Hi-Lift off-road kit ketting
Hi-Lift off-road kit ketting
Voor mijn Hi-Lift heb ik een offroad kit gekocht. Dit is zo'n set waarmee je je Hi-Lift kan gebruiken om te lieren. De set bevat o.a. twee kettingen en een boomlint.
Om de set compleet te maken om te kunnen lieren over een wat grotere afstand heb ik nog +/- 20 meter ketting nodig. Weet iemand waar je deze ketting in Nederland kan kopen en welke ketting maat ik het beste kan nemen?
b.v.d..
Frank Peek
Om de set compleet te maken om te kunnen lieren over een wat grotere afstand heb ik nog +/- 20 meter ketting nodig. Weet iemand waar je deze ketting in Nederland kan kopen en welke ketting maat ik het beste kan nemen?
b.v.d..
Frank Peek
Re: Hi-Lift off-road kit ketting
landbouw mechanisatie bedrijf bij je in de buurt.
Geeft hi lift iets aan hoeveel kg je met dit setje mag trekken? Dan zou ik de ketting even zwaar pakken.
Geeft hi lift iets aan hoeveel kg je met dit setje mag trekken? Dan zou ik de ketting even zwaar pakken.
Re: Hi-Lift off-road kit ketting
Waarom niet met een sleeplint verlengen ketting is zo' n gedoe
Re: Hi-Lift off-road kit ketting
Ja, en tja, om met een Hi-Lift te lieren heb je twee kettingen met haken die je in de hoofd-ketting moet haken.
Dus, een lint is heel veel handzamer (je moet dan een rek-arm lint hebben), maar een ketting is "handiger" om over een langere lengte te kunnen lieren zonder alles om te moeten steken. Da;s dus direct het grote bezwaar aan de Hi-Lift oplossing -- ofwel: ieder voordeel hep se nadeel.
Dan wat betreft de ketting: 1e hij moet sterk genoeg zijn, maar niet te zwaar, en 2e hij moet passen bij de haken aan de Hi-Lift "lier-kettingen".
Marc
Dus, een lint is heel veel handzamer (je moet dan een rek-arm lint hebben), maar een ketting is "handiger" om over een langere lengte te kunnen lieren zonder alles om te moeten steken. Da;s dus direct het grote bezwaar aan de Hi-Lift oplossing -- ofwel: ieder voordeel hep se nadeel.
Dan wat betreft de ketting: 1e hij moet sterk genoeg zijn, maar niet te zwaar, en 2e hij moet passen bij de haken aan de Hi-Lift "lier-kettingen".
Marc
Re: Hi-Lift off-road kit ketting
Juist zo'n hoofd ketting zoek ik omdat ik over een grotere afstand wil kunnen lieren. Van welk materiaal zijn deze kettingen gemaakt. RVS, verzinkt staal, o.i.d..? En welke Nederlandse maat ketting past bij de Amerikaanse Hi-Lift haken?
b.v.d.
Frank Peek
b.v.d.
Frank Peek
Re: Hi-Lift off-road kit ketting
Ik weet niet of de oud ijzer boer een optie voor je is, maar daar heb ik er eentje vandaan.
Groet, Art
Groet, Art
Re: Hi-Lift off-road kit ketting
Zorg dat je goede ketting haald. Ga naar een goed hijsmiddelen bedrijf en laat je voorlichten. Haal zeker niet een stuk ketting bij de gamma oid. Als zo'n ding knalt dan swiept hij best lekker door je ruit heen of erger!
Heb ook een stuk ketting met een inkort haak zal morgen avond even kijken wat het is. Er staan een soort codes op. Geloof dat ik 8-8 of 10-8 heb. Dit geeft aan hoeveel er mee gehesen mag worden. Google eens op kettingwerk grade 80.
Neem vooral geen risico, en schrik niet wat het kost!
Groeten Jan
Heb ook een stuk ketting met een inkort haak zal morgen avond even kijken wat het is. Er staan een soort codes op. Geloof dat ik 8-8 of 10-8 heb. Dit geeft aan hoeveel er mee gehesen mag worden. Google eens op kettingwerk grade 80.
Neem vooral geen risico, en schrik niet wat het kost!
Groeten Jan
Re: Hi-Lift off-road kit ketting
Als een ketting knapt, valt 'ie zo op de grond. Een staalkabel lanceert een D-sluiting als die D-sluiting knapt. Als een staalkabel zelf stuk gaat, gaat dat draadje voor draadje en ontrafelt 'ie als het ware. Bij gebruik van een staalkabel zit het gevaar dus in slechte kwaliteit D-sluitingen.
Groet, Art
Groet, Art
Re: Hi-Lift off-road kit ketting
Art, het gevaar van een staalkabel schuilt echt in de kabel zelf, en niet in de D-sluiting.
Bij een forse overbelasting gaat de kabel vrijwel in één keer doormidden. En dat meestal binnen +/- 30 cm van de plek waar de eerste streng brak.
Een getwijnde staalkabel draait onder spanning inelkaar over de hele lengte. Daardoor wordt enorm veel energie opgeslagen in de kabel. Na de breuk plant de ontspanning zich voort over de hele lengte van het afgebroken stuk kabel. De kabel wordt daardoor snel korter. Het afgebroken uiteinde kronkelt zich in de richting van zijn vaste punt. Zwiep! Swoosh! Au! Hetzelfde gebeurt als de D-sluiting breekt.
De ruimtes tussen de schakels van een ketting absorberen een deel van de energie. Daarom valt een ketting vrij snel dood. Alle schakels schuiven als reactie een een paar lengtes op, maar de schakels versterken elkaars beweging nauwelijks omdat alle schakels tegelijkertijd dezelfde beweging maken. Ze kunnen elkaar dus bijna niet trekken of duwen.
cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]
181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ccd12a1778a0490a1a730ed7aba5b1df', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 16303213, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('792eda73c0d7c00cd6158fd4c6b1e41a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 16303213, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Bij een forse overbelasting gaat de kabel vrijwel in één keer doormidden. En dat meestal binnen +/- 30 cm van de plek waar de eerste streng brak.
Een getwijnde staalkabel draait onder spanning inelkaar over de hele lengte. Daardoor wordt enorm veel energie opgeslagen in de kabel. Na de breuk plant de ontspanning zich voort over de hele lengte van het afgebroken stuk kabel. De kabel wordt daardoor snel korter. Het afgebroken uiteinde kronkelt zich in de richting van zijn vaste punt. Zwiep! Swoosh! Au! Hetzelfde gebeurt als de D-sluiting breekt.
De ruimtes tussen de schakels van een ketting absorberen een deel van de energie. Daarom valt een ketting vrij snel dood. Alle schakels schuiven als reactie een een paar lengtes op, maar de schakels versterken elkaars beweging nauwelijks omdat alle schakels tegelijkertijd dezelfde beweging maken. Ze kunnen elkaar dus bijna niet trekken of duwen.
cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]
181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ccd12a1778a0490a1a730ed7aba5b1df', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 16303213, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('792eda73c0d7c00cd6158fd4c6b1e41a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 16303213, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Hi-Lift off-road kit ketting
Kijk eens op de site van Grube. In menu kies Holzrucken.
Verkopen bosbouw uitsleep kettingen, lier touw/kabel, etc.
Kost wel wat maar is gekeurd en de WLL staan er bij.
Ze hebben standaard lengtes maar verkopen ook per meter met veel verschillende haken, ogen, etc. naar keuze.
(geen aandelen)
groet,
Koen
Verkopen bosbouw uitsleep kettingen, lier touw/kabel, etc.
Kost wel wat maar is gekeurd en de WLL staan er bij.
Ze hebben standaard lengtes maar verkopen ook per meter met veel verschillende haken, ogen, etc. naar keuze.
(geen aandelen)
groet,
Koen
Re: Hi-Lift off-road kit ketting
Heb vandaag even gekeken naar mijn ketting met inkort haak. Dit is een 8-8 ketting Zie hier en de bijbehorende inkort haak 7/8-8 Zie hier Je gebruikt hem altijd dubbel omdat je anders de gaffel haak oid niet kunt gebruiken. Hiermee kun je lengte veranderen. Heb deze ooit bij mijn lier gekocht bij David Boyer Zie hier en dan zoeken op winching chain.
Hopelijk kun je hier iets mee, groeten Jan
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/01/2013 16:43 door JanTD5.
Hopelijk kun je hier iets mee, groeten Jan
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/01/2013 16:43 door JanTD5.
Re: Hi-Lift off-road kit ketting
Oja er zullen vast meer web winkels zijn die dit spul verkopen. De aanduidingen zijn allemaal gelijk.
Groeten Jan
Groeten Jan
Re: Hi-Lift off-road kit ketting
Waarom niet een stuk liertouw of enkele linten in verschillende lengtes met sluitingen?
Scheelt enorm in gewicht en liertouw kun je makkelijk verkleinen om zo een lange of korte afstand te overbruggen. Je moet de auto dan wel tussentijds zekeren indien je op een helling staat maar het lijkt me een uitzondering dat je dit als bergingsmiddel wil gaan gebruiken op een helling. Dan is een lier toch een veel beter keuze als dat het beoogde gebruik is.
Dat touw en/of lint kun je namelijk nog voor veel meer andere doelen gebruiken. Bv om middels een boom uit het spoor te komen, de auto te zekeren aan een boom bij een afdaling of te zorgen dat hij juist niet in een spoor glijdt.
De ketting kun je eigenlijk alleen maar voor je beoogde doel gebruiken. Ben ze nog nooit tegengekomen bij het off roaden.
Scheelt enorm in gewicht en liertouw kun je makkelijk verkleinen om zo een lange of korte afstand te overbruggen. Je moet de auto dan wel tussentijds zekeren indien je op een helling staat maar het lijkt me een uitzondering dat je dit als bergingsmiddel wil gaan gebruiken op een helling. Dan is een lier toch een veel beter keuze als dat het beoogde gebruik is.
Dat touw en/of lint kun je namelijk nog voor veel meer andere doelen gebruiken. Bv om middels een boom uit het spoor te komen, de auto te zekeren aan een boom bij een afdaling of te zorgen dat hij juist niet in een spoor glijdt.
De ketting kun je eigenlijk alleen maar voor je beoogde doel gebruiken. Ben ze nog nooit tegengekomen bij het off roaden.
Re: Hi-Lift off-road kit ketting
Iedereen bedankt voor de reacties. Zeker de bosbouwsite in Duitsland en de juiste maten van de ketting hebben mijn verder geholpen. Nu wachten tot de ketting per post bezorgd wordt.
Bedankt!
m.v.g.
Frank Peek
Bedankt!
m.v.g.
Frank Peek