Koppeling defect (geen vloeistof meer) 90 2.5na
Koppeling defect (geen vloeistof meer) 90 2.5na
Rij net weg en toen ik reed en wilde schakelen werkt mijn koppeling niet meer.
Reservoir is leeg. Kan het een lekke slang zijn??
Nog geen idee. Ga zo onder mijn auto kijken.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/12/2012 13:00 door mvd1968.
Reservoir is leeg. Kan het een lekke slang zijn??
Nog geen idee. Ga zo onder mijn auto kijken.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/12/2012 13:00 door mvd1968.
Re: Koppeling defect (geen vloeistof meer) 90 2.5na
Zal het wel rubber slangetje zijn helemaal onderaan de koppelings leiding (tussen de leiding op het chassis en het stukje leiding op de bak). Kost een paar euro, makkie om te vervangen.
Re: Koppeling defect (geen vloeistof meer) 90 2.5na
niet zo'n goed bericht denk ik. Vloestof uit de waadplug op het koppelingshuis.....................
zou kunnen duiden op een defecte slave cylinder.
Hoe ga ik dit aanpakken??
is dit de manier??
[www.landyzone.co.uk]
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/12/2012 14:33 door mvd1968.
zou kunnen duiden op een defecte slave cylinder.
Hoe ga ik dit aanpakken??
is dit de manier??
[www.landyzone.co.uk]
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/12/2012 14:33 door mvd1968.
Re: Koppeling defect (geen vloeistof meer) 90 2.5na
zo moet 't lukken ja
vrij overzichtelijk werk overigens, op het (niet) goed bij de boutjes kunnen na dan.
succes
robert
blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a188aaa2a8667cabd3573831114823e9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 16164973, 600, 600, 'Loading image ...', false);
SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
vrij overzichtelijk werk overigens, op het (niet) goed bij de boutjes kunnen na dan.
succes
robert
blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a188aaa2a8667cabd3573831114823e9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 16164973, 600, 600, 'Loading image ...', false);
SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
Re: Koppeling defect (geen vloeistof meer) 90 2.5na
Standaard probleem dus je hebt niks raars hoor.
Slave cilinder vervangen, mastercilinder ook meteen mee doen (komt er vaak snel achteraa) en het stukje slang wat er tussen zit ook vervangen (willen wel is uitzetten en dan kun je ook niet koppelen)
Succes heel moeilijk is het iet hoor (houdt het stangetje wat de bak in gaat even goed vast zodat hij niet van de clip af gaat)
Slave cilinder vervangen, mastercilinder ook meteen mee doen (komt er vaak snel achteraa) en het stukje slang wat er tussen zit ook vervangen (willen wel is uitzetten en dan kun je ook niet koppelen)
Succes heel moeilijk is het iet hoor (houdt het stangetje wat de bak in gaat even goed vast zodat hij niet van de clip af gaat)
Re: Koppeling defect (geen vloeistof meer) 90 2.5na
Vanmiddag de hoofd en de master verwijderd. Ga morgen bij bp nieuwe halen.
Om de master te verwijderen moest ik de remcilinder losmaken en opzij schuiven
Wat moet ik morgen meenemen?
Hoofd cilinder
Slave cilinder
Slang
Pakking
Push rod??
@def90. Wat bedoel je met stangetje. Stang wat er bij mij uitkwam was met een bolle kop?
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/12/2012 08:12 door mvd1968.
Om de master te verwijderen moest ik de remcilinder losmaken en opzij schuiven
Wat moet ik morgen meenemen?
Hoofd cilinder
Slave cilinder
Slang
Pakking
Push rod??
@def90. Wat bedoel je met stangetje. Stang wat er bij mij uitkwam was met een bolle kop?
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/12/2012 08:12 door mvd1968.
Re: Koppeling defect (geen vloeistof meer) 90 2.5na
Vandaag onderdelen gehaald en de beide cilinders vervangen.
Om het koppelingspedaal vrij te krijgen moet je het rempedaal ook losmaken.
Alles gemonteerd met de hulp van de website van buster.
Had het voorste tussenpijpje gedemonteerd, je kan beter de standpijp demonteren.
Koppelingsbehuizing geverfd.
Slave gemonteerd met een klein beetje vet aan de bolle kant
ik had geen frc3327 erin zitten?? bij mij geen gat maar een holling zonder plastic oid..
wel vreemd ivm slijtage?
Om het koppelingspedaal vrij te krijgen moet je het rempedaal ook losmaken.
Alles gemonteerd met de hulp van de website van buster.
Had het voorste tussenpijpje gedemonteerd, je kan beter de standpijp demonteren.
Koppelingsbehuizing geverfd.
Slave gemonteerd met een klein beetje vet aan de bolle kant
ik had geen frc3327 erin zitten?? bij mij geen gat maar een holling zonder plastic oid..
wel vreemd ivm slijtage?
Re: Koppeling defect (geen vloeistof meer) 90 2.5na
als je een RHD hebt hoeft de rempedaal niet los gewoon de 6 bouten waarmee de assembly vast zit van de koppeling los draaien en een beetje kijken hoe je hem eruit moet draaien onder de kap. Dan kun je ook bij de onderste moer. zo doe ik het altijd is namelijk ook het makkelijkste met afstellen van het pedaal als de nieuwe cilinder erin zit (nastellen als hij in de auto zit)
Als je alleen de slave hebt vervangen zie jij frc3327 niet zitten die is eraf gevallen in de bak waarschijnlijk. (zie je andere topic) Daarom dat ik zei hou het stangetje tegen want dat clipje schiet veel te makkelijk los als je er geen rekening mee houd
Als je alleen de slave hebt vervangen zie jij frc3327 niet zitten die is eraf gevallen in de bak waarschijnlijk. (zie je andere topic) Daarom dat ik zei hou het stangetje tegen want dat clipje schiet veel te makkelijk los als je er geen rekening mee houd
Re: Koppeling defect (geen vloeistof meer) 90 2.5na
> ik zei hou het stangetje tegen want dat clipje
> schiet veel te makkelijk los als je er geen
> rekening mee houd
Yep, daar kwam ik ook achter. Heb geen clip gezien.
Ga hem dan zonder monteren.
Ps ik heb een LHD
> schiet veel te makkelijk los als je er geen
> rekening mee houd
Yep, daar kwam ik ook achter. Heb geen clip gezien.
Ga hem dan zonder monteren.
Ps ik heb een LHD
Re: Koppeling defect (geen vloeistof meer) 90 2.5na
lhd is inderdaad rottiger om hem eruit te krijgen. Zie je andere topic voor dat clipje
Re: Koppeling defect (geen vloeistof meer) 90 2.5na
Vandaag de eerste km weer gemaakt en hij schakelt weer als een dolle.
Geen lekkage dus alles goed gegaan.
Bedankt voor de tips en tricks!
Geen lekkage dus alles goed gegaan.
Bedankt voor de tips en tricks!