stuurbekrachtiging valt weg?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Daan

stuurbekrachtiging valt weg?

Bericht door Daan »

als ik door een plas heen rijd met laten we zeggen 50-80 km dan valt op eens mijn stuurbekrachtiging weg voor een paar seconden.
nou merk ik dit amper als ik op een recht stuk weg rijd.
maar laatst ging ik door een redelijk grote plas heen en viel de bekrachtiging weg en moest ik heel snel veel moeite doen om niet in de sloot te liggen.
onder de motorkap is niks raars te zien aan lekkage ook geen rare dingen die de wielen kunnen blokkeren.
maar ik heb het dus alleen als ik hard door een grote plas rijd en er dus een grote hoeveelheid water rond de wielen komt. met sneeuw nergens last van.

iemand enig idee??
sjorsboomschors/aka/PP

Re: stuurbekrachtiging valt weg?

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

denk dat je snaar slipt, is ook wel ergens logisch, nietwaar?? je pomp wordt bekrachtigd door de snaar, en deze krijgt zooi water over zich heen.
net zoals je dynamo, vaak zie je lampje op je dash oplichten bij veel water.....
kunt een bodembeschermplaat monteren, scheelt iets, maar niet veel.
dus: OF je mijdt grote plassen.... ( NOT )OF je rijdt er zachter doorheen..... ( NOT ) of deal with it
Daan

Bericht door Daan »

haha dat word dus deal with it! en zodra er een plas op de weg ligt hoor je toch juist meer gas te geven?
toch maar eens gaan kijken of die snaar nog goed is dan
meestal als ik het stuur op maximaal links of rechts zet hoor ik de snaar ook piepen. of met veel weerstand sturen bij bv stil staan.
maar door een plas rijden hoor ik geen gepiep, dat zal dan wel de smerende werking van het water wezen
Cadarn

Bericht door Cadarn »

Het zal inderdaad je snaar wel zijn.
Het overkomt mij altijd bij diepe doorwadingen, zoals in Engelse fords, waar je voor de fontein ook veel te hard doorheen rijdt
Jaap
Geert Oude Luttighuis

Bericht door Geert Oude Luttighuis »

Of vervang je poulies door tandwielen en je snaar door een ketting?
Plaats reactie