verschil autobak v8 en 300tdi
verschil autobak v8 en 300tdi
Heren,
Omdat ik wil rijden met de 101 ben ik naast het oplossen van het autobakprobleem ook aan het kijken naar een andere bak.
Wat is precies het verschil met een zf4hp22 van een v8 en die van een 300tdi. Is dat alleen de koppelomvormer en kan ik die makkelijk omzetten?
Groet, Jeroen
Omdat ik wil rijden met de 101 ben ik naast het oplossen van het autobakprobleem ook aan het kijken naar een andere bak.
Wat is precies het verschil met een zf4hp22 van een v8 en die van een 300tdi. Is dat alleen de koppelomvormer en kan ik die makkelijk omzetten?
Groet, Jeroen
Re: verschil autobak v8 en 300tdi
Hallo Jeroen,
Er zit verschil tussen de autobakken. De koppelomvormer is in verschillende uitvoeringen toegepast en dan bedoel ik de grootte van de koppelomvormer. Een koppelomvormer is makkelijk om te zetten, echter wel goed opletten dat de lippen goed in de pomp van de bak zitten en vervolgens opmeten of de koppelomvormer ver genoeg in de bak zit. Hierover staat informatie op de site van Ashcroft Transmission.
Dan is er nog een verschil in het moment waarop de bak in "lock up" gaat. Het moment van in "lock up" gaan kan veranderd worden door de hysteresis spring in de bak te veranderen. Er bestaan verschillende veren, korter of langer, waardoor de bak eerder of juist later in "lock up" gaat.
Aan het serienummer van de bak kun je waarschijnlijk achterhalen achter welk blok deze heeft gezeten en weet je ook of de juist veer is gemonteerd.
Met vriendelijke groet,
Michel
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/01/2013 15:36 door Aluhok.
Er zit verschil tussen de autobakken. De koppelomvormer is in verschillende uitvoeringen toegepast en dan bedoel ik de grootte van de koppelomvormer. Een koppelomvormer is makkelijk om te zetten, echter wel goed opletten dat de lippen goed in de pomp van de bak zitten en vervolgens opmeten of de koppelomvormer ver genoeg in de bak zit. Hierover staat informatie op de site van Ashcroft Transmission.
Dan is er nog een verschil in het moment waarop de bak in "lock up" gaat. Het moment van in "lock up" gaan kan veranderd worden door de hysteresis spring in de bak te veranderen. Er bestaan verschillende veren, korter of langer, waardoor de bak eerder of juist later in "lock up" gaat.
Aan het serienummer van de bak kun je waarschijnlijk achterhalen achter welk blok deze heeft gezeten en weet je ook of de juist veer is gemonteerd.
Met vriendelijke groet,
Michel
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/01/2013 15:36 door Aluhok.
Volgens mij is het belhouse verschillend, dit is eventueel om te zetten, is wel een pecisieklusje daarnaast liggen de schakelmomenten niet helemaal gelijk(schijnt het) er zijn ook zf 24hp's geleverd onder de bwm ik weet dat deze gewoon achter de v8passen. En ik weet van mensen die zonder problemen de v8 automaat achter de diesel hebben gehangen. Dus volgens mij kan je met enig werk een willekeurige bak achter je diesel knutselen.
Groet Frank
Groet Frank
Heren,
Bedankt voor de input.
Ik weet genoeg.
Jeroen
Bedankt voor de input.
Ik weet genoeg.
Jeroen
Stond ook nog een zf4hp22 op de paginamarkt te koop.
Wat mij altijd is verteld dat het wel kan maar de schakelmomenten zijn anders, ik denk niet dat je dat wil. Ik heb daarom ook voor een 300tdi automaatbak gekozen.
Groeten neef Henk
Wat mij altijd is verteld dat het wel kan maar de schakelmomenten zijn anders, ik denk niet dat je dat wil. Ik heb daarom ook voor een 300tdi automaatbak gekozen.
Groeten neef Henk
Ervaring heeft mij geleert dat een V8 automaat achter een Td5 zonder problemen (aanpassingen niet gedaan/nodig) op de juiste momenten schakelt. Niets aan verandert. Eenvoudig de juiste onderdelen verzamelen voor het pas maken van bak op motor door belhousing en torqueconvertor passend te zoeken.
Ik heb een V8 RR 1989 automaat aan een Td5 2002 gehangen. Hiervoor de belhousing enz van een discovery2 gebruikt.
Past en rijd probleemloos......
Succes, Theo
Ik heb een V8 RR 1989 automaat aan een Td5 2002 gehangen. Hiervoor de belhousing enz van een discovery2 gebruikt.
Past en rijd probleemloos......
Succes, Theo
Ik heb een tijdje terug met een RRC 300tdi met v8 automaat gereden.
Ik ben niet boven de 100 geweest maar het leek goed te gaan.
Tussenbak en wielmaat zijn natuurlijk ook belangrijk.
Wil nog een keer gaan uitzoeken hoe de beste combi (voor mijn doel) samen te stellen.
16inch wielen met 225/55 banden, verlaagde RRC, lage toeren bij kruissnelheid van 120 en toch sterk genoeg om een zware kar te trekken. Hoofdzakelijk snelweg gebruik.
Ik ben niet boven de 100 geweest maar het leek goed te gaan.
Tussenbak en wielmaat zijn natuurlijk ook belangrijk.
Wil nog een keer gaan uitzoeken hoe de beste combi (voor mijn doel) samen te stellen.
16inch wielen met 225/55 banden, verlaagde RRC, lage toeren bij kruissnelheid van 120 en toch sterk genoeg om een zware kar te trekken. Hoofdzakelijk snelweg gebruik.