Nieuwe turbo, oude bochten -> speling,

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Lucas van Lierop

Nieuwe turbo, oude bochten -> speling,

Bericht door Lucas van Lierop »

Vandaag mijn nieuwe Garett 300Tdi turbo maar eens uitgepakt. Deze wordt geleverd zonder bochten dus heb ik de oude bochten er bij gepakt. Heb het deel wat in het turbohuis schuift netjes ontdaan van roest en prut met een zacht borsteltje. Echter ze passen nu wel heel makkelijk in het turbohuis, aan de kant waar de bochten tegen het spruitstuk komen kan ze zo 1-2 mm bewegen. Is dat normaal en zet dat zich bij een paar keer warm worden of heb ik nu een probleem? In het oude huis zaten ze echt loeivast, kwam ook door lichte roest denk ik.

Groet
Lucas
disco ronl

Re: Nieuwe turbo, oude bochten -> speling,

Bericht door disco ronl »

zet zich wel vast, had ik ook bij vervanging, ik heb er wel nog wat vloeibare pakking (rood=heet) tussen gedaan voor de zekerheid. doe dit vlak voor montage zodat het nog beweegbaar blijft. nu al weer een paar duizend KM mee gereden en geen lekken.
Lucas van Lierop

Nou ik hoop er maar op dan ;-), rode pakking is nog wel een idee wellicht.

Groet
Lucas
Puffino

Bericht door Puffino »

geen idee hoe heet het precies wordt maar .... het moet echt ergens tegenkunnnen....
Wim Janssen

Bericht door Wim Janssen »

Rode pakking is meestal op siliconenbasis en daarmee geschikt tot ca. 200-250°C. Onbruikbaar dus op een turbo waar temperaturen van 800-1000 gebruikelijk zijn.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Gert2.8dt

Bericht door Gert2.8dt »

Die turbo wordt aan de uitlaatgas zijde zeker donker tot lichtrood en daar kan weinig voor gebruikt worden wat flexibel blijft en hoge temperaturen kan verdragen , aan de luchtzijde kan je inderdaad wel flexibel siliconen materiaal gebruiken want dat wordt niet zo warm .
Er wordt nog steeds een afdichtkoord gebruikt wat wel temperatuurbestendig is dus ik zou even naar een ovenbouwer of een uitlaatbouwer gaan en daar even vragen wat zij tegenwoordig gebruiken ( revisiebedrijf-bakkerijmachinehandel- ovenbouwers etc ) als flexibele afdichting., mocht je willen afdichten

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/12/2012 21:34 door Gert2.8dt.
Thimo

Bericht door Thimo »

Wat je ook voor afdichting kunt gebruiken is bladkoper.
Verkrijgbaar bij een goede doe het zelf zaak.
Als je een wals hebt kun je ook 1,5mm installatiedraad platwalsen en bij het terugplaatsen van de bocht er tussen doen.

Mvg Thimo.
Lucas van Lierop

Ja ik tis voor het eerst dat ik dit vervang, had die speling dus niet verwacht maar wil wel dat het straks goed afdicht. Zal nog eens zoeken of ik goed afdicht materiaal kan vinden
disco ronl

Bericht door disco ronl »

uitlaat pasta dan, is dat geschikt?

ps. bij mij werkte de rode kit prima, de boel slipt toch vanzelf dicht na uitzetten, de rode kit is dan wel weg maar heeft zijn werk gedaan.
bij mij is het dicht.
Lucas van Lierop

Uilaatpasta

Ik zie dat bovenstaande 'maar' tot 700 graden gaat maar ben ook benieuwd, ik vond ook al iets voor kachels wat tot 1100 gr gaat maar dat moest je dan weer icm kachelkoord gebruiken...
Lucas van Lierop

Vind hier iets wat zelfs tot 1250 graden gaat en speciaal voor gietijzer is: Kachelkit
Cadarn

Bericht door Cadarn »

Ik had dezelfde ervaring met speling. Zonder verdere afdichting gemonteerd. Geen problemen gehad.

Jaap
Lucas van Lierop

Jaap, mag ik daar uit opmaken dat de bochten dan wel de turbo dermate zijn uitgezet dat het mooi klem zit?

Groet
Lucas
Plaats reactie