hoi
sinds deze week de gelukkige eigenaar van een nieuwe disco 3 op grijs kenteken
echter....
de zijruiten (daar waar de radioantenne in verweven zit) zijn er dus uitgehaald en nu is er een "plakantenne"aan de binnenkant van het achterraam gemaakt. deze werkt erg slecht voor wat betreft de radio ontvangst
wie heeft er een goed idee, en wie heeft eerder met dit bijltje gehakt ?
het betreft een disco 3 "s"
is er bij voorbeeld iets "plats" dat op het dak gemonteerd kan worden, zijn er b.v. ervaringen met een goede antenne aan de binnenkant van de voorruit ?
graag hulp/advies
bij voorbaat dank
bram
disco 3 grijs kenteken radiostoring
-
ex-fietser
Re: disco 3 grijs kenteken radiostoring
Heb jij getinte ruiten en/of verwarming in de ruiten? Dan is dat een van de redenen dat je nieuwe plakantenne het niet goed doet. Een plak antenne of binnen antenne werkt dan niet goed. Het enige altenatief is een gaatje boren en een buiten antennen monteren. Als je een dakgoot hebt zou je nog een antenne met een klem in de dakgoot kunnen monteren. Een dakdrager met een antenne is ook een mogelijkheid.
Arnold.
Arnold.
-
Paul Stroink
Re: disco 3 grijs kenteken radiostoring
Ik heb ook een grijs kenteken D3, en dus geen achterste zijruiten. Ik heb geen plakantenne gekregen en ik heb toch enorm goede ontvangst.
Bij mijn auto is standaard een diversity systeem gebouwd, waarbij één van de achterste zijruiten óf de achterruit het antennesignaal doorgeeft, al naar gelang de beste ontvangst. In mijn geval dus alleen nog de achterruit.
Ik heb wel een HSE, dus misschien zit dat systeem niet op een S?
Kan er in dat geval niet iets worden gemonteerd in die 'bult' met andre antennes achter op het dak? of zit die ook niet op een S?
Bij mijn auto is standaard een diversity systeem gebouwd, waarbij één van de achterste zijruiten óf de achterruit het antennesignaal doorgeeft, al naar gelang de beste ontvangst. In mijn geval dus alleen nog de achterruit.
Ik heb wel een HSE, dus misschien zit dat systeem niet op een S?
Kan er in dat geval niet iets worden gemonteerd in die 'bult' met andre antennes achter op het dak? of zit die ook niet op een S?