Beste allen,
Van de week zijn mijn hoofdremcilinder en rem bekrachtiger vervangen, want de auto remde niet goed en het pedaal was zo hard dat je bijna moest opstaan om goed te kunnen remmen.
Nu is het pedaal weer normaal maar 2 problemen heb ik nog steeds.
Het systeem is ontlucht maar toch vermoed ik dat er nog lucht inzit want de eerste keer op het pedaal drukken, zakt ie helemaal naar beneden, na 2 keer pompen, is het pedaal pas goed op druk. Hoe kan ik dit het beste aanpakken.
De tweede probleem is dat wanneer ik het pedaal ingedrukt hou met motor aan, een geluid uit het pedaal komt, het lijkt of lucht ergens vandaan ontsnapt, net als wanneer een vrachtwagen remt, maar niet zo hard natuurljk.
Het gaat om een 110 van 1986 met een 300tdi.
Ik hoop dat iemand deze problemen herkent en alvast bedankt voor elke hulp.
Mvg,
Appie
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/10/2012 22:32 door Meknes.
110 bj 1986 rem perikelen
Re: 110 bj 1986 rem perikelen
Ik denk dat je rembekrachtiger lek is, of een pakking kapot tussen bekrachtiger en schutbord. Wel op goede manier ontlucht? Met 2 personen?
Gr, Bart
Gr, Bart
rembekrachtiger is nog nieuw!
ontluchten is met zijn 2 gedaan, ik pompte totdat mijn been spieren op waren en de monteur ontluchtte het systeem.
Ik denk dat ik van de week weer even terug rij.
Bedankt voor je advies.
Appie
ontluchten is met zijn 2 gedaan, ik pompte totdat mijn been spieren op waren en de monteur ontluchtte het systeem.
Ik denk dat ik van de week weer even terug rij.
Bedankt voor je advies.
Appie
Ergens een lekje, misschien remcylinders achter (als je trommels hebt achter hebt), of toch nog ergens lucht, of HRC defect.
Gr, Bart
Gr, Bart