Temperatuursensor 2.5NA in 300tdi
Temperatuursensor 2.5NA in 300tdi
Weet iemand waar ik een verloop kan kopen om de watertemperatuursensor van een 2.5NA in een 300tdi te monteren.
Dit om de meter in het dashboard (van de 2.5NA) weer een juiste waarde te laten aangeven.
En waar wordt deze dan gemonteerd, boven in de kop of bij het thermostaathuis
Ik zat zelf te denken om in de vul/ontluchtingsdop boven op het thermostaathuis (orgineel van plastic, bij mij een metalen)
een gat te boren en de juiste (?) draad te tappen.
Maar ik heb begrepen dat er een verloop te koop is.
B.v.d.
Groeten,
Sybolt
Dit om de meter in het dashboard (van de 2.5NA) weer een juiste waarde te laten aangeven.
En waar wordt deze dan gemonteerd, boven in de kop of bij het thermostaathuis
Ik zat zelf te denken om in de vul/ontluchtingsdop boven op het thermostaathuis (orgineel van plastic, bij mij een metalen)
een gat te boren en de juiste (?) draad te tappen.
Maar ik heb begrepen dat er een verloop te koop is.
B.v.d.
Groeten,
Sybolt
Re: Temperatuursensor 2.5NA in 300tdi
De thermostaat van een 300tdi zit aan de zijkant van het thermostaathuis aan de kant van de injectiepomp. De draad is 1/8"nptf27 als ik het goed heb. Kijk eens op www.biesheuvel.nl
Thimo.
Thimo.
Ik zou hem monteren op de plaats waar de fabriek hem bedoelt heeft tenzij er een goede reden is om het niet te doen. In het laatste geval zou ik hem toch op de plek van de fabriek maken en er een extra meter bijzetten met de sensor op de nieuwe plaats. Als de wartel niet te koop is zou ik even met de temperatuur sensoren van de 2,5Na en die van de 300tdi naar een plaatselijke draaierij gaan en er een laten draaien. Dat zal ook de wereld niet kosten.
Arnold.
Arnold.
Je kan gewoon de sensor voor een 300tdi defender bestellen, die past prima bij jouw 2.5NA meter. Het gaat niet goed als je de 300tdi discosensor erin zet....
GRT Huub
GRT Huub
hoi
ik heb ook een 300tdi erin gelecht, defender en het klokje gewoon aangesloten, is wel al 15jaar geleden, maar kan me niet herrineren dat ik het klokje veranderd heb wel meschien een nieuwe zenzor, op de 300tdi plek.
gr pascal
ik heb ook een 300tdi erin gelecht, defender en het klokje gewoon aangesloten, is wel al 15jaar geleden, maar kan me niet herrineren dat ik het klokje veranderd heb wel meschien een nieuwe zenzor, op de 300tdi plek.
gr pascal
Na een motor wissel van 2.5Na naar 300 Tdi gaf de temp. meter steeds een te hoge temperatuur aan.
Ik heb een passende nippel voor bovenop het thermostaat huis gemaakt waar de sensor van de 2.5 Na in past,
aangesloten en het probleem is opgelost.
Grtz, Chris.
Ik heb een passende nippel voor bovenop het thermostaat huis gemaakt waar de sensor van de 2.5 Na in past,
aangesloten en het probleem is opgelost.
Grtz, Chris.
De disco 300 tdi sensor heeft een andere working range als de defender 300tdi sensor en de 2.5 Na sensor, die wel dezelfde working range hebben. Als je dus een disco 300tdi blok in een 2.5NA 110 zet heb je de verkeerde match. Het plaatsen van de defender 300 tdi sensor lost dat op. Zo'n sensor kost geen drol en moeilijker is het niet.
Huub
Huub