Vandaag 18.15 uur op NED 1: Oldtimerbranche reportage!
Vandaag 18.15 uur op NED 1: Oldtimerbranche reportage!
Er zijn mensen goed bezig
2pr9rpu.png --> mod_embed_images_loadimage('d3e00c2171db2b7daaff9f89e99f2bca', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi46.tinypic.com%2F2pr9rpu.png', 'http://i46.tinypic.com/2pr9rpu.png', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi46.tinypic.com%2F2pr9rpu.png', '', 16194959, 600, 600, 'Loading image ...', false);
2pr9rpu.png --> mod_embed_images_loadimage('d3e00c2171db2b7daaff9f89e99f2bca', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi46.tinypic.com%2F2pr9rpu.png', 'http://i46.tinypic.com/2pr9rpu.png', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi46.tinypic.com%2F2pr9rpu.png', '', 16194959, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Vandaag 18.15 uur op NED 1: Oldtimerbranche reportage!
thumbup2.gif --> mod_embed_images_loadimage('1395f6e46ee66e33eb8a080998375c73', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.math.rug.nl%2F%7Epeter%2FKustvaart%2FPlaatjes%2FAA%2Fthumbup2.gif', 'http://www.math.rug.nl/~peter/Kustvaart/Plaatjes/AA/thumbup2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.math.rug.nl%2F%7Epeter%2FKustvaart%2FPlaatjes%2FAA%2Fthumbup2.gif', '', 16195003, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Vandaag 18.15 uur op NED 1: Oldtimerbranche reportage!
Goed bezig, we gaan zeker kijken!!!!!!!!
Re: Vandaag 18.15 uur op NED 1: Oldtimerbranche reportage!
hum dat word een uitzending gemist
but keep up the good work
but keep up the good work
Re: Vandaag 18.15 uur op NED 1: Oldtimerbranche reportage!
Goed stuk! Een schreeuw vanuit de branche!
Hopelijk kan Dhr Wim van Giersbergen de tijd (die hij nu vervelend genoeg over heeft i.v.m. 'inklappen van de markt') nuttig gebruiken om zich keihard in te zetten voor de Stichting Oldtimerbranche Nederland.
En wat een toepasselijke naam van de boze meneer van Milieudefensie: Ivo Stumpe(rd!)
Inderdaad te zien op Uitzending Gemist bij 12:34 minuten: [gemi.st]
Egon Kooi
Oosterbeek
tithonus@hotmail.com
In dienst: Defender 90 WolfXD Tdi '98, RagRover V8
Uit dienst: Defender 110 Tithonus '86, Defender 110 Tdi '94, RRC V8 '72
Hopelijk kan Dhr Wim van Giersbergen de tijd (die hij nu vervelend genoeg over heeft i.v.m. 'inklappen van de markt') nuttig gebruiken om zich keihard in te zetten voor de Stichting Oldtimerbranche Nederland.
En wat een toepasselijke naam van de boze meneer van Milieudefensie: Ivo Stumpe(rd!)
Inderdaad te zien op Uitzending Gemist bij 12:34 minuten: [gemi.st]
Egon Kooi
Oosterbeek
tithonus@hotmail.com
In dienst: Defender 90 WolfXD Tdi '98, RagRover V8
Uit dienst: Defender 110 Tithonus '86, Defender 110 Tdi '94, RRC V8 '72
Re: Vandaag 18.15 uur op NED 1: Oldtimerbranche reportage!
Hoi,
Vanuit Zuid-Duitsland hoop ik dat er in den Haag wat ogen open gaan. Er zijn genoeg eerste en tweede kamerleden en politici die ongetwijfeld een oude auto rijden en daar ook niet meer dan 1.000 of 2.000 Km per jaar mee rijden die dit kunnen stoppen.
Met alle respect, er gaan dagelijks bedrijven in de bouw en industrie de fles op, veroorzaakt door de recessie (lees Banken die geen hypotheken meer willen en kunnen verstrekken). Ik vindt dit voor al deze mensen die betroffen zijn, vreselijk erg dat dit gebeurt (ik ben er zelf net aan WW ontsnapt), maar moedwillig met cijfertjes stoeien, denken dat je 150 miljoen kunt ophalen per jaar en dan mooie bedrijven de nek omdraaien, dat is triest en mag nooit gebeuren. De verwachte winst gaat volledig verloren en kost zelfs een hoop WW, want die beste man die in de uitzending was, zal zelf ook zijn zaak in rook op zien gaan en ongetwijfeld mensen moeten ontslaan.
Een eenvoudig rekensommetje, monteur kost per maand incl. lasten vijf tot zesduizend Euro. In de WW kost hij dat ook (maar dan voor de staat). Resultaat, geen vijfduizend verdienen en belasting afdragen aan de staat, maar vijfduizend door de staat betalen. Resultaat, minus 10.000,- per monteur per maand wat verloren gaat. Per jaar dus dik een ton, nog steeds per monteur. Rekenen we 5.000 mensen in de branche die hun baan verliezen, voila, ruim 500 miljoen de verkeerde kant op.
Ik weet dat accountants (en met alle respect) nu gaan schieten, maar mijn ouders (zijn in de oorlog getrouwd, hadden NUL gulden startkapitaal, hebben zes kinderen heel goed "afgeleverd" en konden dus veel beter telden dan de beste accountants) zeiden altijd heel terecht: het verschil tussen een gulden hebben en niet hebben zijn er dus twee!
Ik hoop van harte en ten eerste voor de branche en de mensen die er hun brood in verdienen, en ten tweede voor de mensen met hart voor hun klassieker, dat er een beetje vernuft de kop zal opsteken. We hebben het hoe dan ook over een stuk cultureel erfgoed.
Groeten en dat we nog veel (beperkte) kilometers met een Big-Smile kunnen mogen rijden.
Jos
Vanuit Zuid-Duitsland hoop ik dat er in den Haag wat ogen open gaan. Er zijn genoeg eerste en tweede kamerleden en politici die ongetwijfeld een oude auto rijden en daar ook niet meer dan 1.000 of 2.000 Km per jaar mee rijden die dit kunnen stoppen.
Met alle respect, er gaan dagelijks bedrijven in de bouw en industrie de fles op, veroorzaakt door de recessie (lees Banken die geen hypotheken meer willen en kunnen verstrekken). Ik vindt dit voor al deze mensen die betroffen zijn, vreselijk erg dat dit gebeurt (ik ben er zelf net aan WW ontsnapt), maar moedwillig met cijfertjes stoeien, denken dat je 150 miljoen kunt ophalen per jaar en dan mooie bedrijven de nek omdraaien, dat is triest en mag nooit gebeuren. De verwachte winst gaat volledig verloren en kost zelfs een hoop WW, want die beste man die in de uitzending was, zal zelf ook zijn zaak in rook op zien gaan en ongetwijfeld mensen moeten ontslaan.
Een eenvoudig rekensommetje, monteur kost per maand incl. lasten vijf tot zesduizend Euro. In de WW kost hij dat ook (maar dan voor de staat). Resultaat, geen vijfduizend verdienen en belasting afdragen aan de staat, maar vijfduizend door de staat betalen. Resultaat, minus 10.000,- per monteur per maand wat verloren gaat. Per jaar dus dik een ton, nog steeds per monteur. Rekenen we 5.000 mensen in de branche die hun baan verliezen, voila, ruim 500 miljoen de verkeerde kant op.
Ik weet dat accountants (en met alle respect) nu gaan schieten, maar mijn ouders (zijn in de oorlog getrouwd, hadden NUL gulden startkapitaal, hebben zes kinderen heel goed "afgeleverd" en konden dus veel beter telden dan de beste accountants) zeiden altijd heel terecht: het verschil tussen een gulden hebben en niet hebben zijn er dus twee!
Ik hoop van harte en ten eerste voor de branche en de mensen die er hun brood in verdienen, en ten tweede voor de mensen met hart voor hun klassieker, dat er een beetje vernuft de kop zal opsteken. We hebben het hoe dan ook over een stuk cultureel erfgoed.
Groeten en dat we nog veel (beperkte) kilometers met een Big-Smile kunnen mogen rijden.
Jos
Re: Vandaag 18.15 uur op NED 1: Oldtimerbranche reportage!
Het werd ook een keer tijd dat de media dit onderwerp oppakt! Als je toch gemiddeld het nieuws hoort worden allerlei futiliteiten tot in den treure herhaald, maar hier is nog maar weinig van in de "grote" media geweest.
Men gaat er wel in flinke stappen door heen, maar de boodschap is duidelijk! Afschaffen van de vrijstelling betekend moord van een complete bedrijfstak, moord van flink wat hobby's en kapitaal vernietiging voor iedereen die een oldtimer heeft. Waarbij is echt medelijden heb met bedrijven die een terrein vol hebben staan, wat plotsklaps oud ijzer geworden is.
Men gaat er wel in flinke stappen door heen, maar de boodschap is duidelijk! Afschaffen van de vrijstelling betekend moord van een complete bedrijfstak, moord van flink wat hobby's en kapitaal vernietiging voor iedereen die een oldtimer heeft. Waarbij is echt medelijden heb met bedrijven die een terrein vol hebben staan, wat plotsklaps oud ijzer geworden is.