brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
hallo.
Ik zit met een brandstoflekkage aan de achterzijde van de motor.
thv de kop zichtbaar vanaf het rechter spatbord.
daar zit een messingkleurig potje van 3 cm doorsnee waar de brandstof afdruppeld.
wat kan dit zijn wie kan mij helpen.
groet ruben westrik
Ik zit met een brandstoflekkage aan de achterzijde van de motor.
thv de kop zichtbaar vanaf het rechter spatbord.
daar zit een messingkleurig potje van 3 cm doorsnee waar de brandstof afdruppeld.
wat kan dit zijn wie kan mij helpen.
groet ruben westrik
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
LR016319 Fuel Connector Assembly
4.0 fuel pressure regulator moet t zijn voor de TD5
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/02/2013 19:27 door p.nieuwenhuis.
4.0 fuel pressure regulator moet t zijn voor de TD5
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/02/2013 19:27 door p.nieuwenhuis.
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
Let wel op het bouwjaar. Je hebt FPR voor een eu2 en eu3 koppen. Verschil is de retour van de brandstof, bij eu2 door de kop, bij eu3 buiten langs. De een heeft 2 ledingen er op de andere 3 leidingen er op. Even goed kijken dus.
Groeten Jan
Groeten Jan
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
Ik hoorde dat als hetdaar lekt t meestal aan t ronde membraan ligt dan aan de hele unit,partnr is wel eens genoemd maar kan t niet vinden ,Andrew of Bart weten dat wel,hoop dat ze dit lezen
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
Allemaal bedankt voor de reacties!
Jan TD5: Ik heb idd een 2 pipe, mijn auto is van bouwjaar 2000.
De drukregelaar lekt, moet ik dan de hele connector vervangen of is de regelateur alleen te vervangen of te repareren?
Ik hoor graag jullie reacties!
Groeten Ruben.
Jan TD5: Ik heb idd een 2 pipe, mijn auto is van bouwjaar 2000.
De drukregelaar lekt, moet ik dan de hele connector vervangen of is de regelateur alleen te vervangen of te repareren?
Ik hoor graag jullie reacties!
Groeten Ruben.
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
Ding helemaal vervangen, vergeet ook de bij behorende pakking niet. En één o-ringetje. Heb alleen op het Australische forum gelezen dat ze ze daar repareren met een VW membraan. Maar hier in Europa nog nooit iets over gelezen.
Partnummer pakking: MSX100080 en partnummer o-ring: ERR6761.
Groeten Jan
Partnummer pakking: MSX100080 en partnummer o-ring: ERR6761.
Groeten Jan
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
vergeten dat JAN TD5 ook genoemd mag worden als getuige-deskundige
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
moet er nog worden onlucht netals bij de procedure ""LEGE TANK""?
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
Nou nou dat is weloverdreven hoor. De echte deskundigen opmTd5 gebied zijn toch wel Andrew en Hugo, masr bedsnkt voor het compliment.
Groeten Jan
Groeten Jan
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
Ja, zelfde als bij een filter verwisseling.
Groeten Jan
Groeten Jan
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
bedankt allemaal ik heb nog eenvraag
jan heb je ook een werkwijze van wat ik allemaal moet los haalen en welke slang eerst hetzit er nogal verborgen achter en waar zit de o ring wijst dat vanzelft
graag hoor ik vanjou
gr ruben
jan heb je ook een werkwijze van wat ik allemaal moet los haalen en welke slang eerst hetzit er nogal verborgen achter en waar zit de o ring wijst dat vanzelft
graag hoor ik vanjou
gr ruben
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
Ruben, geef je mail adres maar. Mag ook via een pb dan stuur ik het je.
Groeten Jan
Groeten Jan
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
Ja idd zoals beschreven is dat je brandstof drukregelaar. 2 types tot chassis nummer 3A ( euro 2 ) en van af chassis nummer 3A ( euro 3 )
Euro 2 motor
--> mod_embed_images_loadimage('94d42c90bf56bc969251ea608c53f9e0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.british4wd.com%2Fxcart%2Fimage.php%3Fproductid%3D1829', 'http://www.british4wd.com/xcart/image.php?productid=1829', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.british4wd.com%2Fxcart%2Fimage.php%3Fproductid%3D1829', '', 16337472, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Euro 3 motor
--> mod_embed_images_loadimage('07b2db9e6ed374a982a479ce9a288538', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.british4wd.com%2Fxcart%2Fimage.php%3Fproductid%3D2063', 'http://www.british4wd.com/xcart/image.php?productid=2063', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.british4wd.com%2Fxcart%2Fimage.php%3Fproductid%3D2063', '', 16337472, 600, 600, 'Loading image ...', false);
exploded view
3mQTd5FuelPreKBD.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9ee61140bb0ec0336eb660fd9ad928b0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.picturestack.com%2F378%2F793%2F3mQTd5FuelPreKBD.jpg', 'http://www.picturestack.com/378/793/3mQTd5FuelPreKBD.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.picturestack.com%2F378%2F793%2F3mQTd5FuelPreKBD.jpg', '', 16337472, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ze zijn te repareren , het setje is te koop op E-bay, en is niet heel spannend.
Revisi kit.
Je andere optie is een compleet nieuwe, maar die kost aanzienlijk meer tussen de 100 en 160 euro.
Probleem zit hem in het membraam die gaar lekken en je verliest brandstof, als je dit laat gaan kun je starks ook de start motor gaan reviseren.
Zorg dat je schoon werkt , spuit even de dag er voor de motor af , en evt voor het demonteren evt nog met remmenreiniger. na het plaatsen van een nieuwe / gerenoveerde druk regelaar zul je moeten ontluchten, ik zet de auto meestal kontact aan tot ik hoor dat de pomp stopt en dan weer opnieuw en dat dan 3 of 4 keer, dan de motor starten en controleren op lekages.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Euro 2 motor
--> mod_embed_images_loadimage('94d42c90bf56bc969251ea608c53f9e0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.british4wd.com%2Fxcart%2Fimage.php%3Fproductid%3D1829', 'http://www.british4wd.com/xcart/image.php?productid=1829', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.british4wd.com%2Fxcart%2Fimage.php%3Fproductid%3D1829', '', 16337472, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Euro 3 motor
--> mod_embed_images_loadimage('07b2db9e6ed374a982a479ce9a288538', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.british4wd.com%2Fxcart%2Fimage.php%3Fproductid%3D2063', 'http://www.british4wd.com/xcart/image.php?productid=2063', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.british4wd.com%2Fxcart%2Fimage.php%3Fproductid%3D2063', '', 16337472, 600, 600, 'Loading image ...', false);
exploded view
3mQTd5FuelPreKBD.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9ee61140bb0ec0336eb660fd9ad928b0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.picturestack.com%2F378%2F793%2F3mQTd5FuelPreKBD.jpg', 'http://www.picturestack.com/378/793/3mQTd5FuelPreKBD.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.picturestack.com%2F378%2F793%2F3mQTd5FuelPreKBD.jpg', '', 16337472, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ze zijn te repareren , het setje is te koop op E-bay, en is niet heel spannend.
Revisi kit.
Je andere optie is een compleet nieuwe, maar die kost aanzienlijk meer tussen de 100 en 160 euro.
Probleem zit hem in het membraam die gaar lekken en je verliest brandstof, als je dit laat gaan kun je starks ook de start motor gaan reviseren.
Zorg dat je schoon werkt , spuit even de dag er voor de motor af , en evt voor het demonteren evt nog met remmenreiniger. na het plaatsen van een nieuwe / gerenoveerde druk regelaar zul je moeten ontluchten, ik zet de auto meestal kontact aan tot ik hoor dat de pomp stopt en dan weer opnieuw en dat dan 3 of 4 keer, dan de motor starten en controleren op lekages.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
Andrew, dat wist ik niet die setjes er waren . Weet jij of het ook kwaliteit is? Af de bekende sh*tparts kwaliteit?
Groeten Jan
Groeten Jan
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
Ik mee te hebben gelezen ( forums in de UK ) dat het setjes zijn bedoeld voor een VW druk regelaar, tot heden bied Britpart ze niet aan , er is meer te verdienen aan de complete druk regelaar.
Op diverse forums in de Uk lees ik er goede berichten over, en voor die prijs is het niet zo'n groot probleem als deze na een paar jaar och weer lekt, dat doen de OE druk regelaars immers ook.
Ik heb de beste verkooper gemaild voor een setje om te proberen ( mijn auot lekt ook ), misschien dat ik er meer bestel na dat ik gezien heb wat het is. evt revise op ruilbasis, ik heb zat defecte druk regelaars liggen van beide types.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Op diverse forums in de Uk lees ik er goede berichten over, en voor die prijs is het niet zo'n groot probleem als deze na een paar jaar och weer lekt, dat doen de OE druk regelaars immers ook.
Ik heb de beste verkooper gemaild voor een setje om te proberen ( mijn auot lekt ook ), misschien dat ik er meer bestel na dat ik gezien heb wat het is. evt revise op ruilbasis, ik heb zat defecte druk regelaars liggen van beide types.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
Ik had idd die volkswagen link gelezen op het Australische forum. De mijne zweet namelijk ook een beetje. Tijdens de vorige apk vielen ze er niet over. Het is niet echt erger geworden dus hij komt er een keer echt aan. Misschien maar eens bestellen en proberen. Heb geen oude liggen om het voor te bereiden, wat zou jij voor een oude willen hebben? En zou je bereid zijn er eentje op de post te gooien?
Groeten Jan
Groeten Jan
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
Sorry Ruben dat ik een beetje je topic steel.
Groeten Jan
Groeten Jan
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
Net eens even op ebay lopensnuffelen. Je heb ook alleen pakking setjes. Als de regulator nog OK is zou je ook alleen de pakiingen kunnen vervangen. Alleen heb ik geen idee wat er nu altijd begint te lekken de pakking of her membraan doosje? Iemand een idee?
Groeten Jan
Groeten Jan
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
Jan: fijn dat je het mij wil toesturen, daarvoor geef ik je mijn mailadres: fwestrik@hotmail.com.
Andrew: Hier volgt mijn chassisnummer: SALLTGM94YA248129.. En misschien kun jij mij vertellen wat een euro 2 en een euro 3 is?
vriendelijke groet Ruben.
Andrew: Hier volgt mijn chassisnummer: SALLTGM94YA248129.. En misschien kun jij mij vertellen wat een euro 2 en een euro 3 is?
vriendelijke groet Ruben.
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
Als ik voor mijn beurt mag spreken?
Eu2/3 zijn de europeseunie emmisie eisen. Zie hier
Zal zo even het nar je sturen, even bakkie doen, heb nu de ipad in de hand.
Groeten Jan
Eu2/3 zijn de europeseunie emmisie eisen. Zie hier
Zal zo even het nar je sturen, even bakkie doen, heb nu de ipad in de hand.
Groeten Jan
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
Jan: fijn dat je het mij wil toesturen, daarvoor geef ik je mijn mailadres: fwestrik@hotmail.com.
Andrew: Hier volgt mijn chassisnummer: SALLTGM94YA248129.. En misschien kun jij mij vertellen wat een euro 2 en een euro 3 is?
Groetjes ruben
Andrew: Hier volgt mijn chassisnummer: SALLTGM94YA248129.. En misschien kun jij mij vertellen wat een euro 2 en een euro 3 is?
Groetjes ruben
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
De pakking had ik al vervangen lekte nog bleek toen het membraan zelf voor 30 klaar.
maar toch moet je het hele huis FPR eruit halen.
zorg voor kleine ratel en half verleng en heel verlangstuk kwestie van passen
Dan bouw je die uit en in binnen een half. vluchtstrook werkje
ik? ervaringsdeskundige!
gr mark
wijzig:
trouwens ik nog een kompleet huis liggen. kan je hebben zonder membraan natuurlijk.
en het chassisnummer moet je in dit geval niet naar kijken. mijne ook andere motor (oliepompboutjeslachtoffer)
dus kans is groot de jouwe ook....
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/02/2013 21:11 door Mark.
maar toch moet je het hele huis FPR eruit halen.
zorg voor kleine ratel en half verleng en heel verlangstuk kwestie van passen
Dan bouw je die uit en in binnen een half. vluchtstrook werkje
ik? ervaringsdeskundige!
gr mark
wijzig:
trouwens ik nog een kompleet huis liggen. kan je hebben zonder membraan natuurlijk.
en het chassisnummer moet je in dit geval niet naar kijken. mijne ook andere motor (oliepompboutjeslachtoffer)
dus kans is groot de jouwe ook....
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/02/2013 21:11 door Mark.
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
Ruben, je hebt mail. Het is wel een defender boek, was even vergeten dat je een disco hebt. Maar het vervangen van de fpr is het zelfde.
Succes en groeten Jan
Succes en groeten Jan
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
Hoi Mark,
Dus zo'n ebay setje werkt goed? Scheelt een bom duiten! Wat voor huis heb je liggen een eu2 of eu3? Als het een eu2 is, die met 2 aansluitingen, wil ik hem wel hebben. Kan ik op mijn dooie gemakkie 's avond het ding op bouwen en dan op een mooie dag, moet altijd buiten slutelen, het ding vervangen.
Olie pomp pop boutje al gechecked
Groeten Jan
Dus zo'n ebay setje werkt goed? Scheelt een bom duiten! Wat voor huis heb je liggen een eu2 of eu3? Als het een eu2 is, die met 2 aansluitingen, wil ik hem wel hebben. Kan ik op mijn dooie gemakkie 's avond het ding op bouwen en dan op een mooie dag, moet altijd buiten slutelen, het ding vervangen.
Olie pomp pop boutje al gechecked
Groeten Jan
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
ik heb voor een goeie fles whiskey een kompleet huis gekregen die had nog iemand liggen,
na onderzoek bleek dus helemaal niks pakking te zijn..(had setje zonder membraan)
dat huis tja dat gaat echt niet kapot tenzij er een meteor op valt. dus kan weg.
of dit eu2 of eu3 is geen idee maar je hebt geen haast dus kijk ik later wel ff.
ben pas vrijdag weer thuis zodoende.
gr mark
na onderzoek bleek dus helemaal niks pakking te zijn..(had setje zonder membraan)
dat huis tja dat gaat echt niet kapot tenzij er een meteor op valt. dus kan weg.
of dit eu2 of eu3 is geen idee maar je hebt geen haast dus kijk ik later wel ff.
ben pas vrijdag weer thuis zodoende.
gr mark
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
Top! Hoor het wel. Alvast dank voor de moeite.
Groeten Jan
Groeten Jan
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
Jij hebt dan dus een euro 2 motor Google de "euro norm" de huidige motoren in moderne auto's zijn bv euro 6 en aan 7 en ongetwijfeld ook euro 8 wordt gewerkt, meestal zet de vracht wagen industrie de pas.
Chassis nummer tot 2A va 3A is de Td5 motor een euro 3 ( andere injectoren ECU , EGR systeem, horgere inspuit druk en andre fule maps en tune maps in de ECU. ook zit op de EU3 motoren een andere cillinder kop met de retoer leiding extern, daarom zijn er ook twee types brandstof druk regelaar.
Let wel dat als jouw motor ooit voorzien is van een andere cillinder kop, het best kan zijn dat er een latere kop is gemonteerd, dit kun je zien omdat er dan ook een latere brandstof drukregelaar gemonteerd is, de externe leiding loopt dan tussen de cillinder kop en inlaat spruit stuk, v.a. de regelaar naar voren waar deze met een wartel weer in de cillinder kop verdwijnt.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Chassis nummer tot 2A va 3A is de Td5 motor een euro 3 ( andere injectoren ECU , EGR systeem, horgere inspuit druk en andre fule maps en tune maps in de ECU. ook zit op de EU3 motoren een andere cillinder kop met de retoer leiding extern, daarom zijn er ook twee types brandstof druk regelaar.
Let wel dat als jouw motor ooit voorzien is van een andere cillinder kop, het best kan zijn dat er een latere kop is gemonteerd, dit kun je zien omdat er dan ook een latere brandstof drukregelaar gemonteerd is, de externe leiding loopt dan tussen de cillinder kop en inlaat spruit stuk, v.a. de regelaar naar voren waar deze met een wartel weer in de cillinder kop verdwijnt.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
@ Jan, Jij bedoeld eentje die ik dan heb gereviseerd? of gewoon een oude die geschikt zou zijn om te reviseren? PM anders even dan raakt deze topic niet vervuild.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
Misschien heb je het al gezien anders hier nog een keer.
Klik voor het verschill in regelaar.
10P tot 14P zou euro 2 motor moeten zijn 15P tot 19P ( schijnt ook nog naar 22P te gaan )zijn euro 3 motoren.
Waar zit je motor nummer
Hier dus! beetje lastig zien en zal wel geroest zijn ( fijn schuur papier en remmen reiniger doet wonderen )
Hij zit dus onder het uitlaat spruitstuk bij cillinder 2 en 3.
8156d1228947198-td5-engine-number-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d540bc7b1e8828d4baf578faf6c52aca', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.landyzone.co.uk%2Flz%2Fattachments%2Ff8%2F8156d1228947198-td5-engine-number-1.jpg', 'http://www.landyzone.co.uk/lz/attachments/f8/8156d1228947198-td5-engine-number-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.landyzone.co.uk%2Flz%2Fattachments%2Ff8%2F8156d1228947198-td5-engine-number-1.jpg', '', 16338798, 600, 600, 'Loading image ...', false);
hier zi je een schema van hoe de diesel loppt bij de vroege en late types cillinderkop.
rmCTd5FuelDelTGs.jpg --> mod_embed_images_loadimage('80efde061259a5590fac51fe0deb0e80', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.picturestack.com%2F378%2F793%2FrmCTd5FuelDelTGs.jpg', 'http://www.picturestack.com/378/793/rmCTd5FuelDelTGs.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.picturestack.com%2F378%2F793%2FrmCTd5FuelDelTGs.jpg', '', 16338798, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Klik voor het verschill in regelaar.
10P tot 14P zou euro 2 motor moeten zijn 15P tot 19P ( schijnt ook nog naar 22P te gaan )zijn euro 3 motoren.
Waar zit je motor nummer
Hier dus! beetje lastig zien en zal wel geroest zijn ( fijn schuur papier en remmen reiniger doet wonderen )
Hij zit dus onder het uitlaat spruitstuk bij cillinder 2 en 3.
8156d1228947198-td5-engine-number-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d540bc7b1e8828d4baf578faf6c52aca', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.landyzone.co.uk%2Flz%2Fattachments%2Ff8%2F8156d1228947198-td5-engine-number-1.jpg', 'http://www.landyzone.co.uk/lz/attachments/f8/8156d1228947198-td5-engine-number-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.landyzone.co.uk%2Flz%2Fattachments%2Ff8%2F8156d1228947198-td5-engine-number-1.jpg', '', 16338798, 600, 600, 'Loading image ...', false);
hier zi je een schema van hoe de diesel loppt bij de vroege en late types cillinderkop.
rmCTd5FuelDelTGs.jpg --> mod_embed_images_loadimage('80efde061259a5590fac51fe0deb0e80', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.picturestack.com%2F378%2F793%2FrmCTd5FuelDelTGs.jpg', 'http://www.picturestack.com/378/793/rmCTd5FuelDelTGs.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.picturestack.com%2F378%2F793%2FrmCTd5FuelDelTGs.jpg', '', 16338798, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
@Andrew, je hebt een PB, hoop ik. 2x verstuurt maar ik zie niets verzonden in mijn map
Groeten Jan
Groeten Jan
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
fpr_zps38babab8.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a589c9ea1cfcbac2a61e82ed83bbde06', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1048.photobucket.com%2Falbums%2Fs361%2Fsticmer%2Ffpr_zps38babab8.jpg', 'http://i1048.photobucket.com/albums/s361/sticmer/fpr_zps38babab8.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1048.photobucket.com%2Falbums%2Fs361%2Fsticmer%2Ffpr_zps38babab8.jpg', '', 16353826, 600, 600, 'Loading image ...', false);
ik heb die waar incl punt 14. dus het EU3 model.
volgens mij kan de EU2 kan ook de EU3 hebben maar dan de aansluiting 14 afdichten
ik heb die waar incl punt 14. dus het EU3 model.
volgens mij kan de EU2 kan ook de EU3 hebben maar dan de aansluiting 14 afdichten
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
Hoi Mark,
Dank je voor de moeite. Ga dan toch voor een oorspronkelijke EU2 versie. Moet anders weer een dop inden om het af te doppen, als het al zo werkt, dat weet ik ook niet. Het moet niet een enorme klus worden
Groeten Jan
Dank je voor de moeite. Ga dan toch voor een oorspronkelijke EU2 versie. Moet anders weer een dop inden om het af te doppen, als het al zo werkt, dat weet ik ook niet. Het moet niet een enorme klus worden
Groeten Jan
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
Heeft iemand ervaring met het repareren van brandstoflekkage aan of op de tank van een Disovery 2.
Er ligt diesel onder de tank en het lijkt van boven te komen.
Er ligt diesel onder de tank en het lijkt van boven te komen.
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
Kijk eerst eens door het luik, die heeft een disco volgens mij, waar de brandstof pomp onder zit. Misschien is het de pakking waar mee deze in/ op de tank zit. Tank zal wel van kunststof zijn daar valt weinig aan te repareren als hij stuk is.
Groet Jan
Groet Jan
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
werkt goed is zo gedaan
,let wel op !!!! dat de leiding die tussen het blok en spruitstuk door de ouderdom hart kan worden en dan scheuren !!!
dat is iets meer werk !
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/08/2014 17:18 door Erik Vos.
,let wel op !!!! dat de leiding die tussen het blok en spruitstuk door de ouderdom hart kan worden en dan scheuren !!!
dat is iets meer werk !
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/08/2014 17:18 door Erik Vos.
Re: brandstoflekkage TD5 DISCOVERY
Ik denk dat je de leidingen goed moet nalopen, ook dit Is een kwaal bij de Td5, de kunstof leidingen schuren door, soms op elkaar, soms tegen het chassis.
Bij de hogedruk leiding Is dat zeer vervelend je tank Is dan zo leeg.
Bij de Discovery kun je via een Luik in de vloer bij de pomp komen, helaas zie je niet veel van de leidingen.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Bij de hogedruk leiding Is dat zeer vervelend je tank Is dan zo leeg.
Bij de Discovery kun je via een Luik in de vloer bij de pomp komen, helaas zie je niet veel van de leidingen.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )