Bulkhead achter stoelen 90 noodzakelijk ?
Bulkhead achter stoelen 90 noodzakelijk ?
Druk bezig met de restauratie van mijn 90.
De andere achterbak die ik gemonteerd heb is niet voorzien van de afscherming (bulkhead) achter de voorstoelen.
Is het voor de stijfheid van de carosserie noodzakelijk dat ik een zogenaamde bulkhead removal bar plaats?
De andere achterbak die ik gemonteerd heb is niet voorzien van de afscherming (bulkhead) achter de voorstoelen.
Is het voor de stijfheid van de carosserie noodzakelijk dat ik een zogenaamde bulkhead removal bar plaats?
Re: Bulkhead achter stoelen 90 noodzakelijk ?
Dat is kort maar krachtig.
Ga er maar 1 halen bij de defender shop.
Of heeft iemand nog andere adresje? In de uk kan ik ze niet vinden.
Ga er maar 1 halen bij de defender shop.
Of heeft iemand nog andere adresje? In de uk kan ik ze niet vinden.
Re: Bulkhead achter stoelen 90 noodzakelijk ?
Is de auto geel of grijs kenteken?
Bij grijs kenteken moet je een tussenschot hebben.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3917379e4f196b8f452f130aab7a10a7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16103791, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('6c2c9d5b52ba4cb8fe8f1484e08aad9f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16103791, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Bij grijs kenteken moet je een tussenschot hebben.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3917379e4f196b8f452f130aab7a10a7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16103791, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('6c2c9d5b52ba4cb8fe8f1484e08aad9f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16103791, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Bulkhead achter stoelen 90 noodzakelijk ?
geel kenteken. Ik ga niet serieus terrein rijden
Re: Bulkhead achter stoelen 90 noodzakelijk ?
Protection&Performance, PPcages levert ze onder andere. In sommige auto's ook af-fabriek geleverd, dus er zou ook een Land Rover part number voor moeten zijn.
Re: Bulkhead achter stoelen 90 noodzakelijk ?
Serieus terrein of niet, zo sterk is een standaard colablikje al niet als carrosserie. Zou het verband wat erin zit dan ook zeker behouden door plaatsen van een bulkhead removal bar. Tenzij je een kooi gaat/laat plaatsen natuurlijk.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/11/2012 10:15 door Dixo.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/11/2012 10:15 door Dixo.
Re: Bulkhead achter stoelen 90 noodzakelijk ?
Ik heb het er bij mijn 110 3-deurs die ik destijds had uit gezaagd om meer zitruimte te verkrijgen.
Aan de stijfheid merkte ik niks, deuren zijn nooit opengeklikt of wat dan ook. Reed er ook terrein mee.
Maar dat is dus enkel een practische ervaring he, voor theorie zijn er vast wel anderen op de Prik
Grtz. Erik
Aan de stijfheid merkte ik niks, deuren zijn nooit opengeklikt of wat dan ook. Reed er ook terrein mee.
Maar dat is dus enkel een practische ervaring he, voor theorie zijn er vast wel anderen op de Prik
Grtz. Erik
Re: Bulkhead achter stoelen 90 noodzakelijk ?
Beste,
Mijn 90 TD5 uit 1999 had zo,n grijs kenteken schot wat in de plaats stond van het normale schot, omdat mij stoel hierdoor niet helemaal naar achter kon heb ik dit schot weggehaald dus zat er niks meer tussen. Hiermee heb ik meerdere jaren mee gereden hard, zware trailer en zwaar terrein in al die tijd niks aan gemerkt.
Ik geloof wel dat op langere termijn je iets aan stijfheid gaat inleveren maar of dan je deuren uit zich zelf open vliegen lijkt mij weer wat te ver gaan.
Je kan altijd nog overwegen om een rolbar te plaatsen wat ook weer een stuk stijfheid terug geeft.
Sterkte Rob
Mijn 90 TD5 uit 1999 had zo,n grijs kenteken schot wat in de plaats stond van het normale schot, omdat mij stoel hierdoor niet helemaal naar achter kon heb ik dit schot weggehaald dus zat er niks meer tussen. Hiermee heb ik meerdere jaren mee gereden hard, zware trailer en zwaar terrein in al die tijd niks aan gemerkt.
Ik geloof wel dat op langere termijn je iets aan stijfheid gaat inleveren maar of dan je deuren uit zich zelf open vliegen lijkt mij weer wat te ver gaan.
Je kan altijd nog overwegen om een rolbar te plaatsen wat ook weer een stuk stijfheid terug geeft.
Sterkte Rob
Re: Bulkhead achter stoelen 90 noodzakelijk ?
Rob,
Mijn 110 Td5 HardTop uit 1999 is na een stukje glijden op zijn flank op zijn dak in een greppel geland, en ik denk dat ik dus blij was met dat (oorspronkelijke) schot. De auto was weliswaar verzekeringstechnisch total-loss maar is door een liefhebber weer in oude luister hersteld – daarbij was de grootste pech dat de berger kennelijk de motor direct na het rechtop zetten gestart had, en het blok dus afgeschreven kon worden wegens onvoldoende olie op de juiste plekken.
Toen de auto weer op zijn wielen stond konden alle deuren weer gewoon open en dicht (nu moet is zeggen: er lag nogal wat sneeuw, dus alles ging gladjes).
De hardtop bovenbouw was daar waar hij op gelegen had wel wat minder recht als voorheen. Mij lijkt dat zonder een schot een en ander ineens een stuk meer kan meegeven en dan is het resultaat van een rustige rol misschien al een stuk zorgelijker.
Mijn huidige 110 Puma HardTop heeft zo'n dom gemodificeerd schot, maar wel met stevige schuine steunen. Ik wil dat schot nog modificeren want in een 110 hoeft het schot helemaal niet zo dicht op het stuur (bij een 90 moet dat wel om voldoende laad-lengte te halen).
Marc
Mijn 110 Td5 HardTop uit 1999 is na een stukje glijden op zijn flank op zijn dak in een greppel geland, en ik denk dat ik dus blij was met dat (oorspronkelijke) schot. De auto was weliswaar verzekeringstechnisch total-loss maar is door een liefhebber weer in oude luister hersteld – daarbij was de grootste pech dat de berger kennelijk de motor direct na het rechtop zetten gestart had, en het blok dus afgeschreven kon worden wegens onvoldoende olie op de juiste plekken.
Toen de auto weer op zijn wielen stond konden alle deuren weer gewoon open en dicht (nu moet is zeggen: er lag nogal wat sneeuw, dus alles ging gladjes).
De hardtop bovenbouw was daar waar hij op gelegen had wel wat minder recht als voorheen. Mij lijkt dat zonder een schot een en ander ineens een stuk meer kan meegeven en dan is het resultaat van een rustige rol misschien al een stuk zorgelijker.
Mijn huidige 110 Puma HardTop heeft zo'n dom gemodificeerd schot, maar wel met stevige schuine steunen. Ik wil dat schot nog modificeren want in een 110 hoeft het schot helemaal niet zo dicht op het stuur (bij een 90 moet dat wel om voldoende laad-lengte te halen).
Marc
Re: Bulkhead achter stoelen 90 noodzakelijk ?
Marc
Vwb jou geval ben ik het met je eens bij een ongeval is iedere standaard versteviging een die meewerkt aan het levend een auto verlaten.
Dus vanuit een ongeval bekeken 100 punten vandaar ook mijn laatste opmerking met het plaatsen van een rolbar immers bijna de hele bovenbouw is van aluminium en dus in de basis niet geschikt om een ongeluk mee te krijgen gezien de eigenschappen van aluminium.
Gr Rob
Vwb jou geval ben ik het met je eens bij een ongeval is iedere standaard versteviging een die meewerkt aan het levend een auto verlaten.
Dus vanuit een ongeval bekeken 100 punten vandaar ook mijn laatste opmerking met het plaatsen van een rolbar immers bijna de hele bovenbouw is van aluminium en dus in de basis niet geschikt om een ongeluk mee te krijgen gezien de eigenschappen van aluminium.
Gr Rob