Wie kans ons helpen met het afstellen van onze 3,5 V8 carburateurs RangeRover?
Probleem: stationair loopt ie na het gebruik van de handchoke redelijk. Dan stukje rijden of gas geven: het lijkt of de motor 'verzuipt'; te veel benzine krijgt.
De carburateurs moeten we nog cleanen.
Hoe is dit af te stellen? Wij zijn namelijk dieselrijders en sinds kurt Petrolheads...
Wij wonen in de omgeving Arnhem-Nijmegen, dus V8-hobby-sleutelaars zijn van harte welkom!
De koffie staat klaar!
Egon Kooi
Oosterbeek
tithonus@hotmail.com
In dienst: Defender 90 WolfXD Tdi '98, RagRover V8
Uit dienst: Defender 110 Tithonus '86, Defender 110 Tdi '94, RRC V8 '72
Afstellen V8
Re: Afstellen V8
Hoi Egon,
Kijken of er boven in de carburateurs onder de zwarte schroeven ook machineolie (motorolie doet het ook) aanwezig is.
Kijk dan eens naar de membranen (neem aan dat je Zenith's hebt) of deze geen scheurtjes hebben (vier schroefjes op dat ronde deksel op de carburateurs).
De afstelling, afhankelijk van het type, moet de naald met een inbus of met een "verkeerd-om" schroevendraaier worden gedraaid (rechtsom is rijker, linksom is armer).
De TC's ofwel temperatuurcontrollers kunnen ook helemaal verkeerd staan (die dingen met dat witte plastic dekseltje.
Kijk eens naar de volgende links:
[forums.triumphowners.com]
en deze:
[www.bowtie6.com]
Niet schrikken, is niet zo moeilijk.
Zijn het SU carburateurs (hebben zo een mooie aluminium cilinder bovenop), heb je geen membranen, maar "Pistons", maar die moeten ook met motorolie worden gedempt.
Tenslotte, als de nokkenas versleten is (komt wel eens voor bij veel kilometers, dan zuigt de motor niet veel lucht naar binnen, maar zou je ook een hoop geklepper van de kleppen hebben.
Handig zou zijn als er een mede Larist in de buurt eens even kan kijken, kost koffie, vlaai of gebak, een pint bier of een wiskey. Daar kom je wel overheen.
Succes en sleutel ze,
Jos
Kijken of er boven in de carburateurs onder de zwarte schroeven ook machineolie (motorolie doet het ook) aanwezig is.
Kijk dan eens naar de membranen (neem aan dat je Zenith's hebt) of deze geen scheurtjes hebben (vier schroefjes op dat ronde deksel op de carburateurs).
De afstelling, afhankelijk van het type, moet de naald met een inbus of met een "verkeerd-om" schroevendraaier worden gedraaid (rechtsom is rijker, linksom is armer).
De TC's ofwel temperatuurcontrollers kunnen ook helemaal verkeerd staan (die dingen met dat witte plastic dekseltje.
Kijk eens naar de volgende links:
[forums.triumphowners.com]
en deze:
[www.bowtie6.com]
Niet schrikken, is niet zo moeilijk.
Zijn het SU carburateurs (hebben zo een mooie aluminium cilinder bovenop), heb je geen membranen, maar "Pistons", maar die moeten ook met motorolie worden gedempt.
Tenslotte, als de nokkenas versleten is (komt wel eens voor bij veel kilometers, dan zuigt de motor niet veel lucht naar binnen, maar zou je ook een hoop geklepper van de kleppen hebben.
Handig zou zijn als er een mede Larist in de buurt eens even kan kijken, kost koffie, vlaai of gebak, een pint bier of een wiskey. Daar kom je wel overheen.
Succes en sleutel ze,
Jos
Re: Afstellen V8
Nou, wie heeft er zin in heerlijke cappuccino, Arnhemse Meisjes (die koekjes dan hè) en/ of een lunch.....,
Horen het graag!
Egon Kooi
Oosterbeek
tithonus@hotmail.com
In dienst: Defender 90 WolfXD Tdi '98, RagRover V8
Uit dienst: Defender 110 Tithonus '86, Defender 110 Tdi '94, RRC V8 '72
Horen het graag!
Egon Kooi
Oosterbeek
tithonus@hotmail.com
In dienst: Defender 90 WolfXD Tdi '98, RagRover V8
Uit dienst: Defender 110 Tithonus '86, Defender 110 Tdi '94, RRC V8 '72