Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naar KN
Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naar KN
KNAC heeft op zeer korte termijn overleg over de mogelijke invulling van een nieuwe oldtimerregeling met de FEHAC, RDW en de regering.
Hiervoor hebben ze een enquête op hun website gezet, de resultaten gaan ze presenteren aan de regering.
Helaas is het een zeer slechte enquête, met onvoldoende opties, en waarbij alleen maar rekening wordt gehouden met het gemiddelde KNAC lid met een leuk klein benzine oldtimertje.
Dit zijn de te kiezen mogelijkheden:
Welke optie als alternatief voor de huidige vrijstelling motorrijtuigenbelasting heeft uw voorkeur?
- 30-dagenkaart (optie om 30 dagen naar eigen keus belastingvrij te rijden)
- 60-dagenkaart (idem eerste keuzemogelijkheid, maar dan 60 dagen)
- Vrijstelling voor benzineauto’s (vanaf 30 jaar) en diesels (vanaf 35 jaar)
- Kilometerbeprijzing d.m.v. elektronische kastjes in uw auto
De overgrote meerderheid van de mensen die hem heeft ingevuld heeft voor de derde optie gekozen, want dat is voor de gemiddelde Triumph Spitfire rijder natuurlijk het voordeligste.
Ik mis nog minstens de volgende opties:
- Alles blijft bij het oude
- Alles blijft bij het oude voor bestaande gevallen, voor nieuwe gevallen komen nieuwe regels
- Auto's vanaf 1987 worden niet meer belastingvrij, voor bestaande gevallen blijft de huidige regeling gelden.
- Zowel voor benzine als diesels wordt de grens 30 jaar
- Er komt een kwart tarief zoals dat bij campers bestaat
Ik kan dus helaas de enquête niet invullen, en mijn stem zal dus niet meetellen.
De ellende is dus dat de uitkomst van een enquête waarbij er voor een grote groep oldtimerbezitters (dieselrijders en dus een groot deel van de 4x4x rijders) geen geschikte keuzemogelijkheid aanwezig is, gepresenteerd wordt als 'de keuze van de oldtimerbezitter'.
De KNAC neemt waarschijnlijk aan dat een auto op diesel altijd als dagelijks vervoermiddel wordt ingezet, en dat is helemaal niet het geval. Bijvoorbeeld tereinwagens, vrachtwagens, busjes, campers en legervoertuigen worden maar sporadisch voor dagelijks vervoer ingezet, maar zijn wel vaak diesel en hebben ook nog eens een hoog gewicht en worden daardoor onterecht onevenredig zwaar getroffen.
Ik heb al een email gestuurd naar de KNAC om mijn onvrede hierover te uiten.
Ik roep hierbij iedereen op ook een email te versturen naar de KNAC, met daarin het verzoek een nieuwe enquete te maken waarin ook voor de dieselrijders een geschikte optie wordt opgenomen.
.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/11/2012 20:38 door Paul Stroink, One-Ten.nl.
Hiervoor hebben ze een enquête op hun website gezet, de resultaten gaan ze presenteren aan de regering.
Helaas is het een zeer slechte enquête, met onvoldoende opties, en waarbij alleen maar rekening wordt gehouden met het gemiddelde KNAC lid met een leuk klein benzine oldtimertje.
Dit zijn de te kiezen mogelijkheden:
Welke optie als alternatief voor de huidige vrijstelling motorrijtuigenbelasting heeft uw voorkeur?
- 30-dagenkaart (optie om 30 dagen naar eigen keus belastingvrij te rijden)
- 60-dagenkaart (idem eerste keuzemogelijkheid, maar dan 60 dagen)
- Vrijstelling voor benzineauto’s (vanaf 30 jaar) en diesels (vanaf 35 jaar)
- Kilometerbeprijzing d.m.v. elektronische kastjes in uw auto
De overgrote meerderheid van de mensen die hem heeft ingevuld heeft voor de derde optie gekozen, want dat is voor de gemiddelde Triumph Spitfire rijder natuurlijk het voordeligste.
Ik mis nog minstens de volgende opties:
- Alles blijft bij het oude
- Alles blijft bij het oude voor bestaande gevallen, voor nieuwe gevallen komen nieuwe regels
- Auto's vanaf 1987 worden niet meer belastingvrij, voor bestaande gevallen blijft de huidige regeling gelden.
- Zowel voor benzine als diesels wordt de grens 30 jaar
- Er komt een kwart tarief zoals dat bij campers bestaat
Ik kan dus helaas de enquête niet invullen, en mijn stem zal dus niet meetellen.
De ellende is dus dat de uitkomst van een enquête waarbij er voor een grote groep oldtimerbezitters (dieselrijders en dus een groot deel van de 4x4x rijders) geen geschikte keuzemogelijkheid aanwezig is, gepresenteerd wordt als 'de keuze van de oldtimerbezitter'.
De KNAC neemt waarschijnlijk aan dat een auto op diesel altijd als dagelijks vervoermiddel wordt ingezet, en dat is helemaal niet het geval. Bijvoorbeeld tereinwagens, vrachtwagens, busjes, campers en legervoertuigen worden maar sporadisch voor dagelijks vervoer ingezet, maar zijn wel vaak diesel en hebben ook nog eens een hoog gewicht en worden daardoor onterecht onevenredig zwaar getroffen.
Ik heb al een email gestuurd naar de KNAC om mijn onvrede hierover te uiten.
Ik roep hierbij iedereen op ook een email te versturen naar de KNAC, met daarin het verzoek een nieuwe enquete te maken waarin ook voor de dieselrijders een geschikte optie wordt opgenomen.
.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/11/2012 20:38 door Paul Stroink, One-Ten.nl.
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Heb net ook in een mail mijn ongenoegen geuit.
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Helemaal eens ga ze gelijk mailen .
Daarna flikker ik ze gelijk van mijn Facebook pagina af.
Chris
Daarna flikker ik ze gelijk van mijn Facebook pagina af.
Chris
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Dit is inderdaad een zeer slechte enquete voor de landrover liefhebber.
Ik heb ook een mail gestuurd, misschien moeten we een standaard mail opstellen die elke prikker makkelijk kan versturen. Gr bernd
Ik heb ook een mail gestuurd, misschien moeten we een standaard mail opstellen die elke prikker makkelijk kan versturen. Gr bernd
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
ledenservice@knac.nl
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Nou was ik het totnogtoe op dit vlak telkens met je eens, Paul, maar daar is een eind aan gekomen, zo lees ik?!
De enquête snap ik sowieso even niet... Daar moet wel bij gezegd worden dat ze nog iets proberen te doen én dat ze hun achterban raadplegen vóór het overleg, dat kan niet van ieder orgaan gezegd worden.
Natuurlijk kiest het merendeel voor optie 3, maar daarmee verandert er toch slechts marginaal iets? Overigens zijn de diesels hier toch in meegenomen (toegegeven, vanaf 35 jaar, dit komt over als een anti W123/124/245/T3-puntje).
Jouw optie "alles blijft bij het oude" (inclusief het nieuwe gevallen-amendement, alsmede het vanaf 1987-amendement) schaar ik onder datzelfde kopje nutteloze opties, want daarmee verandert er alsnog niets. Goed, de import komt op den duur wel tot een halt, maar vooralsnog zijn er nog heel veel Volvo's, Mercedessen, BMW's, VW's en MAM's (menige andere merken) te verkrijgen door heel Europa heen. Desnoods om hun nummertje aan een jongere variant door te geven.
Ik geloof dat er nog steeds mensen zijn die geloven dat het ook mogelijk is dat er helemaal niets gaat veranderen... Uitgangspunt is hetgeen er in het kabinetsbesluit staat, enige dat de Tweede Kamer heeft willen laten onderzoeken is hoe dagelijks gebruik tegengegaan kan worden en liefhebbers ontzien kunnen worden. Ofwel, in mijn ogen, alleen opties waarbij het niet mogelijk is om gedurende alle dagen van het jaar in je oude beestje te stappen snijden hout.
Of ben ik nou helemaal abuis?
Kortom, Paul, ik ben het met je eens dat de enquête van de KNAC slecht is, of in ieder geval knullig. Zo vul ik bijvoorbeeld >4 in bij het aantal, maar er staat er altijd wel ééntje op de openbare weg (passen niet allemaal in de garage). Dus loop ik vast, want ik kan niet beide vragen naar eer en geweten beantwoorden.
Ik vind echter jouw aanvullende opties op z'n minst net zo knullig, omdat ze in mijn ogen totaal niets toevoegen.
De laatste optie (het kwart-tarief) vind ik al helemaal idioot, maar dat is een mening, ik vind het al belachelijk dat campers kwart-tarief krijgen (want ik kan je vertellen dat ik regelmatig "campers" voor dagelijks/woon-werk gebruik ingezet zie worden)). Dus campers gewoon gelijktrekken met overige voertuigen, niet andersom!
De enquête snap ik sowieso even niet... Daar moet wel bij gezegd worden dat ze nog iets proberen te doen én dat ze hun achterban raadplegen vóór het overleg, dat kan niet van ieder orgaan gezegd worden.
Natuurlijk kiest het merendeel voor optie 3, maar daarmee verandert er toch slechts marginaal iets? Overigens zijn de diesels hier toch in meegenomen (toegegeven, vanaf 35 jaar, dit komt over als een anti W123/124/245/T3-puntje).
Jouw optie "alles blijft bij het oude" (inclusief het nieuwe gevallen-amendement, alsmede het vanaf 1987-amendement) schaar ik onder datzelfde kopje nutteloze opties, want daarmee verandert er alsnog niets. Goed, de import komt op den duur wel tot een halt, maar vooralsnog zijn er nog heel veel Volvo's, Mercedessen, BMW's, VW's en MAM's (menige andere merken) te verkrijgen door heel Europa heen. Desnoods om hun nummertje aan een jongere variant door te geven.
Ik geloof dat er nog steeds mensen zijn die geloven dat het ook mogelijk is dat er helemaal niets gaat veranderen... Uitgangspunt is hetgeen er in het kabinetsbesluit staat, enige dat de Tweede Kamer heeft willen laten onderzoeken is hoe dagelijks gebruik tegengegaan kan worden en liefhebbers ontzien kunnen worden. Ofwel, in mijn ogen, alleen opties waarbij het niet mogelijk is om gedurende alle dagen van het jaar in je oude beestje te stappen snijden hout.
Of ben ik nou helemaal abuis?
Kortom, Paul, ik ben het met je eens dat de enquête van de KNAC slecht is, of in ieder geval knullig. Zo vul ik bijvoorbeeld >4 in bij het aantal, maar er staat er altijd wel ééntje op de openbare weg (passen niet allemaal in de garage). Dus loop ik vast, want ik kan niet beide vragen naar eer en geweten beantwoorden.
Ik vind echter jouw aanvullende opties op z'n minst net zo knullig, omdat ze in mijn ogen totaal niets toevoegen.
De laatste optie (het kwart-tarief) vind ik al helemaal idioot, maar dat is een mening, ik vind het al belachelijk dat campers kwart-tarief krijgen (want ik kan je vertellen dat ik regelmatig "campers" voor dagelijks/woon-werk gebruik ingezet zie worden)). Dus campers gewoon gelijktrekken met overige voertuigen, niet andersom!
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Helemaal mee eens. Zal ze ook eens mailen. Kwart tarief zou ik prima vinden, 60 dagen vind ik wat weinig namelijk. En wil best betalen uiteraard.
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Hoi Geert,
Mijn punten zijn mogelijk niet allemaal even goed, maar de regeling zoals die er op dit moment is is gewoon prima. De diesel en LPG auto's vanaf 87 gaan een toeslag betalen. Hiermee sterft het dagelijks gebruik vanzelf uit. Ok, het duurt een aantal jaren, maar dat moet ook, er is een regeling beloofd, als die wordt veranderd moet dat worden ingevoerd op een manier waarbij de betrokken tijd hebben zich aan te passen aan de verandering.
Bij de meeste opties van de enquete, is het van het ene op het andere moment voor een bepaalde groep gewoon afgelopen met hun hobby, hun na lang sparen vergaarde bezit of hun dagelijks vervoer.
Dat is gewoon erg oneerlijk.
De enige juiste optie zou dus eigenlijk zijn dat de huidige overgangsregeling van kracht blijft.
Het kwarttarief is natuurlijk een vreemde oplossing, maar is makkelijk administratief uit te voeren en is mogelijk toch nog op te brengen voor de liefhebbers (al wordt dat met mijn aantal privéauto's nog steeds wel erg duur)
Tenzij er natuurlijk een kilometerheffing voor alle auto's wordt ingevoerd, dan betaalt iedereen terecht naar gebruik, oldtimer, A-label of normale auto. Om toch het milieu te steunen kan er voor de A-labels bijvoorbeeld een lager bijtellingstarief gehandteerd blijven.
Diesels belastingvrij vanaf 35 jaar is een veel te grote stap ineens, er zijn véél terreinauto's die bijna niet rijden en dan opeens niet meer belastingvrij zijn. In elk geval alle Defenders.
Laat ze dit desnoods gelijktrekken met de benzine en naar 30 jaar opschuiven, en als het dan echt moet stapsgewijs opvoeren naar 35 jaar.
Mijn punten zijn mogelijk niet allemaal even goed, maar de regeling zoals die er op dit moment is is gewoon prima. De diesel en LPG auto's vanaf 87 gaan een toeslag betalen. Hiermee sterft het dagelijks gebruik vanzelf uit. Ok, het duurt een aantal jaren, maar dat moet ook, er is een regeling beloofd, als die wordt veranderd moet dat worden ingevoerd op een manier waarbij de betrokken tijd hebben zich aan te passen aan de verandering.
Bij de meeste opties van de enquete, is het van het ene op het andere moment voor een bepaalde groep gewoon afgelopen met hun hobby, hun na lang sparen vergaarde bezit of hun dagelijks vervoer.
Dat is gewoon erg oneerlijk.
De enige juiste optie zou dus eigenlijk zijn dat de huidige overgangsregeling van kracht blijft.
Het kwarttarief is natuurlijk een vreemde oplossing, maar is makkelijk administratief uit te voeren en is mogelijk toch nog op te brengen voor de liefhebbers (al wordt dat met mijn aantal privéauto's nog steeds wel erg duur)
Tenzij er natuurlijk een kilometerheffing voor alle auto's wordt ingevoerd, dan betaalt iedereen terecht naar gebruik, oldtimer, A-label of normale auto. Om toch het milieu te steunen kan er voor de A-labels bijvoorbeeld een lager bijtellingstarief gehandteerd blijven.
Diesels belastingvrij vanaf 35 jaar is een veel te grote stap ineens, er zijn véél terreinauto's die bijna niet rijden en dan opeens niet meer belastingvrij zijn. In elk geval alle Defenders.
Laat ze dit desnoods gelijktrekken met de benzine en naar 30 jaar opschuiven, en als het dan echt moet stapsgewijs opvoeren naar 35 jaar.
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
En dit heb ik ze gemaild:
L.S. / Beste Peter,
Ben zeer verheugd dat de KNAC het heft in eigen handen neemt en zodoende sturing tracht te geven aan de discussie rond de problematiek van de MRB en klassiekers.
Laat onverlet dat de enquete wel heel erg kort door de bocht gaat en op deze manier geen recht doet aan de mening van grote groepen klassieker
bezitters.
De problemen voor eigenaren van klassieke Land Rovers veelal op diesel rijdend worden in het geheel niet meegenomen in de vraagstelling.
Ruimte voor aanvullende opmerkingen is er ook niet, gevolg is dat deze groep ofwel de enquete niet invult of niet de juiste antwoorden kan geven.
Op deze manier lijkt het er strek op dat de KNAC al een standpunt heeft ingenomen en hiervoor alleen nog justificatie zoekt.
Heb zelf overigens de enquete wel ingevuld, maar vindt het toch nodig om bovenstaande bij de KNAC onder de aandacht te brengen.
P.S. Ik spreek niet voor eigen parochie, ben in het bezit van een TR6 en een Land Rover 110V8
Gr Spycke
L.S. / Beste Peter,
Ben zeer verheugd dat de KNAC het heft in eigen handen neemt en zodoende sturing tracht te geven aan de discussie rond de problematiek van de MRB en klassiekers.
Laat onverlet dat de enquete wel heel erg kort door de bocht gaat en op deze manier geen recht doet aan de mening van grote groepen klassieker
bezitters.
De problemen voor eigenaren van klassieke Land Rovers veelal op diesel rijdend worden in het geheel niet meegenomen in de vraagstelling.
Ruimte voor aanvullende opmerkingen is er ook niet, gevolg is dat deze groep ofwel de enquete niet invult of niet de juiste antwoorden kan geven.
Op deze manier lijkt het er strek op dat de KNAC al een standpunt heeft ingenomen en hiervoor alleen nog justificatie zoekt.
Heb zelf overigens de enquete wel ingevuld, maar vindt het toch nodig om bovenstaande bij de KNAC onder de aandacht te brengen.
P.S. Ik spreek niet voor eigen parochie, ben in het bezit van een TR6 en een Land Rover 110V8
Gr Spycke
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Toch maar ingevuld.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/11/2012 00:17 door Gromit.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/11/2012 00:17 door Gromit.
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
PS. Op de Facebook pagina van de KNAC hebben al veel mensen (prikkers?) met dezelfde klacht gereageerd. Dit is de makkelijkste manier om iedereen te laten meelezen met onze op en aanmerkingen!
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('532cf5d5fc10d238709ef81b24ca7b00', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 16127392, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('532cf5d5fc10d238709ef81b24ca7b00', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 16127392, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Ben het met je eens Paul heb de KNAC ook een mailtje gestuurd en gereageerd via Facebook. Het lijkt wel of ze van de keuzes die ze in het begin het gemaakt totaal niet willen afwijken en het zo als de algemene mening van de leden naar voren willen brengen.
Erik Kappert
Laro4x4
Erik Kappert
Laro4x4
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Gemaild !!
Ik heb een combi gemaakt van de mail van Spyck en de opties van Paul. Bedankt voor het lenen
Groeten
Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje
jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9a1c78412ba1fe2f313867b256a7ca92', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 16127927, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik heb een combi gemaakt van de mail van Spyck en de opties van Paul. Bedankt voor het lenen

Groeten
Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje
jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9a1c78412ba1fe2f313867b256a7ca92', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 16127927, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Ik had ze gisteren na het invullen gelijk al gemaild dat de enquete een vertekend beeld geeft als niet inzichtelijk is op welke brandstof de invuller rijdt. Als ik een benzine van 30 jaar oud had, zou ik ook voor die optie hebben gekozen.
Davy
SIII 109 2,25D 1981 ex mil.
SIIA 88 2,25B 1968
Foto-EH84LNQ8.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3429cd4dfc7d6fdb786aac4ef68a46d1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-EH84LNQ8.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-EH84LNQ8.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-EH84LNQ8.jpg', '', 16128081, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Davy
SIII 109 2,25D 1981 ex mil.
SIIA 88 2,25B 1968
Foto-EH84LNQ8.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3429cd4dfc7d6fdb786aac4ef68a46d1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-EH84LNQ8.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-EH84LNQ8.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-EH84LNQ8.jpg', '', 16128081, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Heb ook een mail gestuurd met een combi van Spycke en Paul....
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Wat is het mailadres?
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Hoeveel van jullie die deze enquette niets vinden zijn eigenlijk lid van de KNAC?
Ben gewoon even nieuwsgierig.....
Ben gewoon even nieuwsgierig.....
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
ik
ledenservice@knac.nl
ledenservice@knac.nl
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Schuldig ! Iknie...
Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje
jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('73277abe8f5b846e2ad5f710fdbc3359', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 16128617, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje
jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('73277abe8f5b846e2ad5f710fdbc3359', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 16128617, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Marco 109 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoeveel van jullie die deze enquette niets vinden
> zijn eigenlijk lid van de KNAC?
> Ben gewoon even nieuwsgierig.....
Goeie vraag .... alleen ... een goeie tegenvraag is dan:
Namens wie spreekt de KNAC dan straks ?
Zoiets heet wel "Preken voor eigen parochie"
Houdt een enquete onder de leden van de Reliant-club en neem als optie op:
"Een driewieler hoeft geen belasting te betalen en heeft altijd voorrang"
En dan kijken wat de Reliant-club-leden zeggen.
De KNAC-enquete is net zo "stapel" als ex hoogleraar D. Stapel.
Tel maar mee:
Iedereen met een benzine Old-Timer van (bijna) 30 jaar zegt: doe mij het 30/35 alternatief.
Iedereen met een diesel Old-Timer van (bijna) 35 jaar zegt: doe mij het 30/35 alternatief
en wie dan overblijft ... die wordt dan ook nog eens verdeeld over drie alternatieven.
Zo hoef je geen enquete te houden, dan kan je beter direct langs meneer Stapel gaan om de uitkomst in te vullen.
Marc
PS Als ik lid was van de KNAC dan zou ik mijn lidmaatschap opzeggen
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/11/2012 14:27 door Marc-my-Words.
-------------------------------------------------------
> Hoeveel van jullie die deze enquette niets vinden
> zijn eigenlijk lid van de KNAC?
> Ben gewoon even nieuwsgierig.....
Goeie vraag .... alleen ... een goeie tegenvraag is dan:
Namens wie spreekt de KNAC dan straks ?
Zoiets heet wel "Preken voor eigen parochie"
Houdt een enquete onder de leden van de Reliant-club en neem als optie op:
"Een driewieler hoeft geen belasting te betalen en heeft altijd voorrang"
En dan kijken wat de Reliant-club-leden zeggen.
De KNAC-enquete is net zo "stapel" als ex hoogleraar D. Stapel.
Tel maar mee:
Iedereen met een benzine Old-Timer van (bijna) 30 jaar zegt: doe mij het 30/35 alternatief.
Iedereen met een diesel Old-Timer van (bijna) 35 jaar zegt: doe mij het 30/35 alternatief
en wie dan overblijft ... die wordt dan ook nog eens verdeeld over drie alternatieven.
Zo hoef je geen enquete te houden, dan kan je beter direct langs meneer Stapel gaan om de uitkomst in te vullen.
Marc
PS Als ik lid was van de KNAC dan zou ik mijn lidmaatschap opzeggen
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/11/2012 14:27 door Marc-my-Words.
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
inmiddels mail gestuurd.
Ik hoop dat de bovag en anwb wakkerder zijn!!!!
Ik hoop dat de bovag en anwb wakkerder zijn!!!!
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Marc-my-Words Schreef:
>
> Namens wie spreekt de KNAC dan straks ?
> Zoiets heet wel "Preken voor eigen parochie"
>
>
Ja, en wat is er mis mee als een club als de KNAC "preekt voor eigen parochie" . Daar hebben al die mensen die lid zijn toch gewoon recht op?
Wel grappig trouwens al die selectieve verontwaardiging.
Kan niet wachten op een enquette van de Fehac waarin de optie genoemd wordt dat alleen " echt historische" voertuigen (dus origineel oude voertuigen) belastingvrij mogen zijn. Dus niet als er een nieuwere motor, body en/of interieur inzit.....
>
> Namens wie spreekt de KNAC dan straks ?
> Zoiets heet wel "Preken voor eigen parochie"
>
>
Ja, en wat is er mis mee als een club als de KNAC "preekt voor eigen parochie" . Daar hebben al die mensen die lid zijn toch gewoon recht op?
Wel grappig trouwens al die selectieve verontwaardiging.
Kan niet wachten op een enquette van de Fehac waarin de optie genoemd wordt dat alleen " echt historische" voertuigen (dus origineel oude voertuigen) belastingvrij mogen zijn. Dus niet als er een nieuwere motor, body en/of interieur inzit.....
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Gemaild!!!
Dit onderwerp ook op de Volvo 700 club gepubliceerd, met verzoek dit onderwerp bij andere forums te starten.
Groeten Marcel 2
Dit onderwerp ook op de Volvo 700 club gepubliceerd, met verzoek dit onderwerp bij andere forums te starten.
Groeten Marcel 2
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Marco 109 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Marc-my-Words Schreef:
> >
> > Namens wie spreekt de KNAC dan straks ?
> > Zoiets heet wel "Preken voor eigen parochie"
> >
> >
> Ja, en wat is er mis mee als een club als de KNAC
> "preekt voor eigen parochie" . Daar hebben al die
> mensen die lid zijn toch gewoon recht op?
>
> Wel grappig trouwens al die selectieve
> verontwaardiging.
> Kan niet wachten op een enquette van de Fehac
> waarin de optie genoemd wordt dat alleen " echt
> historische" voertuigen (dus origineel oude
> voertuigen) belastingvrij mogen zijn. Dus niet als
> er een nieuwere motor, body en/of interieur
> inzit.....
Marco,
Ik heb geen last van selectiviteit want nog lang geen belastingvrije auto.
Nu ja, de enige selectiviteit die je mij mag aanrekenen is dat ik vóór een nette kilometer-beprijzing ben incl een serieuze accijns op de brandstof (dan hoef je nl alleen de meerkosten mbt drukke en volle autowegen en spitstijd-verkeer rond grote steden te beprijzen). Dit is mijns inziens de enige manier waarop je mensen aanzet om selectief voor een vervoersmodaliteit te kiezen, doe je dit niet dan kan je heel Nederland asfalteren, staan er straks toch files, en is er niks meer voor de 4x4.
"Preken voor eigen parochie" is bedoeld zoals dat in het nederlands taalgebied verstaan wordt.
In andere, iets minder genuanceerde, bewoording: "Ongegeneerd en kortzichtig eigenbelang".
Ook tegen eigenbelang is niet direct een bezwaar, ware het niet dat organisaties als KNAC (en ANWB etc) het imago hoog (proberen te) houden dat ze neutrale een breder (en algemeen gewaardeerd) doel nastreven.
Nog erger is het dat de auto-clubs nog maar kort geleden de kilometerbeprijzing hebben gesaboteerd. Het MRB-systeem is dus heel raar nivellerend - of je weinig of veel rijdt, of je in de spits in in drukke gebieden rijdt, en of het OV een alternatief is of niet, iedereen betaalt één prijs (dwz één vaste prijs afhankelijk van het type auto). Het is toch tamelijk dol dat mijn 92 jarige buurvrouw even veel betaalt voor die paar 1000 km per jaar als een dagelijkse spitsuur-rijder met 35.000 kilometers op de teller. Nog erger is in zo'n vergelijking de lease-rijder met een belastingvrije "schone" auto die jaarlijks 50.000 km rijdt. De wens om tot een evenwichtiger en schoner vervoer te komen loopt veel kansen mis door een pervers belastingssysteem (en door perverse belangen-organisaties).
En mbt die nieuwere motor: Als het gaat om "het milieu" .... dan moet een LandRover waar de oude V8 of de oude NA-diesel wordt vervangen door een laatste generatie Td5 juist worden toegejuichd. Een 8 jaar oude Td5 is een stuk schoner !!
Marc (zonder o)
-------------------------------------------------------
> Marc-my-Words Schreef:
> >
> > Namens wie spreekt de KNAC dan straks ?
> > Zoiets heet wel "Preken voor eigen parochie"
> >
> >
> Ja, en wat is er mis mee als een club als de KNAC
> "preekt voor eigen parochie" . Daar hebben al die
> mensen die lid zijn toch gewoon recht op?
>
> Wel grappig trouwens al die selectieve
> verontwaardiging.
> Kan niet wachten op een enquette van de Fehac
> waarin de optie genoemd wordt dat alleen " echt
> historische" voertuigen (dus origineel oude
> voertuigen) belastingvrij mogen zijn. Dus niet als
> er een nieuwere motor, body en/of interieur
> inzit.....
Marco,
Ik heb geen last van selectiviteit want nog lang geen belastingvrije auto.
Nu ja, de enige selectiviteit die je mij mag aanrekenen is dat ik vóór een nette kilometer-beprijzing ben incl een serieuze accijns op de brandstof (dan hoef je nl alleen de meerkosten mbt drukke en volle autowegen en spitstijd-verkeer rond grote steden te beprijzen). Dit is mijns inziens de enige manier waarop je mensen aanzet om selectief voor een vervoersmodaliteit te kiezen, doe je dit niet dan kan je heel Nederland asfalteren, staan er straks toch files, en is er niks meer voor de 4x4.
"Preken voor eigen parochie" is bedoeld zoals dat in het nederlands taalgebied verstaan wordt.
In andere, iets minder genuanceerde, bewoording: "Ongegeneerd en kortzichtig eigenbelang".
Ook tegen eigenbelang is niet direct een bezwaar, ware het niet dat organisaties als KNAC (en ANWB etc) het imago hoog (proberen te) houden dat ze neutrale een breder (en algemeen gewaardeerd) doel nastreven.
Nog erger is het dat de auto-clubs nog maar kort geleden de kilometerbeprijzing hebben gesaboteerd. Het MRB-systeem is dus heel raar nivellerend - of je weinig of veel rijdt, of je in de spits in in drukke gebieden rijdt, en of het OV een alternatief is of niet, iedereen betaalt één prijs (dwz één vaste prijs afhankelijk van het type auto). Het is toch tamelijk dol dat mijn 92 jarige buurvrouw even veel betaalt voor die paar 1000 km per jaar als een dagelijkse spitsuur-rijder met 35.000 kilometers op de teller. Nog erger is in zo'n vergelijking de lease-rijder met een belastingvrije "schone" auto die jaarlijks 50.000 km rijdt. De wens om tot een evenwichtiger en schoner vervoer te komen loopt veel kansen mis door een pervers belastingssysteem (en door perverse belangen-organisaties).
En mbt die nieuwere motor: Als het gaat om "het milieu" .... dan moet een LandRover waar de oude V8 of de oude NA-diesel wordt vervangen door een laatste generatie Td5 juist worden toegejuichd. Een 8 jaar oude Td5 is een stuk schoner !!
Marc (zonder o)
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Marc, waar het om gaat is dat heel veel mensen die lid zijn van deze club zich prima vertegenwoordigd voelen door deze club. Daar is niets mis mee.
Heel veel mensen die hier lopen te zeuren zijn geen lid, dus waarom zou de KNAC zich iets van hun belang moeten aantrekken?
Mijn voorbeeld over die nieuwe motor gaat niet over milieu (want als het daarover zou gaan moet de auto in zijn huidige vorm sowieso worden verboden) maar over het begrip " belangenbehartiging" Wanneer de Fehac dat doet doet zij dat voor Historische voertuigen, toch????
Heel veel mensen die hier lopen te zeuren zijn geen lid, dus waarom zou de KNAC zich iets van hun belang moeten aantrekken?
Mijn voorbeeld over die nieuwe motor gaat niet over milieu (want als het daarover zou gaan moet de auto in zijn huidige vorm sowieso worden verboden) maar over het begrip " belangenbehartiging" Wanneer de Fehac dat doet doet zij dat voor Historische voertuigen, toch????
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Het gaat er niet om of we lid zijn. De KNAC verzamelt handtekeningen in een petitie, nu verzamelen ze weer data in een enquete. Om aan deze acties mee te doen hoef je geen lid te zijn van de KNAC, de uitkomsten zullen dan ook niet worden gepresenteerd als de wens van KNAC leden, maar als de wens van de oldtimerbezitter in het algemeen.
Het was minder een probleem als je alleen mee kon doen als je knac lid bent, al kan het dan natuurlijk nog steeds zijn dat je het helemaal niet met hun opvattingen eens bent. Als je lid wordt van een dergelijke organisatie verwacht je dat ze opkomen voor de belangen van hun leden, en niet alleen voor de belangen van een gedeelte van hun leden met een bepaald type auto.
Ik ben gelukkig geen lid.
Het was minder een probleem als je alleen mee kon doen als je knac lid bent, al kan het dan natuurlijk nog steeds zijn dat je het helemaal niet met hun opvattingen eens bent. Als je lid wordt van een dergelijke organisatie verwacht je dat ze opkomen voor de belangen van hun leden, en niet alleen voor de belangen van een gedeelte van hun leden met een bepaald type auto.
Ik ben gelukkig geen lid.
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Goed! ik had dit vanmorgen ook al bij modderpoel geplaatst en op enkele facebookpagina's.
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Ondanks de stroom van protesten van vele vele oldtimerbezitters tegen de slechte enquete presenteert de FEHAC zojuist exact dezelfde enquete op haar website.
Volgens hun eigen website is dit één van hun standpunten:
belangen behartiger van eigenaren van historische voertuigen van 25 jaar en ouder;
Door de diesel en LPG auto's pas vanaf 35 jaar belastingvrij te maken komen ze nu niet echt heel erg op voor deze groep...
Ook maar een klachtemail dus..
Volgens hun eigen website is dit één van hun standpunten:
belangen behartiger van eigenaren van historische voertuigen van 25 jaar en ouder;
Door de diesel en LPG auto's pas vanaf 35 jaar belastingvrij te maken komen ze nu niet echt heel erg op voor deze groep...
Ook maar een klachtemail dus..
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Paul Stroink, One-Ten.nl Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ondanks de stroom van protesten van vele vele
> oldtimerbezitters tegen de slechte enquete
> presenteert de FEHAC zojuist exact dezelfde
> enquete op haar website.
>
> Volgens hun eigen website is dit één van hun
> standpunten:
>
> belangen behartiger van eigenaren van historische
> voertuigen van 25 jaar en ouder;
>
> Door de diesel en LPG auto's pas vanaf 35 jaar
> belastingvrij te maken komen ze nu niet echt heel
> erg op voor deze groep...
> Ook maar een klachtemail dus..
Een ding is nu makkelijk: De verschillende voors en tegens heb je inmiddels aardig op een rijtje.
Marc
-------------------------------------------------------
> Ondanks de stroom van protesten van vele vele
> oldtimerbezitters tegen de slechte enquete
> presenteert de FEHAC zojuist exact dezelfde
> enquete op haar website.
>
> Volgens hun eigen website is dit één van hun
> standpunten:
>
> belangen behartiger van eigenaren van historische
> voertuigen van 25 jaar en ouder;
>
> Door de diesel en LPG auto's pas vanaf 35 jaar
> belastingvrij te maken komen ze nu niet echt heel
> erg op voor deze groep...
> Ook maar een klachtemail dus..
Een ding is nu makkelijk: De verschillende voors en tegens heb je inmiddels aardig op een rijtje.
Marc
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Paul Stroink, One-Ten.nl Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ondanks de stroom van protesten van vele vele
> oldtimerbezitters tegen de slechte enquete
> presenteert de FEHAC zojuist exact dezelfde
> enquete op haar website.
>
> Volgens hun eigen website is dit één van hun
> standpunten:
>
> belangen behartiger van eigenaren van historische
> voertuigen van 25 jaar en ouder;
>
> Door de diesel en LPG auto's pas vanaf 35 jaar
> belastingvrij te maken komen ze nu niet echt heel
> erg op voor deze groep...
> Ook maar een klachtemail dus..
Als het dus echt om het milieu to doen is, is het wel heel vreemd om de op LPG rijdende oldtimers pas na 35 belastingvrij te maken.......
-------------------------------------------------------
> Ondanks de stroom van protesten van vele vele
> oldtimerbezitters tegen de slechte enquete
> presenteert de FEHAC zojuist exact dezelfde
> enquete op haar website.
>
> Volgens hun eigen website is dit één van hun
> standpunten:
>
> belangen behartiger van eigenaren van historische
> voertuigen van 25 jaar en ouder;
>
> Door de diesel en LPG auto's pas vanaf 35 jaar
> belastingvrij te maken komen ze nu niet echt heel
> erg op voor deze groep...
> Ook maar een klachtemail dus..
Als het dus echt om het milieu to doen is, is het wel heel vreemd om de op LPG rijdende oldtimers pas na 35 belastingvrij te maken.......
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Is het DLRR niet lid van de Fehac? Die zouden toch voor ons op moeten komen?
Als je naar hun webstek kijkt, lijken zij braaf mee te lopen.
Als je naar hun webstek kijkt, lijken zij braaf mee te lopen.
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
[www.telegraaf.nl]
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
en diesels vanaf 35 slaat ook nergens op; de gemiddelde 25 jarige diesel is alweer een stukje minder milieubelastend dan een exemplaar van 35 jaar oud.
De dagelijkse rijder stapt gewoon over in een nog ouder barrel Mercedes diesel, ook een 35 jarige W123 is nog steeds een auto waarmee je prima dagelijks kunt rijden. Goed veel PUR in de dorpels en we kunnen weer een jaartje door de APK
De dagelijkse rijder stapt gewoon over in een nog ouder barrel Mercedes diesel, ook een 35 jarige W123 is nog steeds een auto waarmee je prima dagelijks kunt rijden. Goed veel PUR in de dorpels en we kunnen weer een jaartje door de APK

Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Paul Stroink, One-Ten.nl Schreef:
-------------------------------------------------------
> en diesels vanaf 35 slaat ook nergens op; de
> gemiddelde 25 jarige diesel is alweer een stukje
> minder milieubelastend dan een exemplaar van 35
> jaar oud.
> De dagelijkse rijder stapt gewoon over in een nog
> ouder barrel Mercedes diesel, ook een 35 jarige
> W123 is nog steeds een auto waarmee je prima
> dagelijks kunt rijden. Goed veel PUR in de dorpels
> en we kunnen weer een jaartje door de APK
ik ben al stilletjes op zoek naar een V8 ipv m'n 200tdi
-------------------------------------------------------
> en diesels vanaf 35 slaat ook nergens op; de
> gemiddelde 25 jarige diesel is alweer een stukje
> minder milieubelastend dan een exemplaar van 35
> jaar oud.
> De dagelijkse rijder stapt gewoon over in een nog
> ouder barrel Mercedes diesel, ook een 35 jarige
> W123 is nog steeds een auto waarmee je prima
> dagelijks kunt rijden. Goed veel PUR in de dorpels
> en we kunnen weer een jaartje door de APK

ik ben al stilletjes op zoek naar een V8 ipv m'n 200tdi
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
"Ik wil voorstellen om als de huidige regel voor motorrijtuigenbelasting op 31 december 2013 afloopt alle auto's die op dat moment dertig jaar of ouder zijn vrij te houden van wegenbelasting" legt hij uit. Momenteel zijn alle auto's ouder dan 25 jaar belastingvrij en daardoor ligt de grens nu op auto's uit 1987 of ouder. Met het voorstel van Van Giersbergen zou die grens op 31 december 1983 komen te liggen en niet meer per jaar verschuiven. “Auto's van eind jaren tachtig, begin jaren negentig zijn oude auto's, maar geen oldtimers.”
Geeft ook al meteen iets weg dus...
Geeft ook al meteen iets weg dus...
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
KNAC en FEHAC gemaild.
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Ja, ook al zo leuk zonder enig overleg. Ik heb net 165 euro naar ze overgemaakt en nu gaan zijn ook al weer beperkende opties aandragen....
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
We moeten als oltimer liefhebbers ook geen alternatieven aandragen.....................dat geeft alleen maar weg dat we het eens zijn met de regering. de huidige regeling moet gewoon blijven zoals ie nu is
Groeten neef Henk
Groeten neef Henk
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Op naar een belangenclub voor klassieke diesels en LPG-auto's...?
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
sjorsboomschors/aka/PP Schreef:
-------------------------------------------------------
> Paul Stroink, One-Ten.nl Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > en diesels vanaf 35 slaat ook nergens op; de
> > gemiddelde 25 jarige diesel is alweer een
> stukje
> > minder milieubelastend dan een exemplaar van 35
> > jaar oud.
> > De dagelijkse rijder stapt gewoon over in een
> nog
> > ouder barrel Mercedes diesel, ook een 35 jarige
> > W123 is nog steeds een auto waarmee je prima
> > dagelijks kunt rijden. Goed veel PUR in de
> dorpels
> > en we kunnen weer een jaartje door de APK
>
> ik ben al stilletjes op zoek naar een V8 ipv m'n
> 200tdi
Is het niet zo dat een diesel van vóór 1980 niet door de roetmeting hoeft
Dat scheelt weer lekker in het milieu.
Omgekeerd, als de OldTimer zijn "originaliteit" verliest omdat Paul S. (hier wel bekend) er een Td5 in gehangen heeft dan vinden de FEHAC KNAC-ers dat maar niks, ook al is een laatste generatie Td5 volgens de moderne inzichten de één na schoonste stand van zaken.
Marc
-------------------------------------------------------
> Paul Stroink, One-Ten.nl Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > en diesels vanaf 35 slaat ook nergens op; de
> > gemiddelde 25 jarige diesel is alweer een
> stukje
> > minder milieubelastend dan een exemplaar van 35
> > jaar oud.
> > De dagelijkse rijder stapt gewoon over in een
> nog
> > ouder barrel Mercedes diesel, ook een 35 jarige
> > W123 is nog steeds een auto waarmee je prima
> > dagelijks kunt rijden. Goed veel PUR in de
> dorpels
> > en we kunnen weer een jaartje door de APK

>
> ik ben al stilletjes op zoek naar een V8 ipv m'n
> 200tdi
Is het niet zo dat een diesel van vóór 1980 niet door de roetmeting hoeft
Dat scheelt weer lekker in het milieu.
Omgekeerd, als de OldTimer zijn "originaliteit" verliest omdat Paul S. (hier wel bekend) er een Td5 in gehangen heeft dan vinden de FEHAC KNAC-ers dat maar niks, ook al is een laatste generatie Td5 volgens de moderne inzichten de één na schoonste stand van zaken.
Marc
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Op de nieuwe site hebben ze ook een enquete gestart:
[www.dlrr.nl]
[www.dlrr.nl]
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Ook een Mail gestuurd waarin mijn ontevreden blijkt, mooie actie jammer dat hij niet compleet is.
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
neef Henk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op de nieuwe site hebben ze ook een enquete
> gestart:
>
> [www.dlrr.nl]
Jammer genoeg staat het niet bovenaan
En ik zou niet weten hoe ik het anders tegen zou moeten komen
Behalve door jouw oplettendheid natuurlijk!
kGa ermee aan de gang
-------------------------------------------------------
> Op de nieuwe site hebben ze ook een enquete
> gestart:
>
> [www.dlrr.nl]
Jammer genoeg staat het niet bovenaan
En ik zou niet weten hoe ik het anders tegen zou moeten komen
Behalve door jouw oplettendheid natuurlijk!
kGa ermee aan de gang
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Vanavond ook de enquete ingevuld van de KNAC. Ik had na het invullen dezelfde bedenkingen als waar Paul Stroink de discussie mee begon (zie het eerste bericht). Immers ik was het met alle alternatieven niet eens.
Daarom ook direct de KNAC een mail gestuurd en mijn ongenoegen geuit. Daarna ging ik naar het prikbord en zag gelukkig dat er hier ook al een hele discussie op gang was gekomen. Ik ga dan ook direct de ANWB de FEHAC en DLRR nog een mail sturen.
groet
Huib
109 + 110
Daarom ook direct de KNAC een mail gestuurd en mijn ongenoegen geuit. Daarna ging ik naar het prikbord en zag gelukkig dat er hier ook al een hele discussie op gang was gekomen. Ik ga dan ook direct de ANWB de FEHAC en DLRR nog een mail sturen.
groet
Huib
109 + 110
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Sowieso vreemd waarom een diesel 5 jaar later oldtimer zou moeten worden dan een benzine uitvoering. Dat heeft lijkt mij niets met de definitie van een oldtimer c.q. klassieker van doen. Als ze dan een leeftijdsgrens willen stellen dan wel voor alle auto''s en modellen gelijk.
Ook maar even KNAC gemailed.
Joep
Ninety 2.5D County 24-01-1985
Vlijmen
Foto-L4TPFTP7.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ca44161ed5c24177619a0a842164fa74', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L4TPFTP7.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-L4TPFTP7.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L4TPFTP7.jpg', '', 16131376, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ook maar even KNAC gemailed.
Joep
Ninety 2.5D County 24-01-1985
Vlijmen
Foto-L4TPFTP7.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ca44161ed5c24177619a0a842164fa74', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L4TPFTP7.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-L4TPFTP7.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L4TPFTP7.jpg', '', 16131376, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Slechte enquête KNAC, svp iedereen iedereen email sturen naa
Eindelijk eens iemand met verstand die de waarheid zegt,
en niet iemand die bij zich zelf in de garage kijkt en maar eens weer wat doms roept.
Die knac equette kan ik dus ook niet invullen lijkt toch nergens op. Die stellings zijn waarschijnlijk opgesteld door iemand met een geruit pak en een MG in de garage.
Als liefhebber met twee T3-bussen (diesel waarmee ik samen nog geen 5000km per jaar mee rij) krijg je daar toch slapeloze nachten van.
Vorig jaar is de regel net aangepast en op die manier sterft de dagelijkse oltimerrijder vanzelf uit die onderhoud zijn auto toch niet.
Maar ja iedereen in nederland slikt het wel weer.
En dan het zogenaamde millieu verhaal,recent onderzoek belgie euro 5 norm (diesel) vuiler dan euro 1 maar we worden besodemietert door fabrikanten en overheid.
De moderne leaserijder die plankgas optrekt met zijn veel pk diesel,of een rustig rijdende oltimer met gereviceerde diesel?
Denk inderdaad dat je op deze manier samen wat moet doen dit slaat tenminste op iedereen met een hobby oltimer
en niet iemand die bij zich zelf in de garage kijkt en maar eens weer wat doms roept.
Die knac equette kan ik dus ook niet invullen lijkt toch nergens op. Die stellings zijn waarschijnlijk opgesteld door iemand met een geruit pak en een MG in de garage.
Als liefhebber met twee T3-bussen (diesel waarmee ik samen nog geen 5000km per jaar mee rij) krijg je daar toch slapeloze nachten van.
Vorig jaar is de regel net aangepast en op die manier sterft de dagelijkse oltimerrijder vanzelf uit die onderhoud zijn auto toch niet.
Maar ja iedereen in nederland slikt het wel weer.
En dan het zogenaamde millieu verhaal,recent onderzoek belgie euro 5 norm (diesel) vuiler dan euro 1 maar we worden besodemietert door fabrikanten en overheid.
De moderne leaserijder die plankgas optrekt met zijn veel pk diesel,of een rustig rijdende oltimer met gereviceerde diesel?
Denk inderdaad dat je op deze manier samen wat moet doen dit slaat tenminste op iedereen met een hobby oltimer