OT: wintersport Tsjechië, iemand ervaring?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bart van Dessel

OT: wintersport Tsjechië, iemand ervaring?

Bericht door Bart van Dessel »

Een nogal OT vraagje, alhoewel, wij gaan per Land Rover, dus dat scheelt. Wij hebben het plannetje om met de carnaval te vluchten richting Tsjechië om daar een weekje te wintersporten. Tsjechië is nog goed betaalbaar met mooie skigebieden. Pec pod snezkou schijnt mooi te zijn. Iemand ervaring met Tsjechië op de skis?

Gr, Bart
Marc-my-Words

Re: OT: wintersport Tsjechië, iemand ervaring?

Bericht door Marc-my-Words »

Goedenavond Bart,

Ik heb geen wintersport-ervaring in Tsjechië - ik doe alleen aan sneeuwschoenen lopen, en dan dichterbij huis - maar ik heb wel wat "meegekregen" mbt het wintersporten in Tsjechië. Het noorden, zoals het Reuzengebergte waar jouw "Pec pod snezkou" aan de oostzijde ligt als ook het Jizerski gebergte (waar je eerder langs komt) hebben een goede naam wat betreft wintersport, en bieden ook mogelijkheden voor het wat avontuurlijker touren.
Ik ben zelf en aantal keren in die buurt geweest want mijn woonplaats heeft/had een stedeband-zusterstad aldaar. Tsjechië is niet te ver, niet te duur, en eigenlijk erg "westers" qua attitude.

Marc
Puffino

Bericht door Puffino »

same here.

Ben ook al sneeuwschoenloper (Marc, gaan we ooit samen naar Noorwegen?) maar ooit wel in Tsjechie geweest. Leuk land, westers geworden helaas, maar qua ski mogelijkheden goed in de grote bekende gebieden.

Tsjechie is niet meer dat land waar men in oranje en bruine kleding loopt hoor. (Helaas)

Sander Lelieveld

Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Marc vd K

Bericht door Marc vd K »

Ik ben zelf een aantal jaar geleden wezen skiën in Tsjechië en ik ga er nooit meer terug:

-onvriendelijke bevolking:
* kom je bij een bijna leeg restaurant aan met 8 man word er gezegd dat het vol is
* ook de andere 4 restaurants zeggen het zelfde
* 3x de weg gevraagd 3x precies de verkeerde kant op gestuurd
* vriend van ons heeft er een auto ongeluk gehad, niet zijn schuld, heeft 3 dagen in de cel gezeten
* opzichtster van het chalet kwam te pas en te on pas het chalet binnen om spullen te pakken die ze nodig had

- oud materieel op de piste
* liften vaak kapot
* olie/vet valt van de staalkabels, wat weer goed smeert op je witte jas
* gebieden erg klein

+ goedkoop eten en drinken
+ goedkoop verblijf

mijn%20laros.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7dee40f6518b50ec72831efa8c1dad1f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', 'http://pswqnq.bay.livefilestore.com/y1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_/mijn%20laros.jpg?psid=1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', '', 16234363, 600, 600, 'Loading image ...', false);
[www.scoutinglaros.nl]
Carawagon

Bericht door Carawagon »

Ben 2 keer op wintersport geweest in Tsjechie 2003 en 2005 meen ik dus de data kan enigszins verouderd zijn. Splindleruv mlin heette die plaats als ik me goed herinner.

Voor beginners prima gebied, aardig wat kilometers piste (genoeg voor meerdere dagtochten) niet te druk, en goed betaalbaar.

Voor de doorgewinterde alpen skier is het wellicht wat aan de vlakke kant. wat ze daar zwart noemen is oostenrijks rood met ijzige stukken naar mijn mening. Wel was er toendertijd een funpark met behoorlijke schansen voor snowboarders.

Skiliften begonnen aan de rand van het dorp en er gingen non stop taxi's en skibussen naar liften in de omgeving. Op de terugweg kon je meestal tot vlakbij het dorp komen.

Er was wel het een en ander aan apre ski maar niet zo gek als bijv oostenrijk. Ook genoeg aan andere activiteiten zoals ice karten, rodelen, bowlen, sneeuwscooter etc.

Kwa eten, prima porties voor eerlijke prijzen, maar wel een beetje de stijl van oostenrijk, bier was wel erg goedkoop (kan inmiddels veranderd zijn?)

Al met al hebben wij er 2 uitstekende weken wintersport beleefd!

Ik zou zeggen, gewoon een keertje gaan, er is voor iedereen wat te doen en je zult je heus vermaken, maar verwacht geen oostenrijk

Series III 109 2.25b Carawagon (Pluimpje)

www.flickr.com --> mod_embed_images_loadimage('7ce03f4018b3e213a6193590102cca5f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ffarm9.staticflickr.com%2F8079%2F8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://farm9.staticflickr.com/8079/8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ffarm9.staticflickr.com%2F8079%2F8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://www.flickr.com/photos/65356183@N05/8323003658/', 16234404, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Pluimpjedrama by WouterSlaman, on Flickr
Carawagon

Bericht door Carawagon »

O jee! Precies tegenovergestelde ervaring als mij dus! Mischien toch nog weer gebiedsafhankelijk aldaar?
Als ik zo lees dan word je daar inderdaad niet vrolijk van! balen!

Series III 109 2.25b Carawagon (Pluimpje)

www.flickr.com --> mod_embed_images_loadimage('3b18183f1ff5c17dd7a1235c88e23453', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ffarm9.staticflickr.com%2F8079%2F8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://farm9.staticflickr.com/8079/8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ffarm9.staticflickr.com%2F8079%2F8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://www.flickr.com/photos/65356183@N05/8323003658/', 16234417, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Pluimpjedrama by WouterSlaman, on Flickr
Marc-my-Words

Sander,

's Winters ga ik naar "mijn" stukje Vogezen (en dat houd ik een beetje stil - het is er nl erg stil, dus nog een paar bezoekers en het is er driekeer zo druk).

Mijn ervaring - ik ben meermaals naar onze zusterstad geweest - is dat Tsjechië eigenlijk altijd al een min of meer westerse cultuur kent qua omgangsvormen.
Met de jaren kwam er natuurlijk ook nog eens een westerse golf overheen ... dat is natuurlijk jammer maar ook niet tegen te houden. De Tsjechische jeugd heeft vaak meer van de wereld gezien als onze jeugd ... ze hadden natuurlijk ook iets in te halen.

Ik ben ook in Polen en Hongarije geweest maar mijn ervaring daar was een stuk "gematigder" is Polen waren de verschillen tussen arm en rijk, en ook in voorzieningen veel groter, en in Hongarije was de westerse vloedgolf een stuk verwoestender.

De Tsjechen zijn gemiddeld gewoon aardig en ook trots op hun land en hun directe omgeving, en laten je gewoonlijk niet barsten. Klojo's heb je overal (netzogoed als overdreven vriendelijkheid) maar mi is de kans op ongein in Tsjechië niet veel groter als in bijv Frankrijk (ga je naar Parijs dan moet je ook beter oppassen. net als een Fransman die naar Amsterdam gaat .... die 99% kans op een ingeslagen ruit heeft). Maar goed, je kan pech hebben, ik ken twee schrijnende verhalen van "gewoon" verdwenen auto's. En ... ga niet naar Praag, ten minste niet als je niet opgelicht wilt worden (of ga alleen als je vloeiend Tsjechisch spreekt, danwel begeleid wordt door vrienden die 's lands wijs en eer kennen).

Anyway, ik heb me nooit ongemakkelijk in Tsjechië gevoeld, vaak zelfs gewoon erg welkom. En ook als je rare dingen doet of anderszins je ongewoon gedraagt dan loop je niet direct tegen problemen aan (het is er lang niet zo gründlich & pünktlich als bij de buren).

Marc
Bart van Dessel

Het is de bedoeling dat ik in een modern skigebied kom, ik zoek geen rust (die heb ik thuis al) maar een beetje ala Oostenrijk maar dan betaalbaarder, ik ben helaas geen miljonair. De pensions en appartementen zijn goed betaalbaar. Als het eten nou lekker is en de pistes en skilessen in orde dan heb ik al een geslaagde vakantie. Het zal het Reuzengebergte worden, trip doen we per Discovery dus van diefstal zal ik waarschijnlijk geen last hebben. www.big-foot.nl en tsjechiereizen.nl heb ik al gevonden om het te boeken.

gr bart
pascal ubags

Bericht door pascal ubags »

hoi
helaas moet ik ze alle maal gelijk geven.
ik ben ook al eens door een sleeplift gezakt, omdat het plankje verrot was, dus slecht onderhoud.
maar als je naar de prijs moet kijken denk ik dat de volgorde is zwits, oostenr,italie frankr tjech.
dus afhankelijk wat je wil kun je ook voor fr of it kiezen,
vorigjaar met bizztreavel naar fr geweest app met ski pas voor 350 p week.
voordeel is betere en langere pistes.
ik zou tj aanrade met kinderen of ouderen, omdat je er niet kunt hoe moet ik zeggen, een ervaren snel skieer die km wil maken en die er voor gaat, die moet toch echt niet daar zijn.
ga je voor cultuur landschap of lekker eten, of juist prijs dan wel.
en ook mee gemaakt restaurants vol, geen apeski gezelligheid, maar wel savonds lekker rodelen,
lekker op je gemak skien een 2 uurtjes dan eten drinken en weer een rondje, want meer is er niet, of met je kids dit beleven dus lekker rustig skien is dit gebied echt perfekt.
skiles met 15man is erg nietleerbaar, skiles prive is dan ook duur.maar altijd goedkoper als oostenr, en hiervoor is tjech dus erg geschikt.
maar je moet het treffen en geen pech hebben, dus een goede instelling en doen.
op vacantie veiling skiles 1,5 uur in rutfen voor ongeveer 20 euro is dan denk ik beter.

gr pascal
Bart van Dessel

Hoi Pascal,

bruikbare info! Dank je. Ik denk dat Tsjechë heeft wat ik zoek: ik ga met vriendin en 2 zoontjes van 7 en 8 zonder ervaring (echt 1e keer), ik en m'n vriendin hebben 15 jaar niet meer op de latten gestaan dus lange snelle pistes hoeft effe niet. Wat ik wel zoek is lekker eten, beetje cultuur snuiven, lekker rodelen en sleetje rijden, makkelijke niet te lange/steile skipistes. Ik denk dat het met de kwaliteit van de liften anno 2013 wel meevalt, ik kan me echt niet voorstellen dat ik onder de klodders vet kom te zitten, ik heb mensen gesproken die vorig jaar zijn geweest en die nu weer heel graag terug gaan. Ik wil van te voren voor de jongens skiles nemen hier in Nederland, Landgraaf?? Peer België?? Skiles voor 20 euro hier in Nederland?

Gr, Bart
Bart van Dessel

Dit ziet er leuk en gezellig uit: [www.big-foot.nl]

Gr, Bart
pascal ubags

Bericht door pascal ubags »

he bart
kijk eens hier, bizztravel, 830 in febr, voor 4 pers inc ski pas, vindt ik echt niet te duur.voor een week

[winter.bizztravel.nl]
Bart van Dessel

Je hebt gelijk, is inderdaad niet duur, nadeel ik spreek geen woord Frans (alleen madame, mayonaise trottoir....). Zal me 's verdiepen in bizztravel
Carawagon

Bericht door Carawagon »

oui paraplui avec un kwaque du mayonaise dans le trotoir
Marc-my-Words

Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je hebt gelijk, is inderdaad niet duur, nadeel ik
> spreek geen woord Frans (alleen madame, mayonaise
> trottoir....). Zal me 's verdiepen in bizztravel

En je Tsjechisch is een stuk beter dus ....

Wat de meeste Fransen niet weten is dat ze ook allerlei woorden uit het Nederlands hebben geleend:

Colza = Koolzaad, Raigras (men spreke Règrà) = Raaigras, Boulevard = (voorheen) Bolwerk, Bivouac = (voorheen) Bijwacht

Omgekeerd hebben wij meer uit het Frans: Boulevard, Bivak (komen beide dus weer terug), Prise Direct, ... kortom een Ratjetoe (= Ratatouille).

Marc
Bart van Dessel

Vera komt uit Tjechië
Bart van Dessel

pascal ubags Schreef:
> he bart
> kijk eens hier, bizztravel, 830 in febr, voor 4
> pers inc ski pas, vindt ik echt niet te duur.voor
> een week
>
> [winter.bizztravel.nl]
> k/valloirevalmeinier/valloire/chalets-du-galibier.
> html?fh_secondid=BIWISPFRVLL2001B&fh_secondid2=biw
> isp_biwispfrvll2001b_e_yc_df_mbu_ayh2_q_u_n_w_d_qm
> _pg&fh_reftheme=promo_8%2cdetail%2c%2f%2faccommoda
> ties%2fnl_NL%2f!b%3d-1%2flastminute%3d1%2fa_groep%
> 3d0%2flsp%3e%7bfrankrijk__valloirevalmeinier%7d&fh
> _refview=summary&&fh_sort_by=-a_aanbevolen&fh_loca
> tion=%2F%2Faccommodaties%2Fnl_NL%2F%21b%3D-1%2Flas
> tminute%3D1%2Fa_groep%3D0

Helaas niet meer beschikbaar....alleen grote kamerapp. voor 459 p.p.p.w.
Marc-my-Words

Vera heet in Tsjechië Eva .... dus kijk uit met het plukken van verboden vruchten.

Marc
Geert Oude Luttighuis

Bericht door Geert Oude Luttighuis »

Wat wintersport betreft kan ik me niet voorstellen dat Frankrijk aan Tjechië kan tippen... En dat terwijl ik nog nooit in Tjechië ben geweest en bezig ben met emigratieplannen naar Frankrijk... Maar wintersporten daar vind ik echt helemaal niets! Tjechië ben ik wel erg benieuwd naar. Zodra moeder de vrouw weer durft (bekkenproblematiek) en de jongste de zijwieltjes kwijt is wil ik het weer proberen. Het is al 7 jaar afkicken na zo'n 20 jaar verwend te zijn met 3-4x per jaar.
Ben leert elke dag van zijn Laro's

Bericht door Ben leert elke dag van zijn Laro's »

Wel apart dat een echte limburger op de vlucht gaat voor Carnaval??

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/01/2013 14:31 door Ben leert elke dag van zijn Laro's.
Lennart SII 109 2.25B

Bericht door Lennart SII 109 2.25B »

ben dan toch wel benieuwd waarom je frankrijk niks vindt qua skieen.
Grote ski-gebieden, geen wachttijden bij de lift, niet druk op de piste, appartement aan de piste, mij bevalt het wel. Het is verder rijden en de apres-ski stelt niet veel voor, maar dat vindt ik juist prettig. Ik kom er om te skieen niet om te zuipen. Ben met kerst in frankrijk geweest en ga begin februari weer.
Eerder veel in Oostenrijk en Zwitserland (lange wachtrijen, zatte duitsers) geskied maar ga de laatste jaren alleen nog naar Frankrijk. De Oostenrijkers en Zwitsers prepareren de pistes wel beter/vaker. In Tjechie heb ik nog nooit geskied, de kleine skigebieden en korte/vlakke pistes houden mij, tot nog toe, tegen.

maar ach in nederland kan je ook skieen:

Lennart
Bart van Dessel

Ik vind carnaval verschrikkelijk, stomme pakjes aan, domme muziek, en de personen die je de rest vh jaar nog niet aankijken die vliegen je dan plots om de nek. "Ha Bart, hoe ist mi jouw en jouw jeeps?" Nee hoor, geef mij maar UK of een wintersportje.
Kennisen van ons die gaan naar Oostenrijk, Neukirchen, en die heb ik vanmiddag gebeld voor wat info en hij nodigde ons uit om mee te gaan, dus als het pension nog niet vol is dan gaan we met hun mee. € 550,- voor hele week voor hele gezin. Als dat niet lukt dan wordt het toch Tsjechië, kostenplaatje is voor ons helaas belangrijk. 3-4 keer per jaar zoals Geert heeft gedaan daar kan ik alleen van dromen.

Gr, Bart
Marc-my-Words

Tja ... hmmm ... tja ... wintersporten in de traditionele zin vind ik overal niks, dus ook in Frankrijk ...
Met een lift de helling op om dan een aangeharkte helling af te suizen op latten waar ik over val, da's geen sport voor mij.
Je schaatst toch ook niet alleen met de wind mee en helling af ?

Maar verder .... emigreren naar Frankrijk, afgezien van wat praktische bezwaren, zie ik daar wel wat in.
Aan wintersport doen ze ook, kennelijk is het rustiger als Oostenrijk en Zwitserland, maar als ik de Franse wintersport zie denk ik altijd: niks voor mij, te druk.
Blij toe dat Frankrijk heel groot is en er genoeg van over is voor mensen zoals ik (en vooral ook blij toe dat de "wintersporters" naar de standaard wintersport-bestemmingen gaan.

En, daar waar ik dan 's winters wel in het wild rondloop kom ik wel eens een verdwaalde wintersporter tegen, eentje die in mijn ogen ook echt iets sportiefs doet -- langlaufen, of sneeuwschoenlopen en dan dus op eigen kracht naar boven, geen voorgeprogrammeerde sporen maar echt eigen werk. En soms is het dan zelfs een Duitser die dan zegt dat het in Frankrijk echt stil is .... ik vind het dan druk, want meer als 2 toeristen per dag tegen komen ... is druk.

Overigens, lijken mij dronken Duitsers nog erger als carneval .... verder kan ik me helemaal inleven in het ontvluchten van het carneval.
Paradoxaal genoeg kan je heel goed naar het Limburgse met carneval, vooral als je van rustige lange wandelingen houdt ....

Marc

Ik kan mij hier helemaal in vinden, haha, daarom vertrek ik die dagen lekker naar het nu nog warme Spanje, na de Carnaval kom ik wel weer eens terug.
Geert Oude Luttighuis

Ha, ja iedereen het zijne. Precies de pluspunten die jij benoemt ervaar ik als minpunten. Hele massale betondorpen zonder enige sfeer, brede pistes waar mij het gevoel van de highway bekruipt, nauwelijks nog een boom te bekennen, ketenvermaak voor après-ski (barretjes die in elk skigebied hetzelfde zijn). Ik ga ook zeker niet voor het zuipen, maar tussen afdalingen en stamppot met Mens-erger-je-niet in het huisje haal ik graag een pintje en een schnaps in een paraplubar oid. Prijzen die tijdens wintersport toch altijd al hoog zijn nog eens verdubbeld. Appartementen waar je hutje-mutje gestapeld zit.
Heb toch de nodige ervaring: Risoul, Courchevel, Les Arcs, Les Trois Vallees (zowel Les Menuires als Val Thorens), maar tenzij een leuk gezelschap die kant op gaat en ik dat laat prevaleren ga ik de Franse wintersport toch echt vermijden.

Ben zelf wat dat betreft echt enthousiast geworden in Oostenrijker. Niet het gestamp van bv Mayrhofen, Gerlos, Ischgl of St. Anton/Johann, maar juist de kleinere dorpen aan de grotere skigebieden, zoals See of Königsleiten.

Daarbij bind ik ook graag het snowboard op m'n rug om met sneeuwschoenen naar een top te lopen voor een tocht waar alles nog onaangetast is (de Friso-route zeg maar).
Geert Oude Luttighuis

Carnaval vier ik graag. Toen ik jong was in het diepe zuiden (ja, ook Limburger van oorsprong), nu liever op St. Maarten of in Rio, maar ja, dan komt ook bij mij het budget om de hoek kijken...
Bart van Dessel

Geert, ik denk dat wij het samen best gezellig kunnen hebben, die pint en schnaps lust ik ook wel. Ben vroeger vaak met een stel vrienden op wintersport geweest, veel apreski, veel Jägermeister, veel gewillige Oostenrijkse meiskes Maar ik ga het nu wat kalmer aan doen. Geert, ken jij Neukirchen?

Gr Bart

Ik bespaar door naar Spanje te gaan, vroeger toen ik nog naar de carnaval hier ging, had ik het dubbele budget nodig
Peter&Jessica

Bericht door Peter&Jessica »

Hoe zit dat nou met die zuidelijke feesttoestanden?
In Spanje zijn ze toch van hetzelfde geloof? Of heeft dat er niets mee te maken?
dontknow.gif --> mod_embed_images_loadimage('2a36b95ec1dc48517717cbbf6b274ddb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.math.rug.nl%2F%7Epeter%2FKustvaart%2FPlaatjes%2FAA%2Fdontknow.gif', 'http://www.math.rug.nl/~peter/Kustvaart/Plaatjes/AA/dontknow.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.math.rug.nl%2F%7Epeter%2FKustvaart%2FPlaatjes%2FAA%2Fdontknow.gif', '', 16236671, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ben leert elke dag van zijn Laro's Schreef:
> Ik bespaar door naar Spanje te gaan, vroeger toen
> ik nog naar de carnaval hier ging, had ik het
> dubbele budget nodig

Ik ben er wel eens wat tegengekomen, maar wel iets heel anders als bij ons.
Als ik ze tegenkom neem ik wel foto's
Geert Oude Luttighuis

Nope, Neustift ken ik wel, Neukirchen niet... Is dit een uitnodiging? Over die gezelligheid maak ik me ook geen enkele zorgen!
Bart van Dessel

Kogel is door de kerk! Wij gaan naar Neukirchen am Grossvenedig! Klein plaatsje ergens tussen Innsbruck en Salzburg. Iedereen kent elkaar daar schijnbaar, over 6 weken kennen ze ook die 4 houterige Limburgers Hoe zit het daar met 4x4 routes? Of zal ik een nieuw topicje openen hierover??

Gr, Bart
Geert Oude Luttighuis

Gewoon heel vroeg opstaan en achter de pistebully's aan. Wel achter ze blijven, want ze stoppen niet!
Veel plezier gewenst alvast!
peter neeteson

Bericht door peter neeteson »

ik kom al sinds 2005 in Tsjechië in Rokytnice nad Jizerou, met Spindleruv Mlyn de grootste skiplaats van Tsjechie (Reuzengebergte). De verhalen van verouderde skiliften of geen horeca op de piste zijn echt achterhaald, misschien in de kleinere skiplaatsen nog. Ik heb in alle landen van de Alpen geskied, maar nog nooit een inpandig trappenhuis gezien zoals in Rokytnice met 2 x roltrappen om van de parkeerplaats naar de opstapplaats van de stoeltjeslift te komen. Overal vind je van die open ijzeren trappen. In Rokytnice zijn enkele nieuwe super goed geoutilleerde sportzaken. Veel keus in skihuur en skiles. Elk jaar zie ik weer horeca met zelfbedieningsrestaurant, met terrassen + muziekje op de pistes verschijnen. Bijna alle afdalingen zijn inmiddels voorzien van sneeuwkanonnen. Vanwege de noordelijke ligging meestal 's nachts temperaturen onder o waardoor ze altijd sneeuw kunnen bijspuiten. In het dorp Rokytnice zijn diverse echt goede restaurants waar je voor weinig geld goed kunt sten en voor nog minder geld bier kan drinken. Er zijn 2 disco's en een supermarkt die de gehele week open is van 07 - 21 uur, ook op zondag met vers broodjes! Ik heb in Rokytnice een groot skichalet (17 + 10 personen), gelegen aan de piste en in centrum dorp, dat ik ook verhuur (www.neetesonvakantiehuizen.nl), ideaal voor meerdere gezinnen met kinderen. . Let op: autoroute mbv navigatiesysteem: volg 's winters NIET de route via Goerlitz - Tanvald, die is altijd gesloten in de winter. Ga bij Bautzen van de autobaan en rijdt via Zittau (grensplaats Duitsland, Polen, Tsjechië) richting Liberec. Stuur mij een email of bel 0622413706 en ik stuur je de routebeschrijving. Ik zag in 1 vd vorige bijdragen dat iemand liever naar Spanje gaat dan skiën. Laat deze persoon ook even naar mijn website gaan, dan is mijn andere huis in Costa Blanca (10-18 bedden) misschien iets.

peter neeteson Schreef:
gelegen aan de

. Ik zag in 1 vd vorige
> bijdragen dat iemand liever naar Spanje gaat dan
> skiën. Laat deze persoon ook even naar mijn
> website gaan, dan is mijn andere huis in Costa
> Blanca (10-18 bedden) misschien iets.

Beetje veel 10- 18 bedden voor twee personen.

beetje klein zwembad voor 10-18 personen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/01/2013 19:23 door Ben leert elke dag van zijn Laro's.
bram-rrc

Bericht door bram-rrc »

beter in het voorjaar naar Tsechie.
Heeft Loes van de zomer een weekje paard gereden, maar kan je ook super 4x4 en
Peter&Jessica

Bericht door Peter&Jessica »

peter neeteson Schreef:
[...]
> Er zijn 2 disco's

en zijn er ook Series, Defenders, Rangies of Freelanders? Help ons uit de droom!

[...]
> Ik heb in Rokytnice een groot skichalet (17 + 10 personen), gelegen aan de
> piste en in centrum dorp, dat ik ook verhuur (www.neetesonvakantiehuizen.nl), ideaal voor
> meerdere gezinnen met kinderen.
[...]

Dit hoort hier hier niet jongeman!

prik.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0931a09377b69c78bbbc95bd87074aa5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.math.rug.nl%2F%7Epeter%2FKustvaart%2FPlaatjes%2Fprik.jpg', 'http://www.math.rug.nl/~peter/Kustvaart/Plaatjes/prik.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.math.rug.nl%2F%7Epeter%2FKustvaart%2FPlaatjes%2Fprik.jpg', '', 16240041, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Bart van Dessel

Oké Bram dan gaan wij samen, is nu afgesproken.
Jacaranda

Bericht door Jacaranda »

Geert Oude Luttighuis Schreef:
> Nope, Neustift ken ik wel, Neukirchen niet... Is
> dit een uitnodiging? Over die gezelligheid
> maak ik me ook geen enkele zorgen!

Ha !! Gezellig daar ( en om de hoek in Mieders en Fulpmes) heb ik de beginselen 30 jaar geleden geleerd!

Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje

jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2ddc1273665b1fc52848d8c036e85c10', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 16240905, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Geert Oude Luttighuis

Ik ook... Stubaital is echt prima skiën!
Bart van Dessel

Ik heb 15 jaar niet meer op de latten gestaan, binnenkort eerst wat oefenen in de indoor skibaan in Valkenswaard. M'n ski's zijn ook 15 jaar oud, moet ik die nog speciaal behandelen?

Gr Bart
Lennart SII 109 2.25B

ook ik heb de beginselen als 5-jarig mannetje in Neusstift geleerd, voor het nostalgische gevoel ben ik hier van de zomer nog eens geweest ook dan is het Stubaital mooi!

@Bart, als de ski's nog de moeite waard zijn zou je de kanten kunnen laten slijpen, vooral op wat hardere/ijzige sneeuw verbeterd dit de grip. Maar als ze nog redelijk scherp
zijn zou ik er niks aan laten doen.

Lennart
Geert Oude Luttighuis

Ik zou ze zeker even laten waxen en slijpen... Soms voelt het nog scherp genoeg, maar vers-geslepen ski-kanten helpen zo veel om je wendbaar te houden op de piste. Laatste wat je wil als je na 15 jaar de boel weer op moet frissen is dat blijkt dat je materiaal niet meehelpt?!
bert

Bericht door bert »

Het is leuk skieen. Maar na een week wel gezien..
Jacaranda

Bericht door Jacaranda »

@ Lennart en @ Geert

Kennen jullie toevallig het hotel De Vliegende Hollander en/of Jagerhof????

> ook ik heb de beginselen als 5-jarig mannetje in
> Neusstift geleerd, voor het nostalgische gevoel
> ben ik hier van de zomer nog eens geweest ook dan
> is het Stubaital mooi!

Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje

jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a4d6ff7545595bc96570cdd5c9989945', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 16248908, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Geert Oude Luttighuis

De Vliegende Hollander zegt me niets, Jagerhof ook een keer gezeten. Ken je de refugio bij de eerste stop van de kabelbaan? Eerste 2x daar geslapen met school.
Lennart SII 109 2.25B

Nee, al zal ik ze waarschijlkijk meerdere malen voorbij zijn gelopen.
Ik kwam hier met mijn ouders en zaten dan op camping Stubai, in een caravan.

Lennart
Plaats reactie