Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto grijskenteken.
Iemand ervaring hiermee? Zijn hiervoor ombouw setjes in de omloop?
Nog tips waar ik moet op moet letten?
Groeten,
Rik
Iemand ervaring hiermee? Zijn hiervoor ombouw setjes in de omloop?
Nog tips waar ik moet op moet letten?
Groeten,
Rik
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Disco erop of het dak verhogen.
Er moet een doos inkunnen van 125cm lang, 20cm breed en 98 hoog.
Vooral die hoogte heb je volgens mij niet.
Er moet een doos inkunnen van 125cm lang, 20cm breed en 98 hoog.
Vooral die hoogte heb je volgens mij niet.
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
het moet er in kunnen, maar het hoeft niet door het deurtje te kunnen. anders heb ik een probleem want het past nooit niet door mijn defender deurtje
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Ruud Schreef:
-------------------------------------------------------
> Disco erop of het dak verhogen.
> Er moet een doos inkunnen van 125cm lang, 20cm
> breed en 98 hoog.
> Vooral die hoogte heb je volgens mij niet.
Ben je hier zeker van?
Ik weet dat inderdaad de RDW regels voor middelgrote bestelauto zonder verhoogd dak (ruimtewagens, minibusjes en terreinauto's) zijn:
RDW regels middelgrote bestelauto's
Dak laadruimte
minder dan 25 cm hoger dan de bovenkant van de portieropening van de bestuurder
Zijruiten
- aan de rechterzijde van de laadruimte mag 1 zijruit aangebracht zijn
- aan de linkerzijde van de laadruimte mogen geen zijruiten zitten
Laadruimte (blok)
- minimaal 125 cm lang
- minimaal 98 cm hoog over een breedte van minimaal 20 cm en over een lengte van minimaal 125 cm
Tussenschot
- tussen laadruimte en bestuurdersgedeelte over de volle breedte en minimaal dezelfde hoogte als de bestuurderscabine
- vast raam in tussenschot is toegestaan (maximaal 40 cm hoog)
Zijruiten
Heeft de bestelauto meer zijruiten dan is toegestaan? Dan moet u deze vervangen door panelen van ondoorzichtig materiaal. Dit mogen geen glazen panelen zijn, ook niet voor een deel. U moet de panelen rechtstreeks aan de carrosserie vastlassen of -lijmen, bijvoorbeeld met speciale carrosserielijm. U mag de panelen niet plaatsen in de bestaande raamrubbers of vastzetten aan de carrosserie met bijvoorbeeld popnagels, schroeven, klemmen of bouten en moeren. Voor de afwerking van de las- of lijmconstructie mag u wel een deel van het raamrubber laten zitten.
Is er iemand die met zekerheid kan zeggen of deze maatvoering gehaald kan worden zonder dat er een ander dak op moet?
bvd,
Rik
-------------------------------------------------------
> Disco erop of het dak verhogen.
> Er moet een doos inkunnen van 125cm lang, 20cm
> breed en 98 hoog.
> Vooral die hoogte heb je volgens mij niet.
Ben je hier zeker van?
Ik weet dat inderdaad de RDW regels voor middelgrote bestelauto zonder verhoogd dak (ruimtewagens, minibusjes en terreinauto's) zijn:
RDW regels middelgrote bestelauto's
Dak laadruimte
minder dan 25 cm hoger dan de bovenkant van de portieropening van de bestuurder
Zijruiten
- aan de rechterzijde van de laadruimte mag 1 zijruit aangebracht zijn
- aan de linkerzijde van de laadruimte mogen geen zijruiten zitten
Laadruimte (blok)
- minimaal 125 cm lang
- minimaal 98 cm hoog over een breedte van minimaal 20 cm en over een lengte van minimaal 125 cm
Tussenschot
- tussen laadruimte en bestuurdersgedeelte over de volle breedte en minimaal dezelfde hoogte als de bestuurderscabine
- vast raam in tussenschot is toegestaan (maximaal 40 cm hoog)
Zijruiten
Heeft de bestelauto meer zijruiten dan is toegestaan? Dan moet u deze vervangen door panelen van ondoorzichtig materiaal. Dit mogen geen glazen panelen zijn, ook niet voor een deel. U moet de panelen rechtstreeks aan de carrosserie vastlassen of -lijmen, bijvoorbeeld met speciale carrosserielijm. U mag de panelen niet plaatsen in de bestaande raamrubbers of vastzetten aan de carrosserie met bijvoorbeeld popnagels, schroeven, klemmen of bouten en moeren. Voor de afwerking van de las- of lijmconstructie mag u wel een deel van het raamrubber laten zitten.
Is er iemand die met zekerheid kan zeggen of deze maatvoering gehaald kan worden zonder dat er een ander dak op moet?
bvd,
Rik
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Rik Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ruud Schreef:
> --------------------------------------------------
> Ik weet dat inderdaad de RDW regels voor
> middelgrote bestelauto zonder verhoogd dak
> (ruimtewagens, minibusjes en terreinauto's) zijn:
Dat zijn niet de regels van de RDW maar van de belastingdienst. Dit zijn twee totaal verschillende instanties.
De RDW heeft niets te maken met het "fiscale blok" en bemoeien zich daar ook helemaal niet mee.
Als je een belastingvrije RRC op bedrijfauto kenteken wil zetten moet hij voldoen aan de permanent eisen voor bedrijfsauto's en niet aan de eisen van de belastingdienst.
Heb je een belastingplichtige auto dan kan hij ook op bedrijfsauto kenteken zonder dat hij voldoet aan de eisen van de belastingdienst,maar dan wordt hij gewoon voor personenauto belast.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b512da8b5dcc500964227d9980e88042', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16175839, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('51f6bb737cada8bab369b83d47924f37', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16175839, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-------------------------------------------------------
> Ruud Schreef:
> --------------------------------------------------
> Ik weet dat inderdaad de RDW regels voor
> middelgrote bestelauto zonder verhoogd dak
> (ruimtewagens, minibusjes en terreinauto's) zijn:
Dat zijn niet de regels van de RDW maar van de belastingdienst. Dit zijn twee totaal verschillende instanties.
De RDW heeft niets te maken met het "fiscale blok" en bemoeien zich daar ook helemaal niet mee.
Als je een belastingvrije RRC op bedrijfauto kenteken wil zetten moet hij voldoen aan de permanent eisen voor bedrijfsauto's en niet aan de eisen van de belastingdienst.
Heb je een belastingplichtige auto dan kan hij ook op bedrijfsauto kenteken zonder dat hij voldoet aan de eisen van de belastingdienst,maar dan wordt hij gewoon voor personenauto belast.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b512da8b5dcc500964227d9980e88042', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16175839, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('51f6bb737cada8bab369b83d47924f37', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16175839, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Ik neem aan dat het over het mrb deel gaat.
ik dacht dat 98 cm hoog niet in een RRC past.
Maar dat kan ik mis hebben.
De mijne staat bij de tektielboer, dus kan het niet nameten.
ik dacht dat 98 cm hoog niet in een RRC past.
Maar dat kan ik mis hebben.
De mijne staat bij de tektielboer, dus kan het niet nameten.
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Vlgs "het boekje" is de opening van de klep achter 87 cm hoog.
Je zou dus nog 11 cm onder het dak moeten vinden (en dat lijkt mij veel).
Je kan evenwel ook kijken naar de RDW definitie van bedrijfsauto ... vlgs de suggestie van Eric&Betty Boop ...
voor de MRB ben je naar ik aanneem toch vrij?
Marc
Je zou dus nog 11 cm onder het dak moeten vinden (en dat lijkt mij veel).
Je kan evenwel ook kijken naar de RDW definitie van bedrijfsauto ... vlgs de suggestie van Eric&Betty Boop ...
voor de MRB ben je naar ik aanneem toch vrij?
Marc
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Iedere RRC kun je ombouwen naar grijs kenteken, omdat het dak niet hoog genoeg is (wel bij een Disco) moet er een volledig dicht schot achter de voorstoelen die aan 3 zijden (zijkanten en onderkant) permanent is bevestigd, dus niet geschroefd maar gelast of gepopt. Het denkbeeldige blok hoeft niet door de opening achter te kunnen. Het schot moet zo geplaatst worden dat je 1.25 mtr laadruimte hebt. Nadeel is dat je dan niet de stoelen in de achterste stand kunt zetten. In het schot mag wel een raam trouwens. Een Discovery 300 tdi is op grijs kenteken een veel betere keuze dan een RRC.
Gr, bart
Gr, bart
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
De RRC is geen oldtimer. Ik wil de auto in de zaak zetten als bestelauto omdat dan de MRB veel lager is. (wordt belast tegen tarief van bestelauto ipv personenauto).
Is het mogelijk de auto bij de RDW te laten keuren als bestelauto grijs kenteken, ook al voldoet deze bijvoorbeeld niet aan de eisen (bv de 98 cm) van de belastingdienst?
Gr.
Is het mogelijk de auto bij de RDW te laten keuren als bestelauto grijs kenteken, ook al voldoet deze bijvoorbeeld niet aan de eisen (bv de 98 cm) van de belastingdienst?
Gr.
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Hij moet RDW gekeurd worden voor het grijs kenteken, dat doet de belastingdienst niet, in tegenstelling tot wat er in dit draadje geschreven werd. Natuurlijk moet hij 100% aan de eisen voldoen, anders krijg jij geen kenteken. Welk bouwjaar maakt niet uit.
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Bart,
Dit is net iets te kort door de bocht. Ja de RDW keurt, en je moet dus bij de RDW zijn voor een Grijs of Geel kenteken.
Maarrrrr .... de combinatie van Grijs kenteken maar niet conform de belasting-eisen voor het Grijze MRB-tarief kan.
Misschien vraagt het wat overredingskracht, en de winst is beperkt, maar het kan ... de auto moet dan wel passen binnen de RDW-definitie van "bedrijfswagen" maar die definitie is ruimer als die van de belastingdienst (net als voor de camper de RDW ruimdenkender is als de belastingdienst).
Als het gaat om het grijs-MRB-tarief dan is dit dus verder geen handige optie (als je een "streched" RRC hebt dan is een opzet-dakje misschien nog wel lonend, met een dakje van ruim 20 cm hoef je zelfs geen volledig schot te hebben). Links moeten de de ramen ook dicht gemaakt.
Verder is dacht ik het vereiste van gekit etc (en dus niet geschroefd) wat betreft schotten versoepeld.
Marc
Dit is net iets te kort door de bocht. Ja de RDW keurt, en je moet dus bij de RDW zijn voor een Grijs of Geel kenteken.
Maarrrrr .... de combinatie van Grijs kenteken maar niet conform de belasting-eisen voor het Grijze MRB-tarief kan.
Misschien vraagt het wat overredingskracht, en de winst is beperkt, maar het kan ... de auto moet dan wel passen binnen de RDW-definitie van "bedrijfswagen" maar die definitie is ruimer als die van de belastingdienst (net als voor de camper de RDW ruimdenkender is als de belastingdienst).
Als het gaat om het grijs-MRB-tarief dan is dit dus verder geen handige optie (als je een "streched" RRC hebt dan is een opzet-dakje misschien nog wel lonend, met een dakje van ruim 20 cm hoef je zelfs geen volledig schot te hebben). Links moeten de de ramen ook dicht gemaakt.
Verder is dacht ik het vereiste van gekit etc (en dus niet geschroefd) wat betreft schotten versoepeld.
Marc
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Iedere auto kan op bedrijfsauto kenteken worden gezet,alleen als hij niet voldoet aan de eisen van de belastingdienst blijf je gewoon in het hoge belastingtarief(personenauto) vallen.
De RDW bemoeit zich er niet mee of hij aan de eisen van de belastingdienst voldoet. Al wil je een fiat 500 op bedrijfauto kenteken zetten dat maakt hun niets uit.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('501a25c91164cdfa3478f05a44603557', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16176573, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('3d64c03f3582b7edf3414927264b74d2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16176573, 600, 600, 'Loading image ...', false);
De RDW bemoeit zich er niet mee of hij aan de eisen van de belastingdienst voldoet. Al wil je een fiat 500 op bedrijfauto kenteken zetten dat maakt hun niets uit.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('501a25c91164cdfa3478f05a44603557', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16176573, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('3d64c03f3582b7edf3414927264b74d2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16176573, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Beste Bart,
Dank je voor de spoedige reactie. Ik volg het niet meer helemaal maar ik lees dat jij hier meer verstand van hebt dan ik.
Ik schets even de situatie, aub corrigeer me als ik het verkeerd heb.
- RRC (geen oldtimer dus niet MRB vrij) wil ik in de zaak zetten. Zonder aanpassingen wordt de auto dan, (door de belastingdienst) geclassificeerd als "personen auto" dus betaal ik ca. €2300,- per jaar MRB. (is dit correct?)
- Om de MRB te drukken wil ik graag geclassificeerd worden als "bestelauto ondernemer". (Dan is namelijk de MRB c.a. €450,- per jaar.)
- Ik zal de RRC dus moeten ombouwen zodat deze gezien wordt als "bestelauto ondernemer".
- Graag zou ik de omgebouwde "bestelauto ondernemer" van de zaak ook onbeperkt privé willen rijden zonder km registratie. Als ik me niet vergis kom je dan, voor auto's ouder dan 15 jaar op een bijtelling van: dagwaarde x 35% x belastingschaal?
Ik hoop dat ik duidelijk heb kunnen maken wat de bedoeling is.
Mvgr,
Dank je voor de spoedige reactie. Ik volg het niet meer helemaal maar ik lees dat jij hier meer verstand van hebt dan ik.
Ik schets even de situatie, aub corrigeer me als ik het verkeerd heb.
- RRC (geen oldtimer dus niet MRB vrij) wil ik in de zaak zetten. Zonder aanpassingen wordt de auto dan, (door de belastingdienst) geclassificeerd als "personen auto" dus betaal ik ca. €2300,- per jaar MRB. (is dit correct?)
- Om de MRB te drukken wil ik graag geclassificeerd worden als "bestelauto ondernemer". (Dan is namelijk de MRB c.a. €450,- per jaar.)
- Ik zal de RRC dus moeten ombouwen zodat deze gezien wordt als "bestelauto ondernemer".
- Graag zou ik de omgebouwde "bestelauto ondernemer" van de zaak ook onbeperkt privé willen rijden zonder km registratie. Als ik me niet vergis kom je dan, voor auto's ouder dan 15 jaar op een bijtelling van: dagwaarde x 35% x belastingschaal?
Ik hoop dat ik duidelijk heb kunnen maken wat de bedoeling is.
Mvgr,
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Er staat niets beschreven over de vloer, deze zou je natuurlijk kunnen verlagen in plaats van het dak te verhogen
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a53f1d4fdf6a552228bddc3a6ca98709', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16177441, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a53f1d4fdf6a552228bddc3a6ca98709', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16177441, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Apke Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er staat niets beschreven over de vloer, deze zou
> je natuurlijk kunnen verlagen in plaats van het
> dak te verhogen
Ja, Ja, maar ik weet niet hoe blij ze zijn met een "belasting-goot" van 20 cm breedte.
Geen idee wat er precies is voorgeschreven - een vlakke laadvloer meen ik - maar de "well-body" van een 90/110 HardTop mag ook (dus 90 cm is genoeg).
Marc
-------------------------------------------------------
> Er staat niets beschreven over de vloer, deze zou
> je natuurlijk kunnen verlagen in plaats van het
> dak te verhogen
Ja, Ja, maar ik weet niet hoe blij ze zijn met een "belasting-goot" van 20 cm breedte.
Geen idee wat er precies is voorgeschreven - een vlakke laadvloer meen ik - maar de "well-body" van een 90/110 HardTop mag ook (dus 90 cm is genoeg).
Marc
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Hoi Rik,
stuur me maar een PB want je wordt inderdaad op het verkeerde been gezet, er worden teveel dingen geschreven die absoluut niet kloppen.
Gr, Bart
stuur me maar een PB want je wordt inderdaad op het verkeerde been gezet, er worden teveel dingen geschreven die absoluut niet kloppen.
Gr, Bart
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoi Rik,
>
> stuur me maar een PB want je wordt inderdaad op
> het verkeerde been gezet, er worden teveel dingen
> geschreven die absoluut niet kloppen.
>
> Gr, Bart
Bart,
Wat klopt er dan niet ?
Het lijkt mij overduidelijk dat je een RRC niet makkelijk naar een tweedelig grijs (dus RDW + MRB-tarief) kan omtoveren.
Zeker als je de auto zelf niet al te veel geweld wilt aandoen.
Marc
-------------------------------------------------------
> Hoi Rik,
>
> stuur me maar een PB want je wordt inderdaad op
> het verkeerde been gezet, er worden teveel dingen
> geschreven die absoluut niet kloppen.
>
> Gr, Bart
Bart,
Wat klopt er dan niet ?
Het lijkt mij overduidelijk dat je een RRC niet makkelijk naar een tweedelig grijs (dus RDW + MRB-tarief) kan omtoveren.
Zeker als je de auto zelf niet al te veel geweld wilt aandoen.
Marc
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Het technisch keuren doet de RDW, zij geven het kenteken uit, de belastingdienst bepaalt of je als ondernemer gebruik mag maken van het lage belastingtarief, dat heeft niets met de keuring te maken. Als particulier val je NOOIT in het lage tarief omdat je particulier bent en geen ondernemer/zelfstandige.
Ik heb er verschillende gekeurt bij de RDW dus ik weet wel een beetje hoe het reilt en zeilt.
Gr, Bart
Ik heb er verschillende gekeurt bij de RDW dus ik weet wel een beetje hoe het reilt en zeilt.
Gr, Bart
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het technisch keuren doet de RDW, zij geven het
> kenteken uit, de belastingdienst bepaalt of je als
> ondernemer gebruik mag maken van het lage
> belastingtarief, dat heeft niets met de keuring te
> maken. Als particulier val je NOOIT in het lage
> tarief omdat je particulier bent en geen
> ondernemer/zelfstandige.
> Ik heb er verschillende gekeurt bij de RDW dus ik
> weet wel een beetje hoe het reilt en zeilt.
>
> Gr, Bart
Ja, dat klopt allemaal, maar ik heb - dacht ik - niemand werkelijk het tegendeel zien beweren (behalve dan dat de vraagsteller hoopte op een maas in de regelgeving). Het enige wat wat verwarrend is dat de RDW een auto als bedrijfsauto op papier kan zetten, en dat dat niet automatisch wil zeggen dat de auto daarmee aan (alle) MRB-grijs-regels voldoet, je hebt dan een grijskenteken waarvoor je geel betaalt of je ondernemer bent of niet (je betaalt dan geen provinciale opcenten, dus dat is een kleine winst).
Er is nog een aanvulling op een en ander: Als op enig moment door de belastingdienst (bijv. door de douane-mannen bij een controle-fuik) geconstateerd wordt dat het belastingblok niet kan passen, of aan een of meer van de andere eisen niet voldaan wordt kan je een forse naheffing verwachten als je wel als grijs wordt belast. Zelfs als de RDW zijn werk niet goed doet ben je toch als houder aansprakelijk voor een en ander omdat je als houder de juiste aangifte moet doen.
En tenslotte: de vraagsteller zegt de auto als ondernemer te willen administreren, dus wat betreft het toekennen van het grijze tarief zit je wel goed als de auto maar aan de maatvoering voldoet. De belastingdienst kent dat grijze tarief als de rest klopt tamelijk automatisch toe aan de ondernemer/eigenaar.
Marc
-------------------------------------------------------
> Het technisch keuren doet de RDW, zij geven het
> kenteken uit, de belastingdienst bepaalt of je als
> ondernemer gebruik mag maken van het lage
> belastingtarief, dat heeft niets met de keuring te
> maken. Als particulier val je NOOIT in het lage
> tarief omdat je particulier bent en geen
> ondernemer/zelfstandige.
> Ik heb er verschillende gekeurt bij de RDW dus ik
> weet wel een beetje hoe het reilt en zeilt.
>
> Gr, Bart
Ja, dat klopt allemaal, maar ik heb - dacht ik - niemand werkelijk het tegendeel zien beweren (behalve dan dat de vraagsteller hoopte op een maas in de regelgeving). Het enige wat wat verwarrend is dat de RDW een auto als bedrijfsauto op papier kan zetten, en dat dat niet automatisch wil zeggen dat de auto daarmee aan (alle) MRB-grijs-regels voldoet, je hebt dan een grijskenteken waarvoor je geel betaalt of je ondernemer bent of niet (je betaalt dan geen provinciale opcenten, dus dat is een kleine winst).
Er is nog een aanvulling op een en ander: Als op enig moment door de belastingdienst (bijv. door de douane-mannen bij een controle-fuik) geconstateerd wordt dat het belastingblok niet kan passen, of aan een of meer van de andere eisen niet voldaan wordt kan je een forse naheffing verwachten als je wel als grijs wordt belast. Zelfs als de RDW zijn werk niet goed doet ben je toch als houder aansprakelijk voor een en ander omdat je als houder de juiste aangifte moet doen.
En tenslotte: de vraagsteller zegt de auto als ondernemer te willen administreren, dus wat betreft het toekennen van het grijze tarief zit je wel goed als de auto maar aan de maatvoering voldoet. De belastingdienst kent dat grijze tarief als de rest klopt tamelijk automatisch toe aan de ondernemer/eigenaar.
Marc
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Hoi Marc,
neem even contact op met de RDW 0900-0739, ik kan je wel wat namen doorgeven die je alles haarfijn uit kunnen leggen. Mazen in de wet zijn niet meer te vinden....
Groetjes, Bart
neem even contact op met de RDW 0900-0739, ik kan je wel wat namen doorgeven die je alles haarfijn uit kunnen leggen. Mazen in de wet zijn niet meer te vinden....
Groetjes, Bart
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoi Marc,
>
> neem even contact op met de RDW 0900-0739, ik kan
> je wel wat namen doorgeven die je alles haarfijn
> uit kunnen leggen. Mazen in de wet zijn niet meer
> te vinden....
>
> Groetjes, Bart
Er zijn een heleboel auto's die door de RDW op bedrijfsauto kenteken zijn gezet en niet aan de eisen van de belastingdienst voldoen Bart.
1: De 110 crewcab.
2: Alle 88" series die op bedrijfsauto kenteken staan.
3: Ooit een 109 gezien met een "grijs kenteken dakje"? Ik niet.
4: Een hoop ex-mariniers 110's zijn op bedrijfsauto kenteken gekomen terwijl ze niet aan de eisen van de belastingdienst voldoen.
Enzovoort.
De regels van de RDW zijn nu eenmaal niet de regels van de belastingdienst.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('64ddb377189556386574c703ce7d8044', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16178604, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('d50425c1426f6d9b24e762aa0d32180d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16178604, 600, 600, 'Loading image ...', false);
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/12/2012 20:21 door Eric&Betty Boop.
-------------------------------------------------------
> Hoi Marc,
>
> neem even contact op met de RDW 0900-0739, ik kan
> je wel wat namen doorgeven die je alles haarfijn
> uit kunnen leggen. Mazen in de wet zijn niet meer
> te vinden....
>
> Groetjes, Bart
Er zijn een heleboel auto's die door de RDW op bedrijfsauto kenteken zijn gezet en niet aan de eisen van de belastingdienst voldoen Bart.
1: De 110 crewcab.
2: Alle 88" series die op bedrijfsauto kenteken staan.
3: Ooit een 109 gezien met een "grijs kenteken dakje"? Ik niet.
4: Een hoop ex-mariniers 110's zijn op bedrijfsauto kenteken gekomen terwijl ze niet aan de eisen van de belastingdienst voldoen.
Enzovoort.
De regels van de RDW zijn nu eenmaal niet de regels van de belastingdienst.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('64ddb377189556386574c703ce7d8044', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16178604, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('d50425c1426f6d9b24e762aa0d32180d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16178604, 600, 600, 'Loading image ...', false);
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/12/2012 20:21 door Eric&Betty Boop.
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Eric&Betty Boop Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bart van Dessel Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hoi Marc,
> >
> > neem even contact op met de RDW 0900-0739, ik kan
> > je wel wat namen doorgeven die je alles haarfijn
> > uit kunnen leggen. Mazen in de wet zijn niet meer
> > te vinden....
> >
> > Groetjes, Bart
>
> Er zijn een heleboel auto's die door de RDW op
> bedrijfsauto kenteken zijn gezet en niet aan de
> eisen van de belastingdienst voldoen Bart.
> 1: De 110 crewcab.
> 2: Alle 88" series die op bedrijfsauto kenteken
> staan.
> 3: Ooit een 109 gezien met een "grijs kenteken
> dakje"? Ik niet.
> 4: Een hoop ex-mariniers 110's zijn op
> bedrijfsauto kenteken gekomen terwijl ze niet aan
> de eisen van de belastingdienst voldoen.
> Enzovoort.
>
> De regels van de RDW zijn nu eenmaal niet de
> regels van de belastingdienst.
Precies, en niet alleen deze uitzonderingen die je wellicht op "historische blunders" zou kunnen schuiven. Er zijn ook recente (dwz nog geen 2 jaar oude) Bultneus 110 CSW, 7 zits (ook echt aanwezig in de auto), ramen rondom, geen dakje, en tegelijk bedrijfswagen ('t is geen eenling er zijn er meer). Eentje hiervan zie ik met een zekere regelmaat langsrijden -- ziet er 100% als "geel" uit, er hij wordt natuurlijk ook grotendeels als geel behandeld.
Je kan ze zo op de RDW-site terugvinden met alles helder op "papier".
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/12/2012 21:07 door Marc-my-Words.
-------------------------------------------------------
> Bart van Dessel Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hoi Marc,
> >
> > neem even contact op met de RDW 0900-0739, ik kan
> > je wel wat namen doorgeven die je alles haarfijn
> > uit kunnen leggen. Mazen in de wet zijn niet meer
> > te vinden....
> >
> > Groetjes, Bart
>
> Er zijn een heleboel auto's die door de RDW op
> bedrijfsauto kenteken zijn gezet en niet aan de
> eisen van de belastingdienst voldoen Bart.
> 1: De 110 crewcab.
> 2: Alle 88" series die op bedrijfsauto kenteken
> staan.
> 3: Ooit een 109 gezien met een "grijs kenteken
> dakje"? Ik niet.
> 4: Een hoop ex-mariniers 110's zijn op
> bedrijfsauto kenteken gekomen terwijl ze niet aan
> de eisen van de belastingdienst voldoen.
> Enzovoort.
>
> De regels van de RDW zijn nu eenmaal niet de
> regels van de belastingdienst.
Precies, en niet alleen deze uitzonderingen die je wellicht op "historische blunders" zou kunnen schuiven. Er zijn ook recente (dwz nog geen 2 jaar oude) Bultneus 110 CSW, 7 zits (ook echt aanwezig in de auto), ramen rondom, geen dakje, en tegelijk bedrijfswagen ('t is geen eenling er zijn er meer). Eentje hiervan zie ik met een zekere regelmaat langsrijden -- ziet er 100% als "geel" uit, er hij wordt natuurlijk ook grotendeels als geel behandeld.
Je kan ze zo op de RDW-site terugvinden met alles helder op "papier".
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/12/2012 21:07 door Marc-my-Words.
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Ja, vooral dat laatste verhaal begrijp ik nog steeds niet hoe dat nu zit...
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Tja, het komt mij ook raadsel-achtig voor.
Er was als eens iemand die zei dat vanwege "Europe" de RDW de categorie bedrijfswagen niet te krap mag nemen -- zou natuurlijk kunnen.
Verder is er wellicht qua belastingen nog wel een voordeeltje te behalen, juist als het een bedijfs-bedrijfsauto betreft, de winst zit dan niet in de MRB (wel in de provinciale opcenten) maar in het bedrijfs-deel.
Ik heb al eens de bestuurder willen aanspreken, maar het was een bestuurster, en ik had een niet geheel sexe-neutraal vooroordeel en vreesde aldus weinig wijzer te worden (bovendien ... als je voor de AH wordt aangesproken op een ingewikkelde belastingzaak door een schijnbaar willekeurige dwaas .... ).
Marc
Er was als eens iemand die zei dat vanwege "Europe" de RDW de categorie bedrijfswagen niet te krap mag nemen -- zou natuurlijk kunnen.
Verder is er wellicht qua belastingen nog wel een voordeeltje te behalen, juist als het een bedijfs-bedrijfsauto betreft, de winst zit dan niet in de MRB (wel in de provinciale opcenten) maar in het bedrijfs-deel.
Ik heb al eens de bestuurder willen aanspreken, maar het was een bestuurster, en ik had een niet geheel sexe-neutraal vooroordeel en vreesde aldus weinig wijzer te worden (bovendien ... als je voor de AH wordt aangesproken op een ingewikkelde belastingzaak door een schijnbaar willekeurige dwaas .... ).
Marc
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Ik heb zelf een RRC op grijs kenteken.
Die heb ik gekocht toen ik nog een half jaar lang MRbelasting moest betalen. Ik heb een eigen bedrijf en betaalde iets van 33 euro per maand.
Toen hij belastingvrij werd heb ik het schot er uit gesloopt want ik zat klem tegen het stuur aan want ik ben nogal lang: 1.96m. Ik heb er later ook nog een andere koets op gezet met elektrisch schuifdak en gewoon ramen achterin want ik vond het maar gevaarlijk dat slechte zicht opzij. Had al een paar bijna aanrijdingen daardoor. Achterbank heb ik er wel uitgegooid om verzekeringtechnische moeilijkheden te voorkomen.
Heb ook geen verhoogd dak.
Ik heb hem ook niet om laten keuren naar geel. Gelukkig maar blijkt nu.
Het belastingvrije blok paste er met schot precies in had ik al gemeten en als mijn auto weer belastingplichtig word ga ik het schot er toch weer inzetten. Het moet gewoon kunnen. Zowel voor de belastingdienst als voor de RDW. Wel jammer dat ik dan zo krap zit en ook vanwege dat schuifdak ga ik nu dan helemaal klem zitten.
Die heb ik gekocht toen ik nog een half jaar lang MRbelasting moest betalen. Ik heb een eigen bedrijf en betaalde iets van 33 euro per maand.
Toen hij belastingvrij werd heb ik het schot er uit gesloopt want ik zat klem tegen het stuur aan want ik ben nogal lang: 1.96m. Ik heb er later ook nog een andere koets op gezet met elektrisch schuifdak en gewoon ramen achterin want ik vond het maar gevaarlijk dat slechte zicht opzij. Had al een paar bijna aanrijdingen daardoor. Achterbank heb ik er wel uitgegooid om verzekeringtechnische moeilijkheden te voorkomen.
Heb ook geen verhoogd dak.
Ik heb hem ook niet om laten keuren naar geel. Gelukkig maar blijkt nu.
Het belastingvrije blok paste er met schot precies in had ik al gemeten en als mijn auto weer belastingplichtig word ga ik het schot er toch weer inzetten. Het moet gewoon kunnen. Zowel voor de belastingdienst als voor de RDW. Wel jammer dat ik dan zo krap zit en ook vanwege dat schuifdak ga ik nu dan helemaal klem zitten.
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Ik heb een aantal auto's RDW laten keuren van geel naar grijs, een RDW keurmeester gaat met een centimeter bekijken of alles voldoet aan het grijs kenteken reglement. Is de auto goed gekeurt dan krijg ik een rapport van goedkeur en daarmee moet ik naar het loket langs de RDW, daar zit de douane, ik geef daar de papieren af en dan gaat het in de papiermolen. Binnen een paar dagen krijg ik dan de verse grijs kenteken papieren thuis. Het is wel een aantal jaar geleden moet ik toegeven maar ik heb niet gehoord dat het verandert is. Als de auto is tenaamgesteld dan bepaalt de belastingdienst of ik een ondernemer ben of particulier. Als particulier betaal je ALTIJD voor geel kenteken (zonder prov. opcenten).
Please correct me if I'm wrong.
Gr, Bart
Please correct me if I'm wrong.
Gr, Bart
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Je auto voldoet niet meer aan het grijs kenteken reglement, zolang je geen belasting of douane controleur tegenkomt is het goed. Maar waarom niet even omkeuren naar geel?
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb een aantal auto's RDW laten keuren van geel
> naar grijs, een RDW keurmeester gaat met een
> centimeter bekijken of alles voldoet aan het grijs
> kenteken reglement. Is de auto goed gekeurt dan
> krijg ik een rapport van goedkeur en daarmee moet
> ik naar het loket langs de RDW, daar zit de
> douane, ik geef daar de papieren af en dan gaat
> het in de papiermolen. Binnen een paar dagen krijg
> ik dan de verse grijs kenteken papieren thuis. Het
> is wel een aantal jaar geleden moet ik toegeven
> maar ik heb niet gehoord dat het verandert is. Als
> de auto is tenaamgesteld dan bepaalt de
> belastingdienst of ik een ondernemer ben of
> particulier. Als particulier betaal je ALTIJD voor
> geel kenteken (zonder prov. opcenten).
>
> Please correct me if I'm wrong.
>
> Gr, Bart
Precies, helemaal goed .... voor het gewone geval.
De RDW doet nl ook het werk voor de douane-man, het opmeten.
Heb je een bedrijf dan krijg je ook het grijs tarief.
Echter ... de RDW kan een gele auto ook als grijs inschrijven (voor mij zijn de voorwaarden niet geheel duidelijk) - het wordt dan wel een "bedrijfswagen", terwijl de maatvoering niet binnen het MRB-grijs past. De 110 CrewCab is zo'n voorbeeld, en kennelijk kan dit zelfs met 110 Stationwagon (als "Europe" hierachter zit is het niet zo gek want in sommige landen is een 110 sowieso een bedrijfsvoertuig - is ook passend want het is tenslotte niet meer dan een opgevoerde tractor).
Je krijgt dan wel gewoon het gele tarief, hierbij maakt het niet uit of je "bedrijf" bent of niet (maar je betaalt dus óók hier geen provinciale opcenten).
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/12/2012 15:58 door Marc-my-Words.
-------------------------------------------------------
> Ik heb een aantal auto's RDW laten keuren van geel
> naar grijs, een RDW keurmeester gaat met een
> centimeter bekijken of alles voldoet aan het grijs
> kenteken reglement. Is de auto goed gekeurt dan
> krijg ik een rapport van goedkeur en daarmee moet
> ik naar het loket langs de RDW, daar zit de
> douane, ik geef daar de papieren af en dan gaat
> het in de papiermolen. Binnen een paar dagen krijg
> ik dan de verse grijs kenteken papieren thuis. Het
> is wel een aantal jaar geleden moet ik toegeven
> maar ik heb niet gehoord dat het verandert is. Als
> de auto is tenaamgesteld dan bepaalt de
> belastingdienst of ik een ondernemer ben of
> particulier. Als particulier betaal je ALTIJD voor
> geel kenteken (zonder prov. opcenten).
>
> Please correct me if I'm wrong.
>
> Gr, Bart
Precies, helemaal goed .... voor het gewone geval.
De RDW doet nl ook het werk voor de douane-man, het opmeten.
Heb je een bedrijf dan krijg je ook het grijs tarief.
Echter ... de RDW kan een gele auto ook als grijs inschrijven (voor mij zijn de voorwaarden niet geheel duidelijk) - het wordt dan wel een "bedrijfswagen", terwijl de maatvoering niet binnen het MRB-grijs past. De 110 CrewCab is zo'n voorbeeld, en kennelijk kan dit zelfs met 110 Stationwagon (als "Europe" hierachter zit is het niet zo gek want in sommige landen is een 110 sowieso een bedrijfsvoertuig - is ook passend want het is tenslotte niet meer dan een opgevoerde tractor).
Je krijgt dan wel gewoon het gele tarief, hierbij maakt het niet uit of je "bedrijf" bent of niet (maar je betaalt dus óók hier geen provinciale opcenten).
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/12/2012 15:58 door Marc-my-Words.
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Marc,
weet jij 100% zeker dat je dat bij de RDW lukt? Ik twijfel daar namelijk nogal aan. Als jij me kan vertellen hoe dat moet dan heb ik nog wel wat auto's te keuren (disco3, +4, RRS)
Gr, Bart
weet jij 100% zeker dat je dat bij de RDW lukt? Ik twijfel daar namelijk nogal aan. Als jij me kan vertellen hoe dat moet dan heb ik nog wel wat auto's te keuren (disco3, +4, RRS)
Gr, Bart
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Marc,
>
> weet jij 100% zeker dat je dat bij de RDW lukt? Ik
> twijfel daar namelijk nogal aan. Als jij me kan
> vertellen hoe dat moet dan heb ik nog wel wat
> auto's te keuren (disco3, +4, RRS)
>
> Gr, Bart
Het moet lukken bij de RDW (net zoals het mogelijk schijnt te zijn meer dan de gebruikelijke zitplaatsen op een grijs kenteken te laten schrijven bij bijv belastingvrije Hard- en Soft-Tops - zonder dat de auto daarbij geel wordt -- dat kan dus handig zijn ivm de trekgewichten).
Ik weet 100% zeker dat zulke auto's bestaan - en die heeft de RDW dus gewoon zelf zo ingeschreven - dwz "bedrijfswagen" met dus een grijs Ø-V$$-ØØ kenteken, én de vermelding van 7 zitplaatsen.
Het gaat hier dan wel om een Defender, dus een auto die in sommige omringende buitenlanden "automatisch" in de kategorie "bedrijfswagen" valt.
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/12/2012 16:13 door Marc-my-Words.
-------------------------------------------------------
> Marc,
>
> weet jij 100% zeker dat je dat bij de RDW lukt? Ik
> twijfel daar namelijk nogal aan. Als jij me kan
> vertellen hoe dat moet dan heb ik nog wel wat
> auto's te keuren (disco3, +4, RRS)
>
> Gr, Bart
Het moet lukken bij de RDW (net zoals het mogelijk schijnt te zijn meer dan de gebruikelijke zitplaatsen op een grijs kenteken te laten schrijven bij bijv belastingvrije Hard- en Soft-Tops - zonder dat de auto daarbij geel wordt -- dat kan dus handig zijn ivm de trekgewichten).
Ik weet 100% zeker dat zulke auto's bestaan - en die heeft de RDW dus gewoon zelf zo ingeschreven - dwz "bedrijfswagen" met dus een grijs Ø-V$$-ØØ kenteken, én de vermelding van 7 zitplaatsen.
Het gaat hier dan wel om een Defender, dus een auto die in sommige omringende buitenlanden "automatisch" in de kategorie "bedrijfswagen" valt.
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/12/2012 16:13 door Marc-my-Words.
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je auto voldoet niet meer aan het grijs kenteken
> reglement, zolang je geen belasting of douane
> controleur tegenkomt is het goed. Maar waarom niet
> even omkeuren naar geel?
>
> Gr, Bart
Het geeft niet zolang het om een belastingvrije auto gaat, want een 100% naheffing over 0 €uro blijft 0 €uro.
Marc
-------------------------------------------------------
> Je auto voldoet niet meer aan het grijs kenteken
> reglement, zolang je geen belasting of douane
> controleur tegenkomt is het goed. Maar waarom niet
> even omkeuren naar geel?
>
> Gr, Bart
Het geeft niet zolang het om een belastingvrije auto gaat, want een 100% naheffing over 0 €uro blijft 0 €uro.
Marc
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Ik heb een jaar geleden of zo wel eens een 110 High Capacity Pickup ingevoerd.
Deze voldeed niet aan de grijs kenteken eisen omdat ik het schuifraampje in de cabine niet had dichtgekit (wist ik niet).
Omdat de auto toch belastingvrij was zei ik dat ze hem dan maar op geel kenteken moesten zetten. Dat wilden ze niet want het was duidelijk een bedrijfswagen volgens hen. Hij kreeg toen een grijs kenteken met de aantekening 'fiscaal geel'.
Dat het blok niet door de deur hoeft te kunnen is ook vreemd. Mijn eigen Disco 3 werd afgekeurd bij de grijs kenteken keuring omdat het fiscaal blok niet door de achterdeur paste, ik had net 0,3 mm te weinig hoogte. Gewoon afkeur. Toen ik de binnenverlichting uit zijn houder had geklikt paste het blok wel, dus toch geodgekeurd...
Deze voldeed niet aan de grijs kenteken eisen omdat ik het schuifraampje in de cabine niet had dichtgekit (wist ik niet).
Omdat de auto toch belastingvrij was zei ik dat ze hem dan maar op geel kenteken moesten zetten. Dat wilden ze niet want het was duidelijk een bedrijfswagen volgens hen. Hij kreeg toen een grijs kenteken met de aantekening 'fiscaal geel'.
Dat het blok niet door de deur hoeft te kunnen is ook vreemd. Mijn eigen Disco 3 werd afgekeurd bij de grijs kenteken keuring omdat het fiscaal blok niet door de achterdeur paste, ik had net 0,3 mm te weinig hoogte. Gewoon afkeur. Toen ik de binnenverlichting uit zijn houder had geklikt paste het blok wel, dus toch geodgekeurd...
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
- 100% naheffing over 0 €uro blijft 0 €uro.
Precies.
Omkeuren naar geel is wellicht niet slim als het kabinet weer MRB gaat heffen op oldtimers.
Moet dan wel alles weer terugplaatsen maar hoef ik niet meer naar RDW met alle mogelijke narigheid van dien.
Ik ben niet bang voor die RDW jongens maar als ik er niet heen hoef blijf ik er graag weg.
Precies.
Omkeuren naar geel is wellicht niet slim als het kabinet weer MRB gaat heffen op oldtimers.
Moet dan wel alles weer terugplaatsen maar hoef ik niet meer naar RDW met alle mogelijke narigheid van dien.
Ik ben niet bang voor die RDW jongens maar als ik er niet heen hoef blijf ik er graag weg.
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
De regels van de belastingdienst(het fiscale blok,geblindeerde ramen,tussenschot,enz) zijn ergens in de jaren 90 in het leven geroepen dacht ik. De preciese datum weeet ik niet meer,dan zou ik ff diep moeten graven.
Voor die tijd kon je praktisch iedere auto op grijs kenteken rijden tegen het lage tarief. Dat liep toen de spuigaten uit net als nu met het belastingvrij rijden. Er reed de wereld aan golfjes en wat al niet meer rond op grijs kenteken.
Om dat in de kiem te smoren hebben ze toen die belastingregels verzonnen.
Ik vermoed dat als je het echt wil je nu ook nog iedere auto op bedrijfsauto kenteken kan zetten maar je gaat dan gewoon het hoge tarief betalen.Al zullen de mannen van de RDW wel ff achter hun oren krabben als je met een belastingplichtige Golf aankomt die je op bedrijfsauto kenteken wil hebben.
Bij oldtimers kijken ze al helemaal niet naar de maten want die kunnen zonder problemen op bedrijfsauto ondanks dat ze niet aan de eisen van de belastingdienst voldoen. Wordt wel een leuke situatie als straks alles weer belastingplichtig wordt. Dan zijn er een heleboel bedrijfsauto's die niet aan de eisen van de belastingdienst voldoen.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('612b87d81fcf8c470821a4e93f3ff122', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16181230, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('e6a43f0052ec74c94efad18823e3b3b0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16181230, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Voor die tijd kon je praktisch iedere auto op grijs kenteken rijden tegen het lage tarief. Dat liep toen de spuigaten uit net als nu met het belastingvrij rijden. Er reed de wereld aan golfjes en wat al niet meer rond op grijs kenteken.
Om dat in de kiem te smoren hebben ze toen die belastingregels verzonnen.
Ik vermoed dat als je het echt wil je nu ook nog iedere auto op bedrijfsauto kenteken kan zetten maar je gaat dan gewoon het hoge tarief betalen.Al zullen de mannen van de RDW wel ff achter hun oren krabben als je met een belastingplichtige Golf aankomt die je op bedrijfsauto kenteken wil hebben.
Bij oldtimers kijken ze al helemaal niet naar de maten want die kunnen zonder problemen op bedrijfsauto ondanks dat ze niet aan de eisen van de belastingdienst voldoen. Wordt wel een leuke situatie als straks alles weer belastingplichtig wordt. Dan zijn er een heleboel bedrijfsauto's die niet aan de eisen van de belastingdienst voldoen.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('612b87d81fcf8c470821a4e93f3ff122', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16181230, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('e6a43f0052ec74c94efad18823e3b3b0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16181230, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Eric,
Ik denk (nee weten doe ik het niet) dat de auto weldegelijk een "bedrijfs-karakter" moet hebben, en dat dus waarschijnlijk ook "Yurp" (Europe) hierin meespeelt. Van de 110 CrewCab heb ik wel wat meegekregen en daar is het dus het open bakje dat het 'm doet (is natuurlijk gek, want er zijn zat "luxe-wagens" met een kofferbak ... klep eraf ... en ..?? ).
Zo dus ook een 110 Stationwagon: die geldt in (sommige) omringende landen als "bedrijfswagen".
Marc
Ik denk (nee weten doe ik het niet) dat de auto weldegelijk een "bedrijfs-karakter" moet hebben, en dat dus waarschijnlijk ook "Yurp" (Europe) hierin meespeelt. Van de 110 CrewCab heb ik wel wat meegekregen en daar is het dus het open bakje dat het 'm doet (is natuurlijk gek, want er zijn zat "luxe-wagens" met een kofferbak ... klep eraf ... en ..?? ).
Zo dus ook een 110 Stationwagon: die geldt in (sommige) omringende landen als "bedrijfswagen".
Marc
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Het zou kunnen zijn dat Marc z'n voorbeeld een Duitse of Belgische grijs kenteken is geweest, en inderdaad, ivm Europa 1 moet de RDW dit dan overnemen. Maar wel met aantekening fiscaal geel. Dit is dus geen goed voorbeeld!! Je betaalt dan gewoon voor geel kenteken wegenbelasting. Ik blijf dus achter mijn verhaal staan. In België en Duitsland mag je in sommige gevallen met achterbank in een grijs kenteken auto rond rijden, ook bijvoorbeeld een RRC, dit is dan (in België)een "lichte vracht".
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Belangrijkste bijdrage van Mrah (voor de TS althans) lijkt me dat volgens hem het belastingtechnische grijze blok in een RRC past zonder dakverhoging? Alle discussies over de RDW ten spijt.
Om de TS te helpen: Mrah: kun je dat onderbouwen? Is het gecontroleerd/nagemeten?
Om de TS te helpen: Mrah: kun je dat onderbouwen? Is het gecontroleerd/nagemeten?
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Beste mensen,
Ik heb een RRC 1990 aangekocht en ga deze ombouwen naar bestelauto. (dus het lage MRB tarief).
Ik zal hier melden of dit allemaal lukt (maatvoering e.d.) ook de herkeuring bij de RDW.
De verkoper vertelde dat het moet kunnen zonder al teveel rare aanpassingen te doen (geen verhoging dak etc).
Ik hou jullie op de hoogte,
Grtn
Ik heb een RRC 1990 aangekocht en ga deze ombouwen naar bestelauto. (dus het lage MRB tarief).
Ik zal hier melden of dit allemaal lukt (maatvoering e.d.) ook de herkeuring bij de RDW.
De verkoper vertelde dat het moet kunnen zonder al teveel rare aanpassingen te doen (geen verhoging dak etc).
Ik hou jullie op de hoogte,
Grtn
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Ik heb het nagemeten omdat ik het schot verder naar achteren wou voor meer beenruimte. Dat kon niet omdat dan het fiscale blok niet kan passen.
Het moet precies kunnen. Je moet alleen wel het hemeltje achter de voorstoelen geheel of gedeeltelijk verwijderen. Dan heb je voldoende hoogte en past het fiscale blok er net in.
Ook moet de laadvloer vlak zijn. Dat kan met traanplaat of triplex plaat.
LPG tank mag in laadruimte gemonteerd worden en is niet van invloed op fiscale blok
Het moet precies kunnen. Je moet alleen wel het hemeltje achter de voorstoelen geheel of gedeeltelijk verwijderen. Dan heb je voldoende hoogte en past het fiscale blok er net in.
Ook moet de laadvloer vlak zijn. Dat kan met traanplaat of triplex plaat.
LPG tank mag in laadruimte gemonteerd worden en is niet van invloed op fiscale blok
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
En? Hoe staan de zaken er voor?
Je kan volgens mij veel hebben om af te kijken bij een disco.
Je kan volgens mij veel hebben om af te kijken bij een disco.
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Ik heb de RRC inmiddels omgebouwd naar bestelauto grijs kenteken. Ik laat de auto eind maart herkeuren.
Voordelen omkeuren naar bestelauto: Ik rijd de auto vanuit mijn bedrijf.
- Zeer veel extra laadruimte
- MRB van €2372,- per jaar naar €468,- per jaar. Scheelt dus €1904,- per jaar!
- RRC is uit `90 dus young-timer. (zeer aantrekkelijk m.b.t. de bijtelling (35% van dagwaarde)
Hier enkele foto's.
Door de hemel eruit te halen (en te laten) kan het fiscale blok van 125cm lang, 20cm breed en 98 hoog er makkelijk in. Door de hemel te verwijderen ontstaat ook de mogelijkheid het tussenschot aan het plafond te monteren. Ook kunnen de voorstoelen nog in een acceptabele (ruime) stand gezet worden. Ik ben zelf 1.90 dus als ik erin kan........
.
Ik heb eerst een houten blok gemaakt op de schuine zijde waar vroeger de achterbanken zaten.
Daarboven op heb ik de houten achterwand geplaatst.
Boven tegen het plafond (de hemel eruit) heb ik een hoeklijn gelijmd waartegen ik de houten wand heb gemonteerd.
Ik heb de ramen van de linker achterzijde geheel blind gemaakt met zwarte perspex glaslook panelen. Aan de rechterzijde alleen het achterste raam.
Verder de achterruit en ander zijruit voorzien van privacy folie om het geheel dezelfde look te geven.
Tree planken toegevoegd (niet verplicht voor herkeuring maar gewoon mooi
Momenteel centrale vergrendeling van spy europe aan het inbouwen.
Verder nog imperial aangekocht welke ik op maat las en slijp om toch lange zware voorwerpen te kunnen vervoeren. Ik vermaak de imperial dusdanig dat het gewicht te overzien is. (imperial weegt nu c.a. 80 kilo en dat vind ik teveel.
Ik zal morgen nog meer foto's uploaden van het eindresultaat (nog even zonder imperial
.
Gr.
Stefan
29012013023.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b4a6d647935899791ea3e4a7829b13ff', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg593%2F4498%2F29012013023.jpg', 'http://imageshack.us/a/img593/4498/29012013023.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg593%2F4498%2F29012013023.jpg', '', 16307869, 600, 600, 'Loading image ...', false);
26012013013.jpg --> mod_embed_images_loadimage('623e69f680a1fd21794ec41d954c8fd7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg441%2F1306%2F26012013013.jpg', 'http://imageshack.us/a/img441/1306/26012013013.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg441%2F1306%2F26012013013.jpg', '', 16307869, 600, 600, 'Loading image ...', false);
26012013006.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fe5f984a2ee2148301f79726b51eb553', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg594%2F637%2F26012013006.jpg', 'http://imageshack.us/a/img594/637/26012013006.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg594%2F637%2F26012013006.jpg', '', 16307869, 600, 600, 'Loading image ...', false);
26012013007.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0501414c877a768be02325373cffdd24', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg834%2F2599%2F26012013007.jpg', 'http://imageshack.us/a/img834/2599/26012013007.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg834%2F2599%2F26012013007.jpg', '', 16307869, 600, 600, 'Loading image ...', false);
26012013012.jpg --> mod_embed_images_loadimage('34a4ce1d5c2f3d62da10150f60129dc8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg803%2F7061%2F26012013012.jpg', 'http://imageshack.us/a/img803/7061/26012013012.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg803%2F7061%2F26012013012.jpg', '', 16307869, 600, 600, 'Loading image ...', false);
26012013011.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c656a74966660873049a08e102f9851e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg844%2F7859%2F26012013011.jpg', 'http://imageshack.us/a/img844/7859/26012013011.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg844%2F7859%2F26012013011.jpg', '', 16307869, 600, 600, 'Loading image ...', false);
26012013004.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d9575eb49d9c53b689e777f0bed2ea37', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg690%2F5435%2F26012013004.jpg', 'http://imageshack.us/a/img690/5435/26012013004.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg690%2F5435%2F26012013004.jpg', '', 16307869, 600, 600, 'Loading image ...', false);
26012013005.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9c2e5f76ed31b606962bba12b4280cf8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg43%2F8156%2F26012013005.jpg', 'http://imageshack.us/a/img43/8156/26012013005.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg43%2F8156%2F26012013005.jpg', '', 16307869, 600, 600, 'Loading image ...', false);
26012013010.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1d8908503a79fdde617cac3e70799ed6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg802%2F4284%2F26012013010.jpg', 'http://imageshack.us/a/img802/4284/26012013010.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg802%2F4284%2F26012013010.jpg', '', 16307869, 600, 600, 'Loading image ...', false);
26012013009.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3b5a80eed7b209ddfb0baebf45089cc9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg845%2F7535%2F26012013009.jpg', 'http://imageshack.us/a/img845/7535/26012013009.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg845%2F7535%2F26012013009.jpg', '', 16307869, 600, 600, 'Loading image ...', false);
26012013008.jpg --> mod_embed_images_loadimage('295ee1357a6a4cc69a78822840981cc5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg163%2F8437%2F26012013008.jpg', 'http://imageshack.us/a/img163/8437/26012013008.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg163%2F8437%2F26012013008.jpg', '', 16307869, 600, 600, 'Loading image ...', false);
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/01/2013 19:55 door stefandevocht@gmail.com.
Voordelen omkeuren naar bestelauto: Ik rijd de auto vanuit mijn bedrijf.
- Zeer veel extra laadruimte
- MRB van €2372,- per jaar naar €468,- per jaar. Scheelt dus €1904,- per jaar!
- RRC is uit `90 dus young-timer. (zeer aantrekkelijk m.b.t. de bijtelling (35% van dagwaarde)
Hier enkele foto's.
Door de hemel eruit te halen (en te laten) kan het fiscale blok van 125cm lang, 20cm breed en 98 hoog er makkelijk in. Door de hemel te verwijderen ontstaat ook de mogelijkheid het tussenschot aan het plafond te monteren. Ook kunnen de voorstoelen nog in een acceptabele (ruime) stand gezet worden. Ik ben zelf 1.90 dus als ik erin kan........

Ik heb eerst een houten blok gemaakt op de schuine zijde waar vroeger de achterbanken zaten.
Daarboven op heb ik de houten achterwand geplaatst.
Boven tegen het plafond (de hemel eruit) heb ik een hoeklijn gelijmd waartegen ik de houten wand heb gemonteerd.
Ik heb de ramen van de linker achterzijde geheel blind gemaakt met zwarte perspex glaslook panelen. Aan de rechterzijde alleen het achterste raam.
Verder de achterruit en ander zijruit voorzien van privacy folie om het geheel dezelfde look te geven.
Tree planken toegevoegd (niet verplicht voor herkeuring maar gewoon mooi

Momenteel centrale vergrendeling van spy europe aan het inbouwen.
Verder nog imperial aangekocht welke ik op maat las en slijp om toch lange zware voorwerpen te kunnen vervoeren. Ik vermaak de imperial dusdanig dat het gewicht te overzien is. (imperial weegt nu c.a. 80 kilo en dat vind ik teveel.
Ik zal morgen nog meer foto's uploaden van het eindresultaat (nog even zonder imperial

Gr.
Stefan
29012013023.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b4a6d647935899791ea3e4a7829b13ff', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg593%2F4498%2F29012013023.jpg', 'http://imageshack.us/a/img593/4498/29012013023.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg593%2F4498%2F29012013023.jpg', '', 16307869, 600, 600, 'Loading image ...', false);
26012013013.jpg --> mod_embed_images_loadimage('623e69f680a1fd21794ec41d954c8fd7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg441%2F1306%2F26012013013.jpg', 'http://imageshack.us/a/img441/1306/26012013013.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg441%2F1306%2F26012013013.jpg', '', 16307869, 600, 600, 'Loading image ...', false);
26012013006.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fe5f984a2ee2148301f79726b51eb553', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg594%2F637%2F26012013006.jpg', 'http://imageshack.us/a/img594/637/26012013006.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg594%2F637%2F26012013006.jpg', '', 16307869, 600, 600, 'Loading image ...', false);
26012013007.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0501414c877a768be02325373cffdd24', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg834%2F2599%2F26012013007.jpg', 'http://imageshack.us/a/img834/2599/26012013007.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg834%2F2599%2F26012013007.jpg', '', 16307869, 600, 600, 'Loading image ...', false);
26012013012.jpg --> mod_embed_images_loadimage('34a4ce1d5c2f3d62da10150f60129dc8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg803%2F7061%2F26012013012.jpg', 'http://imageshack.us/a/img803/7061/26012013012.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg803%2F7061%2F26012013012.jpg', '', 16307869, 600, 600, 'Loading image ...', false);
26012013011.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c656a74966660873049a08e102f9851e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg844%2F7859%2F26012013011.jpg', 'http://imageshack.us/a/img844/7859/26012013011.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg844%2F7859%2F26012013011.jpg', '', 16307869, 600, 600, 'Loading image ...', false);
26012013004.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d9575eb49d9c53b689e777f0bed2ea37', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg690%2F5435%2F26012013004.jpg', 'http://imageshack.us/a/img690/5435/26012013004.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg690%2F5435%2F26012013004.jpg', '', 16307869, 600, 600, 'Loading image ...', false);
26012013005.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9c2e5f76ed31b606962bba12b4280cf8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg43%2F8156%2F26012013005.jpg', 'http://imageshack.us/a/img43/8156/26012013005.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg43%2F8156%2F26012013005.jpg', '', 16307869, 600, 600, 'Loading image ...', false);
26012013010.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1d8908503a79fdde617cac3e70799ed6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg802%2F4284%2F26012013010.jpg', 'http://imageshack.us/a/img802/4284/26012013010.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg802%2F4284%2F26012013010.jpg', '', 16307869, 600, 600, 'Loading image ...', false);
26012013009.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3b5a80eed7b209ddfb0baebf45089cc9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg845%2F7535%2F26012013009.jpg', 'http://imageshack.us/a/img845/7535/26012013009.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg845%2F7535%2F26012013009.jpg', '', 16307869, 600, 600, 'Loading image ...', false);
26012013008.jpg --> mod_embed_images_loadimage('295ee1357a6a4cc69a78822840981cc5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg163%2F8437%2F26012013008.jpg', 'http://imageshack.us/a/img163/8437/26012013008.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg163%2F8437%2F26012013008.jpg', '', 16307869, 600, 600, 'Loading image ...', false);
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/01/2013 19:55 door stefandevocht@gmail.com.
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Houd je er wel rekening mee dat je perspex panelen gelijmd horen te zijn
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Frank 110V8 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Houd je er wel rekening mee dat je perspex panelen
> gelijmd horen te zijn
Is dat een harde eis? Je moet dus altijd nieuwe rubbers bestellen als je het ooit wil terug bouwen?....
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/01/2013 19:58 door stefandevocht@gmail.com.
-------------------------------------------------------
> Houd je er wel rekening mee dat je perspex panelen
> gelijmd horen te zijn
Is dat een harde eis? Je moet dus altijd nieuwe rubbers bestellen als je het ooit wil terug bouwen?....
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/01/2013 19:58 door stefandevocht@gmail.com.
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Een aantal jaar terug wel, net zoals de ruiten niet meer open mogen gaan, maar je zal moeten nalezen of dat nog steeds geld en dan is het nog de vraag of het gecontroleerd wordt.
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Ik heb hier nog een range rover staan met ambulance opbouw. Daar kan zeker een palet in!
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Tom_RRC Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb hier nog een range rover staan met
> ambulance opbouw. Daar kan zeker een palet in!
Leuk ik wil er een gaan bouwen.
Is hij te koop?
-------------------------------------------------------
> Ik heb hier nog een range rover staan met
> ambulance opbouw. Daar kan zeker een palet in!
Leuk ik wil er een gaan bouwen.
Is hij te koop?
Re: Ombouwen Range Rover Classic naar bestelauto
Ruud,
Ik denk van wel... We hadden hem eigenlijk gekocht om er de kneusjes rally te rijden richting dakar, maar dat komt er niet van. We hebben nog de gehele opbouw en interieur liggen.
Stuur me maar een mailtje op: tvhoek at hotmail.com
Ik denk van wel... We hadden hem eigenlijk gekocht om er de kneusjes rally te rijden richting dakar, maar dat komt er niet van. We hebben nog de gehele opbouw en interieur liggen.
Stuur me maar een mailtje op: tvhoek at hotmail.com