Defender Emmen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Hans Blackberry T

Defender Emmen

Bericht door Hans Blackberry T »

Hallo,

In Emmen staat een 110 te koop met 3 zit plaatsen, is dat oke, autoschout kost 7940
Is een mooie td5 maar ik vind de tweede rij een beetje vreemd

Groeten Hans Blackberry T
defendertje90

Re: Defender Emmen

Bericht door defendertje90 »

linkje?
Hans Blackberry T

Volgens mij moet deze werken,

[www.autoscout24.nl]

Nogmaals, Groeten
Bauke 110

Bericht door Bauke 110 »

Lijkt er mij op dat ze de 3de(tussenzit voor) gewoon verder naar achter geplaatst is.

Gr Bauke
Hans Blackberry T

Hoi Bauke,

Ik kom vaak 110 tegen en ook grijs kenteken maar deze verplaatsing had ik nog niet eerder gezien, kan op RDW site ook
niet vinden of dit mag of niet mag, denk zelf laatste.

Groeten Hans Blackberry T
Teun

Bericht door Teun »

De crux zal wellicht zijn dat je achterbak door deze opstelling niet meer aan de vereisten voldoet voor een grijskenteken.

Teun met 'Bram' en 'Mudje', een 110 Td5 Stationwagon en een Polynorm kwarttonner
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Er rijden zelfs 110's rond op grijs kenteken en met 7 zitplaatsen. Ik geloofde niet dat het kon (ivm eisen/wetgeving grijs kenteken) maar het schijnt echt zo te zijn. Marc heeft me overtuigd. In dit draadje is er veel over geschreven: [landrover.startpagina.nl] Misschien kun je er je voordeel uit halen met je zoektocht.

Gr, Bart
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Of het mag weet ik niet zeker, maar het zou maar zo kunnen - het hangt er een beetje van af wanneer er sprake van een tweede zitrij is..
Het 30 cm grijskenteken-schot mag op een redelijk ruime afstand achter het stuur zitten (je ziet dat ook aan het geblindeerde raam-deel in de 2e linker-deur).
Bij een 110 heb je gauw genoeg laad-lengte, vergelijk maar met een 90, daar is het kiele-kiele (dat is dus de minimum-maat).
Ben je toch ontevreden met het knutselwerk en wil je wel 3 zitplaatsen, dan plaats je de derde stoel toch op de plek van die cubybox, dat mag wel.
Geweldig comfortabel is het niet maar het gaat best -- ik heb meermaals 2 passagiers gehad, zelfs over een aardige afstand (600 km) en ze kloegen niet (of nauwelijks), terwijl daarbij één van de passagiers gewoonlijk geen blad voor de mond neemt (want mijn wederhelft).
Als je de derde stoel ietsje verder naar achter zet, net zoveel dat je niet schouder aan schouder zit, is het comfortverhogend zo lijkt mij - ik had een HardTop en daar stonden ze wel strak in't gelid. En als je de rugleuning demontabel maakt is een en ander nog iets "multi-functioneler".

Marc
Marc-my-Words

Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er rijden zelfs 110's rond op grijs kenteken en
> met 7 zitplaatsen. Ik geloofde niet dat het kon
> (ivm eisen/wetgeving grijs kenteken) maar het
> schijnt echt zo te zijn. Marc heeft me overtuigd.
> In dit draadje is er veel over geschreven:
> [landrover.startpagina.nl]
> 16178760/re-ombouwen-range-rover-classic-naar-best
> elauto#msg-16178760 Misschien kun je er je
> voordeel uit halen met je zoektocht.
>
> Gr, Bart

Maar die grijzen betalen wel bijna alle gele belastingen !!

Marc
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Dat klopt, maar het overgrote deel zijn particulieren dus die betalen zowiezo geel kenteken belasting (m.u.v. provinciale opcenten). De ramen aan de rechter zijkant hebben volgens mij niets met de lengte van de laadruimte te maken.

Gr, Bart
Marc-my-Words

Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat klopt, maar het overgrote deel zijn
> particulieren dus die betalen zowiezo geel
> kenteken belasting (m.u.v. provinciale opcenten).
> De ramen aan de rechter zijkant hebben volgens mij
> niets met de lengte van de laadruimte te maken.
>
> Gr, Bart

Nee, maar die aan de linkerkant wel !!
(Maar ook daarmee kan gefoefeld zijn.)

Marc
Gert2.8dt

Bericht door Gert2.8dt »

Het ligt eraan waar de laadruimte begint volgens de eisen van de inrichting . Als de laadruimte 20cm achter de voorstoelen begint dan is er een probleem , dan staat er een passagiersstoel in de laadruimte en dat is verboden .
Marc-my-Words

Het is (tamelijk) eenvoudig:

1º De laadruimte begint (per definitie) bij het 30 cm schot.
2º De laadruimte moet minimaal 125 lang zijn.
3º De laadruimte mag links geen ramen hebben.
4º Wat onduidelijk - maar geleend uit een ander deel:
Het lijkt erop dat de laadruimte tot max 115 cm achter het achterste punt van het stuur mag beginnen.

Op basis van 2 mag de laadruimte dus zo'n 60 cm achter de voorstoelen beginnen.
Op basis van 4 houd je misschien iets minder ruimte.
Op basis van 3 weet je in ieder geval hoe lang de laadruimte oorspronkelijk bedoeld was/kon zijn.

Kijk ook maar eens in een niet verkluste grijze 110CSW, met name naar een wat recentere met dus ramen rechts.
Je ziet een [ vormig schot, 30 cm hoog, in aansluiting op de "wielkasten". Achter dit schot is het laadruimte.
Voor dit schot kan je heel wat lading kwijt, maar dat is vlgs de wetgever cabine-ruimte.
Ter hoogte van dit schot begint links het "verduisterde" glaswerk.

En verder, als je geen belang hebt bij het grijskenteken-MRB-tarief omdat je geen ondernemer bent, en je wilt het restant BPM betalen, dan kan je de auto ook inschrijven als bedrijfswagen die onder het gele belastingtarief valt. Er mag dan ineens ongeveer alles.

Marc
Teun

Bericht door Teun »

Los van alles wat hier gezegd is over geel/grijs...

Ik vind € 7.940,- exclusief BTW (!) nogal een erg stevige prijs voor een wagen van 13 jaar oud met bijna 300K op de teller...
Let dus extra goed op of die wagen dat wel waard is en laat je niet verleiden (misleiden) door de fraaie looks (want die heeft ie zeker!).
Denk de velg/band combinatie eens weg en de wagen is plots heel wat minder spectaculair. En andersom geldt natuurlijk hetzelfde. Denk deze band/velg combi onder een willekeurige andere 110 en het lijkt eigenlijk altijd wel heel erg goed.
De wagen staat niet voor niets al een hele tijd te koop...

Teun met 'Bram' en 'Mudje', een 110 Td5 Stationwagon en een Polynorm kwarttonner
Boelo

Bericht door Boelo »

Dat is de opstelling zoals ik 'm graag zou hebben en ik heb ooit een draadje gestart met de vraag of dat wel toegestaan is, [landrover.startpagina.nl]
Ik zou zeggen cubbybox eruit en de middenstoel wat naar voren om de schijn tegen te gaan dat het hier een 2e zitrij betreft. De middenstoel maakt dan gewoon deel uit van de 1e rij zoals af fabriek bedoeld. Zet je het stoeltje op een lange rail dan kan hij evt ook nog terug in originele positie, dan zie ik eigenlijk geen reden waaro het niet zou mogen.
Boelo

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/01/2013 19:11 door Boelo.
Marc-my-Words

Tja, wanneer is er sprake van een tweede rij ? That's the question.

Misschien zoals voorheen al gesuggereerd een schetsje, of beter een paar schetsjes, bij de RDW & de Belastingdienst inleveren en vragen om een principe-uitspraak. Let Op, het is met name de belastingdienst die kan opspelen.
Ik zou als ik jou was ook een voorbeeldje toevoegen waarin je de twee passagiersstoelen (wat) naar achter plaatst -- niet dat dat in de praktijk eenvoudig uitvoerbaar is, maar je kan daarmee de "ruimte" in de regelgeving aftasten. Verder natuurlijk een stoel een beetje uit de rij, wat meer en maximaal

En, als je geen ondernemer bent dan betaal je toch al geel, dan kan je de RDW vragen je auto als bedrijfswagen met geel tarief in te schrijven (dit kan gewoon, het bewijs zag ik vandaag nog weer opnieuw langskomen) alleen zal je dan wel de rest BPM moeten afdragen (denk ik).

Marc
Plaats reactie