Startmotor 2.25 benzine
Startmotor 2.25 benzine
Kennissen van mij hebben een hoop problemen met het starten van hun 2.25 benzine. Gisteren hebben ze de auto hier neer gezet om er eens naar te kijken.
Op dit moment zit er een praktisch nieuwe Optima Red accu in met 815 CCA. Er loopt een nieuwe 35 mm2 kabel met op de juiste manier aangeknepen kabelschoenen naar een nieuw startrelais. Van het startrelais loopt er eveneens een 35 mm3 naar een nieuwe startmotor. Het blok ligt ook weer met een 35 mm2 aan de min van de accu.
De startmotor krijgt de motor die verder in goede staat is, nu bij deze temperaturen, niet rond. Tijdens starten zakt de spanning naar 9V.
Kan het zijn dat er, BEKEND, slechte startmotors voor de 2.25 in de handel zijn? Deze komt trouwens van Janssen.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Op dit moment zit er een praktisch nieuwe Optima Red accu in met 815 CCA. Er loopt een nieuwe 35 mm2 kabel met op de juiste manier aangeknepen kabelschoenen naar een nieuw startrelais. Van het startrelais loopt er eveneens een 35 mm3 naar een nieuwe startmotor. Het blok ligt ook weer met een 35 mm2 aan de min van de accu.
De startmotor krijgt de motor die verder in goede staat is, nu bij deze temperaturen, niet rond. Tijdens starten zakt de spanning naar 9V.
Kan het zijn dat er, BEKEND, slechte startmotors voor de 2.25 in de handel zijn? Deze komt trouwens van Janssen.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: Startmotor 2.25 benzine
Ik heb wel eens gehoord van nieuwe startmotoren van slechte kwaliteit.
Ik had vorig jaar hetzelfde probleem,was uiteindelijk toch mijn bijna nieuwe accu.
Heb toen mijzelf op het verkeerde been gezet door een andere accu bij te plaatsen met startkabels.
Zelfs toen was er niet voldoende vermogen om de startmotor rond te draaiendoor een dikke kortsluiting van de accu in het voertuig.na het plaatsen van een andere accu was het probleem over.
Ik had vorig jaar hetzelfde probleem,was uiteindelijk toch mijn bijna nieuwe accu.
Heb toen mijzelf op het verkeerde been gezet door een andere accu bij te plaatsen met startkabels.
Zelfs toen was er niet voldoende vermogen om de startmotor rond te draaiendoor een dikke kortsluiting van de accu in het voertuig.na het plaatsen van een andere accu was het probleem over.
Re: Startmotor 2.25 benzine
Kep er hier nog wel 1 die je ff kan proberen.
Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje
jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d80194bd122420635809c66a2b9564f9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 16253668, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje
jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d80194bd122420635809c66a2b9564f9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 16253668, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Startmotor 2.25 benzine
Die negen volt meet je die op de accuklemmen of direct op de startmotor. (Dus huis startmotor en plus startmotor(niet het relais)
Meet je direct op accu dan denk ik dat eens een andere accu moet proberen. Blijft de spanning op de accu goed maar zakt die op de startmotor aansluitingen dan moet je de bedrading en/of het startrelais nazien.
P.S. Het is zeker koud buiten?
Arnold.
Meet je direct op accu dan denk ik dat eens een andere accu moet proberen. Blijft de spanning op de accu goed maar zakt die op de startmotor aansluitingen dan moet je de bedrading en/of het startrelais nazien.
P.S. Het is zeker koud buiten?
Arnold.
Re: Startmotor 2.25 benzine
Arnold,
Zoals ik hierboven omschreven heb zijn alle aansluitingen nagenoeg perfect en kabels dik genoeg (gisteren allemaal nieuw gemaakt). Ik heb net het nieuwe startrelais nog eens doorgemeten en die heeft 0,1 Ohm. Een tweede goede accu erbij geeft nauwelijks beter resultaat. Ook het vervangen van de Optima door die andere geeft geen verbetering. Conclusie: het moet aan de slechte startmotor liggen.
Daarom kom ik toch terug op de vraag of er iets bekend is over slechte startmotoren omdat dit al de tweede of zelfs de derde nieuwe startmotor is.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Zoals ik hierboven omschreven heb zijn alle aansluitingen nagenoeg perfect en kabels dik genoeg (gisteren allemaal nieuw gemaakt). Ik heb net het nieuwe startrelais nog eens doorgemeten en die heeft 0,1 Ohm. Een tweede goede accu erbij geeft nauwelijks beter resultaat. Ook het vervangen van de Optima door die andere geeft geen verbetering. Conclusie: het moet aan de slechte startmotor liggen.
Daarom kom ik toch terug op de vraag of er iets bekend is over slechte startmotoren omdat dit al de tweede of zelfs de derde nieuwe startmotor is.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: Startmotor 2.25 benzine
Je kunt nog direct startkabels op de startmotor zetten om al je bedrading en het relay uit te sluiten,
Maar volgens mij zijn er inderdaad slechte nieuwe startmotoren, ik heb nog wel een paar oude liggen maar zit hier in kalenberg in het noorden. Je mag ze natuurlijk lenen maarja is wel erg uit de buurt
Maar volgens mij zijn er inderdaad slechte nieuwe startmotoren, ik heb nog wel een paar oude liggen maar zit hier in kalenberg in het noorden. Je mag ze natuurlijk lenen maarja is wel erg uit de buurt
Re: Startmotor 2.25 benzine
Over slechte startmotoren lees ik hier wel eens wat. Maar daar weet ik verder ook niets van. Dat kabels nieuw waren heb ik heus wel gelezen hoor. Ik persoonlijk geloof pas of iets wel of niet goed werkt nadat ik het gemeten heb. Ook als alles er nieuw en mooi uitziet kan er ergens een probleempje zitten. Je koopt dan voor niets een nieuwe startmotor of accu. Niet heel erg. De kosten zijn te overzien. Maar als het niet nodig is?
Ik neem nieuwe installaties in bedrijf en daar meet ik standaard alles na voordat het aangezet wordt. Alles ziet er dan heel mooi en nieuw uit. Toch kom ik wel eens wat tegen. En als iets het niet goed doet en je neemt als voorbarige conclusie dat een 300 kWatt electromotor niet in orde is en het blijkt wat anders te zijn na vervangen. Dan is men op zijn zachtst gezegd niet blij. Ik begin altijd standaard met meten om zo de fout te traceren. Dat doe ik overigens ook bij dingen die zelf in elkaar heb geprutst. Een foutje maak je zo.
Ik zie hier zo vaak dat mensen op het pb net zo lang onderdelen vervangen tot alles weer werkt. Onodige kosten makend.
Arnold.
Ik neem nieuwe installaties in bedrijf en daar meet ik standaard alles na voordat het aangezet wordt. Alles ziet er dan heel mooi en nieuw uit. Toch kom ik wel eens wat tegen. En als iets het niet goed doet en je neemt als voorbarige conclusie dat een 300 kWatt electromotor niet in orde is en het blijkt wat anders te zijn na vervangen. Dan is men op zijn zachtst gezegd niet blij. Ik begin altijd standaard met meten om zo de fout te traceren. Dat doe ik overigens ook bij dingen die zelf in elkaar heb geprutst. Een foutje maak je zo.
Ik zie hier zo vaak dat mensen op het pb net zo lang onderdelen vervangen tot alles weer werkt. Onodige kosten makend.
Arnold.
Re: Startmotor 2.25 benzine
Ja klinkt zeer bekend
Startmotor nr 3 hebben we niet eens gemonteerd die hebben we in de bankschroef getest en konden we met de hand tegen houden (2.25 benz )
Er is dus een productie reeks geweest die niet goed was
Overigens is dit bij Auto Rega Noord gebeurt 4 jaar terug en super goed opgelost
vlag.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e8f5efc300c21b28bf17d77c730bb820', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', 'http://www.udcn.nl/FOTO/vlag.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', '', 16254080, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Startmotor nr 3 hebben we niet eens gemonteerd die hebben we in de bankschroef getest en konden we met de hand tegen houden (2.25 benz )
Er is dus een productie reeks geweest die niet goed was
Overigens is dit bij Auto Rega Noord gebeurt 4 jaar terug en super goed opgelost
vlag.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e8f5efc300c21b28bf17d77c730bb820', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', 'http://www.udcn.nl/FOTO/vlag.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', '', 16254080, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Startmotor 2.25 benzine
Arnold,
We zitten in dezelfde branche, dus we begrijpen elkaar. Vandaar ook dat ik begonnen ben met alle verbindingen te controleren en te vervangen waar nodig. Daarna het startrelais doorgemeten en uiteindelijk een startstroom van dik 700A gemeten (ja, met een DC stroomtang) Als hij dan niet rond gaat kan ik alleen nog maar de conclusie trekken dat de startmotor het probleem is.
De auto startte daarna trouwens met één mtr duwen. De startmotor heb ik bewust niet gedemonteerd omdat deze pas twee weken oud was en er in mijn ogen garantie geclaimd moet worden.
Ik heb hun een willekeurige oude startmotor meegegeven om te proberen dus we wachten af. Voorlopig kan ik er niets meer aan doen.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
We zitten in dezelfde branche, dus we begrijpen elkaar. Vandaar ook dat ik begonnen ben met alle verbindingen te controleren en te vervangen waar nodig. Daarna het startrelais doorgemeten en uiteindelijk een startstroom van dik 700A gemeten (ja, met een DC stroomtang) Als hij dan niet rond gaat kan ik alleen nog maar de conclusie trekken dat de startmotor het probleem is.
De auto startte daarna trouwens met één mtr duwen. De startmotor heb ik bewust niet gedemonteerd omdat deze pas twee weken oud was en er in mijn ogen garantie geclaimd moet worden.
Ik heb hun een willekeurige oude startmotor meegegeven om te proberen dus we wachten af. Voorlopig kan ik er niets meer aan doen.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: Startmotor 2.25 benzine
QuoteEr is dus een productie reeks geweest die niet goed was
Heb je hier meer details over?
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Heb je hier meer details over?
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: Startmotor 2.25 benzine
Wim,
is zondermeer een bekend fenomeen.
De thans "nieuw" aangeboden startmotoren 2.25 benzine 12 volts zijn allemaal bagger.
Dit geldt voor alle hier bekende Nl leveranciers, die zullen ook allemaal wel van dezelfde pallet komen.
Nieuwe oude voorraad is het devies (alhoewel voor 12 volts stilaan zeldzamer).
Of een echte oude laten reviseren. Alhoewel ook niet alle revisiebedrijven eraan beginnen: "we doen geen oldtimer-bras".
Mvg
Wim
is zondermeer een bekend fenomeen.
De thans "nieuw" aangeboden startmotoren 2.25 benzine 12 volts zijn allemaal bagger.
Dit geldt voor alle hier bekende Nl leveranciers, die zullen ook allemaal wel van dezelfde pallet komen.
Nieuwe oude voorraad is het devies (alhoewel voor 12 volts stilaan zeldzamer).
Of een echte oude laten reviseren. Alhoewel ook niet alle revisiebedrijven eraan beginnen: "we doen geen oldtimer-bras".
Mvg
Wim
Re: Startmotor 2.25 benzine
Hoi Wim,
Ik krijg inderdaad gevoel dat het allemaal bagger is. Alleen zat er eentje in de rij die ze in Rhenen gehaald hadden en dat lijkt mij bij Van Dam. Je zou toch verwachten dat die nog nieuwe oude heeft.
Kom je zondag trouwens ook eens kijken bij het Sajeltreffen of lukt het nog niet?
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Ik krijg inderdaad gevoel dat het allemaal bagger is. Alleen zat er eentje in de rij die ze in Rhenen gehaald hadden en dat lijkt mij bij Van Dam. Je zou toch verwachten dat die nog nieuwe oude heeft.
Kom je zondag trouwens ook eens kijken bij het Sajeltreffen of lukt het nog niet?
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: Startmotor 2.25 benzine
Antwoord op de vraag van Arnold of de spanning op de accu 9 Volt is of op de startmotor heb ik nog niet gezien. Dit is wel van zeer groot belang voor het verdere speurwerk.
Overigens is een waarde van de weerstand van het startrelais contact van 0,1 ohm veel te hoog, ik moet hier wel bij opmerken dat dit zonder speciale meetapparatuur niet goed te meten is.
Overigens is een waarde van de weerstand van het startrelais contact van 0,1 ohm veel te hoog, ik moet hier wel bij opmerken dat dit zonder speciale meetapparatuur niet goed te meten is.
Re: Startmotor 2.25 benzine
A.s. Zondag staat wel al in mijn agenda.
Wilde je nog mailen als het definitief is.
Mvg
Wim
Wilde je nog mailen als het definitief is.
Mvg
Wim
Re: Startmotor 2.25 benzine
Oh, vertel?
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: Startmotor 2.25 benzine
oude laten reviceren is beter.
Die nieuwe zijn krachteloos.
Let wel goed op dat het rondsel goed is
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[lh6.googleusercontent.com] MijnFotomap.jpg [lh3.googleusercontent.com]
Die nieuwe zijn krachteloos.
Let wel goed op dat het rondsel goed is
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[lh6.googleusercontent.com] MijnFotomap.jpg [lh3.googleusercontent.com]
Re: Startmotor 2.25 benzine
700 ampere? dat is nogal wat. Ik dacht dat ik toen bij een diesel iets van 350 ampere gemeten had. Ook met een DC stroomtang.
Mijn verdenking gaat ook naar de startmotor uit. Slechte zaak voor een nieuw ding.
Arnold.
Mijn verdenking gaat ook naar de startmotor uit. Slechte zaak voor een nieuw ding.
Arnold.
Re: Startmotor 2.25 benzine
Ik heb pas geleden een nieuwe startmotor (high torque) geplaatst in mijn series 88 benzine van 'Vis' en die doet 't tot nu toe fantastisch.
Was geen koopje trouwens ca. 326,- maar met zo'n belangrijk onderdeel wil je geen narigheid hebben.
groet,
Rob
Was geen koopje trouwens ca. 326,- maar met zo'n belangrijk onderdeel wil je geen narigheid hebben.
groet,
Rob
Re: Startmotor 2.25 benzine
Wim Janssen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Oh, vertel?
Had je natuurlijk allang uitgerekend dat je bij 0,1 Ohm geen 700 Amp kan laten lopen als de bron 12 Volt is.
Zo'n overgangsweerstand kun je meten met een flinke Ni-Cad cel die gemakkelijk 100 Amp kan leveren, een laagohmige shunt met voltmeter om de stroom die loopt vast te stellen en dan milliVolts over het contact meten. Deze meetmethode is niet aan te raden als je niet erg goed op de hoogte bent van de gevaren die dit met zich meebrengt bij ondeskundig gebruik.
-------------------------------------------------------
> Oh, vertel?
Had je natuurlijk allang uitgerekend dat je bij 0,1 Ohm geen 700 Amp kan laten lopen als de bron 12 Volt is.
Zo'n overgangsweerstand kun je meten met een flinke Ni-Cad cel die gemakkelijk 100 Amp kan leveren, een laagohmige shunt met voltmeter om de stroom die loopt vast te stellen en dan milliVolts over het contact meten. Deze meetmethode is niet aan te raden als je niet erg goed op de hoogte bent van de gevaren die dit met zich meebrengt bij ondeskundig gebruik.
Re: Startmotor 2.25 benzine
Wim Janssen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb net het nieuwe startrelais nog eens doorgemeten en die heeft 0,1 Ohm.
Stel bij het starten trek je 100 Ampere x 0,1 Ohm = 10 volt spanningen verlies. (of heb je de weerstand van de bekrachtigingsspoel gemetern?)
Pieter
-------------------------------------------------------
> Ik heb net het nieuwe startrelais nog eens doorgemeten en die heeft 0,1 Ohm.
Stel bij het starten trek je 100 Ampere x 0,1 Ohm = 10 volt spanningen verlies. (of heb je de weerstand van de bekrachtigingsspoel gemetern?)
Pieter
Re: Startmotor 2.25 benzine
Ik heb ook een high-torque gemonteeerd jaren geleden.
[www.autoelectricsupplies.co.uk]
Ook bij flinke vorst start hij op gas zonder problemen en mijn accu is nu 10 jaar oud.
Het is een investering maar ik ben er erg blij mee.
Je kunt hem 1 op 1 uitwisselen, of nog beter is je bestaande sartrelais door te verbinden en je contactslot rechtstreeks op je nieuwe startmotor aansluiten.
Groet, Frans Herlé Military Carawagon
[www.autoelectricsupplies.co.uk]
Ook bij flinke vorst start hij op gas zonder problemen en mijn accu is nu 10 jaar oud.
Het is een investering maar ik ben er erg blij mee.
Je kunt hem 1 op 1 uitwisselen, of nog beter is je bestaande sartrelais door te verbinden en je contactslot rechtstreeks op je nieuwe startmotor aansluiten.
Groet, Frans Herlé Military Carawagon
Re: Startmotor 2.25 benzine
Er zit toch hopelijk geen massa schakelaar in de auto?
Deze kan ook een behoorlijke weerstand hebben.
Groet, Frans Herlé Military Carawagon
Deze kan ook een behoorlijke weerstand hebben.
Groet, Frans Herlé Military Carawagon
Re: Startmotor 2.25 benzine
Heb het hele verhaal niet in detail gelezen, maar weet dat hier een 12 v startmotor ligt, komt van bekend blok.
Re: Startmotor 2.25 benzine
enige jaren geleden waren de nieuwe 2.25L startmotors in ieder geval prut weet ik uit ervaring
tijdje met hetzelfde probleem gevogeld ... het startprobleem moest IETS anders zijn dan de startmotor, die was toen immers nieuw. Toen dacht ik nog dat nieuw synoniem voor 'bewezen goed' was... pfffrt
Heb die motor toentertijd gekocht bij Landro, en die heeft me - nadat ik ervan overtuigd was dat het de motor was - toen met een fix geholpen. Bleek interne sluiting te zijn. Toen ik sne daarna terugkwam omdat de problemen er weer waren gaf Rob aan dat hij er geen meer kon/wilde leveren. 9 van de 10 exemplaren kreeg hij terug en hij hoorde toen van andere leveranciers dezelfde geluiden over de 2.25 motors. Reden om met levering te stoppen.
Geld terug gekregen en met mijn nieuwe en oude startmotor in onderdelen naar de revisieboer in de buurt en de boel nu een keer GOED op laten bouwen. Voor de zoveelste keer op mijn rug in de sneeuw en sinds 2008 alweer probleemloos, ook met kou en na dagen stilstand [AFKLOP MODUS AAN]
groet, robert
** edit ** ik zie dat landro ze 5 jaar later nog steeds niet levert: [www.landro.nl] (geen idee of dat nog steeds vanwege bovenstaande is...)
blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6c6106900ecb614f1916a53d2df225ee', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 16255703, 600, 600, 'Loading image ...', false);
SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/01/2013 22:24 door RoadRocket.
tijdje met hetzelfde probleem gevogeld ... het startprobleem moest IETS anders zijn dan de startmotor, die was toen immers nieuw. Toen dacht ik nog dat nieuw synoniem voor 'bewezen goed' was... pfffrt
Heb die motor toentertijd gekocht bij Landro, en die heeft me - nadat ik ervan overtuigd was dat het de motor was - toen met een fix geholpen. Bleek interne sluiting te zijn. Toen ik sne daarna terugkwam omdat de problemen er weer waren gaf Rob aan dat hij er geen meer kon/wilde leveren. 9 van de 10 exemplaren kreeg hij terug en hij hoorde toen van andere leveranciers dezelfde geluiden over de 2.25 motors. Reden om met levering te stoppen.
Geld terug gekregen en met mijn nieuwe en oude startmotor in onderdelen naar de revisieboer in de buurt en de boel nu een keer GOED op laten bouwen. Voor de zoveelste keer op mijn rug in de sneeuw en sinds 2008 alweer probleemloos, ook met kou en na dagen stilstand [AFKLOP MODUS AAN]
groet, robert
** edit ** ik zie dat landro ze 5 jaar later nog steeds niet levert: [www.landro.nl] (geen idee of dat nog steeds vanwege bovenstaande is...)
blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6c6106900ecb614f1916a53d2df225ee', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 16255703, 600, 600, 'Loading image ...', false);
SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/01/2013 22:24 door RoadRocket.
Re: Startmotor 2.25 benzine
ik heb voor mijn 2,25diesel, toen de "nieuwe goeie" het na 10.000 km opgegeven had(relais uitgefikt, geen vertrouwen meer in de rest..) gekozen om een iets duurdere te kopen. De diesel variant van deze:
Powerlite startmotor
Is een aftermarket startmotor, lichter & krijgt de motor een stuk sneller rond, en springt daardoor ook met -15 prima aan. (wel voorgloeien die oude diesels!) Volgens verhalen trekt ie zelfs minder stroom (CCA) tijdens het starten, maar dat heb ik zelf niet gemeten want ik heb geen stroomtang.
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c210581151d4a1f69fa8ba209e30cc6a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16258326, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Powerlite startmotor
Is een aftermarket startmotor, lichter & krijgt de motor een stuk sneller rond, en springt daardoor ook met -15 prima aan. (wel voorgloeien die oude diesels!) Volgens verhalen trekt ie zelfs minder stroom (CCA) tijdens het starten, maar dat heb ik zelf niet gemeten want ik heb geen stroomtang.
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c210581151d4a1f69fa8ba209e30cc6a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16258326, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Re: Startmotor 2.25 benzine OPGELOST
Afgelopen zondag dus de juiste conclusie getrokken. Het MOET aan de startmotor liggen. Hier dus de bevestiging gekregen dat een nieuwe (originele model) gewoon bagger is zoals mijn naamgenoot het omschrijft. Landro bevestigd dat door ze niet meer te verkopen en ook Jansen erkende vandaag dat er problemen mee waren. Inmiddels zit de versie die Sergej liet zien erop en de auto start zoals hij nog nooit gestart heeft. De eigenaar heeft het vertrouwen in zijn auto weer terug.
Bedankt.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Bedankt.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: Startmotor 2.25 benzine OPGELOST
Wim, welke van de twee is het dan uiteindelijk geworden? De high torque? Hoewel mijn startmotor het na 50 jaar nog prima doet , is het wel goed om al te weten wat de opvolger kan zijn!
Groet, Tom
Foto-4BWX7DWN.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b90936a5f2477b2e12bf2c5646b3bdb6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4BWX7DWN.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4BWX7DWN.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4BWX7DWN.jpg', '', 16264239, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groet, Tom
Foto-4BWX7DWN.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b90936a5f2477b2e12bf2c5646b3bdb6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4BWX7DWN.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4BWX7DWN.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4BWX7DWN.jpg', '', 16264239, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Startmotor 2.25 benzine OPGELOST
Inderdaad de High Torque
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: Startmotor 2.25 benzine OPGELOST
Foto-4BWX7DWN.jpg --> mod_embed_images_loadimage('19b9dff670edca0ad1593ee527b847ca', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4BWX7DWN.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4BWX7DWN.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4BWX7DWN.jpg', '', 16266190, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Startmotor 2.25 benzine
Die Powerlite heb ik zowel op m'n 109 als 88 gezet. Topdingen. Maar geen 326 euro hoor. Meer rond de 200 euro