RAL code ex-MoD

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
WillemJ

RAL code ex-MoD

Bericht door WillemJ »

Liefhebbers,

Heeft iemand een idee met welke RAL-kleur de Engelsen hun 110's mee overbliezen voordat ze bij Domeinen werden geplaatst? Heb onlangs een ex-MoD 110 bij Bolleboom gekocht en ben opzoek naar wat lak. Heb Bolleboom gebeld, maar die had geen idee. Het is in ieder geval niet RAL6014.

Kleur laten scannen bij de locale verfboer kan ook, maar dan moet ik de motorkap meenemen. Zie ik niet zo zitten.....

Ben benieuwd.
Willem
Erik Oosterhof

Re: RAL code ex-MoD

Bericht door Erik Oosterhof »

misschien heb je hier wat aan: [www.kern-gmbh.de]

Zelf denk ik dat het 6003 is.

Groet Erik.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/02/2013 12:51 door Erik Oosterhof.
redfox

Bericht door redfox »

Hoi, ook ik heb een ex MOD. Ik heb een pot verf bij de dump gehaald, olive drab, bekende NATO groen. Was echter een andere kleur groen toen het was opgedroogd dan de Engelse verf.
Joadalama

Bericht door Joadalama »

Engelsen gebruiken geen ral. Is nato groen BS 285. Te vinden op www.militärlacke.de. Leveren verf die goed aansluit bij het origineel.
Henk Bossinade

Bericht door Henk Bossinade »

De BS 285 is de ''oude'' kleur van het Britse leger.De Britten in Duitsland besteden het spuitwerk tegenwoordig vaak uit aan burgerbedrijven .Daar wordt RAL6003 satin gebruikt.Een ex collega van mij heeft er al 10tallen LR's,Bedford's, DAF Leyland's etc mee overgespoten.Een wagen die door het Britse leger zelf is overgespoten is vaak te herkennen aan de nogal slordige afwerking,dwz. slecht (of helemaal niet) afgeplakt , over roest,zand ,oude verf, vet etc. gespoten..Vr gr Henk B.
theironnurse

Bericht door theironnurse »

Zoek het op engelse sites... 6014 is Nederlands, mat of glimmend, voorzien van anti infrarood... 6014 is ook Belgisch, etc. Wordt altijd een beetje moe van LR eigenaren van engelse ex-army bakken die gaan vragen in ons kaasprikkerslandje hoe het zit en zat... Engeland daar moet je zijn...Google op RAL, UK army, Land Rover of Landrover (officieel is het met twee woorden)

Heb je een ex-army bak uit de UK? Alle info kun je via de UK kanalen krijgen. Zit beter in elkaar dan hier...

Maar geef je een hint...

[army-uk.info]

of hier zoek maar uit

Extra tip: haal/leen een RAL waaier bij de local schilder (in mat), scheelt een motorkap op je nek.

Succes,

The Iron Nurse

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/02/2013 02:28 door theironnurse.
WillemJ

Bericht door WillemJ »

Dank je voor de tips.

Willem
Henk Bossinade

Bericht door Henk Bossinade »

The Iron Nurse,mag ik je vragen waar jij je verf koopt ? Vr gr Henk B.
theironnurse

Bericht door theironnurse »

Henk.

Viavia... en het komt uit... belgie. Deze mooie matte groene kleur is het beste wat ik al die jaren ben tegen gekomen. Kleurvast zodat je plekken kunt bijstippen na zelfs 3 jaar zonder dat je het ziet. Het verkoopkanaal is momenteel niet echt actief meer. Moet voor nog een prikker wat kgtjes regelen...

Deze verf mag officieel niet verkocht worden binnen nederland. Als ik meer nieuws heb dan laat ik dat weten.

The Iron Nurse
Gilbert
leonbonhomme

Bericht door leonbonhomme »

Gilbert,

Ik ben bezig met een restauratieproject van een 110.

Als je nog aan die 6014 kan komen, graag. Heb nodig voor de hele wagen en sankey.

Alvast bedankt

Leon
Plaats reactie