vacuumvervroeging en backfire RRC 3.9 hotwire EFI
vacuumvervroeging en backfire RRC 3.9 hotwire EFI
Kan het gebeuren dat een vorige maand geleden een nieuw gemonteerde vacuumvervroeging kapot is gegaan van een backfire? Motor is jaargeleden totaal gereviseerd en geeft absoluut geen andere problemen.
Theoretisch beredeneer ik het zo:
Er kan doordat het vacuumslangetje net achter de gasklep zit en ook achter het LPG-mengstuk een explosief LPG mengsel tot in de balg van de vacuumvervroeger doordringen. Bij backfire kan dat ook tot ontbranding/explosie komen met fatale gevolgen voor de vacuum-balg.
Ik ben nog wel eens wat laat met overschakelen naar de andere LPG-tank als een LPG-tank leeg is. Ik heb er twee. Een links en een rechts onder de voorstoelen. Ik heb daardoor ongeveer 1x per maand wel eens een backfire-tje.
Nu vond ik hem opeens weer moeilijker starten s'ochtends dus even zuigen aan de vacuumvervroeging bracht weer een lekke balg aan het licht.
Hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen. Op tijd overschakelen natuurlijk maar ik wil ook het onderste uit de 2 tanks halen. Moet ik er een vlamdover tussen zetten en hoe kom ik er aan. Of helpt dit niet.
Iemand wellicht andere suggesties?
Theoretisch beredeneer ik het zo:
Er kan doordat het vacuumslangetje net achter de gasklep zit en ook achter het LPG-mengstuk een explosief LPG mengsel tot in de balg van de vacuumvervroeger doordringen. Bij backfire kan dat ook tot ontbranding/explosie komen met fatale gevolgen voor de vacuum-balg.
Ik ben nog wel eens wat laat met overschakelen naar de andere LPG-tank als een LPG-tank leeg is. Ik heb er twee. Een links en een rechts onder de voorstoelen. Ik heb daardoor ongeveer 1x per maand wel eens een backfire-tje.
Nu vond ik hem opeens weer moeilijker starten s'ochtends dus even zuigen aan de vacuumvervroeging bracht weer een lekke balg aan het licht.
Hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen. Op tijd overschakelen natuurlijk maar ik wil ook het onderste uit de 2 tanks halen. Moet ik er een vlamdover tussen zetten en hoe kom ik er aan. Of helpt dit niet.
Iemand wellicht andere suggesties?
Re: vacuumvervroeging en backfire RRC 3.9 hotwire EFI
Heb je orginele vacuumvervroeger gemonteerd? De immitatie vacuumvervroeger heeft een te lange slag en vervroegd te veel.Ook kan het membraam spontaan gaan lekken (of doet dit vanaf het begin al. Er staat wel Lucas op het huis ,maar is absoluut geen Lucas(ander lettertype).Op de orginele staan (meestal )Lucasnrs).Om er zeker van te zijn dat je een goede en de juiste hebt kun je hem het beste bij een LR dealer kopen.Er zijn meerdere types die elk bij een bepaalde ontsteking horen.De handelaren die de immitatie rotzooi verkopen zeggen vaak dat het allemaal niet uitmaakt ( het liefst verkopen ze je ook nog een complete immitatie ontsteking),maar je kunt er wel je motor mee kapot draaien. Er hoort overigens een klep tussen de vacuum slang.Vr gr Henk B
Re: vacuumvervroeging en backfire RRC 3.9 hotwire EFI
OK, zeer bedankt!
Originele vervroeger en klep bestellen dus.
Originele vervroeger en klep bestellen dus.
Re: vacuumvervroeging en backfire RRC 3.9 hotwire EFI
Bij de dealer in Arnhem is het onderdeel niet meer te krijgen. De magazijnman zei dat ie in heel nederland en europa bij dealers niet te vinden was.
Hij kon hem wel in backorder zetten maar hoe lang dat ging duren wist ie niet.
En dan nog de prijs: 118 euro excl. BTW.
Hij kon hem wel in backorder zetten maar hoe lang dat ging duren wist ie niet.
En dan nog de prijs: 118 euro excl. BTW.
Re: vacuumvervroeging en backfire RRC 3.9 hotwire EFI
Waarom een wisselklep op je gastanken? ik heb er ook 2 onder hangen en rijd ze samen leeg en vul ze weer samen op.
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('df716431f6cedb4e913148b56c863631', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 15997318, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('df716431f6cedb4e913148b56c863631', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 15997318, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: vacuumvervroeging en backfire RRC 3.9 hotwire EFI
Mij was verteld dat het beter is om de tanks apart te kunnen schakelen.
Het zou anders problemen geven. Wat precies heb ik niet naar gevraagd maar het had er mee te maken dat bij niet geheel vullen van totaall lege tanks een van beide tanks eerst gedeeltelijk word gevuld. Daarna ga je rijden. De ene tank is dus leeg en die gaat dan eerst gevuld worden door de tank die wel vol is. De ene tank gaat dan overlopen in de ander. Ondertussen wil je gaan rijden en de verdamper krijgt geen LPG. Zoiets is mij verteld.
Nu is het zo dat iedereen die LPG tankt hier net zo lang mee doorgaat totdat de tank vol is. Tenzij je het vertikt om langs de snelweg geheel vol te tanken waar de prijzen minstens 10 cent hoger liggen! Daar zou je dus in de problemen kunnen komen als je maar 15 liter wilt tanken om je vaforiete goedkope LPG pomp te halen
In de praktijk ben ik er zo best wel tevreden mee: Je weet welke tank leeg is en welke vol. Ook heb ik nu tankmeters er op zitten met led-indicatie.
Wel is het zo dat bij langdurig flinke vermogensvraag van de motor de 45 liter tank sterk begint af te koelen waar door de druk in de tank afneemt en de verdamper wel eens te weinig LPG krijgt. Maar dit is alleen bij bijna lege tank of tegen lange helling op
Schakel je dan over naar de andere tank dan kan de eerste tank weer een beetje opwarmen. Uiteindelijk kun je die later ook nog weer leeg rijden. Soort van reserve.
Het zou anders problemen geven. Wat precies heb ik niet naar gevraagd maar het had er mee te maken dat bij niet geheel vullen van totaall lege tanks een van beide tanks eerst gedeeltelijk word gevuld. Daarna ga je rijden. De ene tank is dus leeg en die gaat dan eerst gevuld worden door de tank die wel vol is. De ene tank gaat dan overlopen in de ander. Ondertussen wil je gaan rijden en de verdamper krijgt geen LPG. Zoiets is mij verteld.
Nu is het zo dat iedereen die LPG tankt hier net zo lang mee doorgaat totdat de tank vol is. Tenzij je het vertikt om langs de snelweg geheel vol te tanken waar de prijzen minstens 10 cent hoger liggen! Daar zou je dus in de problemen kunnen komen als je maar 15 liter wilt tanken om je vaforiete goedkope LPG pomp te halen
In de praktijk ben ik er zo best wel tevreden mee: Je weet welke tank leeg is en welke vol. Ook heb ik nu tankmeters er op zitten met led-indicatie.
Wel is het zo dat bij langdurig flinke vermogensvraag van de motor de 45 liter tank sterk begint af te koelen waar door de druk in de tank afneemt en de verdamper wel eens te weinig LPG krijgt. Maar dit is alleen bij bijna lege tank of tegen lange helling op
Schakel je dan over naar de andere tank dan kan de eerste tank weer een beetje opwarmen. Uiteindelijk kun je die later ook nog weer leeg rijden. Soort van reserve.
Re: vacuumvervroeging en backfire RRC 3.9 hotwire EFI
Welk partsnr.heeft de vacuumvervroeger die je nodig hebt ? Heb je er wel een orginele ontsteking opzitten? Zoja, dan staat daar ook een partsnr. op .Ik kan je mischien helpen , vandaar .Vr gr Henk