Beste Prikkers,
Een paar maanden geleden zag ik dat onder het spruitstuk mijn blok een beetje nat was, met de aloude vinger in de mond test merkte ik dat het koelvloeistof was.
Ik heb nauwelijks ooit koelvloeistof bij hoeven vullen laat staan dat er ergens druppels lagen.
Nu is helaas een tijd geleden de enige wasstraat dicht gegaan waar ik nog met motorreiniger het blok regelmatig kon afspuiten en valt het nu dus erger op dat er iets lekt.
Vanmorgen lag er een plasje (koffiekopje) koelvloeistof in de garage, geen slangen lek ed alleen het natte gedeelte onder het spruitstuk.
Wat denken jullie? Koppaking kapot of de kop gescheurd? Het blok heeft nu +/- 260.000 gelopen
Gr Michel
300 Tdi Koelvloeistof lekkage: Pakking of kop gescheurd?
Re: 300 Tdi Koelvloeistof lekkage: Pakking of kop gescheurd?
Is het aan de voorzijde van het blok? Achter de dynamo zeg maar?
De zogenaamde 'P' pakking, achter het huis waar de waterpomp in zit wil weleens gaan lekken bij de 300tdi.
Tja, goed schoonmaken en kijken..
Ik heb zelf een inwendig gescheurde kop gehad, ik verbruikte koelvloeistof. Lekte niet naar buiten.
Grtz. Erik
De zogenaamde 'P' pakking, achter het huis waar de waterpomp in zit wil weleens gaan lekken bij de 300tdi.
Tja, goed schoonmaken en kijken..
Ik heb zelf een inwendig gescheurde kop gehad, ik verbruikte koelvloeistof. Lekte niet naar buiten.
Grtz. Erik
Nee daar is het droog, tis echt (zo te zien) tussen de kop en het onderbblok
Oké, nou om te constateren of je kop gescheurd is zal ie er toch af moeten.. Met een beetje geluk is het enkel de pakking en zie je dat tijdens demontage.
De koppen willen weleens scheuren, maar dat is geloof ik meestal inwendig en zal ie niet naar buiten gaan lekken.
Succes in ieder geval.
Grtz. Erik
De koppen willen weleens scheuren, maar dat is geloof ik meestal inwendig en zal ie niet naar buiten gaan lekken.
Succes in ieder geval.
Grtz. Erik