Remmen maken veel geluid

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Martijn Hagenaars

Remmen maken veel geluid

Bericht door Martijn Hagenaars »

Mijn remmen van mijn series 3 88 2.25 benzine/lpg maken een behoorlijk lawaai de laatste weken. Alles is na een chassiswissel eind 2011 vernieuwd. Dus iets langer dan een jaar oud. Voetgangers die oversteken schrikken ervan en denken dat ik niet op tijd stil kom te staan maar dat is gelukkig niet het geval. Remt dus goed echter met zwaar piepen. Auto trekt niet naar één kant. Wat zou dit kunnen zijn en is het eenvoudig te verhelpen? Alvast bedankt voor jullie adviezen.

Met vriendelijke groet,

Martijn Hagenaars
megamannen

Re: Remmen maken veel geluid

Bericht door megamannen »

De afgelopen week piepte de remmen van mijn Range ook terwijl ze al jaren stil waren,
Zou het iets te maken hebben met het gestrooide zout ?
Wellicht even trommels eraf en zowel schoenen als trommels spoelen met water en even afborstelen.

Succes

Groet Laurens
Daan

Bericht door Daan »

als het van zout is is het gewoon even tuinslang er over en paar keer diep de remmen in gaan zodat ze schoon kunnen spoelen/branden.
zout lijkt mij niet zoon probleem dus
Martijn Hagenaars

Is inderdaad pas ontstaan tijdens de vorstperiode. Vorig jaar geen last gehad. Gewoon afspoelen?

Martijn Hagenaars
JanTD5

Bericht door JanTD5 »

Niet in de blub gezeten? Modder/ troep in je trommels?

Groeten Jan
Martijn Hagenaars

Update: Remmen maken veel geluid

Heren en dames,

Ondanks het schoonspoelen blijven de remmen geluid maken alsof een trein tot stilstand komt! Is niet bij elke rempoging. Daarnaast ben ik er achter gekomen dat het rempedaal blijft hangen (remlichten blijven branden bij stilstand). Gisteren na elke keer remmen het pedaal weer omhogg getrokken en kan dan remmen zonder geluid. Lijkt dus alsof dit met elkaar te maken heeft.

Weet iemand wat dit is? Heeft het met de hoofdremcilinder te maken of moet deze worden vervangen? Gaat overigens om een late series IIa 2.25 benzine/lpg van 1969 volgens kenteken maar vrijwel alles is omgebouwd naar series III

Alvast bedankt voor jullie input.

Martijn Hagenaars
Thimo

Re: Update: Remmen maken veel geluid

Bericht door Thimo »

Heb je ook gekeken naar de veren die aan het pedaal horen te zitten.

Mvg Thimo.
Martijn Hagenaars

Re: Update: Remmen maken veel geluid

De veren aan het pedaal zijn goed. Is waarschijnlijk toch sprake van probleem met de hoofdremcilinder omdat de pedaalslag steeds zwaarder wordt. Als ik kijk naar de de remmen aan de binnenzijde van de wielen zijn ze allemaal droog op linksachter na. Deze 'zweet' iets.

Iemand nog een ander idee wat het naast de hoofdremcilinder zou kunnen zijn? Alvast bedankt!

Martijn Hagenaars
Plaats reactie