Vliegwiel V8
Re: Vliegwiel V8
Ja en nee.
Vraagt kleine modificatie.
Op de montageflens van de 4.6 zit een paspen, als je die wegslijpt met een dremel, dan past het prima. Gaten en boutmaten zijn identiek. Dan kun je dus een 4.6 gebuiken in plaats van een 3.5 blok met de originele koppeling.
Zorg wel even dat eventueel slijpsel niet bij het krukasseal komt als deze al gemonteerd is.
Het vliegwiel van de 3.5 is wel een stuk zwaarder als de latere vliewielen, waardoor de gasreactie wat minder is door de massatraagheid van het geheel.
Gerrit
Vraagt kleine modificatie.
Op de montageflens van de 4.6 zit een paspen, als je die wegslijpt met een dremel, dan past het prima. Gaten en boutmaten zijn identiek. Dan kun je dus een 4.6 gebuiken in plaats van een 3.5 blok met de originele koppeling.
Zorg wel even dat eventueel slijpsel niet bij het krukasseal komt als deze al gemonteerd is.
Het vliegwiel van de 3.5 is wel een stuk zwaarder als de latere vliewielen, waardoor de gasreactie wat minder is door de massatraagheid van het geheel.
Gerrit
Maw: een later vliegwiel monteren in een 3.5 levert een betere gasrespons op? Mmmm...
ICM de inspuiting zeker !!
Met carbs zal het wel iets schelen; maar minder...
Met carbs zal het wel iets schelen; maar minder...
Mmm, is het dan eventueel mogelijk om de vliegwiel lichter te maken? Geen idee of ik dit wil, maar puur ter gedachten..
Tuurlijk Tom,
dat is een heeel oude truckje uit de racerij.
Gewoon afdraaien op de draaibank, dunner maken of aan de achterzijde ribbel eraf draaien of zo..
Mvg
Wim
dat is een heeel oude truckje uit de racerij.
Gewoon afdraaien op de draaibank, dunner maken of aan de achterzijde ribbel eraf draaien of zo..
Mvg
Wim
Zooitje gaten er in boren?
Arnold. Die hele grote vliegwielen wel gaaf vind.
Zoals dit bij 1:10 en 2:20
Arnold. Die hele grote vliegwielen wel gaaf vind.
Zoals dit bij 1:10 en 2:20
Voor een klein licht race autotje erg leuk,..
Voor een zware LR wil je graag koppel/massa/traagheid in je vliegwiel.
Ik zou er niets aan doen,
grtn
RoLandRover.
.
Voor een zware LR wil je graag koppel/massa/traagheid in je vliegwiel.
Ik zou er niets aan doen,
grtn
RoLandRover.
.