.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Ik pluk om de reden zo veel mogelijk foto's en links van google om mijn antwoorden duidelijk te maken voor de vraag steller.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Als beginnend sleutelaar heb ik de onzin antwoorden misschien niet eens door. Door veel info te zoeken en te vergelijken kom je vaak op een goede oplossing.
Ik denk dat de meeste irritatie ontstaat bij de ervaren sleutelaars en niet eens bij de onervaren. Ben wel blij dat er vaak antwoord gegeven wordt.
Ik denk dat de meeste irritatie ontstaat bij de ervaren sleutelaars en niet eens bij de onervaren. Ben wel blij dat er vaak antwoord gegeven wordt.
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Mooi onder woorden gebracht.
Edwin
Edwin
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Hee hoi,
Soms is het idd net of bijna alle land rovers gereviseerd moeten worden en sta ik er soms versteld van dat ik onderweg nog rijdende exemplaren tegen kom. Wel vind ik dat iedereen zijn mening mag geven op bepaalde onderwerpen. We wonen nog steeds met zijn allen in een vrij ( democratisch ) land en het forum is volgens mij een openbaar iets, waar iedereen iets mag zeggen of ergens iets van mag vinden. Laten we dit alstublieft ook zo houden. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er ook maar enigzin opzet in het spel is om de mensen op het verkeerde spoor te brengen. Volgens mij is het nog steeds een mooi iets dat mensen elkaar proberen te helpen! Dit zouden wereldwijd eens meer mensen moeten doen en wat meer respect voor elkaar moeten hebben. Sorry, ik dwaal af. We zijn met z'n allen ook maar mensen waar gelukkig ook fouten worden gemaakt. Echter, soms loopt het idd een beetje uit de klauwen en komt er een weerwoord op een weerwoord. Als we dit nu eens stoppen te zien als comentaar of (ik weet het beter) en de boel eens gaan zien als een positieve feedback. Daar leren we met z'n allen weer van. Ik bedoel, vragen is vrij, nee heb je al en een vraag ik ook nooit een dom iets. Als je namelijk een vraag hebt, dan weet je iets niet. Eigenlijk heel simpel
Grt'n Leo
Soms is het idd net of bijna alle land rovers gereviseerd moeten worden en sta ik er soms versteld van dat ik onderweg nog rijdende exemplaren tegen kom. Wel vind ik dat iedereen zijn mening mag geven op bepaalde onderwerpen. We wonen nog steeds met zijn allen in een vrij ( democratisch ) land en het forum is volgens mij een openbaar iets, waar iedereen iets mag zeggen of ergens iets van mag vinden. Laten we dit alstublieft ook zo houden. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er ook maar enigzin opzet in het spel is om de mensen op het verkeerde spoor te brengen. Volgens mij is het nog steeds een mooi iets dat mensen elkaar proberen te helpen! Dit zouden wereldwijd eens meer mensen moeten doen en wat meer respect voor elkaar moeten hebben. Sorry, ik dwaal af. We zijn met z'n allen ook maar mensen waar gelukkig ook fouten worden gemaakt. Echter, soms loopt het idd een beetje uit de klauwen en komt er een weerwoord op een weerwoord. Als we dit nu eens stoppen te zien als comentaar of (ik weet het beter) en de boel eens gaan zien als een positieve feedback. Daar leren we met z'n allen weer van. Ik bedoel, vragen is vrij, nee heb je al en een vraag ik ook nooit een dom iets. Als je namelijk een vraag hebt, dan weet je iets niet. Eigenlijk heel simpel
Grt'n Leo
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Het is een typisch internet probleem en geldt dus ook voor het prikbord.
Er is enorm veel informatie te vinden, maar hoe bepaal je wat de goede en betrouwbare informatie is. En daarna, is die informatie wel van toepassing in jouw situatie?
Als prikkers hebben we het voordeel dat er een grote groep vaste gebruikers is. Niet alleen op het beeldscherm, maar velen kennen elkaar ook van evenementen, bezoekjes enz.
Daardoor stellen mensen gemakkelijker vragen en worden er ook gemakkelijker antwoorden gegevens en inderdaad soms ‘uit de losse pols’ of net naast de waarheid. Maar dat wordt -gelukkig- vrijwel altijd gecorrigeerd door een echte kenner en eigenlijk is dat dubbel leerzaam. En dat kritisch volgen van de reacties is belangrijk, ook de ‘experts’ zitten er wel eens naast.
Maar laat ik eerlijk zijn. Als ik een vraag heb zoek ik meestal eerst eens in de oude postings of daar een antwoord is te vinden. En als daar een lange rij van reageerders is lees ik die reacties natuurlijk niet allemaal, maar van een aantal mensen altijd …
Ik ben daarom blij met elke oproep om de kwaliteit van de pagina’s te bewaken/ te verhogen.
Tegelijkertijd moeten we ook mensen niet afschrikken om te reageren lijkt me. Dat niet alles wat hier geschreven wordt even serieus is vind ik jammer, maar dat hoor nu eenmaal bij ‘de prik’ en anderen vinden dat juist het leuke er van. Bij mij ligt de grens een beetje postings die eigenlijk beter per privé mail verzonden hadden kunnen worden. Een bericht dat alleen interessant is voor één bepaalde lezer zou hier niet tussen moeten staan.
Dus wat mij betreft: Andrew bedankt voor je oproep
Gerard
Er is enorm veel informatie te vinden, maar hoe bepaal je wat de goede en betrouwbare informatie is. En daarna, is die informatie wel van toepassing in jouw situatie?
Als prikkers hebben we het voordeel dat er een grote groep vaste gebruikers is. Niet alleen op het beeldscherm, maar velen kennen elkaar ook van evenementen, bezoekjes enz.
Daardoor stellen mensen gemakkelijker vragen en worden er ook gemakkelijker antwoorden gegevens en inderdaad soms ‘uit de losse pols’ of net naast de waarheid. Maar dat wordt -gelukkig- vrijwel altijd gecorrigeerd door een echte kenner en eigenlijk is dat dubbel leerzaam. En dat kritisch volgen van de reacties is belangrijk, ook de ‘experts’ zitten er wel eens naast.
Maar laat ik eerlijk zijn. Als ik een vraag heb zoek ik meestal eerst eens in de oude postings of daar een antwoord is te vinden. En als daar een lange rij van reageerders is lees ik die reacties natuurlijk niet allemaal, maar van een aantal mensen altijd …
Ik ben daarom blij met elke oproep om de kwaliteit van de pagina’s te bewaken/ te verhogen.
Tegelijkertijd moeten we ook mensen niet afschrikken om te reageren lijkt me. Dat niet alles wat hier geschreven wordt even serieus is vind ik jammer, maar dat hoor nu eenmaal bij ‘de prik’ en anderen vinden dat juist het leuke er van. Bij mij ligt de grens een beetje postings die eigenlijk beter per privé mail verzonden hadden kunnen worden. Een bericht dat alleen interessant is voor één bepaalde lezer zou hier niet tussen moeten staan.
Dus wat mij betreft: Andrew bedankt voor je oproep
Gerard
Re: @ Rodietje nieuw
klopt helemaal
ik meer verstand van S2A/3 dan van prikborden en het is een uur vroeger hier, was nog niet wakker
en nu is het tijd voor siësta
ik meer verstand van S2A/3 dan van prikborden en het is een uur vroeger hier, was nog niet wakker
en nu is het tijd voor siësta
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
De Prik is geen Twitter (oid)
Zolang niet elke geboerde boer of gewaaide wind hier wordt gedeeld vindt ik het prima.
Iedereen heeft het recht het bij het verkeerde eind te hebben en er zo van te leren.
Wel moeten we onszelf verplichten een beetje to the point te blijven.
Ik heb er in zo'n 7 jaar enorm veel van geleerd waarvoor mijn onnoemelijke dank.
JW
Zolang niet elke geboerde boer of gewaaide wind hier wordt gedeeld vindt ik het prima.
Iedereen heeft het recht het bij het verkeerde eind te hebben en er zo van te leren.
Wel moeten we onszelf verplichten een beetje to the point te blijven.
Ik heb er in zo'n 7 jaar enorm veel van geleerd waarvoor mijn onnoemelijke dank.
JW
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Goeiedag wat een reacties in 10 uur tijd...
Ook ik ben een zeer beginnend LaRo-rijder, beginnend techneut etc. Ik lees hier veel en 70% van de gevallen heb ik geen idee dat onderdeel x of y uberhaupt in de auto zit, laat staan waar het voor dient....
Maar juist daarom lees ik hier mee, en stel af en toe zelf een vraag. Ik ben dan blij met de vaak vele en snelle reacties. En, ik vind het dus ook je eigen verantwoordelijkheid hoe je ermee omgaat. Je leest de mening van meerdere mensen (die elkaar inderdaad soms corrigeren) en ik kijk altijd ook elders op het net, Engelse fora, websites van anderen etc. Eigenlijk komt het dan altijd wel voor dat er een grote lijn uitkomt waar je wat mee kan.
Kortom, blijf posten, maar inderdaad wel met de nodige zelfkennis. Als je het niet zeker weet, zet dat er dan bij (lees ik overigens ook regelmatig). Ooit hoop ik ook wat te kunnen bijdragen qua kennis delen
Ernst
Defender 90 Td5 CSW 2002
Ook ik ben een zeer beginnend LaRo-rijder, beginnend techneut etc. Ik lees hier veel en 70% van de gevallen heb ik geen idee dat onderdeel x of y uberhaupt in de auto zit, laat staan waar het voor dient....
Maar juist daarom lees ik hier mee, en stel af en toe zelf een vraag. Ik ben dan blij met de vaak vele en snelle reacties. En, ik vind het dus ook je eigen verantwoordelijkheid hoe je ermee omgaat. Je leest de mening van meerdere mensen (die elkaar inderdaad soms corrigeren) en ik kijk altijd ook elders op het net, Engelse fora, websites van anderen etc. Eigenlijk komt het dan altijd wel voor dat er een grote lijn uitkomt waar je wat mee kan.
Kortom, blijf posten, maar inderdaad wel met de nodige zelfkennis. Als je het niet zeker weet, zet dat er dan bij (lees ik overigens ook regelmatig). Ooit hoop ik ook wat te kunnen bijdragen qua kennis delen
Ernst
Defender 90 Td5 CSW 2002
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Denk dat iedereen wel de insteek heeft om zo waarheid getrouw iets te zeggen. En soms komen er ook dingen voorbij dat niemand meer een idee heeft en er van alles geopperd wordt. En dat leidt toch vaak, hetzij via omwegen, naar een oplossing. Onthoud wel dat een ieder zelf verantwoordelijk is voor zijn/ haar werk aan zijn/ haar landrover.
Misschien kunnen we het ook omdraaien, de kwaliteit en betrouwbaarheid wordt minder omdat we/ sommigen er zo veel van afweten zodat de laro geen geheimen meer voor ze heeft. Ook zij zijn bij nul begonnen lijkt mij. Lijkt mij ook dat een dom/ fout antwoord ook een antwoord is en geef dan ook toe dat het een schot voor de boeg is.
Ben je echt zo weinig technisch onderlegt dat een advies een gevaar kan worden of dat je niet zeker van je zaak bent laat het dan zitten. Roep hulp ter plekke in of van een bedrijf.
Mijn idee is laten we het lekker zo houden als het is. En laten we leren van de fouten. Moet ook zeggen dat ik nog nooit heb gehoord dat een advies van hier tot iets geleid heeft. Misschien wel het tegen over gestelde. Dat mijn voor dat men iets onderneemt hier eerst advies in wint of het wel verstandig is. Laten we dus niet hard van stapel lopen en nieuwe mensen ontmoedigen om hier te komen en te reageren.
Groeten Jan
Edit: Je hebt helemaal gelijk dat stap één een werkplaats handboek is, anders ben je wel heel mager bezig. Stap twee lijkt een goed set gereedschap wat niet uit de €5.- bak komt.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2013 17:13 door JanTD5.
Misschien kunnen we het ook omdraaien, de kwaliteit en betrouwbaarheid wordt minder omdat we/ sommigen er zo veel van afweten zodat de laro geen geheimen meer voor ze heeft. Ook zij zijn bij nul begonnen lijkt mij. Lijkt mij ook dat een dom/ fout antwoord ook een antwoord is en geef dan ook toe dat het een schot voor de boeg is.
Ben je echt zo weinig technisch onderlegt dat een advies een gevaar kan worden of dat je niet zeker van je zaak bent laat het dan zitten. Roep hulp ter plekke in of van een bedrijf.
Mijn idee is laten we het lekker zo houden als het is. En laten we leren van de fouten. Moet ook zeggen dat ik nog nooit heb gehoord dat een advies van hier tot iets geleid heeft. Misschien wel het tegen over gestelde. Dat mijn voor dat men iets onderneemt hier eerst advies in wint of het wel verstandig is. Laten we dus niet hard van stapel lopen en nieuwe mensen ontmoedigen om hier te komen en te reageren.
Groeten Jan
Edit: Je hebt helemaal gelijk dat stap één een werkplaats handboek is, anders ben je wel heel mager bezig. Stap twee lijkt een goed set gereedschap wat niet uit de €5.- bak komt.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2013 17:13 door JanTD5.
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Dat was al opgevallen Leuk hé kinderen helemaal met wissel diensten.
Groeten Jan
Groeten Jan
Kennis bank.
Nog een aanvulling.
Om terug kerende vragen te beantwoorden zou er, zo als geopperd, een kennis bank moeten zijn. Daar waarin veel gestelde vragen een antwoord krijgen. Zoals, hoe stel ik swivels af, hoe stel ik kleppen, welke olie gaat..., ens. Niet met alle reacties maar vraag en antwoord. En dan per type laro, tupe blok, bak enz. Op LRCH site word daar voorzichtig aan gewerkt. Vind de huidige zoek functie nl een draak. Krijg nl honderden antwoorden maar niet de goede als ik iets zoek.
Maar ja, krijg dat maar eens bij Sanoma gereld in het prikbord. En wie moet dat gaan beheren en beoordelen?
Groeten Jan
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2013 17:23 door JanTD5.
Om terug kerende vragen te beantwoorden zou er, zo als geopperd, een kennis bank moeten zijn. Daar waarin veel gestelde vragen een antwoord krijgen. Zoals, hoe stel ik swivels af, hoe stel ik kleppen, welke olie gaat..., ens. Niet met alle reacties maar vraag en antwoord. En dan per type laro, tupe blok, bak enz. Op LRCH site word daar voorzichtig aan gewerkt. Vind de huidige zoek functie nl een draak. Krijg nl honderden antwoorden maar niet de goede als ik iets zoek.
Maar ja, krijg dat maar eens bij Sanoma gereld in het prikbord. En wie moet dat gaan beheren en beoordelen?
Groeten Jan
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2013 17:23 door JanTD5.
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Ik ben het grotendeels helemaal eens met andrew. vooral de leeg loop van het prikbord baard me zorgen.
Wel moet ik zeggen dat ook de "leek" die met zijn weinig ervaring vaak zeer wel willend is met "helpen" het soms bij het verkeerde eind heeft, maar dit doet uit een stukje enthusiasme. Ik vind het verkeerd om te zeggen dat ze niks mogen posten omdat ze het fijne van een probleem niet kunnen onderkennen. maar onjuiste informatie is inderdaad een probleem. zaak is dus een manier te vinden om het forum te vullen met juiste informatie.
Daarnaast vind ik wel dat dit forum ook een duidelijke 'koffie tafel' functie heeft en moet houden. (een van de zaken waar Aad Koene zich enorm voor inzette! ) Dat geeft namelijk de onderlinge band waaruit weer gezamelijke evenementen, groeps aankopen en onderlinge contacten ontstaan.
dus af en toe een beetje lol op de prik moet mijn inziens ook kunnen!
kort gezegd is een accurate kennis bank nodig, maar ook investering in jonge prikkers zodat het club gevoel (prikkers gevoel) sterker word. en dan bedoel ik dus de prikkers evenementje, van kleine treffens tot hakweekenden tot prikkersdagen.
Vooral de laatste blijf ik me voorlopig gewoon voor inzetten.
Anton
Wel moet ik zeggen dat ook de "leek" die met zijn weinig ervaring vaak zeer wel willend is met "helpen" het soms bij het verkeerde eind heeft, maar dit doet uit een stukje enthusiasme. Ik vind het verkeerd om te zeggen dat ze niks mogen posten omdat ze het fijne van een probleem niet kunnen onderkennen. maar onjuiste informatie is inderdaad een probleem. zaak is dus een manier te vinden om het forum te vullen met juiste informatie.
Daarnaast vind ik wel dat dit forum ook een duidelijke 'koffie tafel' functie heeft en moet houden. (een van de zaken waar Aad Koene zich enorm voor inzette! ) Dat geeft namelijk de onderlinge band waaruit weer gezamelijke evenementen, groeps aankopen en onderlinge contacten ontstaan.
dus af en toe een beetje lol op de prik moet mijn inziens ook kunnen!
kort gezegd is een accurate kennis bank nodig, maar ook investering in jonge prikkers zodat het club gevoel (prikkers gevoel) sterker word. en dan bedoel ik dus de prikkers evenementje, van kleine treffens tot hakweekenden tot prikkersdagen.
Vooral de laatste blijf ik me voorlopig gewoon voor inzetten.
Anton
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Ik ben het eens met dat je geen verkeerde info moet geven.
Daarom zal je ook niet zo vaak van mij een technische oplossing krijgen op de prik.
Maar ik ben wel een grote fan van de prik, het heeft mij de afgelopen 3 jaar dat ik hier meelees en actief ben heel veel kennis gebracht.
Ik heb dan wel een technische achtergrond, maar had naast mijn sleutel ervaring met brommertjes nog niet zo veel ervaring met sleutelen aan auto's.
Ondertussen heb ik in 3 jaar een 90 van niets opgebouwd, inclusief de motor gereviseerd (draait ook ), een benzine motor uit een serie 2 gereviseerd, diverse mensen hier in deregio kunnen helpen met hand en spandiensten als het gaat om landrovers enz.
Heel veel van mijn kennis heb ik hier vergaard en op het internet van filmpjes en andere sites gehaald.
Ik denk dat ik zonder de prik ook nooit gedaan heb wat ik nu heb bereikt.
Ik vind mijzelf op het gebied van Landrovers nog steeds een leek, m,aar niet zo'n leek als ik was toen ik hier 3 jaar geleden gestart ben.
Maar ik ben het 100% eens dat foute adviezen de veiligheid van mensen en dieren in gevaar kan brengen, maar daarom kijk ik vaak door de antwoorden heen en zal ik niet zomaar reageren op zaken waar ik niet alles van weet.
dus laten we met zijn allen de prik in stand houden en een goed advies van kenners is goud waard.
Daarom zal je ook niet zo vaak van mij een technische oplossing krijgen op de prik.
Maar ik ben wel een grote fan van de prik, het heeft mij de afgelopen 3 jaar dat ik hier meelees en actief ben heel veel kennis gebracht.
Ik heb dan wel een technische achtergrond, maar had naast mijn sleutel ervaring met brommertjes nog niet zo veel ervaring met sleutelen aan auto's.
Ondertussen heb ik in 3 jaar een 90 van niets opgebouwd, inclusief de motor gereviseerd (draait ook ), een benzine motor uit een serie 2 gereviseerd, diverse mensen hier in deregio kunnen helpen met hand en spandiensten als het gaat om landrovers enz.
Heel veel van mijn kennis heb ik hier vergaard en op het internet van filmpjes en andere sites gehaald.
Ik denk dat ik zonder de prik ook nooit gedaan heb wat ik nu heb bereikt.
Ik vind mijzelf op het gebied van Landrovers nog steeds een leek, m,aar niet zo'n leek als ik was toen ik hier 3 jaar geleden gestart ben.
Maar ik ben het 100% eens dat foute adviezen de veiligheid van mensen en dieren in gevaar kan brengen, maar daarom kijk ik vaak door de antwoorden heen en zal ik niet zomaar reageren op zaken waar ik niet alles van weet.
dus laten we met zijn allen de prik in stand houden en een goed advies van kenners is goud waard.
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Ik denk dat niemand bewust verkeerde informatie verstrekt; maar kan me erg vinden in het berricht van Andrew. Sommige adviezen zijn soms gewoon gevaarlijk, vooral op het gebied van electra zie ik soms dingen langskomen waar mijn haren overeind van gaan staan.
Ik deel dan ook het gevoel met hem dat er erg snel conclusies worden getrokken en zaken als vaststaand feit worden beweerd die niet altijd (100%) juist zijn. Ook wordt vaak meteen uitgegaan van het ergste omdat men dat zelf een keer meegemaakt heeft. Heel menselijk overigens. Vaak zit het ook in het (half) lezen van reacties en (te) snel reageren; of het wel erg puntig formuleren van antwoorden...
Ikzelf probeer een reactie altijd nog even door te lezen vanaf het begin, en dan komen er weleens wat zaken uit.
Discussies over electronica en software trekken altijd mijn aandacht, ook al omdat hier mijn werk zit en ik er lol in heb. One-tens en V8 is ook iets wat me na aan het hart ligt.
TDV6 en D3 ben ik me in aan het verdiepen, maar die kom je op de prik nog niet echt tegen.
Maar uiteindelijk is duidelijk dat iedereen het goed bedoeld, en dat de lezer uiteindelijk zelf bepaald of je een advies wel of niet opvolgt en daarvoor de eindverantwoording neemt als eigenaar van de wagen. En dat is goed om te beseffen.
Gerrit
>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2013 18:45 door G-men (Gargamel).
Ik deel dan ook het gevoel met hem dat er erg snel conclusies worden getrokken en zaken als vaststaand feit worden beweerd die niet altijd (100%) juist zijn. Ook wordt vaak meteen uitgegaan van het ergste omdat men dat zelf een keer meegemaakt heeft. Heel menselijk overigens. Vaak zit het ook in het (half) lezen van reacties en (te) snel reageren; of het wel erg puntig formuleren van antwoorden...
Ikzelf probeer een reactie altijd nog even door te lezen vanaf het begin, en dan komen er weleens wat zaken uit.
Discussies over electronica en software trekken altijd mijn aandacht, ook al omdat hier mijn werk zit en ik er lol in heb. One-tens en V8 is ook iets wat me na aan het hart ligt.
TDV6 en D3 ben ik me in aan het verdiepen, maar die kom je op de prik nog niet echt tegen.
Maar uiteindelijk is duidelijk dat iedereen het goed bedoeld, en dat de lezer uiteindelijk zelf bepaald of je een advies wel of niet opvolgt en daarvoor de eindverantwoording neemt als eigenaar van de wagen. En dat is goed om te beseffen.
Gerrit
>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2013 18:45 door G-men (Gargamel).
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Ben blij met dit forum. verbaas me soms over de reacties, wanneer dit een persoonlijke en negatieve wending neemt. Beter van niet denk ik dan...
verder vind ik dit een goed forum omdat ik er regelmatig mee geholpen ben als ik ergens mee zit. onnozele reacties leiden vaak tot andere reacties die dan toch weer helpen om het probleem duidelijker te maken en vervolgens de oplossing in beeld brengen.
Dus eigenlijk ben ik blij met iedereen die bijdraagt aan dit forum.
P!eter
verder vind ik dit een goed forum omdat ik er regelmatig mee geholpen ben als ik ergens mee zit. onnozele reacties leiden vaak tot andere reacties die dan toch weer helpen om het probleem duidelijker te maken en vervolgens de oplossing in beeld brengen.
Dus eigenlijk ben ik blij met iedereen die bijdraagt aan dit forum.
P!eter
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Klopt Klopt,
Ik heb ook soms mijn bedenkingen bij reacties, maar als je veel leest hier kom je er al snel achter wie 100% serieus reageert.
Af en toe kom je gewoon Broodje Aap oplossingen tegen. Of mensen die geloven in sprookjes en andere trachten te besmetten met dat virus.
Al met al een leerzaam forum, zodra je door de goede bril naar reacties kijkt, al kan ik me wel voorstellen dat "a-technische" personen ( ook die zullen bestaan onder ons landrover rijders ) sneller dingen voor waar aannemen.
FREELANDER 1.8i
SERIES III 109 / 2,5 NA
LightWeight / 2,25 Petol
Schouwen-Duiveland
Ik heb ook soms mijn bedenkingen bij reacties, maar als je veel leest hier kom je er al snel achter wie 100% serieus reageert.
Af en toe kom je gewoon Broodje Aap oplossingen tegen. Of mensen die geloven in sprookjes en andere trachten te besmetten met dat virus.
Al met al een leerzaam forum, zodra je door de goede bril naar reacties kijkt, al kan ik me wel voorstellen dat "a-technische" personen ( ook die zullen bestaan onder ons landrover rijders ) sneller dingen voor waar aannemen.
FREELANDER 1.8i
SERIES III 109 / 2,5 NA
LightWeight / 2,25 Petol
Schouwen-Duiveland
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Ik denk dat Andrew een punt aanhaalt dat in de bekende golfbeweging om de zoveel tijd aan de orde komt. Met name deze quote Quotehet reageren op vragen is geen wedstrijd! heb ik in de afgelopen 10 jaar vaak zien langskomen. Mensen die door veel postings een bepaald "aanzien" willen opbouwen en dan in hun enthousiasme overal op gaan reageren. Vervolgens ontstaan daar weer onfrisse discussies uit en verdwijnen de posters weer net zo snel als ze gekomen waren. Helaas verdwijnen dan met de onfrisse discussies ook de mensen die wel iets toe te voegen hadden. Zoals vaker gezegd is de kwaliteit van de postings van belang en niet de kwantiteit.
Verder ben ik het absoluut eens met de stelling van Anton(Rumble) wat betreft de koffietafel functie. Met het starten van het Sajeltreffen hier in het zuiden heb ik het idee dat het echt iets toevoegt aan onze hobby maar waar het Prikbord toch de basis van is.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Verder ben ik het absoluut eens met de stelling van Anton(Rumble) wat betreft de koffietafel functie. Met het starten van het Sajeltreffen hier in het zuiden heb ik het idee dat het echt iets toevoegt aan onze hobby maar waar het Prikbord toch de basis van is.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
goed verhaal met effect: en zo blijft iedere Land Rover rijder weer een beetje scherp!
grt Martijn
grt Martijn
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Op bepaalde forums zoals ''scooterforums'' kun je een vraag stellen aan merk of type ""specialisten'' die zijn aangewezen door de adminstrator ",dus de specialisten voor ""series'''' ,specialisten voor TD5 motoren,Disco 1 ,2,3,4 ,.specialisten in reviseren, ombouwen,etc etc.
Eerste lijns vragen zijn voor hun,komen die er niet uit dan kunnen we het in de kring gooien,misschien een idee.groet aan allen, Patrick
Eerste lijns vragen zijn voor hun,komen die er niet uit dan kunnen we het in de kring gooien,misschien een idee.groet aan allen, Patrick
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Nee, niet goed begrepen Patrick ...
als er één plaats is waar we geen behoefte hebben aan moderators, sub-afdelingen en aangewezen specialisten, dan is het wel het Prikbord !
Gewoon fatsoen, gecombineerd met gezond verstand en een beetje inzet, dan komt het best goed ...
Gerard
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2013 21:31 door Gerard.
als er één plaats is waar we geen behoefte hebben aan moderators, sub-afdelingen en aangewezen specialisten, dan is het wel het Prikbord !
Gewoon fatsoen, gecombineerd met gezond verstand en een beetje inzet, dan komt het best goed ...
Gerard
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2013 21:31 door Gerard.
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Gerard Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee, niet goed begrepen Patrick ...
> als er één plaats is waar we geen behoefte
> hebben aan moderators, sub-afdelingen en
> aangewezen specialisten, dan is het wel het
> Prikbord !
> Gewoon fatsoen, gecombineerd met gezond verstand
> en een beetje inzet, dan komt het best goed ...
>
>
> Gerard
Mee eens!
Groeten Jan
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2013 21:36 door JanTD5.
-------------------------------------------------------
> Nee, niet goed begrepen Patrick ...
> als er één plaats is waar we geen behoefte
> hebben aan moderators, sub-afdelingen en
> aangewezen specialisten, dan is het wel het
> Prikbord !
> Gewoon fatsoen, gecombineerd met gezond verstand
> en een beetje inzet, dan komt het best goed ...
>
>
> Gerard
Mee eens!
Groeten Jan
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2013 21:36 door JanTD5.
Re: Kwaliteit betrouwbaarheid Prik bord wordt minder!!
Mijn idee heb je ,ik kies ook het meest waarschijnlijke antwoord voor een probleem,maar even terug te komen over die scooter forums dan kan je later ook aangeven of t gegeven advies nuttig was.voor velen hier die weten wel wie de specialisten zijn gelukkig.
Re
Citeer
ik wil hiermee ook iets toevoegen als het mag.
bij het volgende treffen wil ik voorstellen dat er eerst een rit gereden wordt (van midden- limburg naar Elsloo)
en de volgen de keer eens vanuit Landgraaf of zo naar Elsloo.
en ja ik heb alleen verstand van mijn 88 2,5NA (zeker geen 100%)
limburgrover
bij het volgende treffen wil ik voorstellen dat er eerst een rit gereden wordt (van midden- limburg naar Elsloo)
en de volgen de keer eens vanuit Landgraaf of zo naar Elsloo.
en ja ik heb alleen verstand van mijn 88 2,5NA (zeker geen 100%)
limburgrover