Ik heb hier een 300 tdi waar 1 vriesdop uit was ivm water in koelsysteem en strenge vorst. Gisteravond nieuwe dop geplaatst met wat vloeibare pakking, vanmorgen systeem afgeperst maar er kwam helaas koelvloeistof langs de dop gelopen. Wat doe ik fout? Ik heb het gat heel goed schoongemaakt met wat scotch-brite, daarna alles ontvet met wat remmenreiniger en de dop met vloeibare pakking erin getikt, hij zat wel wat dieper dan de andere viesdoppen die ernaast zitten. Moet ik een ander hechtmiddel gebruiken? Iets van Loctite?
Gr, Bart
vriesdop plaatsen 300 tdi
Re: vriesdop plaatsen 300 tdi
De vriespluggen een paar uur in de diepvriezer leggen, na het uitzetten dichten ze
nog beter af.
nog beter af.
Ik heb een nieuwe gepakt, ligt nu tussen de frikadellen en worstebroodjes bij -18. Misschien bij plaatsen het blok plaatseling warm maken met een verfstripper of is dat een beetje overdreven?
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb een nieuwe gepakt, ligt nu tussen de
> frikadellen en worstebroodjes bij -18. Misschien
> bij plaatsen het blok plaatseling warm maken met
> een verfstripper of is dat een beetje overdreven?
Dat heb ik nog nooit hoeven doen..... dat warm maken, invriezen wel, dat werkt prima!
-------------------------------------------------------
> Ik heb een nieuwe gepakt, ligt nu tussen de
> frikadellen en worstebroodjes bij -18. Misschien
> bij plaatsen het blok plaatseling warm maken met
> een verfstripper of is dat een beetje overdreven?
Dat heb ik nog nooit hoeven doen..... dat warm maken, invriezen wel, dat werkt prima!
Is gelukt en hij loopt weer, vriesdop is dicht. Maar de motor doet raar (koeling). Nieuw draadje volgt nog, eerst effe eten, lekker visje....
Gr, Bart
Gr, Bart