Aankoop van Landrover discovery
Aankoop van Landrover discovery
Beste.Ik heb mij laten vertellen dat er een bepaalde serie Discovery,s met een slechte motor zijn geweest.Kan iemand mij vertellen van welk bouwjaar deze serie is geweest,en mij kan helpen aan meer informatie over een Discovery van bj 1990 tot 2000 .
Re: Aankoop van Landrover discovery
Ik gok dat je de 2.0 Mpi-versie bedoelt? Zie bijvoorbeeld:
[www.independent.co.uk]
Hermen
[www.independent.co.uk]
Hermen
Re: Aankoop van Landrover discovery
Beste slechte motoren voor de Disco zijn er in principe niet!!!!
De 300 TDI(1994/1999) heeft in de de eerste jaren last gehad van een verkeerde uitlijning van de getande riem deze zijn allang vervangen.
De TD5(1999/ 20??) heeft in de het begin last gehad van olielekkage naar de computer maar ook dit is allang verholpen
Alles valt en staat met de staat van onderhoud.
De V8 is de"normale motor uit de 90/110/130 en de RR ze is alleen wel dorstig
Let op alles slijt en een disco uit 1990 is toch23 jaar oud.
Jo
De 300 TDI(1994/1999) heeft in de de eerste jaren last gehad van een verkeerde uitlijning van de getande riem deze zijn allang vervangen.
De TD5(1999/ 20??) heeft in de het begin last gehad van olielekkage naar de computer maar ook dit is allang verholpen
Alles valt en staat met de staat van onderhoud.
De V8 is de"normale motor uit de 90/110/130 en de RR ze is alleen wel dorstig
Let op alles slijt en een disco uit 1990 is toch23 jaar oud.
Jo
Re: Aankoop van Landrover discovery
Disco Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beste slechte motoren voor de Disco zijn er in
> principe niet!!!!
> De 300 TDI(1994/1999) heeft in de de eerste jaren
> last gehad van een verkeerde uitlijning van de
> getande riem deze zijn allang vervangen.
> De TD5(1999/ 20??) heeft in de het begin last
> gehad van olielekkage naar de computer maar ook
> dit is allang verholpen
> Alles valt en staat met de staat van onderhoud.
> De V8 is de"normale motor uit de 90/110/130 en de
> RR ze is alleen wel dorstig
>
> Let op alles slijt en een disco uit 1990 is toch23
> jaar oud.
>
> Jo
Hoe ia die olielekkage naar de computer dan verholpen?
-------------------------------------------------------
> Beste slechte motoren voor de Disco zijn er in
> principe niet!!!!
> De 300 TDI(1994/1999) heeft in de de eerste jaren
> last gehad van een verkeerde uitlijning van de
> getande riem deze zijn allang vervangen.
> De TD5(1999/ 20??) heeft in de het begin last
> gehad van olielekkage naar de computer maar ook
> dit is allang verholpen
> Alles valt en staat met de staat van onderhoud.
> De V8 is de"normale motor uit de 90/110/130 en de
> RR ze is alleen wel dorstig
>
> Let op alles slijt en een disco uit 1990 is toch23
> jaar oud.
>
> Jo
Hoe ia die olielekkage naar de computer dan verholpen?
Re: Aankoop van Landrover discovery
Nieuwe kabels kunnen helpen maar het blijft een te bewaken punt.
Echter, dit ongemak maakt het bepaald geen slechte motor, in tegendeel, je zou zelfs kunnen zeggen dat de Td5 de beste motor was.
De Td5 heeft nog een paar andere aandachtspunten, maar welke motor heeft die niet ?
Zelf ben ik niet van de Disco*, maar qua problemen loop je als ik het zo zie eerder tegen ongemakken bij de verschillende "gemaks-elementen", ofwel: hoe meer leuke opties hoe meer kans dat je tegen problemen aan loopt. (* Doe mij maar een Defender 110Td5 met ABS/ETC, dan kan er genoeg stuk.)
Marc
Echter, dit ongemak maakt het bepaald geen slechte motor, in tegendeel, je zou zelfs kunnen zeggen dat de Td5 de beste motor was.
De Td5 heeft nog een paar andere aandachtspunten, maar welke motor heeft die niet ?
Zelf ben ik niet van de Disco*, maar qua problemen loop je als ik het zo zie eerder tegen ongemakken bij de verschillende "gemaks-elementen", ofwel: hoe meer leuke opties hoe meer kans dat je tegen problemen aan loopt. (* Doe mij maar een Defender 110Td5 met ABS/ETC, dan kan er genoeg stuk.)
Marc
Re: Aankoop van Landrover discovery
Dat is nooit verholpen, er kwan een gemodificeerde injector kabelsetje op de markt die het zou oplossen maar als je de nieuwe en oude type naast elkaar legt dan is er niets anders zelfs de ondereel nummer van de afdichtingen in de stekkers zijn het zelfde.
De oplossing om het te voorkomen is zorgen dat jij of je monteur bekendi is met dit probleem en regelmatig controleren/vervangen ( om de 2 tot 5 jaar ) wel jaarlijks controleren.
deze stekker los pakken , zit er olie op injector boom vervangen zo niet dan kun je nog even rijden.
injectorwashers19.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1c35e981d6b1c39c3bf049ca1ef1d721', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi293.photobucket.com%2Falbums%2Fmm77%2Flandrover110%2Fwork%2520in%2520progress%2Finjectorwashers19.jpg', 'http://i293.photobucket.com/albums/mm77/landrover110/work%20in%20progress/injectorwashers19.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi293.photobucket.com%2Falbums%2Fmm77%2Flandrover110%2Fwork%2520in%2520progress%2Finjectorwashers19.jpg', '', 16316908, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Je kunt de stekker gewoon los klikken door hem in te knijpen, de kleppen deksel hoeft er niet voor af, enkel de plastick kap op de motor deze zit met 3 bouten vast twee bij de uitlaat en eentje bij het expansivat.
hier een plaatje van hoe het zit.
injector_harness_misfire.gif --> mod_embed_images_loadimage('d1deb9abc0663b4ded07a38bb4c6b1e4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.web-rover.co.uk%2Fimages%2Ftd5kb%2Finjector_harness_misfire.gif', 'http://www.web-rover.co.uk/images/td5kb/injector_harness_misfire.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.web-rover.co.uk%2Fimages%2Ftd5kb%2Finjector_harness_misfire.gif', '', 16316908, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
De oplossing om het te voorkomen is zorgen dat jij of je monteur bekendi is met dit probleem en regelmatig controleren/vervangen ( om de 2 tot 5 jaar ) wel jaarlijks controleren.
deze stekker los pakken , zit er olie op injector boom vervangen zo niet dan kun je nog even rijden.
injectorwashers19.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1c35e981d6b1c39c3bf049ca1ef1d721', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi293.photobucket.com%2Falbums%2Fmm77%2Flandrover110%2Fwork%2520in%2520progress%2Finjectorwashers19.jpg', 'http://i293.photobucket.com/albums/mm77/landrover110/work%20in%20progress/injectorwashers19.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi293.photobucket.com%2Falbums%2Fmm77%2Flandrover110%2Fwork%2520in%2520progress%2Finjectorwashers19.jpg', '', 16316908, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Je kunt de stekker gewoon los klikken door hem in te knijpen, de kleppen deksel hoeft er niet voor af, enkel de plastick kap op de motor deze zit met 3 bouten vast twee bij de uitlaat en eentje bij het expansivat.
hier een plaatje van hoe het zit.
injector_harness_misfire.gif --> mod_embed_images_loadimage('d1deb9abc0663b4ded07a38bb4c6b1e4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.web-rover.co.uk%2Fimages%2Ftd5kb%2Finjector_harness_misfire.gif', 'http://www.web-rover.co.uk/images/td5kb/injector_harness_misfire.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.web-rover.co.uk%2Fimages%2Ftd5kb%2Finjector_harness_misfire.gif', '', 16316908, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Aankoop van Landrover discovery
Ik was (en ben nog steeds) TD5 fan. Het rijdt in elk geval veel beter dan een 300.
Toch zijn er wel veel mogelijke probleempjes met de motor, lekkende brandstofkoelers, lekkende brandstofdrukregelaars, lekkende injectorseals.
En alles is meteen duur, dure verstuivers, dure brandstofpomp, duur vliegwiel, dure krukaspulley. En vrijwel alle andere onderdelen ook duurder dan bij 300tdi.
Toch heb ik zelf 2 TD5's, maar 80 % van de auto's die we bouwen is met 300tdi.
Toch zijn er wel veel mogelijke probleempjes met de motor, lekkende brandstofkoelers, lekkende brandstofdrukregelaars, lekkende injectorseals.
En alles is meteen duur, dure verstuivers, dure brandstofpomp, duur vliegwiel, dure krukaspulley. En vrijwel alle andere onderdelen ook duurder dan bij 300tdi.
Toch heb ik zelf 2 TD5's, maar 80 % van de auto's die we bouwen is met 300tdi.
Re: Aankoop van Landrover discovery
Andrew doe jij tegenwoordig handschoentjes aan?
Gr, Bart
Gr, Bart