Luchtbellen in brandstofleiding 2.25 benzine
Luchtbellen in brandstofleiding 2.25 benzine
Hallo allemaal,
Ik heb in het laatste kwartaal van 2012 mijn land rover over gezet op een nieuwe chassis. Dit is ook allemaal goed verlopen. Echter loop ik nu tegen een probleem aan. Ook heb ik toen der tijd de brandstof opvoer pomp vervangen.
De LR verloor vermogen op de weg en ging hikken. Valt niet uit maar komt niet vooruit. En vooral wanneer ik al een tijd gereden had. Toen ben ik op onderzoek uitgegaan en heb ik het volgende gedaan:
# Condesator vervangen
# Contactpuntjes vervangen
# Bobine vervangen
# Vacum slang naar de ontsteking vervangen
# trekt geen valse lucht (remreiniger in de motor ruimte geneveld)
# Benzine filter er tussen uitgehaald en daarna vervangen. (dit bleek in eerste instantie te werken, later kwam het probleem terug.)
# Doorzichtige slang tussen opvoer pomp en cabaratuur geplaatst.
# Doorzichtige slang tussen tank en opvoerpomp
Al deze bovenstaande dingen hebben niet geholpen en ben ik verder gaan zoeken.
Doordat we er een doorzichte slang hadden gebruikt zagen we frequent luchtbellen passeren. Van de tank naar de opvoer pomp is puur benzine en geen lucht. Van de opvoer pomp naar de cabaratuur wel lucht bellen.
Hier op hebben wij de oude brandstof opvoer pomp terug geplaatst. De luchtbellen zijn echter gebleven.
Nu komen er ook een aantal vragen bij ons naar boven:
# Is het normaal dat er lucht mee komt vanuit de brandstof opvoerpomp?
# Is het lucht? Geen gassen?
# Hoe kan de lucht er komen? Welke plekken?
#
Onze ideeen zijn een beetje op, zijn er meer mensen die dit probleem hebben ondervonden? Of mogelijke oplossingen weten?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Met vriendelijke groet,
Willems
Land Rover Series 3 '88 2.25 benzine
Ik heb in het laatste kwartaal van 2012 mijn land rover over gezet op een nieuwe chassis. Dit is ook allemaal goed verlopen. Echter loop ik nu tegen een probleem aan. Ook heb ik toen der tijd de brandstof opvoer pomp vervangen.
De LR verloor vermogen op de weg en ging hikken. Valt niet uit maar komt niet vooruit. En vooral wanneer ik al een tijd gereden had. Toen ben ik op onderzoek uitgegaan en heb ik het volgende gedaan:
# Condesator vervangen
# Contactpuntjes vervangen
# Bobine vervangen
# Vacum slang naar de ontsteking vervangen
# trekt geen valse lucht (remreiniger in de motor ruimte geneveld)
# Benzine filter er tussen uitgehaald en daarna vervangen. (dit bleek in eerste instantie te werken, later kwam het probleem terug.)
# Doorzichtige slang tussen opvoer pomp en cabaratuur geplaatst.
# Doorzichtige slang tussen tank en opvoerpomp
Al deze bovenstaande dingen hebben niet geholpen en ben ik verder gaan zoeken.
Doordat we er een doorzichte slang hadden gebruikt zagen we frequent luchtbellen passeren. Van de tank naar de opvoer pomp is puur benzine en geen lucht. Van de opvoer pomp naar de cabaratuur wel lucht bellen.
Hier op hebben wij de oude brandstof opvoer pomp terug geplaatst. De luchtbellen zijn echter gebleven.
Nu komen er ook een aantal vragen bij ons naar boven:
# Is het normaal dat er lucht mee komt vanuit de brandstof opvoerpomp?
# Is het lucht? Geen gassen?
# Hoe kan de lucht er komen? Welke plekken?
#
Onze ideeen zijn een beetje op, zijn er meer mensen die dit probleem hebben ondervonden? Of mogelijke oplossingen weten?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Met vriendelijke groet,
Willems
Land Rover Series 3 '88 2.25 benzine
Re: Luchtbellen in brandstofleiding 2.25 benzine
Controleer de afdichting van de nippels is die je op de pomp schroeft. Een heel klein braampje kan dit al veroorzaken door dat er een slechte afdichting is.
Dus loop even de gehele nippel na
Dus loop even de gehele nippel na
Re: Luchtbellen in brandstofleiding 2.25 benzine
Hoe loopt die slang van de opvoerpomp naar de carburateur. Als die te warm wordt doordat hij te strak over de cilinderkop ligt krijg je een zg. vapor lock. Zie ook [en.wikipedia.org]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: Luchtbellen in brandstofleiding 2.25 benzine
ook een lpg-installatie aanwezig? ik heb hetzelfde issue gehad waar (achteraf gezien) de benzineafsluiter lucht trok langs het handmatig te sluiten nood-afsluitkraantje ....
geen speling op de gasklep (de as in de carb)?
groet, robert
blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('760b4f2b4db7ae96b7c7ea5b72036a0d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 16339024, 600, 600, 'Loading image ...', false);
SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/02/2013 09:42 door RoadRocket.
geen speling op de gasklep (de as in de carb)?
groet, robert
blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('760b4f2b4db7ae96b7c7ea5b72036a0d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 16339024, 600, 600, 'Loading image ...', false);
SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/02/2013 09:42 door RoadRocket.
Re: Luchtbellen in brandstofleiding 2.25 benzine
Hallo allemaal,
Ik ga even verder kijken naar de mogelijke oplossingen. Ik kom hier later op terug.
Bedankt allemaal.
Met vriendelijk groet,
Willems
Ik ga even verder kijken naar de mogelijke oplossingen. Ik kom hier later op terug.
Bedankt allemaal.
Met vriendelijk groet,
Willems
Re: Luchtbellen in brandstofleiding 2.25 benzine
Het lijkt opgelost te zijn. Het systeem trok valse lucht aan het begin van de brandstof opvoerpomp. Nieuwe koppenling en wat isolatietape en de luchtbellen waren verdwenen.
Daarna hebben we de bezine filter (met doorzichte slang) weer terug geplaatst en daar waren ze weer....
Het probleem is echter niet meer voorgekomen dus nog even afwachten.
Mvg,
Willems
Land Rover '88 2.25 benzine
Daarna hebben we de bezine filter (met doorzichte slang) weer terug geplaatst en daar waren ze weer....
Het probleem is echter niet meer voorgekomen dus nog even afwachten.
Mvg,
Willems
Land Rover '88 2.25 benzine
Re: Luchtbellen in brandstofleiding 2.25 benzine
Beste Mensen,
De aanzuigbuis hebbenb we ook gecontrolleerd. Die was helemaal in orde.
We zijn er achter gekomen dat het vacumsysteem op de onsteking het begeven had en daar waarschijnlijk de rare symptonen vandaan kwammen. De problemen zijn niet meer voorgekomen. Heb hem een weekend uitgebreid getest.
Wel zijn er nog af en toe luchtbellen in het brandstof toevoer systeem.
Ik hoop dat hiermee veel mensen zijn geholpen. Ben er toch goed 2 a 3 maanden mee bezig geweest.
Met vriendelijk groet,
Daniel Willems
De aanzuigbuis hebbenb we ook gecontrolleerd. Die was helemaal in orde.
We zijn er achter gekomen dat het vacumsysteem op de onsteking het begeven had en daar waarschijnlijk de rare symptonen vandaan kwammen. De problemen zijn niet meer voorgekomen. Heb hem een weekend uitgebreid getest.
Wel zijn er nog af en toe luchtbellen in het brandstof toevoer systeem.
Ik hoop dat hiermee veel mensen zijn geholpen. Ben er toch goed 2 a 3 maanden mee bezig geweest.
Met vriendelijk groet,
Daniel Willems