Na veel gesleutel heb ik mijn 110 nu zo ik hem hebben wil;
3.9 met zf bak en bw tussenbak,
olietemp meters voor motor en beide bakken;
oliedruk meter voor motor;
aangepaste RR radiateur met beide koelers voor motor en automaat;
mocal koeler voor de automaat.
alles werkt perfect, maar nu zit ik te denken aan montage van een wolf air intake op de zijkant van het voorscherm en deze te gebruiken voor schone en vooral koelere inlaat lucht.
de wolf air intake is zo gemonteerd, gat in het scherm voor een grote diameter luchtslang, maar weet iemand een oplossing voor het bestaande pannekoek filter zodat ik daar een slang op kan monteren?
Of zal ik de wolf air intake voorzien van een ventilator om zodoende de motor ruimte meer luchtstroming (en dus extra koeling) te geven en een verhoogde luchtinlaat monteren voor de edelbrock waarbij ik dan toch weer terug kom op mijn eerste vraag?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/12/2012 16:59 door eduard.
aanpassing edelbrock luchtfilter op v8
Re: aanpassing edelbrock luchtfilter op v8
Hoi,
Pancacke filters zien er leuk uit, maar zijn een drama voor de motor. Deze krijgt alleen maar hete lucht en is slecht voor de prestaties en de CO.
Amerikaanse V8 motoren hadden tot in de jaren 70 een gesloten Pancake filterhuis met daaraan een of twee lucht inlaten.
Kijk eens naar deze afbeelding:
[www.google.nl]
Hier heb je een gesloten pancake filterhuis van een in dit geval een Mopar (Dodge) 383 blok.
Hierop kun je dan een:
[www.rubberhuis.nl]
Defrosterslang van b.v. 80mm aansluiten en die weer op je Wolf air intake aansluiten.
Een luchthapper zou ik niet op de motorkap zetten. Bij regen krijgt het filter alle water voor zijn kiezen en in de winter heb je kans op verstikking van de inlaat.
Zo een gesloten filterhuis zul je op een sloop moeten gaan zoeken, hoewel de motoren die deze op hadden zitten zijn uitgestorven c.q. zeldzaam zijn.
Als je er geen vindt, zelf een platte rand aan de onderkant en aan de bovenkant maken. Daar omheen een recht opstaande rand maken wat de bovenkant en de onderkant met elkaar verbindt. Op een plek dan een opening maken met een aansluiting.
Succes en sleutel ze,
Jos
Pancacke filters zien er leuk uit, maar zijn een drama voor de motor. Deze krijgt alleen maar hete lucht en is slecht voor de prestaties en de CO.
Amerikaanse V8 motoren hadden tot in de jaren 70 een gesloten Pancake filterhuis met daaraan een of twee lucht inlaten.
Kijk eens naar deze afbeelding:
[www.google.nl]
Hier heb je een gesloten pancake filterhuis van een in dit geval een Mopar (Dodge) 383 blok.
Hierop kun je dan een:
[www.rubberhuis.nl]
Defrosterslang van b.v. 80mm aansluiten en die weer op je Wolf air intake aansluiten.
Een luchthapper zou ik niet op de motorkap zetten. Bij regen krijgt het filter alle water voor zijn kiezen en in de winter heb je kans op verstikking van de inlaat.
Zo een gesloten filterhuis zul je op een sloop moeten gaan zoeken, hoewel de motoren die deze op hadden zitten zijn uitgestorven c.q. zeldzaam zijn.
Als je er geen vindt, zelf een platte rand aan de onderkant en aan de bovenkant maken. Daar omheen een recht opstaande rand maken wat de bovenkant en de onderkant met elkaar verbindt. Op een plek dan een opening maken met een aansluiting.
Succes en sleutel ze,
Jos