gaat het dan toch echt gebeuren????????
gaat het dan toch echt gebeuren????????
Er is weer een nieuwtje, laten we hopen dat het waar is en dat ze het doorzetten.
[www.telegraaf.nl]
Grt'n Leo
[www.telegraaf.nl]
Grt'n Leo
Re: gaat het dan toch echt gebeuren????????
toch zuur voor de 110 rijders
maar de mijne (2a) is 40 jaar oud
en toch baal ik van de hele instelling van "onze" regering vooral om de leugens rond deze actie
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8c0650ca260c37b0a31021521b61196f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16088904, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/11/2012 19:16 door jamaar.
maar de mijne (2a) is 40 jaar oud
en toch baal ik van de hele instelling van "onze" regering vooral om de leugens rond deze actie
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8c0650ca260c37b0a31021521b61196f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16088904, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/11/2012 19:16 door jamaar.
met alle respect, een v8 110 van 25 jaar of ouder voorzien van een moderne diesel of lpg, om er dus dagelijks veel km mee te rijden is hetzelfde als een mercedes 190 van pakweg 1985 om dagelijks veel km,s mee te rijden..................
het opend welk weer nieuwe wegen om te bewandelen...........
ik wacht af tot ze hier in belgie met dezelfde plannen gaan komen......
het opend welk weer nieuwe wegen om te bewandelen...........
ik wacht af tot ze hier in belgie met dezelfde plannen gaan komen......
Nou, de politiek is in beweging gekomen. Gelukkig zijn er ook bewindslieden die een Old-timer of klassieker rijden.
Ben benieuwd wat ze nog met de LPG gaan doen. Als dit doorgaat, is het wel zuur voor diegenen die een 200 of 300TDi conversie heeft gedaan.
Zoals al vaker gezegd, laten we nog maar niet te hoog springen (je kunt beter de modder ingaan) voordat er een voorstel door de tweede en eerste kamer is geloodst.
Groeten,
Jos
Ben benieuwd wat ze nog met de LPG gaan doen. Als dit doorgaat, is het wel zuur voor diegenen die een 200 of 300TDi conversie heeft gedaan.
Zoals al vaker gezegd, laten we nog maar niet te hoog springen (je kunt beter de modder ingaan) voordat er een voorstel door de tweede en eerste kamer is geloodst.
Groeten,
Jos
paulus-109 Schreef:
-------------------------------------------------------
> met alle respect, een v8 110 van 25 jaar of ouder
> voorzien van een moderne diesel of lpg, om er dus
> dagelijks veel km mee te rijden is hetzelfde als
> een mercedes 190 van pakweg 1985 om dagelijks veel
> km,s mee te rijden..................
>
> het opend welk weer nieuwe wegen om te
> bewandelen...........
>
> ik wacht af tot ze hier in belgie met dezelfde
> plannen gaan komen......
Je beweert dus dat een 3.5V8 op lpg net zoveel vervuilt dan een mercedes 190 op diesel
> met alle respect, een v8 110 van 25 jaar of ouder
> voorzien van een moderne diesel of lpg, om er dus
> dagelijks veel km mee te rijden is hetzelfde als
> een mercedes 190 van pakweg 1985 om dagelijks veel
> km,s mee te rijden..................
>
> het opend welk weer nieuwe wegen om te
> bewandelen...........
>
> ik wacht af tot ze hier in belgie met dezelfde
> plannen gaan komen......
Je beweert dus dat een 3.5V8 op lpg net zoveel vervuilt dan een mercedes 190 op diesel
Ik denk dat iedere versie van een nieuwe regeling voor een bepaalde situatie goed of juist slecht uitpakt.
60 dagenkaart, wat mij betreft prima. Mijn Defender staat binnen en komt zeker niet meer dan 60 dagen per jaar buiten. Voor veel mensen niet handig, want hij staat gewoon voor de deur op straat. Je pakt er wel effectief mensen die een klassieker dagelijks gebruiken mee aan.
Leeftijd opschroeven, voor mij weer niet interessant. Mijn defender is van '86 dus dat duurt nog wel even voor hij 35 jaar oud is.
Waarom niet de huidige regeling handhaven en eventueel de leeftijd zoals nu al gebeurt met overgangsregeling hoger maken.
Al met al zou ik het echt heel jammer vinden wanneer ik mijn Defender weg moet doen. Ik heb hem nog niet zo lang, maar ben er voorlopig nog niet op uitgekeken!!
60 dagenkaart, wat mij betreft prima. Mijn Defender staat binnen en komt zeker niet meer dan 60 dagen per jaar buiten. Voor veel mensen niet handig, want hij staat gewoon voor de deur op straat. Je pakt er wel effectief mensen die een klassieker dagelijks gebruiken mee aan.
Leeftijd opschroeven, voor mij weer niet interessant. Mijn defender is van '86 dus dat duurt nog wel even voor hij 35 jaar oud is.
Waarom niet de huidige regeling handhaven en eventueel de leeftijd zoals nu al gebeurt met overgangsregeling hoger maken.
Al met al zou ik het echt heel jammer vinden wanneer ik mijn Defender weg moet doen. Ik heb hem nog niet zo lang, maar ben er voorlopig nog niet op uitgekeken!!
Hi! Dus dan kan ik mijn dieseltje uit 1979 belasting vrij blijven rijden?
David Schreef:
> Ik denk dat iedere versie van een nieuwe regeling
> voor een bepaalde situatie goed of juist slecht
> uitpakt.
Ik denk ook wel dat het in bepaalde situaties slecht uit zal pakken; zag vanochtend een oude MB 500 sel rijden met een nieuw kenteken, chauffeur met baard en jurk en zo'n rare muts op de kop, kralenkettinkje aan de spiegel en schaap op de achterbank.Jammer hoor dat met deze regeling ook de liefhebbers van noord afrikaanse afkomst beperkt gaan worden in het beleven van hun hobby. Hoop dat ie ook de petitie van de Knac getekend heeft.
> Ik denk dat iedere versie van een nieuwe regeling
> voor een bepaalde situatie goed of juist slecht
> uitpakt.
Ik denk ook wel dat het in bepaalde situaties slecht uit zal pakken; zag vanochtend een oude MB 500 sel rijden met een nieuw kenteken, chauffeur met baard en jurk en zo'n rare muts op de kop, kralenkettinkje aan de spiegel en schaap op de achterbank.Jammer hoor dat met deze regeling ook de liefhebbers van noord afrikaanse afkomst beperkt gaan worden in het beleven van hun hobby. Hoop dat ie ook de petitie van de Knac getekend heeft.
Geen goed plan diesels optrekken naar 35 jaar, moet ik nog 9 jaar wachten kan ik net zo goed een Defender kopen van 2003 kosten de helft in aanschaf en onderhoud.
Maximum aantal kilometers of verbod om te rijden in de spits. Allemaal prima of laat rijden wat er rijd en van af heden niks er meer bij geen invoer en klaar is Kees.
Schijt milieu, alles voor de schatkist.
Chris
Maximum aantal kilometers of verbod om te rijden in de spits. Allemaal prima of laat rijden wat er rijd en van af heden niks er meer bij geen invoer en klaar is Kees.
Schijt milieu, alles voor de schatkist.
Chris
"...Gelukkig zijn er ook bewindslieden die een Old-timer of klassieker rijden...." Of met een borrel teveel op achter het stuur kruipen! Gelijk de alcoholcontrole ook maar afschaffen?
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
eduard Schreef:
> David Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ik denk dat iedere versie van een nieuwe
> regeling
> > voor een bepaalde situatie goed of juist slecht
> > uitpakt.
>
> Ik denk ook wel dat het in bepaalde situaties
> slecht uit zal pakken; zag vanochtend een oude MB
> 500 sel rijden met een nieuw kenteken, chauffeur
> met baard en jurk en zo'n rare muts op de kop,
> kralenkettinkje aan de spiegel en schaap op de
> achterbank.Jammer hoor dat met deze regeling ook
> de liefhebbers van noord afrikaanse afkomst
> beperkt gaan worden in het beleven van hun hobby.
> Hoop dat ie ook de petitie van de Knac getekend
> heeft.
tssss, wat geeft je het recht om hier tegen te oordelen?? hij wil net zoals wij goedkoop kunnen deelnemen aan het verkeer in een passende bolide, en maakt gebruik van de wetgeving en blijft binnen gestelde kaders..... en of deze persoon nu prive naar whatever rijdt, of wij spelen in de blubber.... doet dat iets terzake??
en idd, het gaat mij ook geld kosten, maar dan nog... lekker makkelijk om anderen de schuld te geven no offence!
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/11/2012 21:36 door sjorsboomschors/aka/PP.
> David Schreef:
> -----
> > Ik denk dat iedere versie van een nieuwe
> regeling
> > voor een bepaalde situatie goed of juist slecht
> > uitpakt.
>
> Ik denk ook wel dat het in bepaalde situaties
> slecht uit zal pakken; zag vanochtend een oude MB
> 500 sel rijden met een nieuw kenteken, chauffeur
> met baard en jurk en zo'n rare muts op de kop,
> kralenkettinkje aan de spiegel en schaap op de
> achterbank.Jammer hoor dat met deze regeling ook
> de liefhebbers van noord afrikaanse afkomst
> beperkt gaan worden in het beleven van hun hobby.
> Hoop dat ie ook de petitie van de Knac getekend
> heeft.
tssss, wat geeft je het recht om hier tegen te oordelen?? hij wil net zoals wij goedkoop kunnen deelnemen aan het verkeer in een passende bolide, en maakt gebruik van de wetgeving en blijft binnen gestelde kaders..... en of deze persoon nu prive naar whatever rijdt, of wij spelen in de blubber.... doet dat iets terzake??
en idd, het gaat mij ook geld kosten, maar dan nog... lekker makkelijk om anderen de schuld te geven no offence!
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/11/2012 21:36 door sjorsboomschors/aka/PP.
op zich komt dit al een beetje in de buurt van een aardige regeling. Laat ze desnoods een 60 dagen kaart invoeren voor de auto's die nog net niet helemaal belastingvrij zijn. Dan kunnen wij 110 bezitters toch nog een paar dagen rijden per jaar, en nog een heel aantal jaartjes geduld hebben en onze hobby is weer belastingvrij. Voor mij zou het in elk geval betekenen dat de 110's dan niet weg hoeven.
Al zou het gewoon alleen voor nieuwe gevallen moeten gaan gelden.
Al zou het gewoon alleen voor nieuwe gevallen moeten gaan gelden.
Meest frustrerende is dat inderdaad alles onder de noemer milieu word afgedaan.
Eenvoudig verhaal;
Mijn leaseauto is een Volvo V50 met een 1.6 diesel. Ik haal met gemak een verbruik van 5.7 liter op 100 km. Daarwerkelijk gebruik wanneer ik in de file sta, veel in de stad rij etc. Deze auto heeft een "A" label, opgegeven verbruik 3.8 liter op 100 km en 99 gram co uitstoot. MAAR volgens de opgave niet zuinig genoeg om geen wegenbelasting te hoeven betalen en dus ook gewoon 20% bijtelling.
Mijn collega heeft een Renault Megane, een 1.5Dci met eveneens een "A" label, 3,5 liter al opgave gemiddeld en 90 gram co uitstoot. Hij woont bij mij in de buurt, doet dezelfde routes als ik en heeft dezelfde rijstijl (misschien zelfs rustiger) en haalt een verbruik van 6.2 liter op 100 km. Deze auto is WEL wegenbelastingvrij en 14% bijtelling.
Waarom, in hemelsnaam, kan het zo zijn dat een leaseauto die 40.000 km per jaar op de weg staat wegenbelasting vrij is en een klassieke auto die een fractie daarvan op de weg is dit wel moet betalen?! En wat heeft Renault dan geflikt om dit te halen?!
Mij klinkt het in de oren dat de overheid zich zelf in de hand heeft gesneden met de zogenaamd zuinige auto's en dat nu bij de "echte vervuilers" terug wil halen.
Eenvoudig verhaal;
Mijn leaseauto is een Volvo V50 met een 1.6 diesel. Ik haal met gemak een verbruik van 5.7 liter op 100 km. Daarwerkelijk gebruik wanneer ik in de file sta, veel in de stad rij etc. Deze auto heeft een "A" label, opgegeven verbruik 3.8 liter op 100 km en 99 gram co uitstoot. MAAR volgens de opgave niet zuinig genoeg om geen wegenbelasting te hoeven betalen en dus ook gewoon 20% bijtelling.
Mijn collega heeft een Renault Megane, een 1.5Dci met eveneens een "A" label, 3,5 liter al opgave gemiddeld en 90 gram co uitstoot. Hij woont bij mij in de buurt, doet dezelfde routes als ik en heeft dezelfde rijstijl (misschien zelfs rustiger) en haalt een verbruik van 6.2 liter op 100 km. Deze auto is WEL wegenbelastingvrij en 14% bijtelling.
Waarom, in hemelsnaam, kan het zo zijn dat een leaseauto die 40.000 km per jaar op de weg staat wegenbelasting vrij is en een klassieke auto die een fractie daarvan op de weg is dit wel moet betalen?! En wat heeft Renault dan geflikt om dit te halen?!
Mij klinkt het in de oren dat de overheid zich zelf in de hand heeft gesneden met de zogenaamd zuinige auto's en dat nu bij de "echte vervuilers" terug wil halen.
Eduard,
Had de beste man met het schaap op de achterbank zijn vrouw zeker in de kofferbak?!?!
Gr. Niels
Had de beste man met het schaap op de achterbank zijn vrouw zeker in de kofferbak?!?!
Gr. Niels
Ik oordeel niet, ik constateer.
Daarnaast zie ik wel degelijk een verschil tussen een idioot die voor zijn plezier in een rammelkast met nauwelijks comfort (maakt even niet uit of het een diesel is) zoals een landrover EN iemand in een redelijk moderne en dus comfortable kilometervreter zoals een mercedes die gebruik maakt van de regelgeving en dit uitsluitend doet vanwege het belastingvoordeel.
Het besluit van de overheid om dit misbruik aan te pakken steun ik volledig ook al benadeel ik mezelf.
Daarnaast zie ik wel degelijk een verschil tussen een idioot die voor zijn plezier in een rammelkast met nauwelijks comfort (maakt even niet uit of het een diesel is) zoals een landrover EN iemand in een redelijk moderne en dus comfortable kilometervreter zoals een mercedes die gebruik maakt van de regelgeving en dit uitsluitend doet vanwege het belastingvoordeel.
Het besluit van de overheid om dit misbruik aan te pakken steun ik volledig ook al benadeel ik mezelf.
eduard Schreef:
> Ik oordeel niet, ik constateer.
>
> Daarnaast zie ik wel degelijk een verschil tussen
> een idioot die voor zijn plezier in een rammelkast
> met nauwelijks comfort (maakt even niet uit of het
> een diesel is) zoals een landrover EN iemand in
> een redelijk moderne en dus comfortable
> kilometervreter zoals een mercedes die gebruik
> maakt van de regelgeving en dit uitsluitend doet
> vanwege het belastingvoordeel.
>
> Het besluit van de overheid om dit misbruik aan te
> pakken steun ik volledig ook al benadeel ik
> mezelf.
Helemaal mee eens.
Hoewel stigmatiserend is de waarneming van eduard wel over het algemeen correct
> Ik oordeel niet, ik constateer.
>
> Daarnaast zie ik wel degelijk een verschil tussen
> een idioot die voor zijn plezier in een rammelkast
> met nauwelijks comfort (maakt even niet uit of het
> een diesel is) zoals een landrover EN iemand in
> een redelijk moderne en dus comfortable
> kilometervreter zoals een mercedes die gebruik
> maakt van de regelgeving en dit uitsluitend doet
> vanwege het belastingvoordeel.
>
> Het besluit van de overheid om dit misbruik aan te
> pakken steun ik volledig ook al benadeel ik
> mezelf.
Helemaal mee eens.
Hoewel stigmatiserend is de waarneming van eduard wel over het algemeen correct
Nee, zijn vrouw liep achter de auto....duwend.
Zelfs belastingvrij rijden is niet genoeg, het moest nog goedkoper!
Zelfs belastingvrij rijden is niet genoeg, het moest nog goedkoper!
Stigmatiserend? Is een simpele observatie.
Zie trouwens wel vaker dat soort jongens in een oude mercedes met nieuw kenteken rijden.
De huidige regeling is destijds in de plaats gekomen van de 60 dagen kaart (waarvan de bedoeling denk ik duidelijk was), opnieuw invoeren van de 60 dagen kaart lijkt mij helemaal niet zo verkeerd.
Zie trouwens wel vaker dat soort jongens in een oude mercedes met nieuw kenteken rijden.
De huidige regeling is destijds in de plaats gekomen van de 60 dagen kaart (waarvan de bedoeling denk ik duidelijk was), opnieuw invoeren van de 60 dagen kaart lijkt mij helemaal niet zo verkeerd.
sjorsboomschors/aka/PP Schreef:
> eduard Schreef:
> -----
> > David Schreef:
> >
>
> > -----
> > > Ik denk dat iedere versie van een nieuwe regeling
> > > voor een bepaalde situatie goed of juist slecht
> > > uitpakt.
> >
> > Ik denk ook wel dat het in bepaalde situaties
> > slecht uit zal pakken; zag vanochtend een oude MB
> > 500 sel rijden met een nieuw kenteken, chauffeur
> > met baard en jurk en zo'n rare muts op de kop,
> > kralenkettinkje aan de spiegel en schaap op de
> > achterbank.Jammer hoor dat met deze regeling ook
> > de liefhebbers van noord afrikaanse afkomst
> > beperkt gaan worden in het beleven van hun hobby.
> > Hoop dat ie ook de petitie van de Knac getekend
> > heeft.
>
> tssss, wat geeft je het recht om hier tegen te
> oordelen?? hij wil net zoals wij goedkoop kunnen
> deelnemen aan het verkeer in een passende bolide,
> en maakt gebruik van de wetgeving en blijft binnen
> gestelde kaders..... en of deze persoon nu prive
> naar whatever rijdt, of wij spelen in de
> blubber.... doet dat iets terzake??
> en idd, het gaat mij ook geld kosten, maar dan
> nog... lekker makkelijk om anderen de schuld te
> geven no offence!
Mij lijkt dit nu een typisch geval van een geslaagde inburgering in optima forma.
Baardje en jurk zijn slechts uiterlijkheden, het berekenend zoeken naar de mazen in de wet is toch typisch iets van de spaarzame laaglander.
Marc
> eduard Schreef:
> -----
> > David Schreef:
> >
>
> > -----
> > > Ik denk dat iedere versie van een nieuwe regeling
> > > voor een bepaalde situatie goed of juist slecht
> > > uitpakt.
> >
> > Ik denk ook wel dat het in bepaalde situaties
> > slecht uit zal pakken; zag vanochtend een oude MB
> > 500 sel rijden met een nieuw kenteken, chauffeur
> > met baard en jurk en zo'n rare muts op de kop,
> > kralenkettinkje aan de spiegel en schaap op de
> > achterbank.Jammer hoor dat met deze regeling ook
> > de liefhebbers van noord afrikaanse afkomst
> > beperkt gaan worden in het beleven van hun hobby.
> > Hoop dat ie ook de petitie van de Knac getekend
> > heeft.
>
> tssss, wat geeft je het recht om hier tegen te
> oordelen?? hij wil net zoals wij goedkoop kunnen
> deelnemen aan het verkeer in een passende bolide,
> en maakt gebruik van de wetgeving en blijft binnen
> gestelde kaders..... en of deze persoon nu prive
> naar whatever rijdt, of wij spelen in de
> blubber.... doet dat iets terzake??
> en idd, het gaat mij ook geld kosten, maar dan
> nog... lekker makkelijk om anderen de schuld te
> geven no offence!
Mij lijkt dit nu een typisch geval van een geslaagde inburgering in optima forma.
Baardje en jurk zijn slechts uiterlijkheden, het berekenend zoeken naar de mazen in de wet is toch typisch iets van de spaarzame laaglander.
Marc
Het baardje en de jurk zijn slechts uiterlijkheden? Het is de ultieme uiting van het niet willen integreren.
Godzijdank (of moet ik binnenkort Allah zeggen) heeft onze overheid in zijn onmetelijke wijsheid besloten dant wij dagelijks een spotje op tv te zien krijgen met als onderwerp tollerantie, zodat we kunnen zien hoeveel mooie dingen ons land te bieden heeft, alleen zo ontzettend jammer dat het niet in het arabisch wordt uitgezonden.
Godzijdank (of moet ik binnenkort Allah zeggen) heeft onze overheid in zijn onmetelijke wijsheid besloten dant wij dagelijks een spotje op tv te zien krijgen met als onderwerp tollerantie, zodat we kunnen zien hoeveel mooie dingen ons land te bieden heeft, alleen zo ontzettend jammer dat het niet in het arabisch wordt uitgezonden.
eduard Schreef:
> Het baardje en de jurk zijn slechts
> uiterlijkheden? Het is de ultieme uiting van het
> niet willen integreren.
>
> Godzijdank (of moet ik binnenkort Allah zeggen)
> heeft onze overheid in zijn onmetelijke wijsheid
> besloten dant wij dagelijks een spotje op tv te
> zien krijgen met als onderwerp tollerantie, zodat
> we kunnen zien hoeveel mooie dingen ons land te
> bieden heeft, alleen zo ontzettend jammer dat het
> niet in het arabisch wordt uitgezonden.
Ik wil ook niet integreren (desnoods desintegreren).
En die Nederlanders die met zwarte kousen rondlopen (en nog zo wat uiterlijke kenmerken) die willen ook niet integreren.
Net als die mensen met zo'n raar te klein tafelkleedje op hun kruin, ook al eeuwen van geen "integratie". Daarom dus waren er zo'n 65 jaar geleden van die behulpzame medelanders die maar wat graag hielpen dit land weer raszuiver te maken. En al die jaren daarna maar weer vooraan in de rij staan ... en jezelf op de borst slaan om het hardst roepend oooh wat zijn wij toch tolerant (hoe harder dat geroepen wordt hoe bekrompener de roepende).
Echt tolerant ben je als het je niet uitmaakt of iemand een baard en een jurk heeft, of een tafelkleedje op z'n kruin, of zwarte kousen op zondag ... echt tolerant bent je als je onafhankelijk van die uiterlijkheden iemand op zijn persoonlijke waarde schat (en als je dat goed doet zijn er maar weinigen "waardeloos" ).
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/11/2012 22:42 door Marc-my-Words.
> Het baardje en de jurk zijn slechts
> uiterlijkheden? Het is de ultieme uiting van het
> niet willen integreren.
>
> Godzijdank (of moet ik binnenkort Allah zeggen)
> heeft onze overheid in zijn onmetelijke wijsheid
> besloten dant wij dagelijks een spotje op tv te
> zien krijgen met als onderwerp tollerantie, zodat
> we kunnen zien hoeveel mooie dingen ons land te
> bieden heeft, alleen zo ontzettend jammer dat het
> niet in het arabisch wordt uitgezonden.
Ik wil ook niet integreren (desnoods desintegreren).
En die Nederlanders die met zwarte kousen rondlopen (en nog zo wat uiterlijke kenmerken) die willen ook niet integreren.
Net als die mensen met zo'n raar te klein tafelkleedje op hun kruin, ook al eeuwen van geen "integratie". Daarom dus waren er zo'n 65 jaar geleden van die behulpzame medelanders die maar wat graag hielpen dit land weer raszuiver te maken. En al die jaren daarna maar weer vooraan in de rij staan ... en jezelf op de borst slaan om het hardst roepend oooh wat zijn wij toch tolerant (hoe harder dat geroepen wordt hoe bekrompener de roepende).
Echt tolerant ben je als het je niet uitmaakt of iemand een baard en een jurk heeft, of een tafelkleedje op z'n kruin, of zwarte kousen op zondag ... echt tolerant bent je als je onafhankelijk van die uiterlijkheden iemand op zijn persoonlijke waarde schat (en als je dat goed doet zijn er maar weinigen "waardeloos" ).
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/11/2012 22:42 door Marc-my-Words.
Wat maak het uit, als elk nieuw kabinet weer andere wetgeving gaat toepassen. Dan weet je nu ook niet of je over vijf jaar met een diesel die dan vijfendertig jaar oud is, nog belasting vrij kan rijden..Dact dat we nog niet zolang geleden duidelijkheid hadden gekregen! Niet dus.
Het gaat erom dat de regering en onbetrouwbare partner is,inderdaad hadden we pas duidelijk gekregen en daarop hebben veel mensen keuzes gemaakt.
Je kunt niet steeds wetten invoeren om ze vervolgens weer van tafel te vegen,of het nu om autos gaat of belangrijker zaken.Daarbij komt dat we toch ook vooral leuke dingen moeten doen,het leven is al serieus genoeg.
Mark
Je kunt niet steeds wetten invoeren om ze vervolgens weer van tafel te vegen,of het nu om autos gaat of belangrijker zaken.Daarbij komt dat we toch ook vooral leuke dingen moeten doen,het leven is al serieus genoeg.
Mark
Mark Schreef:
> Het gaat erom dat de regering en onbetrouwbare
> partner is,inderdaad hadden we pas duidelijk
> gekregen en daarop hebben veel mensen keuzes
> gemaakt.
> Je kunt niet steeds wetten invoeren om ze
> vervolgens weer van tafel te vegen,of het nu om
> autos gaat of belangrijker zaken.Daarbij komt dat
> we toch ook vooral leuke dingen moeten doen,het
> leven is al serieus genoeg.
Mark,
Dat kan dus wel. Het gebeurt dus ook, nu, in de toekomst en in het verleden.
En met soms hebben de ingrepen een heel wat grotere impact. Kijk maar eens naar de WW-rechten.
Kijk daarbij zeker naar het wachtgeld van ambtenaren: vroegeh werd het lagere salaris van ambtenaren goed gepraat met "een ambteaar heeft weer andere rechten waaronder een steengoede wachtgeldregeling, binnenkort heeft een ambtenaar niets meer als een uiterst minimum en daarvoor wel zijn hele arbeidzame leven de "premie" van het ambtenaren-salaris betaald.
Of kijk eens naar de WAO (da's al weer even geleden), of naar de AOW en Pensioenen. Bij de AOW en de Pensioenen is het niet een aanstaande korting maar een voortdurende korting: wie 5 jaar geleden nog 70% van zijn/haar laatste salaris werd voorgespiegeld heeft al vele procenten ingeleverd, en zelfs als er straks in een verre toekomst weer wat wordt bijgeplust (laten we het hopen) dan heeft hij/zij al heel wat meer ingeleverd als de MRB waar we het hier over hebben.
Marc
> Het gaat erom dat de regering en onbetrouwbare
> partner is,inderdaad hadden we pas duidelijk
> gekregen en daarop hebben veel mensen keuzes
> gemaakt.
> Je kunt niet steeds wetten invoeren om ze
> vervolgens weer van tafel te vegen,of het nu om
> autos gaat of belangrijker zaken.Daarbij komt dat
> we toch ook vooral leuke dingen moeten doen,het
> leven is al serieus genoeg.
Mark,
Dat kan dus wel. Het gebeurt dus ook, nu, in de toekomst en in het verleden.
En met soms hebben de ingrepen een heel wat grotere impact. Kijk maar eens naar de WW-rechten.
Kijk daarbij zeker naar het wachtgeld van ambtenaren: vroegeh werd het lagere salaris van ambtenaren goed gepraat met "een ambteaar heeft weer andere rechten waaronder een steengoede wachtgeldregeling, binnenkort heeft een ambtenaar niets meer als een uiterst minimum en daarvoor wel zijn hele arbeidzame leven de "premie" van het ambtenaren-salaris betaald.
Of kijk eens naar de WAO (da's al weer even geleden), of naar de AOW en Pensioenen. Bij de AOW en de Pensioenen is het niet een aanstaande korting maar een voortdurende korting: wie 5 jaar geleden nog 70% van zijn/haar laatste salaris werd voorgespiegeld heeft al vele procenten ingeleverd, en zelfs als er straks in een verre toekomst weer wat wordt bijgeplust (laten we het hopen) dan heeft hij/zij al heel wat meer ingeleverd als de MRB waar we het hier over hebben.
Marc
Moeilijk gedoe om misbruik aan te pakken.. erg jammer voor de liefhebbers..
Volgens mij is het niet zo moeilijk en met weinig software te realiseren.
Waarom niet dezelfde methode toepassen als met de oldtimer verzekering?
Makkelijk te controleren door de rdw, immers alle auto's zitten in het systeem.
Dus als iemand een oldtimer bezit is ie vrijgesteld van houderschapsbelasting voor dat voertuig (of meerdere oldtimers) mits dezelfde rijbewijshouder ook een modern blik op zijn/haar naam heeft en daarvoor houderschapsbelasting betaald (of niet bij "groene" auto's). Bij verkoop van het moderne blik ga je houderschapsbelasting betalen voor de zwaarste oldtimer (of beter: duurste voor de houderschapsbelasting) die je bezit en alle andere (eventuele) oldtimers zijn nog steeds houderschapsbelasting vrij voor die persoon. Iemand die uitsluitend een oldtimer bezit gaat dus gewoon houderschapsbelasting betalen.
Probleem opgelost en een stimulans om een "groene" auto voor woon-werk te gaan gebruiken.
Indien de 60-dagen kaart wordt ingevoerd is de enige oplossing overigens 5 oldtimers en 2 maanden per jaar met vakantie..
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/11/2012 12:41 door Oscar.
Volgens mij is het niet zo moeilijk en met weinig software te realiseren.
Waarom niet dezelfde methode toepassen als met de oldtimer verzekering?
Makkelijk te controleren door de rdw, immers alle auto's zitten in het systeem.
Dus als iemand een oldtimer bezit is ie vrijgesteld van houderschapsbelasting voor dat voertuig (of meerdere oldtimers) mits dezelfde rijbewijshouder ook een modern blik op zijn/haar naam heeft en daarvoor houderschapsbelasting betaald (of niet bij "groene" auto's). Bij verkoop van het moderne blik ga je houderschapsbelasting betalen voor de zwaarste oldtimer (of beter: duurste voor de houderschapsbelasting) die je bezit en alle andere (eventuele) oldtimers zijn nog steeds houderschapsbelasting vrij voor die persoon. Iemand die uitsluitend een oldtimer bezit gaat dus gewoon houderschapsbelasting betalen.
Probleem opgelost en een stimulans om een "groene" auto voor woon-werk te gaan gebruiken.
Indien de 60-dagen kaart wordt ingevoerd is de enige oplossing overigens 5 oldtimers en 2 maanden per jaar met vakantie..
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/11/2012 12:41 door Oscar.
Mijn oldtimer is gewoon verzekerd , ik rijd doordeweeks met de auto van de zaak , mijn oldtimer komt alleen ik het weekend op de openbare weg , leuke constructie maar gaat in mijn geval dus niet op .
Ja mijn auto is gewoon verzekerd omdat je vaak alleen als 2e auto een oldtimer mag hebben , maar goed 10 euro of 35 euro per maand is te overzien , daar komt bij de verdere mits en maren bij de gewone oldtimerverzekering heeft mij doen besluiten een 'normale' verzekering te nemen .
Ze mogen van mij de regeling veranderen maar laten ze dat nu dan ook eens goed regelen dan !
Heb geen zin om constant in de zenuwen te zitten van hoe het dan gaat worden de regeling ? .
Het blijf afwachten.....
Ja mijn auto is gewoon verzekerd omdat je vaak alleen als 2e auto een oldtimer mag hebben , maar goed 10 euro of 35 euro per maand is te overzien , daar komt bij de verdere mits en maren bij de gewone oldtimerverzekering heeft mij doen besluiten een 'normale' verzekering te nemen .
Ze mogen van mij de regeling veranderen maar laten ze dat nu dan ook eens goed regelen dan !
Heb geen zin om constant in de zenuwen te zitten van hoe het dan gaat worden de regeling ? .
Het blijf afwachten.....
Waarom de houderschap belasting niet gewoon met de brandstof verrekenen, maar dan wel op europees gebied. Betaal iedereen naar dat die rijd.
Zal wel vloeken in de kerk zijn, maar een defender is geen oldtimer, die dingen worden nog steeds gemaakt.
Op een afstandje moet ik goed kijken om het verschil tussen een defender uit 1986 of een van nu te zien.
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('eef47f3ac6b746928e57b3450d3d122b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 16090693, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Op een afstandje moet ik goed kijken om het verschil tussen een defender uit 1986 of een van nu te zien.
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('eef47f3ac6b746928e57b3450d3d122b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 16090693, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Een nog betere oplossing!
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Geert LW79 Schreef:
> Zal wel vloeken in de kerk zijn, maar een defender
> is geen oldtimer, die dingen worden nog steeds
> gemaakt.
> Op een afstandje moet ik goed kijken om het
> verschil tussen een defender uit 1986 of een van
> nu te zien.
>
> Geert
Jij durft
> gemaakt.
> nu te zien.
>
> Geert
Jij durft
mrb bij de brandstof op lijkt me lastig. stel je willen 2000 euro MRB vangen, bij 20000 kilometers a 1/10 is dat een euro per liter erbij op.
Ga je direct afvragen waarom de brandstof hier zo duur is ten opzichte van buurland
Ga je direct afvragen waarom de brandstof hier zo duur is ten opzichte van buurland
Edwin109 Schreef:
> Geert LW79 Schreef:
> -----
> > Zal wel vloeken in de kerk zijn, maar een defender
> > is geen oldtimer, die dingen worden nog steeds
> > gemaakt.
> > Op een afstandje moet ik goed kijken om het
> > verschil tussen een defender uit 1986 of een van
> > nu te zien.
> >
> > Geert
>
>
> Jij durft
Precies.
Ik moet soms ook goed kijken om het verschil tussen een Defender uit 1981 en eentje uit 1991 te zien.
En het wordt al helemaal moeilijk als het een Santana Defender betreft.
Marc
PS Ik ben expres de "aanhalingstekens" rond Defender "vergeten".
> Geert LW79 Schreef:
> -----
> > Zal wel vloeken in de kerk zijn, maar een defender
> > is geen oldtimer, die dingen worden nog steeds
> > gemaakt.
> > Op een afstandje moet ik goed kijken om het
> > verschil tussen een defender uit 1986 of een van
> > nu te zien.
> >
> > Geert
>
>
> Jij durft
Precies.
Ik moet soms ook goed kijken om het verschil tussen een Defender uit 1981 en eentje uit 1991 te zien.
En het wordt al helemaal moeilijk als het een Santana Defender betreft.
Marc
PS Ik ben expres de "aanhalingstekens" rond Defender "vergeten".
Oftewel (en in pseudo-modern taalgebruik "sterker nog" ):
De huidige Defender is de enige OldTimer die nog nieuw gemaakt wordt (en zou dus vanaf nieuw van belasting vrijgesteld moeten worden).
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/11/2012 13:34 door Marc-my-Words.
De huidige Defender is de enige OldTimer die nog nieuw gemaakt wordt (en zou dus vanaf nieuw van belasting vrijgesteld moeten worden).
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/11/2012 13:34 door Marc-my-Words.
Geert LW79 Schreef:
> gemaakt.
> nu te zien.
>
> Geert
Geert. Op een echte '' LAND-ROVER '' staat geen naam. gr. Juppe.
> gemaakt.
> nu te zien.
>
> Geert
Geert. Op een echte '' LAND-ROVER '' staat geen naam. gr. Juppe.
Bovendien verdampt benzine als de auto stilstaat; gaat je geld nog in rook op
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3988e383dbd9ab734e1c9328f3786f6b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 16090938, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3988e383dbd9ab734e1c9328f3786f6b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 16090938, 600, 600, 'Loading image ...', false);
In Frankrijk hebben ze dat al gedaan een jaar of 10-20 terug. Brandstof duurder gemaakt en geen wegenbelasting meer. Dus EU aanpak wordt lastig
nee helemaal niet, ik doel op wat sommigen misbruik noemen van de bestaande oldtimer regels.
ik snap best dat het een tegenvaller is als er vol op betaald moet worden.
het gaat er bij mij alleen niet in dat je wel met een 110 mag rijden en niet met een mercedes 190
je moet niet roomser dan de paus willen zijn..................
paul
ik snap best dat het een tegenvaller is als er vol op betaald moet worden.
het gaat er bij mij alleen niet in dat je wel met een 110 mag rijden en niet met een mercedes 190
je moet niet roomser dan de paus willen zijn..................
paul
Ale, dat wordt voor d'n Ollander een probleem als dit Europees moet worden geregeld.
Onze brandstof is vergeleken met de omringende landen al erg duur. Als de wegenbelasting moet worden omgeslagen naar de brandstof, wordt de benzine en de diesel zo duur dat er massaal "grenstankverkeer" gaat onstaan. De internationale transportbedrijven gaan dan misschien wat profiteren. De nationale transporteurs gaan dan koppie onder (licht aan de vermindering van de MRB voor de vrachtwagens).
Offffffffffffffffffff het wereldberoemde kwartje van Kok moet er eerst af, en daar kunnen ze eenmaal niet zonder in Den haag. Iedereen stond destijds op zijn achterste poten, maar ze zijn al allemaal aan het bewind geweest en niemand die dat kwartje van Kok er af heeft gehaald.
Ik heb nog geluk, woon zeven Km van een goedkope Belgische pomp af. Voor velen van jullie is dit niet het geval.
We wachten af,
Jos
Onze brandstof is vergeleken met de omringende landen al erg duur. Als de wegenbelasting moet worden omgeslagen naar de brandstof, wordt de benzine en de diesel zo duur dat er massaal "grenstankverkeer" gaat onstaan. De internationale transportbedrijven gaan dan misschien wat profiteren. De nationale transporteurs gaan dan koppie onder (licht aan de vermindering van de MRB voor de vrachtwagens).
Offffffffffffffffffff het wereldberoemde kwartje van Kok moet er eerst af, en daar kunnen ze eenmaal niet zonder in Den haag. Iedereen stond destijds op zijn achterste poten, maar ze zijn al allemaal aan het bewind geweest en niemand die dat kwartje van Kok er af heeft gehaald.
Ik heb nog geluk, woon zeven Km van een goedkope Belgische pomp af. Voor velen van jullie is dit niet het geval.
We wachten af,
Jos
Jos Daalmans Schreef:
>
> Offffffffffffffffffff het wereldberoemde kwartje
> van Kok moet er eerst af, en daar kunnen ze
> eenmaal niet zonder in Den haag. Iedereen stond
> destijds op zijn achterste poten, maar ze zijn al
> allemaal aan het bewind geweest en niemand die dat
> kwartje van Kok er af heeft gehaald.
>
> Ik heb nog geluk, woon zeven Km van een goedkope
> Belgische pomp af. Voor velen van jullie is dit
> niet het geval.
>
> We wachten af,
>
> Jos
1º Het kwartje van Kok, was het kwartje van Lubbers, en bovendien bestaan kwartjes niet meer, 't is slechts 11 cent (eenmaal geboren voor een dubbeltje wordt je nooit een kwartje, maar andersom gaat het wel). Lubbers had overigens iets eerder ook al een goede graai in de ABP-kas gedaan, daarom dus zijn nu de ABP-pensioenen gekort.
2º Als je een beetje oplet met waar je tankt krijg je al meer dan die 11 cent korting op de "standaardprijs".
3º Ik denk dat er nu minstens zoveel Belgen in NL komen tanken ... tenminste als ze, net als de meeste LandRovers, op diesel rijden.
4º Er werd eerder al gesuggereerd EU-breed een "wegenbelasting" in de accijns op te nemen. Tegen de tarieven hier zou dat betekenen dat er minimaal één €uro per liter bovenop de huidige prijzen komt. (En, wil je eerst dat kwartje terug, dan komt er gewoon minimaal € 1,11 bij.)
5º Als de brandstof zo'n € 3,- per liter is wordt het wel een stuk duidelijker dat het spoor soms zo gek nog niet is.
Marc
>
> Offffffffffffffffffff het wereldberoemde kwartje
> van Kok moet er eerst af, en daar kunnen ze
> eenmaal niet zonder in Den haag. Iedereen stond
> destijds op zijn achterste poten, maar ze zijn al
> allemaal aan het bewind geweest en niemand die dat
> kwartje van Kok er af heeft gehaald.
>
> Ik heb nog geluk, woon zeven Km van een goedkope
> Belgische pomp af. Voor velen van jullie is dit
> niet het geval.
>
> We wachten af,
>
> Jos
1º Het kwartje van Kok, was het kwartje van Lubbers, en bovendien bestaan kwartjes niet meer, 't is slechts 11 cent (eenmaal geboren voor een dubbeltje wordt je nooit een kwartje, maar andersom gaat het wel). Lubbers had overigens iets eerder ook al een goede graai in de ABP-kas gedaan, daarom dus zijn nu de ABP-pensioenen gekort.
2º Als je een beetje oplet met waar je tankt krijg je al meer dan die 11 cent korting op de "standaardprijs".
3º Ik denk dat er nu minstens zoveel Belgen in NL komen tanken ... tenminste als ze, net als de meeste LandRovers, op diesel rijden.
4º Er werd eerder al gesuggereerd EU-breed een "wegenbelasting" in de accijns op te nemen. Tegen de tarieven hier zou dat betekenen dat er minimaal één €uro per liter bovenop de huidige prijzen komt. (En, wil je eerst dat kwartje terug, dan komt er gewoon minimaal € 1,11 bij.)
5º Als de brandstof zo'n € 3,- per liter is wordt het wel een stuk duidelijker dat het spoor soms zo gek nog niet is.
Marc
MRB bij de brandstof!
Prima tog ga ik gewoon op campinggas rije
Prima tog ga ik gewoon op campinggas rije
Mijn 110 (V8 = benzine) is van januari 1984 (dus miv januari 2014 weer belastingvrij). Een maand MRB is wat mij betreft geen bezwaar. Ik vind het een GEWELDIG plan.
Er zijn zelfs 110's vanaf 1983. Dusss...
En dan te bedenken dat ik hier in Frankrijk goedkoper tank dan in NL......
En voor het registeren van mijn 130 HCPU heb ik eenmalig 184,50 euro betaald.
Zolang je de auto op je naam houdt komt er geen verdere belasting bij.......
Met groet,
Hendrik “Blue-Box”
veel foto's van onze nieuwe plek in Frankrijk: www.swane.fr
En natuurlijk de Land Rover foto's
mini5.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cf2a21bd8d7079388f1d436f2cc26123', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', 'http://www.swane.nl/Hendrik/foto/bluebox/mini5.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', '', 16094755, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En voor het registeren van mijn 130 HCPU heb ik eenmalig 184,50 euro betaald.
Zolang je de auto op je naam houdt komt er geen verdere belasting bij.......
Met groet,
Hendrik “Blue-Box”
veel foto's van onze nieuwe plek in Frankrijk: www.swane.fr
En natuurlijk de Land Rover foto's
mini5.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cf2a21bd8d7079388f1d436f2cc26123', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', 'http://www.swane.nl/Hendrik/foto/bluebox/mini5.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', '', 16094755, 600, 600, 'Loading image ...', false);
frankrijk is helemaal top op dat gebied.
haast, geen geduld, neem de autoroute en betaal een naar mijn idee redelijk tarief.
heb je de tijd rij dan lekker via de RN, heb dat al vele malen gedaan met de laro,s en bevalt heel goed.
veel langer doe je er toch niet over en je ziet nog eens wat.
kan me voorstellen dat in het dagelijks leven deze ervaring anders zal zijn.
paul
haast, geen geduld, neem de autoroute en betaal een naar mijn idee redelijk tarief.
heb je de tijd rij dan lekker via de RN, heb dat al vele malen gedaan met de laro,s en bevalt heel goed.
veel langer doe je er toch niet over en je ziet nog eens wat.
kan me voorstellen dat in het dagelijks leven deze ervaring anders zal zijn.
paul
Ik ben dan ook redelijk jaloers op Henri "Boite-Bleu".
Ik zou niet direct naast hem gaan wonen - nee niks persoonlijks - maar verder, in de juiste streek, zou ik me wel thuis kunnen voelen.
Vooralsnog blijft het bij met een redelijke regelmaat terug keren en 's winters een langere tijd "ons huisje" huren.
Na vele jaren is het echt het "onze" en de buren denken daar inmiddels ook zo over (nee niet de buren hier, maar de buren daar).
Marc
Ik zou niet direct naast hem gaan wonen - nee niks persoonlijks - maar verder, in de juiste streek, zou ik me wel thuis kunnen voelen.
Vooralsnog blijft het bij met een redelijke regelmaat terug keren en 's winters een langere tijd "ons huisje" huren.
Na vele jaren is het echt het "onze" en de buren denken daar inmiddels ook zo over (nee niet de buren hier, maar de buren daar).
Marc