Goedemorgen beste prikkers,
Ik heb een RRC bj1993 en deze heeft sinds dat ik hem laats naar huis heb moeten slepen (problemen met startmotor) problemen met de ABS. (lampjes ETC en ABS branden)
Ik heb dmv het doorverbinden van het stekkertje onder de stoel de foutcode uitgelezen (ABS lampje op dashboard) en deze is 2-3
volgens het werkplaatshandboek is dit een probleem met de ABS pressure switch. de pomp slaat echter altijd netjes aan en af. ik heb de tests gedaan zoals die in het WPH beschreven staan maar kom er niet veel verder mee...
heeft hier iemand eerder dergelijke problemen gehad met de ABS na het slepen van de auto. (mijn auto stond tijdens het slepen op contact zodat ik remdruk hou, slepen was circa 5km)
sporadisch doet de ABS het trouwens wel alleen als ik het pedaal hard intrap (zelf als hij direct al blokkeert.) lampje blijft dan echter branden. ETC functioneerd niet
alvast bedankt voor de reacties!
mvg, Nick
ABS / ETC probleem Range rover classic
Re: ABS / ETC probleem Range rover classic
is dit de enge fout code die gegeven wordt, meestal volgen er meerdere.
reset elke foutcode door de doorverbinding los te trekken gedurende de melding van de kode.
check alle zekeringen die iest met ABS/ETC te maken kunnen hebben.
meet de wiel sensoren met een Ohm meter door, moet iets van 5-10ohm zijn of zo.
vaak is een draad van een wielsensor door het vele bewegen intern gebroken (slecht contact / wisseld contact)
dus beweeg bij de ohm meting de draad van de sensor.
is dit goed, sla dan voorzichting de sensoren naar beneden om een eventueel Gap (te grote ruimte) te voorkomen.
test drive
gaat het lampje niet uit of blijft het branden na een eerste fout dan weer even uitlezen.
ps als er iets mis is met abs dan werkt ook ETC niet.
reset elke foutcode door de doorverbinding los te trekken gedurende de melding van de kode.
check alle zekeringen die iest met ABS/ETC te maken kunnen hebben.
meet de wiel sensoren met een Ohm meter door, moet iets van 5-10ohm zijn of zo.
vaak is een draad van een wielsensor door het vele bewegen intern gebroken (slecht contact / wisseld contact)
dus beweeg bij de ohm meting de draad van de sensor.
is dit goed, sla dan voorzichting de sensoren naar beneden om een eventueel Gap (te grote ruimte) te voorkomen.
test drive
gaat het lampje niet uit of blijft het branden na een eerste fout dan weer even uitlezen.
ps als er iets mis is met abs dan werkt ook ETC niet.
Re: ABS / ETC probleem Range rover classic
Ah kijk daar kan ik wat mee, ik wist niet dat je hem op die manier kan/moet resetten!
ik ga er vanavond mee aan de gang om te kijken of ik het kan vinden.
groeten, nick
ik ga er vanavond mee aan de gang om te kijken of ik het kan vinden.
groeten, nick
Re: ABS / ETC probleem Range rover classic
Opgelost!
bij het resetten kwamen er nog 2 foutcodes naar voren maar uiteindelijk deed alles het weer zoals het hoort!
bedankt voor het advies!
groeten, Nick
bij het resetten kwamen er nog 2 foutcodes naar voren maar uiteindelijk deed alles het weer zoals het hoort!
bedankt voor het advies!
groeten, Nick