Cruise Control op '85-er RRC
Cruise Control op '85-er RRC
Ik zou de optielijst van mijn RRC graag willen aanvullen met CruiseControl. Wat raden de experts mij aan? Een gebruikte originele uit bv een latere RRC (en kan dat, aangezien mijn RRC nog totaal niet electronisch is?), of een after-market setje van bv John Gold? Tips zijn meer dan welkom!
Re: Cruise Control op '85-er RRC
Ik heb bij mij een aantal jaar geleden een cruise control van Weaco (MS400) ingebouwd.
Mijn auto heeft de electronica van 1990, deze is al voorbereid voor originele cruise control (alle stekkers en draden zitten er in).
Mijn overweging was toe de originele onderdelen zijn mischien makkelijk te vinden maar krijg je daarme een betroubaar systeem.
Het enige waar je even aan moet denken is hoe ga je de cruise control aan een snelheids signaal geven.
Bij een RRC vanaf 1990 zit dit er standaard in, dit gaat via een puls gever, dit signaal kun je ook bij een aftermarket systeem gebruiken.
Bij een 1985 RRC heb je een normale ouderwetse teller met kabel aan drijving, het is denk ik wel mogenlijk om er zo een pulsgever er extra tussen te zetten.
Mischien heb je hier iets aan
groeten Leendert
Mijn auto heeft de electronica van 1990, deze is al voorbereid voor originele cruise control (alle stekkers en draden zitten er in).
Mijn overweging was toe de originele onderdelen zijn mischien makkelijk te vinden maar krijg je daarme een betroubaar systeem.
Het enige waar je even aan moet denken is hoe ga je de cruise control aan een snelheids signaal geven.
Bij een RRC vanaf 1990 zit dit er standaard in, dit gaat via een puls gever, dit signaal kun je ook bij een aftermarket systeem gebruiken.
Bij een 1985 RRC heb je een normale ouderwetse teller met kabel aan drijving, het is denk ik wel mogenlijk om er zo een pulsgever er extra tussen te zetten.
Mischien heb je hier iets aan
groeten Leendert
Pulsegever zou er inderdaad nog op moeten. Ertussen is een optie, als de kabel van de RRC tenminste gedeeld is? In dat geval heb ik nog een oude pulsegever van een XM liggen die ik ertussen zou kunnen schroeven.
Iemand hier ervaring mee?
Iemand hier ervaring mee?
Ik heb gewoon een setje van Waeco op de RRC zitten. Een magic speed met elektromotor. Snelheidssignaal komt van de dynamo, of min van de bobine, weet ik niet meer precies. Geen enkel probleem, werkt prima.
Signaal met pulsgevers, magneetjes en dergelijke kan ook, maar dit is erg precies, gemakkelijk aan te sluiten en betrouwbaar.
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
Signaal met pulsgevers, magneetjes en dergelijke kan ook, maar dit is erg precies, gemakkelijk aan te sluiten en betrouwbaar.
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
Johngold kost even wat maar dan heb je ook een echt betrouwbaar systeem die soepel werkt.
de OE classic systeemen zijn heel primitief en bij de meesten is het ECUtje kapot, ook heeft een vacuem lek uitgedrogde slangetjes en diverse andere kleine dingen die een V* al snel heeft veel invloet op het goed werken van de OE systeem.
en als alles op orde is dan ben je nog aan het vechten om de auto lekker te laten cuisen.
Je kunt de pulsgever monteren van een classic van 1986-1988 en als nog de kabel behouden, anders heeft johngold er ook oplossingen voor aan de hand van de leeftijd van je auto.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
de OE classic systeemen zijn heel primitief en bij de meesten is het ECUtje kapot, ook heeft een vacuem lek uitgedrogde slangetjes en diverse andere kleine dingen die een V* al snel heeft veel invloet op het goed werken van de OE systeem.
en als alles op orde is dan ben je nog aan het vechten om de auto lekker te laten cuisen.
Je kunt de pulsgever monteren van een classic van 1986-1988 en als nog de kabel behouden, anders heeft johngold er ook oplossingen voor aan de hand van de leeftijd van je auto.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )