Beste Land Rover rijders
Bij het bekijken van mijn blok viel mij op dat er een stuk koppaking uitstak met drie gaatjes erin. Iemand enig idee waarom dit is?
H
Waarom 3 gaatjes in de koppakking?
Re: Waarom 3 gaatjes in de koppakking?
Ik heb wel de klepel horen luiden maar weet niet precies hoe de klok in de steel zit....
Maar het schijnt iets te maken te hebben met de dikte van de pakking, ivm met het vlakken van de kop.
Precieze info zal nog wel volgen denk ik.
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Maar het schijnt iets te maken te hebben met de dikte van de pakking, ivm met het vlakken van de kop.
Precieze info zal nog wel volgen denk ik.
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Re: Waarom 3 gaatjes in de koppakking?
ERR5261 / LVB500200 - Cylinder Head Gasket 1.37mm 1 hole
ERR5262 / LVB500210 - Cylinder Head Gasket 1.48mm 2 holes
ERR5263 / LVB500220 - Cylinder Head Gasket 1.50mm 3 holes
ERR7154 / LVB500230 - Cylinder Head Gasket 1.69mm
Volgens info op internet/ google.
Dus van doen met de dikte van de koppakking, 3 gats zou standaard zijn voor de 200/300 TDi
FREELANDER 1.8i
SERIES III 109 / 2,5 NA
LightWeight / 2,25 Petol
Schouwen-Duiveland
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/12/2012 17:49 door Peter SERIES III -109.
ERR5262 / LVB500210 - Cylinder Head Gasket 1.48mm 2 holes
ERR5263 / LVB500220 - Cylinder Head Gasket 1.50mm 3 holes
ERR7154 / LVB500230 - Cylinder Head Gasket 1.69mm
Volgens info op internet/ google.
Dus van doen met de dikte van de koppakking, 3 gats zou standaard zijn voor de 200/300 TDi
FREELANDER 1.8i
SERIES III 109 / 2,5 NA
LightWeight / 2,25 Petol
Schouwen-Duiveland
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/12/2012 17:49 door Peter SERIES III -109.
Re: Waarom 3 gaatjes in de koppakking?
klopt de gaatjes geven de dikte aan van de koppakking. dus als je er een hebt met 3 gaten (1.5mm)moet je er ook weer een terug plaatsen met 3 gaten anders komt de cilinderkop dichter op het onderblok en verandert je compressie. 1 gat =1.3 mm 2 gaten = 1.4 mm 3 gaten = 1.5 mm bij een 200tdi tenminste.
Re: Waarom 3 gaatjes in de koppakking?
inderdaad dikte van de pakking het is belangrijk als je de pakking gaat vervangen om een pakking terug te kopen met dezelfde aantal gaten erin. (buiten de gaten voor zuigers en koelkanalen om)
jammer dat er geen 0 gaats in de lijst staat vermeld die zijn er namelijk ook nog (heb ik er tussen zitten)
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/12/2012 17:04 door defendertje90.
jammer dat er geen 0 gaats in de lijst staat vermeld die zijn er namelijk ook nog (heb ik er tussen zitten)
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/12/2012 17:04 door defendertje90.
Re: Waarom 3 gaatjes in de koppakking?
Logische vraag : hoe dik is die?
Domme vraag, ik zie het hierboven al staan denk ik
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/12/2012 20:46 door RoLandrover.
Domme vraag, ik zie het hierboven al staan denk ik
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/12/2012 20:46 door RoLandrover.