conversie 2,25 naar 2,5 n/a

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
marc

conversie 2,25 naar 2,5 n/a

Bericht door marc »

heeft er iemand ervaring met conversie van 2,25 n/a naar 2,5 n/a kan ik starter alternator in en uitlaatstuk behouden ?
wat met de motorsteunen? past de uitlaat ? het gaat over een series 2 van 1960
gr marc
Anton (Rumble)

Re: conversie 2,25 naar 2,5 n/a

Bericht door Anton (Rumble) »

Hoi Marc, je bent zeker niet de eerste die deze conversie doet. als je de zoek functie gebruikt dan kom je heel veel info voor deze confersie tegen. als je met google zoekt, kom je ook op de prik uit
dus ik ga je niet vertellen dat het een op een past, je de linker motorsteun rechts kan gebruiken,gliei stiften paralel staan, enz enz enz
plaetje

Re: conversie 2,25 naar 2,5 n/a

Bericht door plaetje »

en ik heb het zelf al eens gedaan en dan voor een kapper

limburgrover
Daktari

Re: conversie 2,25 naar 2,5 n/a

Bericht door Daktari »

Starter: ja
Alternator: ja
Inlaatspruitstuk: ja
Uitlaatspruitstuk: nee, die van 2.5 gebruiken
Motorsteun: rechter steun van chassis afslijpen (gezien vanaf bestuurder)
Vervangen door nieuwe motorsteun; Steun die links aan 2.25 blok zit nu ondersteboven op plek van afgeslepen chassissteun vastlassen (goed uitmeten!).
Uitlaat: bovenste deel van downpipe 2.5 vastlassen op downpipe 2.25, zo past het op uitlaatspruitstuk 2.5
Succes!
Ernst
Bussum (kom gerust ff kijken hoe ik het heb gedaan)
marc

Re: conversie 2,25 naar 2,5 n/a

Bericht door marc »

bedankt voor info
wat heb je met de ventilator gedaan ? volgens sommigen is er te weinig plaats
heb je met de injectie pomp ook problemen gehad ?
Welke koppeling heb je gebruikt?
Hendrik "Blue-Box"

Re: conversie 2,25 naar 2,5 n/a

Bericht door Hendrik "Blue-Box" »

Je kan ook gewoon het uitlaatspruitstuk en de uitlaat van de 2.25 gebruiken, past 100%.
De diameter van een Series is wat kleiner maar daar heb ik in de afgelopen 10 jaar geen nadeel van ondervonden.

Met groet,
Hendrik “Blue-Box”

veel foto's van onze nieuwe plek in Frankrijk: www.swane.fr
En natuurlijk de Land Rover foto's

mini5.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e317faba8c8141aabfeb63b622a5460d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', 'http://www.swane.nl/Hendrik/foto/bluebox/mini5.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', '', 16391028, 600, 600, 'Loading image ...', false);
roderiquez

Re: conversie 2,25 naar 2,5 n/a

Bericht door roderiquez »

In geval van diesel, ik zie namelijk dat je praat over een injectiepomp;
zie onderstaande handleiding, en hulpvolle links.

[landrover.startpagina.nl]

Succes met de conversie!
peter

Re: conversie 2,25 naar 2,5 n/a

Bericht door peter »

ha marc

met de duidelijke beschrijving van roderiquez rij ik al weer 2.5 jaar super met mijn 2.5 na.

succes met ombouw
Apke

Re: conversie 2,25 naar 2,5 n/a

Bericht door Apke »

Marc,

Als je de constant draaiende fan gebruikt, dan zou het moeten passen.
Ik heb de radiator iets naar voren geplaatst (boutjes er uit, strak naar voren schuiven en nieuwe gaatjes boren) waardoor ik meer ruimte heb voor het vervangen van de v-snaar.

Zoals Hendrik ook schreef, ook het uitlaat spruitstuk past prima en is makkelijker te monteren op de originele uitlaat.

Apke
Beheerder PrikkersWinkel

larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fa0b367d563d5e7daf24e4a5d615939e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16392359, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Plaats reactie