Carburateur of injectie
Carburateur of injectie
Beste prikkers,
Voor de opbouw van mijn V8 3500 welke ik ga voornamelijk rijden op LPG heb heb ik de keus uit:
1 - Oude dubbele Zenith inlaat manifolt met dubbel LPG mengstuk en OMVL verdamper.
2 - Offenhauser JSR intake manifolt met Carter 4 BB en Impco 300 + Impco verdamper.
3 - Injectie manifolt welke ik kompleet gekocht heb en afkomstig is van een 3500 V8, hiervoor heb ik nog een Impco 225 liggen en dan de Impco verdamper.
Welke setup van manifolt heeft onder de kenners de voorkeur, gemak (afstellen) en verbruik van setup zijn ook van belang.
Groeten Theo
Voor de opbouw van mijn V8 3500 welke ik ga voornamelijk rijden op LPG heb heb ik de keus uit:
1 - Oude dubbele Zenith inlaat manifolt met dubbel LPG mengstuk en OMVL verdamper.
2 - Offenhauser JSR intake manifolt met Carter 4 BB en Impco 300 + Impco verdamper.
3 - Injectie manifolt welke ik kompleet gekocht heb en afkomstig is van een 3500 V8, hiervoor heb ik nog een Impco 225 liggen en dan de Impco verdamper.
Welke setup van manifolt heeft onder de kenners de voorkeur, gemak (afstellen) en verbruik van setup zijn ook van belang.
Groeten Theo
Re: Carburateur of injectie
Zonder enige twijfel optie 3!! Vooral als je niet op benzine gaat rijden, dus alleen lpg.
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: Carburateur of injectie
Ik hou zelf veel van de 4-barrel-setup, maar op jouw vragen zou ik antwoorden met de injectie-setup...
Re: Carburateur of injectie
4 barrel met 225. Een combi dus
vroeg of laat ga je een keer op benzine moeten rijden en dan is het makkelijk dat je het hebt.
Foto-3PIFWQZI.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2c97d7e2adcc48f2729576d4691379eb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-3PIFWQZI.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-3PIFWQZI.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-3PIFWQZI.jpg', '', 16190308, 600, 600, 'Loading image ...', false);
het komt op mij over dat je wel bekwaam bent in het scoren van onderdelen. Deze plenum is van Impco zelf en zijn te vinden.
Voordeel tov de 300 is dat je een snorkel kan monteren of in eider geval lucht haalt op een plek znder warme lucht en water.
grtn
RoLandRover
vroeg of laat ga je een keer op benzine moeten rijden en dan is het makkelijk dat je het hebt.
Foto-3PIFWQZI.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2c97d7e2adcc48f2729576d4691379eb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-3PIFWQZI.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-3PIFWQZI.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-3PIFWQZI.jpg', '', 16190308, 600, 600, 'Loading image ...', false);
het komt op mij over dat je wel bekwaam bent in het scoren van onderdelen. Deze plenum is van Impco zelf en zijn te vinden.
Voordeel tov de 300 is dat je een snorkel kan monteren of in eider geval lucht haalt op een plek znder warme lucht en water.
grtn
RoLandRover
Re: Carburateur of injectie
Maar voor bovenstaande combinatie kan ik (helaas uit ervaring) vertellen dat je er in een RRC in ieder geval te weinig hood-clearance voor hebt,..
Re: Carburateur of injectie
Injectie setup. Dit gebruiiken met MS als aansturing van de injectie en ontsteking. Perfect zelf af te stellen en zonder compromissen!
Re: Carburateur of injectie
Ik overweeg ook om mijn 110 op gas te zetten, heb nu een 3.9 met edelbrock en wilde voordat ik gas ga monteren eerst de lucht aanvoer veranderen. Het pancake filter (kreeg ik hier als tip) zou beter vervangen kunnen worden door iets wat koudere lucht aanvoert.
Nu heb ik een Wolf luchtinlaat voor op het voorscherm en dit in combinatie met deze impco 225 lijkt me een goede oplossing om de verbinding te maken tussen carburateur en wolf inlaat, mocht ik dan later op gas gaan rijden dan zit ie er maar alvast op.
Maar nu is mijn vraag, waar monteer je een luchtfilter?
Eduard
Nu heb ik een Wolf luchtinlaat voor op het voorscherm en dit in combinatie met deze impco 225 lijkt me een goede oplossing om de verbinding te maken tussen carburateur en wolf inlaat, mocht ik dan later op gas gaan rijden dan zit ie er maar alvast op.
Maar nu is mijn vraag, waar monteer je een luchtfilter?
Eduard
Re: Carburateur of injectie
Hoi Eduard,
Ik denk op de oude plek, met een V8 carburateur filterhuis, achter op het blok. Wat ik wel zou doen is de inlaat op het (grote) filterhuis aan de zijde van de Wolf inlaat te monteren, dan andere zijde met een defrosterslang van het filter (kopse zijde) naar de bovenzijde van de inlaat op de Edelbrock/carburateurcombinatie leiden.
Misschien, zou je met een kleiner filterhuis (TD5 ??)onder de wing, maar boven het spatscherm iets kunnen combineren. Ik ben even niet in de buurt van onze Ninety (zit nu in Zuid-Duitsland) om te kijken of je daar een filterhuis kunt wegwerken.
Groeten en sleutel ze,
Jos
Ik denk op de oude plek, met een V8 carburateur filterhuis, achter op het blok. Wat ik wel zou doen is de inlaat op het (grote) filterhuis aan de zijde van de Wolf inlaat te monteren, dan andere zijde met een defrosterslang van het filter (kopse zijde) naar de bovenzijde van de inlaat op de Edelbrock/carburateurcombinatie leiden.
Misschien, zou je met een kleiner filterhuis (TD5 ??)onder de wing, maar boven het spatscherm iets kunnen combineren. Ik ben even niet in de buurt van onze Ninety (zit nu in Zuid-Duitsland) om te kijken of je daar een filterhuis kunt wegwerken.
Groeten en sleutel ze,
Jos
Re: Carburateur of injectie
optie 3 Injectie en ook de brandstof pomp uitschakelen en niet aleen de injectoren, een carb die niet of nooit gebruikt wordt gaat veel problemen geven, injectie ook maar met zwaar vervuilde injectoren un je toch nog bij de pomp komen. been there done that!
als je er ook nog MS op zet dan loopt een Rover V8 echt geweldig.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
als je er ook nog MS op zet dan loopt een Rover V8 echt geweldig.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )