warmte kachel defender 90
warmte kachel defender 90
Vraagje
Maatje van me heeft een 110 hcpu uit 1986. Die kachel wordt altijd lekker warm/heet. Soms
Uit mijn kachel komt weinig warmte, vergeleken met die 110 hcpu.
Waar kan dit aan liggen? Zou er iets met de thermostaat kunnen zijn of met de kachel matrix zelf. De toevoer slang zelf wordt wel erg warm.
Hij lekt niet.
Maatje van me heeft een 110 hcpu uit 1986. Die kachel wordt altijd lekker warm/heet. Soms
Uit mijn kachel komt weinig warmte, vergeleken met die 110 hcpu.
Waar kan dit aan liggen? Zou er iets met de thermostaat kunnen zijn of met de kachel matrix zelf. De toevoer slang zelf wordt wel erg warm.
Hij lekt niet.
Re: warmte kachel defender 90
Welke motor ligt er in die 110 HCPU?
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: warmte kachel defender 90
Hoi Martijn,
Dat is een combinatie van slecht ontwerp en slijtage aan rubber onderdelen.
De standaard matrix is veel te grof en veel te kort. De lucht komt maar te kort in aanraking met de lamellen. Doordat deze lamellen te grof zijn, komt maar een klein deel van de doorstromende lucht in aanraking met het warme matrix.
Daarbij nog eens dat de zijkant van de matrix teveel speling heeft t.o.v. de wand en daar dus een behoorlijke By-pass is waar de lucht ook niet wordt opgewarmd.
Als laatste en niet onbelangrijk, de klep voor de menging van warme en koude lucht is bekleed met rubber matjes, die er meestal al vanaf zijn gevallen. De klep (de arm boven op de kachel) kan dan wel heen en weer gaan, maar er gaat teveel lucht langs de matrix en via de "koude passage" als "onverwarmde" lucht in het interieur.
Wat kun je er aan doen, nou, kijk eens naar deze fotorapportage:
[picasaweb.google.com]
en eventueel met wat meer kunst en vliegwerk een andere matrix (aluminium uitvoering met heel fijne matrix) inbouwen. Ik ga dit ook nog doen, zodat de lucht toch wat warmer wordt.
Verder de seatbox isoleren (schijnt heel veel te helpen).
Succes en sleutel ze,
Jos
2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0a2e93607c472feab2d7cd5ee4159ba3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-7dI3GBJcAGs/USpfDq4jgwI/AAAAAAAAHbk/FdNByTE8Wtw/s400/2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', '', 16142640, 600, 600, 'Loading image ...', false); DSC03293.JPG --> mod_embed_images_loadimage('684dd992ca8547cce68817a14040b49e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-Bg6OpwqHcbQ/UU3O57oBdhI/AAAAAAAAHiY/jGWuWRh5Ld8/s400/DSC03293.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', '', 16142640, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "nog" "Tax-Free" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
En de derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino. The Original Roadster.
Dad's Garage, reparatie analyse, alle voorkomende reparaties, bandenhotel service, gratis garage auto, financieringen, alle verbouwingen etc. etc.
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/12/2012 18:08 door Jos Daalmans.
Dat is een combinatie van slecht ontwerp en slijtage aan rubber onderdelen.
De standaard matrix is veel te grof en veel te kort. De lucht komt maar te kort in aanraking met de lamellen. Doordat deze lamellen te grof zijn, komt maar een klein deel van de doorstromende lucht in aanraking met het warme matrix.
Daarbij nog eens dat de zijkant van de matrix teveel speling heeft t.o.v. de wand en daar dus een behoorlijke By-pass is waar de lucht ook niet wordt opgewarmd.
Als laatste en niet onbelangrijk, de klep voor de menging van warme en koude lucht is bekleed met rubber matjes, die er meestal al vanaf zijn gevallen. De klep (de arm boven op de kachel) kan dan wel heen en weer gaan, maar er gaat teveel lucht langs de matrix en via de "koude passage" als "onverwarmde" lucht in het interieur.
Wat kun je er aan doen, nou, kijk eens naar deze fotorapportage:
[picasaweb.google.com]
en eventueel met wat meer kunst en vliegwerk een andere matrix (aluminium uitvoering met heel fijne matrix) inbouwen. Ik ga dit ook nog doen, zodat de lucht toch wat warmer wordt.
Verder de seatbox isoleren (schijnt heel veel te helpen).
Succes en sleutel ze,
Jos
2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0a2e93607c472feab2d7cd5ee4159ba3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-7dI3GBJcAGs/USpfDq4jgwI/AAAAAAAAHbk/FdNByTE8Wtw/s400/2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', '', 16142640, 600, 600, 'Loading image ...', false); DSC03293.JPG --> mod_embed_images_loadimage('684dd992ca8547cce68817a14040b49e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-Bg6OpwqHcbQ/UU3O57oBdhI/AAAAAAAAHiY/jGWuWRh5Ld8/s400/DSC03293.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', '', 16142640, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "nog" "Tax-Free" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
En de derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino. The Original Roadster.
Dad's Garage, reparatie analyse, alle voorkomende reparaties, bandenhotel service, gratis garage auto, financieringen, alle verbouwingen etc. etc.
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/12/2012 18:08 door Jos Daalmans.
Re: warmte kachel defender 90
Ja die kachel, dat is me een ding. Of hij doet het heel goed, of hij doet het niet. Dingen die je kunt controleren
- Zoals je zelf al aangeeft de thermostaat, maar dat zal niet omdat de aanvoerslang wel warm wordt
- Er zitten 2 kleppen in. De "onderste regelt de toevoer naar het interieur, de andere regelt de luchtstroom langs de matrix of de bypass. Beiden moeten natuurlijk goed open en dicht gaan.
- Op die kleppen zit schuimrubber. Als dit vergaan is sluit de klep niet goed af. Enige manier om dat te zien is het huis open maken (popnagels uitboren). Als dat zo is dan kun je bij de Pipoos, crepla rubber krijgen wat perfect afdicht.
- Ook om de matrix zit schuimrubber. Dat vergaat ook en dan blaast de koude lucht langs de matrix je interieur in
- Er kan ook nog een luchtbel in de matrix zitten. Is lastiger te verhelpen, maar je moet zorgen dat je het koelsysteem afvult op een positie die hoger ligt dan de matrix.
- De rattenmolen, ook wel ventilator genoemd, is niet een wonder van electric engineering. Het schuif mechaniek dat de snelheid regelt is niet echt geweldig. Zo kan het gebeuren dat je ventilator niet op volle kracht blaast omdat die schuifweerstand niet goed werkt. Ik meen dat er iemand hier is die de schuif vervangen heeft voor een schakelding van conrad (sorry ben de naam vergeten).
- Verder zit er nog een afdichting tussen kachelhuis en schutbord. Die moet natuurlijk ook goed dicht zijn, anders is het lekker warm onder de motorkap ipv binnen.
Matrix zelf is niet vaak het probleem. Alleen als die lek is, maar dat merk je snel genoeg doordat het dan binnen heerlijk ruikt naar de zoete koelvloeistof , tenzij je een wunderbaum hebt met koelvloeistof geur .
- Zoals je zelf al aangeeft de thermostaat, maar dat zal niet omdat de aanvoerslang wel warm wordt
- Er zitten 2 kleppen in. De "onderste regelt de toevoer naar het interieur, de andere regelt de luchtstroom langs de matrix of de bypass. Beiden moeten natuurlijk goed open en dicht gaan.
- Op die kleppen zit schuimrubber. Als dit vergaan is sluit de klep niet goed af. Enige manier om dat te zien is het huis open maken (popnagels uitboren). Als dat zo is dan kun je bij de Pipoos, crepla rubber krijgen wat perfect afdicht.
- Ook om de matrix zit schuimrubber. Dat vergaat ook en dan blaast de koude lucht langs de matrix je interieur in
- Er kan ook nog een luchtbel in de matrix zitten. Is lastiger te verhelpen, maar je moet zorgen dat je het koelsysteem afvult op een positie die hoger ligt dan de matrix.
- De rattenmolen, ook wel ventilator genoemd, is niet een wonder van electric engineering. Het schuif mechaniek dat de snelheid regelt is niet echt geweldig. Zo kan het gebeuren dat je ventilator niet op volle kracht blaast omdat die schuifweerstand niet goed werkt. Ik meen dat er iemand hier is die de schuif vervangen heeft voor een schakelding van conrad (sorry ben de naam vergeten).
- Verder zit er nog een afdichting tussen kachelhuis en schutbord. Die moet natuurlijk ook goed dicht zijn, anders is het lekker warm onder de motorkap ipv binnen.
Matrix zelf is niet vaak het probleem. Alleen als die lek is, maar dat merk je snel genoeg doordat het dan binnen heerlijk ruikt naar de zoete koelvloeistof , tenzij je een wunderbaum hebt met koelvloeistof geur .
Re: warmte kachel defender 90
Mijn heater is verre van perfect maar met m'n 2.5 benzine blokje krijg ik toch licht van zo'n 70 graden uit m'n blower
Je moet niet vertrouwen op je hendels. De bowden kabels zijn bagger. Trek met de hand eens de hendel bovenop de kachel helemaal open en kijk dan eens?
Gerard
Je moet niet vertrouwen op je hendels. De bowden kabels zijn bagger. Trek met de hand eens de hendel bovenop de kachel helemaal open en kijk dan eens?
Gerard
Re: warmte kachel defender 90
Wim Janssen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Welke motor ligt er in die 110 HCPU?
V8
-------------------------------------------------------
> Welke motor ligt er in die 110 HCPU?
V8
Re: warmte kachel defender 90
Bedankt voor de aangedragen oplossingen.
Waarschijnlijk wordt de kachel in een benzine motor warmer dan een diesel.
Die hcpu is een V8 nml.
Net mijn 90 weer in elkaar gezet., had een mooie revisie geweest toen in deeltjes in de schuur lag
Als het me deze winter echt te gortig gaat worden kan ik hem altijd nog reviseren.
Anders komend voorjaar
Waarschijnlijk wordt de kachel in een benzine motor warmer dan een diesel.
Die hcpu is een V8 nml.
Net mijn 90 weer in elkaar gezet., had een mooie revisie geweest toen in deeltjes in de schuur lag
Als het me deze winter echt te gortig gaat worden kan ik hem altijd nog reviseren.
Anders komend voorjaar
Re: warmte kachel defender 90
Bedankt voor de aangedragen oplossingen.
Waarschijnlijk wordt de kachel in een benzine motor warmer dan een diesel.
Die hcpu is een V8 nml.
Net mijn 90 weer in elkaar gezet., had een mooie revisie geweest toen in deeltjes in de schuur lag
Als het me deze winter echt te gortig gaat worden kan ik hem altijd nog reviseren.
Anders komend voorjaar
Waarschijnlijk wordt de kachel in een benzine motor warmer dan een diesel.
Die hcpu is een V8 nml.
Net mijn 90 weer in elkaar gezet., had een mooie revisie geweest toen in deeltjes in de schuur lag
Als het me deze winter echt te gortig gaat worden kan ik hem altijd nog reviseren.
Anders komend voorjaar
Re: warmte kachel defender 90
mvd,
Als je er dan toch nog eens induikt: Er wordt ook nog wel genoemd dat de doorgang in het schutbord ook nog eens een bottle-neck is.
Verder schijnt een verdubbelde matrix ook duurzaam betere resultaten te geven, als alles optimaal is werkt de originele kachel ook met een diesel goed, alleen ... er zijn wel erg veel punten waarop de kachel sub-optimaal kan zijn, en dan is het snel te koud.
Marc
Als je er dan toch nog eens induikt: Er wordt ook nog wel genoemd dat de doorgang in het schutbord ook nog eens een bottle-neck is.
Verder schijnt een verdubbelde matrix ook duurzaam betere resultaten te geven, als alles optimaal is werkt de originele kachel ook met een diesel goed, alleen ... er zijn wel erg veel punten waarop de kachel sub-optimaal kan zijn, en dan is het snel te koud.
Marc
Re: warmte kachel defender 90
Achteraf is mooi wonen Met een beetje prutsen kun je het kachelhuis er in 1 avondje uit halen (zijn maar 4 boutjes, 2 slangen en 2 kabeltjes), open boren, schuimrubber plakken, dicht poppen en weer monteren. Is geen leuk werkje op de stoep in de natte sneeuw en in het donker, maar het geeft erg veel voldoening als je bijrijder vraagt of de kachel wat zachter kan omdat het zo warm is. Heb trouwens je fotoalbum bekeken en het is echt een mooie auto geworden! Stoelen zijn ook zeer mooi.
Je kunt ook nog Canadian style gaan.
Groetjes
Joachim
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4fc5d7049db111161b6b11309337deb2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fautomotivesticker.nl%2Fhandtekening.jpg', 'http://automotivesticker.nl/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fautomotivesticker.nl%2Fhandtekening.jpg', '', 16142970, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/12/2012 19:41 door Joadalama.
Je kunt ook nog Canadian style gaan.
Groetjes
Joachim
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4fc5d7049db111161b6b11309337deb2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fautomotivesticker.nl%2Fhandtekening.jpg', 'http://automotivesticker.nl/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fautomotivesticker.nl%2Fhandtekening.jpg', '', 16142970, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/12/2012 19:41 door Joadalama.
Re: warmte kachel defender 90
Goede adviezen.
Ik ga alvast de spullen in huis halen om de kachel te reviseren.
Wat heb ik nodig aan materialen waar is het te bestellen?
Kan ik meten of de schakelaar goed werkt? Met bv een multimeter
Ik wil zorgen dat ik alles in huis heb, kan ik als er tijd is in een weekendje de kachel maken.
Ik ga alvast de spullen in huis halen om de kachel te reviseren.
Wat heb ik nodig aan materialen waar is het te bestellen?
Kan ik meten of de schakelaar goed werkt? Met bv een multimeter
Ik wil zorgen dat ik alles in huis heb, kan ik als er tijd is in een weekendje de kachel maken.
Re: warmte kachel defender 90
Hoi Martijn,
De rubber die ik heb gebruikt lag bij de Aldi in die bakken met allerlei. In mijn geval in Duitsland, maar ik heb dat spul ook al in de Nederlandse Aldi's gezien.
Het is een rol van ongeveer 20cm breed, 4mm dik en zelfklevend. Als je het plakt op een geverfd oppervlak wat nog net niet helemaal droog is, gaat het er nooit meer vanaf.
Anders, ga een bij een rubberhuis kijken naar dit bijvoorbeeld: [www.rubberhuis.nl] moet je wel zelf plakken met een goeie contactlijm.
Succes,
Jos
2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7cbf03e9ab65b4f5bb31e8ce92a28d7b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-7dI3GBJcAGs/USpfDq4jgwI/AAAAAAAAHbk/FdNByTE8Wtw/s400/2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', '', 16146882, 600, 600, 'Loading image ...', false); DSC03293.JPG --> mod_embed_images_loadimage('9af6566a788ca7e1b30c3ba045021402', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-Bg6OpwqHcbQ/UU3O57oBdhI/AAAAAAAAHiY/jGWuWRh5Ld8/s400/DSC03293.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', '', 16146882, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "nog" "Tax-Free" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
En de derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino. The Original Roadster.
Dad's Garage, reparatie analyse, alle voorkomende reparaties, bandenhotel service, gratis garage auto, financieringen, alle verbouwingen etc. etc.
De rubber die ik heb gebruikt lag bij de Aldi in die bakken met allerlei. In mijn geval in Duitsland, maar ik heb dat spul ook al in de Nederlandse Aldi's gezien.
Het is een rol van ongeveer 20cm breed, 4mm dik en zelfklevend. Als je het plakt op een geverfd oppervlak wat nog net niet helemaal droog is, gaat het er nooit meer vanaf.
Anders, ga een bij een rubberhuis kijken naar dit bijvoorbeeld: [www.rubberhuis.nl] moet je wel zelf plakken met een goeie contactlijm.
Succes,
Jos
2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7cbf03e9ab65b4f5bb31e8ce92a28d7b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-7dI3GBJcAGs/USpfDq4jgwI/AAAAAAAAHbk/FdNByTE8Wtw/s400/2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', '', 16146882, 600, 600, 'Loading image ...', false); DSC03293.JPG --> mod_embed_images_loadimage('9af6566a788ca7e1b30c3ba045021402', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-Bg6OpwqHcbQ/UU3O57oBdhI/AAAAAAAAHiY/jGWuWRh5Ld8/s400/DSC03293.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', '', 16146882, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "nog" "Tax-Free" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
En de derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino. The Original Roadster.
Dad's Garage, reparatie analyse, alle voorkomende reparaties, bandenhotel service, gratis garage auto, financieringen, alle verbouwingen etc. etc.
Re: warmte kachel defender 90
en niet te vergeten, een dichtgeslibde matrix. Haal hem maar eens los en zet de tuinslang er tegengesteld op. Kun je de vervuiling een keer los proberen te spoelen. soms werkt dit heel goed.
Benno
Benno
Re: warmte kachel defender 90
ja die ga ik kopen/namaken. 6kw en 700m3/u fucking hell
mijn%20laros.jpg --> mod_embed_images_loadimage('26b971717232ebad3ee253744b4ffc91', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', 'http://pswqnq.bay.livefilestore.com/y1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_/mijn%20laros.jpg?psid=1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', '', 16149809, 600, 600, 'Loading image ...', false);
[www.scoutinglaros.nl]
mijn%20laros.jpg --> mod_embed_images_loadimage('26b971717232ebad3ee253744b4ffc91', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', 'http://pswqnq.bay.livefilestore.com/y1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_/mijn%20laros.jpg?psid=1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', '', 16149809, 600, 600, 'Loading image ...', false);
[www.scoutinglaros.nl]
Re: warmte kachel defender 90
Ebay
!B5,veqQCWk~$(KGrHqIOKkYEymImhDHWBMtid5u3cw~~_1.JPG --> mod_embed_images_loadimage('ea493ec6f9b98248ba7144be5fa77ef4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi.ebayimg.com%2Ft%2FAlliSport-Land-Rover-Defender-High-Output-Heater-Matrix-%2F18%2F%21B5%2CveqQCWk%7E%24%28KGrHqIOKkYEymImhDHWBMtid5u3cw%7E%7E_1.JPG', 'http://i.ebayimg.com/t/AlliSport-Land-Rover-Defender-High-Output-Heater-Matrix-/18/!B5,veqQCWk~$(KGrHqIOKkYEymImhDHWBMtid5u3cw~~_1.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi.ebayimg.com%2Ft%2FAlliSport-Land-Rover-Defender-High-Output-Heater-Matrix-%2F18%2F%21B5%2CveqQCWk%7E%24%28KGrHqIOKkYEymImhDHWBMtid5u3cw%7E%7E_1.JPG', '', 16149838, 600, 600, 'Loading image ...', false);
het is wel een hoop geld
Jo
!B5,veqQCWk~$(KGrHqIOKkYEymImhDHWBMtid5u3cw~~_1.JPG --> mod_embed_images_loadimage('ea493ec6f9b98248ba7144be5fa77ef4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi.ebayimg.com%2Ft%2FAlliSport-Land-Rover-Defender-High-Output-Heater-Matrix-%2F18%2F%21B5%2CveqQCWk%7E%24%28KGrHqIOKkYEymImhDHWBMtid5u3cw%7E%7E_1.JPG', 'http://i.ebayimg.com/t/AlliSport-Land-Rover-Defender-High-Output-Heater-Matrix-/18/!B5,veqQCWk~$(KGrHqIOKkYEymImhDHWBMtid5u3cw~~_1.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi.ebayimg.com%2Ft%2FAlliSport-Land-Rover-Defender-High-Output-Heater-Matrix-%2F18%2F%21B5%2CveqQCWk%7E%24%28KGrHqIOKkYEymImhDHWBMtid5u3cw%7E%7E_1.JPG', '', 16149838, 600, 600, 'Loading image ...', false);
het is wel een hoop geld
Jo
Re: warmte kachel defender 90
om het even compleet te houden uit een ander draadje geknipt:
Wat betreft je kachelhuis revisie:
- 20 kleine popnagels + popnageltang
- boortje 5mm om de popnagels uit te boren
- crepla rubber van de pipoos Linkje
- spuitlijm
- schuimrubber stroken van ongeveer 5cm breed en 2cm dik, in totaal een meter lang om de matrix rondom af te dichten
- schuurpapier en plamuurmes om oude resten te verwijderen
Succes!
Groetjes
Joachim
Wat betreft je kachelhuis revisie:
- 20 kleine popnagels + popnageltang
- boortje 5mm om de popnagels uit te boren
- crepla rubber van de pipoos Linkje
- spuitlijm
- schuimrubber stroken van ongeveer 5cm breed en 2cm dik, in totaal een meter lang om de matrix rondom af te dichten
- schuurpapier en plamuurmes om oude resten te verwijderen
Succes!
Groetjes
Joachim
Re: warmte kachel defender 90
Project gaat toch sneller gedaan worden dan ik dacht.
Zal eens vergelijken met een andere 90 hoe hard de blower blaast.
Kachel is lauw ipv heet. Op de heetste stand kan je zonder probemen je hand er voor houden.
Zal eens vergelijken met een andere 90 hoe hard de blower blaast.
Kachel is lauw ipv heet. Op de heetste stand kan je zonder probemen je hand er voor houden.
Re: warmte kachel defender 90
Heb even mijn mijn 110 gekeken, maar ook hier kan ik mijn hand er makkelijk voor houden, maar dat kan ik ook bij de puma van m'n pa. Bij de 206jes van moeders en vriendin overigens ook.
Wat ik wel vreemd vond, ik kan met gemak de koelwaterslangen vast houden, terwijl mijn temperatuurmeter op het dashboard netjes in het midden staat...hoe zit dat bij jullie?
Wat ik wel vreemd vond, ik kan met gemak de koelwaterslangen vast houden, terwijl mijn temperatuurmeter op het dashboard netjes in het midden staat...hoe zit dat bij jullie?
Re: warmte kachel defender 90
Je kan ook deze achter in je auto zetten: [www.avao.nl]
Re: warmte kachel defender 90
Kachel huis los boren is niet zo simpel als dat jullie beweren! Deze was bij mij namelijk tussen de popnagels ook nog gepuntlast.
Re: warmte kachel defender 90
De nieuwe blowers zijn wel beter dan de oude die er in zat, is iets groter past precies en heeft iets van 42 schoepjes, de oude heeft maar 29 schoepjes.en let op dat hij de goede kant uit draait!
Re: warmte kachel defender 90
Hoi,
Ik denk lucht in het circuit. Probleem is dat de leiding van beneden komt en ook weer naar beneden weggaat. Daarbij kun je de leiding aan de voorzijde ontlucht hebben, maar dan is dat nog geen garantie dat de lucht ook uit de achterste leiding is.
Het ontluchten kun je doen door met een warme motor (als er druk in het circuit is) de slangklemmen bij de kachel voorzichtig los te draaien en kijken of er koelvloeistof uit komt. Als er luchtbellen uitkomen, ben je op de goeie weg, wacht dan zolang dat er vloeistof uitkomt.
Draai dan de andere slangklem voorzichtig los en kijk of er lucht uitkomt.
Stop dan de motor en herhaal bovenstaande.
Er blijft een "restprobleem" en dat is dat de pijpen omlaag uit de kachel komen en er ongeveer 5 cm onder de bovenzijde ophouden. Hierdoor krijg je niet alle lucht uit de kachel, of het water moet heel hard door de kachel stromen en daar hebben we juist het volgende probleem.
Bij de reparatie van onze kachel had ik zolang even een doorzichtige slang in de twee slangen gedrukt. Toen de motor even liep, gingen er wat luchtbellen door de slang, maar ik was niet onder de indruk van de stroomsnelheid. Dit komt door de uiterst ongelukkige constructie van de aan en afvoer van het verwarmingswater achter op de waterpomp. Ik heb al veel constructies gezien, maar bij de V8 is deze heel ongelukkig. Daarbij was die van de Mini veel beter en de kachel die daarin zat, kon je een hele bus mee warmstoken.
Omdat de stroming door de kachel niet "fameus" is, zal er waarschijnlijk onvoldoende stroming zijn om de lucht uit de kachel te krijgen.
Oplossing!
Als je de kachel uit elkaar hebt liggen, zou je eigenlijk een ontluchtingskraantje boven op "bovenkamer" van de matrix moeten bevestigen met een koperen bus met (ik denk) 3/8" draad en dan solderen. In de bekleding van de kachel moet je dan weer een uitsparing maken waar het ontluchtingskraantje doorheen prikt.
Groeten en sleutel ze,
Jos
Ik denk lucht in het circuit. Probleem is dat de leiding van beneden komt en ook weer naar beneden weggaat. Daarbij kun je de leiding aan de voorzijde ontlucht hebben, maar dan is dat nog geen garantie dat de lucht ook uit de achterste leiding is.
Het ontluchten kun je doen door met een warme motor (als er druk in het circuit is) de slangklemmen bij de kachel voorzichtig los te draaien en kijken of er koelvloeistof uit komt. Als er luchtbellen uitkomen, ben je op de goeie weg, wacht dan zolang dat er vloeistof uitkomt.
Draai dan de andere slangklem voorzichtig los en kijk of er lucht uitkomt.
Stop dan de motor en herhaal bovenstaande.
Er blijft een "restprobleem" en dat is dat de pijpen omlaag uit de kachel komen en er ongeveer 5 cm onder de bovenzijde ophouden. Hierdoor krijg je niet alle lucht uit de kachel, of het water moet heel hard door de kachel stromen en daar hebben we juist het volgende probleem.
Bij de reparatie van onze kachel had ik zolang even een doorzichtige slang in de twee slangen gedrukt. Toen de motor even liep, gingen er wat luchtbellen door de slang, maar ik was niet onder de indruk van de stroomsnelheid. Dit komt door de uiterst ongelukkige constructie van de aan en afvoer van het verwarmingswater achter op de waterpomp. Ik heb al veel constructies gezien, maar bij de V8 is deze heel ongelukkig. Daarbij was die van de Mini veel beter en de kachel die daarin zat, kon je een hele bus mee warmstoken.
Omdat de stroming door de kachel niet "fameus" is, zal er waarschijnlijk onvoldoende stroming zijn om de lucht uit de kachel te krijgen.
Oplossing!
Als je de kachel uit elkaar hebt liggen, zou je eigenlijk een ontluchtingskraantje boven op "bovenkamer" van de matrix moeten bevestigen met een koperen bus met (ik denk) 3/8" draad en dan solderen. In de bekleding van de kachel moet je dan weer een uitsparing maken waar het ontluchtingskraantje doorheen prikt.
Groeten en sleutel ze,
Jos
Re: warmte kachel defender 90
Hoi,
Ik heb de blower van een Daihatsu Charade er in zitten (drie gaatjes in de rand moeten boren) en dat ding blaast als een gek op volle toeren. Helaas is de warmte afgifte ook niet geweldig en moet volgens mij veel beter kunnen zijn. Ik heb nog zo een matrix liggen van aluminium met horizontale aansluitingen. Er moet dan nog wat meer gemodificeerd worden, maar met een plaatschaar en buigbank (en wat te drinken) moet dat te doen zijn.
Succes en sleutel ze,
Jos
2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6d41a10858b0f5b1a59a839b30cd42a6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-7dI3GBJcAGs/USpfDq4jgwI/AAAAAAAAHbk/FdNByTE8Wtw/s400/2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', '', 16155314, 600, 600, 'Loading image ...', false); DSC03293.JPG --> mod_embed_images_loadimage('4ebb0d5098defdd5a79c60234a6bf6b9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-Bg6OpwqHcbQ/UU3O57oBdhI/AAAAAAAAHiY/jGWuWRh5Ld8/s400/DSC03293.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', '', 16155314, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "nog" "Tax-Free" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
En de derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino. The Original Roadster.
Dad's Garage, reparatie analyse, alle voorkomende reparaties, bandenhotel service, gratis garage auto, financieringen, alle verbouwingen etc. etc.
Ik heb de blower van een Daihatsu Charade er in zitten (drie gaatjes in de rand moeten boren) en dat ding blaast als een gek op volle toeren. Helaas is de warmte afgifte ook niet geweldig en moet volgens mij veel beter kunnen zijn. Ik heb nog zo een matrix liggen van aluminium met horizontale aansluitingen. Er moet dan nog wat meer gemodificeerd worden, maar met een plaatschaar en buigbank (en wat te drinken) moet dat te doen zijn.
Succes en sleutel ze,
Jos
2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6d41a10858b0f5b1a59a839b30cd42a6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-7dI3GBJcAGs/USpfDq4jgwI/AAAAAAAAHbk/FdNByTE8Wtw/s400/2013%252002%2520Laro%2520in%2520the%2520Snow.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-7dI3GBJcAGs%2FUSpfDq4jgwI%2FAAAAAAAAHbk%2FFdNByTE8Wtw%2Fs400%2F2013%25252002%252520Laro%252520in%252520the%252520Snow.jpg', '', 16155314, 600, 600, 'Loading image ...', false); DSC03293.JPG --> mod_embed_images_loadimage('4ebb0d5098defdd5a79c60234a6bf6b9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-Bg6OpwqHcbQ/UU3O57oBdhI/AAAAAAAAHiY/jGWuWRh5Ld8/s400/DSC03293.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Bg6OpwqHcbQ%2FUU3O57oBdhI%2FAAAAAAAAHiY%2FjGWuWRh5Ld8%2Fs400%2FDSC03293.JPG', '', 16155314, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "nog" "Tax-Free" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
En de derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino. The Original Roadster.
Dad's Garage, reparatie analyse, alle voorkomende reparaties, bandenhotel service, gratis garage auto, financieringen, alle verbouwingen etc. etc.
Re: warmte kachel defender 90
Nu ik dit zo lees schiet me iets anders te binnen...misschien is het ook een oplossing om de kachelunit los te schroeven, motor te starten en de kachelunit te kantelen en naar onder te brengen? Dan kan alle lucht er toch ook uit...