Wastegate turbo indenor

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Schroten

Wastegate turbo indenor

Bericht door Schroten »

Even een vraagje:
Als ik het slangetje die naar de wastegate gaat loshaal en erop blaas, verlies ik druk. (weinig druk, de wastegate gaat dan nog niet open)
Hoort dit?
groet
Hans
defendertje90

Re: Wastegate turbo indenor

Bericht door defendertje90 »

Afhanelijk van hoe " zwaar" je actuator afgesteld staat moet de turbo druk leveren om de wastgate open te krijgen, oftewel dat ga jij nooit niet halen met erop blazen. En dat je druk verliest is ook niet zo raar als je erop blaast. Jouw mond sluit nooit 100% af rond dat slangetje.
Patrick Nieuwenhuis

Re: Wastegate turbo indenor

Bericht door Patrick Nieuwenhuis »

toch is t niet duidelijk of je hem los heb gemaakt bii de turbo kant?of blaast richting de turbo?maar hier wat theorie in het engels [www.bankspower.com]
Schroten

Re: Wastegate turbo indenor

Bericht door Schroten »

Bedankt voor de reacties zover,
Ik snap dat ik met de mond de wastegate niet openblaas (zou bijna 1 bar moeten zijn) ... ik speel wel saxofoon, maar zo hard ;-)
Maar als ik op het slangetje blaas (in de richting van de turbo/wastegate) dan hoor ik lucht ontsnappen bij de turbo. Dit hoort dus niet?
groet
Hans
Bart van Dessel

Re: Wastegate turbo indenor

Bericht door Bart van Dessel »

Volgens mij hoort er geen lucht te ontsnappen, misschien membraan kapot in actuator, op deze manier wordt er ook te weinig druk geleverd richting de inspuitpomp, het slangetje richting de waste gate en richting de inspuitpomp zitten op een T-stuk met elkaar verbonden (bij de LR tdi's tenminste)
Niet te lang mee rijden want je turbo draait nu overuren.

Gr, Bart
Schroten

Re: Wastegate turbo indenor

Bericht door Schroten »

Dank je Bart, zo'n idee had ik ook. Zou zo'n membraan makkelijk te vervangen zijn?
Ik ga het eens verder uitzoeken.
Het gaat trouwens over een indenor x3dt en daar zit een Garrett/Air Research TO3 turbo op
groet
Hans
Plaats reactie