Monteren voorruit defender

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
laro

Monteren voorruit defender

Bericht door laro »

Hoi,ik ben zo ver dat ik mijn voorruit weer kan terugplaatsen in het frame,hoe het beste te monteren,eerst rubber in het frame zetten en dan de ruit erin trekken of eerst de rubber om de ruit en dan in het frame trekken ?
mvd1968

Re: Monteren voorruit defender

Bericht door mvd1968 »

Rubber Om ruite en frame en rubber Invetten met bandenvet. Touw in rubber met zowel links als rechts een lus. Dan met 2 man het raam plaatsen. Tip zorg dat het rubber warm is. Leg hem een tijdje in warm water. Dat maakt het soepel. Dus niet buiten monteren met -1

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/12/2012 18:58 door mvd1968.
90_V8_CSW

Bericht door 90_V8_CSW »

Veel glijmiddel gebruiken!
En vanuit het midden boven en onder tegelijk erin trekken , dat ging bij mij het beste, na 1 ruit gesneuveld te hebben...
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

IWe hebben het rubber om de ruit gedaan. Dan onderzijde in het frame zetten en van beneden naar boven het touwtje eruit trekken (beude zijden gelijk op erken.. Dan komt er minder druk op de ruit heb ik begrepen van de heren van autotaalglas. Overigens is het echt een 4 handenjob en niet iets voor buiten met deze temperaturen...
En uiteraard veel heel veel dreft.... en zo'n vacuum ruithulp doet ook wonderen !!
Wilde de verwarmde voorruit graag in 1x heel erin...... is gelukt.

Gerrit
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Zo doen wij het ook. Vaak zelfs met drie man. En toch knapt er nog steeds elk jaar wel weer een ruitje bij de montage :-(
Ik spuit het rubber altijd in met siliconenspray.
defendertje90

Bericht door defendertje90 »

ik herinner mij dat er hier op de prik ergens een filmpje moet staan van iemand die dit ook had gedaan
Jos van Bruggen

Bericht door Jos van Bruggen »

Ik wilde eigenlijk geen risico lopen met mijn Santana109 Super, waarvoor het vinden van een nieuwe voorruit al een probleem op zich is. Carglass heeft voor mij de voorruit geplaatst voor 48 euro, met lekgarantie. In dit geval vond ik het 't geld meer dan waard.
Wim Janssen

Bericht door Wim Janssen »

Hier [forums.lr4x4.com] staat het vrij aardig beschreven met enkele foto's erbij.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
bowy

Bericht door bowy »

Ik laat het gewoon altijd doen bij de lokale ramenboer in ruil voor een krat bier, een koopje als ik zie wat het slopen van een ruit mij kost. Wil daar niet voor mee zitten.

Ze waren de laatste keer wel wat langer bezig toen ik met alleen ruitframe en ruit van een defender achterin de Audi kwam
mvd1968

Bericht door mvd1968 »

hebben wij marzel gehad denk ik vm breken. Was de eerste keer dat we een ruit plaatsten en zonder breuk erin gekregen. Frame was wel van de auto.
Goed invetten en zorgen dat het rubber goed warm is. Britpart rubbers kunnen nml wat stugger zijn

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/12/2012 08:29 door mvd1968.
Plaats reactie