Spaghetti manifold Janspeed
Spaghetti manifold Janspeed
Ik heb al het een en ander gelezen over het plaatsen van een compleet RVS uitlaatsysteem met spaghetti spruitstukken. Qua materiaal kleven er aan de RVS spruitstukken blijkbaar wat "nadelen" zoals slechte warmtegeleider, elasticiteit met betrekking tot uitzetten/krimpen met scheurtjes als gevolg.
Om die reden gaan zoeken naar gewone stalen spruitstukken. RPI engineering verkoopt systemen van Janspeed met stalen spruitstukken en de rest is dan RVS. Heeft er iemand ervaring met dit systeem?
Groet Onno
Om die reden gaan zoeken naar gewone stalen spruitstukken. RPI engineering verkoopt systemen van Janspeed met stalen spruitstukken en de rest is dan RVS. Heeft er iemand ervaring met dit systeem?
Groet Onno
Re: Spaghetti manifold Janspeed
Ik heb een volledig RVS systeem gehad met spaghetti spruitstukken. Nooit problemen gehad; ligt echter ook aan welk type RVS er gebruikt is,
Grootste veroorzaker is echter meestal het isoleren met warmteisolatietape die men gebruikt om de warmteopbouw onder de motorkap tegen te gaan.
Kans op scheuren wordt dan een heel stuk groter, omdat alles veel heter wordt; vooral op de delen waar de isolatie ophoudt. Daar treden dan idd scheuren op.
Isoleren kan prima, vanaf het punt waar de collectorpijp begint. Dan is de ergste hitte er al uit.
En uiteraard de uitlaat in rubbers ophangen en niet vast monteren.
Dan moet het geen probleem zijn.
Grootste veroorzaker is echter meestal het isoleren met warmteisolatietape die men gebruikt om de warmteopbouw onder de motorkap tegen te gaan.
Kans op scheuren wordt dan een heel stuk groter, omdat alles veel heter wordt; vooral op de delen waar de isolatie ophoudt. Daar treden dan idd scheuren op.
Isoleren kan prima, vanaf het punt waar de collectorpijp begint. Dan is de ergste hitte er al uit.
En uiteraard de uitlaat in rubbers ophangen en niet vast monteren.
Dan moet het geen probleem zijn.
Nog een advies waar de beste RVS-uitlaatlijn te verkrijgen is (prijs/kwaliteit/pasvorm)?
@Geert,
Ik heb heb RVS van Rimmerbros eronderhangen.
Fijn geluid sportief en mooi!
Montage ging goed, past netjes onder mijn 90 V8, alleen over het eindstuk ben ik niet geheel tevreden. Hangt naar mijn oog te laag. Origineel loopt de eindbuis over het chassis, nu er onderdoor wegens dikkere diameter.
Denk ook aan montage setje (draadeindes met messing moeren)
Gr.
Ivo
Ik heb heb RVS van Rimmerbros eronderhangen.
Fijn geluid sportief en mooi!
Montage ging goed, past netjes onder mijn 90 V8, alleen over het eindstuk ben ik niet geheel tevreden. Hangt naar mijn oog te laag. Origineel loopt de eindbuis over het chassis, nu er onderdoor wegens dikkere diameter.
Denk ook aan montage setje (draadeindes met messing moeren)
Gr.
Ivo
Geert Oude Luttighuis Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nog een advies waar de beste RVS-uitlaatlijn te
> verkrijgen is (prijs/kwaliteit/pasvorm)?
Ik heb destijds via bearmach een Double S uitlaat besteld. Paste prima. Wel even opletten dat je voor een spaghetti spruitstuk een nieuw type startmotor moet hebben. het kleine type dus. Anders past het niet. Bedrading dan over de startmotor voeren.
Geloof dat Paddock tegenwoordig ook double S verkoopt; hoewel ik de V8 niet op de site vind, kunnen ze hem vast wel leveren.
> Nog een advies waar de beste RVS-uitlaatlijn te
> verkrijgen is (prijs/kwaliteit/pasvorm)?
Ik heb destijds via bearmach een Double S uitlaat besteld. Paste prima. Wel even opletten dat je voor een spaghetti spruitstuk een nieuw type startmotor moet hebben. het kleine type dus. Anders past het niet. Bedrading dan over de startmotor voeren.
Geloof dat Paddock tegenwoordig ook double S verkoopt; hoewel ik de V8 niet op de site vind, kunnen ze hem vast wel leveren.
Ivo Schreef:
> @Geert,
>
> Ik heb heb RVS van Rimmerbros eronderhangen.
> Fijn geluid sportief en mooi!
>
> Montage ging goed, past netjes onder mijn 90 V8,
> alleen over het eindstuk ben ik niet geheel
> tevreden. Hangt naar mijn oog te laag. Origineel
> loopt de eindbuis over het chassis, nu er
> onderdoor wegens dikkere diameter.
>
> Denk ook aan montage setje (draadeindes met
> messing moeren)
>
> Gr.
>
> Ivo
Hey Ivo ik heb ook die van rimmerbros onde mijn 90 hangen maar loopt achteraan door het chassis heen, door die lus zeg maar waarop de hut staat. Dan komt ie bij mij redelijk uit, steekt alleen iets te ver uit m.i. Maar op zich ziet dat er mooi org. uit.
> @Geert,
>
> Ik heb heb RVS van Rimmerbros eronderhangen.
> Fijn geluid sportief en mooi!
>
> Montage ging goed, past netjes onder mijn 90 V8,
> alleen over het eindstuk ben ik niet geheel
> tevreden. Hangt naar mijn oog te laag. Origineel
> loopt de eindbuis over het chassis, nu er
> onderdoor wegens dikkere diameter.
>
> Denk ook aan montage setje (draadeindes met
> messing moeren)
>
> Gr.
>
> Ivo
Hey Ivo ik heb ook die van rimmerbros onde mijn 90 hangen maar loopt achteraan door het chassis heen, door die lus zeg maar waarop de hut staat. Dan komt ie bij mij redelijk uit, steekt alleen iets te ver uit m.i. Maar op zich ziet dat er mooi org. uit.