Hallo mede sleutelaars, ik ga een stuurbekrachtiging inbouwen in een lhd (was rhd) defender 110 van 1985.
De vooras komt van een Disco1.
De volgende onderdelen heb ik (bijna) bij elkaar gescharreld:
Stuurhuis, stuurpomp, steun waar de pomp in hangt, verstelplaat voor de pomp, dubbele krukas poelie, olie reservoir, leidingen en v-snaar.
Volgens mij moet dit alles zijn, of ben ik wat vergeten???
Moet je de arm aan het stuurhuis ook vervangen???
Gr. Tjeerd
Stuurbekrachtiging defender
Re: Stuurbekrachtiging defender
Als het een stuurhuis is dat afkomstig is van een defender dan zit er een kogel aan de droparm. Als er een droparm aan zit met een gat erin dan moet je hem vervangen.
Let ook even op dat er verschil zit in een lhd en rhd droparm.
Je vergeet nog de v-snaar voor de dynamo die word langer omdat de dynamo hoger komt te hangen.
Kopere ringen of bonded seals (ringetjes met rubbere binnenring) voor de banjobout op de pomp, als het gebruikte leidingen zijn nieuwe rubbertjes voor op de slangen aan de kant van het stuurhuis.
Dan zou je alles moeten hebben met bovenstaande
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/01/2013 18:47 door defendertje90.
Let ook even op dat er verschil zit in een lhd en rhd droparm.
Je vergeet nog de v-snaar voor de dynamo die word langer omdat de dynamo hoger komt te hangen.
Kopere ringen of bonded seals (ringetjes met rubbere binnenring) voor de banjobout op de pomp, als het gebruikte leidingen zijn nieuwe rubbertjes voor op de slangen aan de kant van het stuurhuis.
Dan zou je alles moeten hebben met bovenstaande
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/01/2013 18:47 door defendertje90.