Vliegroest op achterbalk
Vliegroest op achterbalk
Op de achterbalk van Grovertje zit wat vliegroest die ik er eenvoudig af kan schuren, maar om te voorkomen dat die roestduivel snel weer terugkeert wil ik deze even netjes behandelen. Nu adviseerde de automaterialenboer mij underbodycoating en dat zal best werken maar ziet er niet mooi uit. De achterbalk is glad en die coating is korrelig en blijft zacht.
Iemand enig idee wat erop de spuiten/smeren ??
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
Iemand enig idee wat erop de spuiten/smeren ??
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
Re: Vliegroest op achterbalk
Beste Erwin,
Gebruik dit ( [www.hammerite.co.uk] ) eens.
Hierna gewoon weer lakken ( eventueel gronden ).
Mvg Thimo.
Gebruik dit ( [www.hammerite.co.uk] ) eens.
Hierna gewoon weer lakken ( eventueel gronden ).
Mvg Thimo.
Re: Vliegroest op achterbalk
of [www.caprotech.nl] en afwerken met [www.caprotech.nl]
ook verkrijgbaar bij [www.landro.nl] en [www.rustbuster.nl]
groet, robert
blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a986979eccf64f91409d077b2b66fec6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 15983876, 600, 600, 'Loading image ...', false);
SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
ook verkrijgbaar bij [www.landro.nl] en [www.rustbuster.nl]
groet, robert
blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a986979eccf64f91409d077b2b66fec6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 15983876, 600, 600, 'Loading image ...', false);
SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
Re: Vliegroest op achterbalk
Rx 5 en Rx 10 en Rx7 voor het inwendige.
Ik had een deel van mijn chassis behandeld met Rx5 maar
niet afgewerkt met Rx 10(nu wel) na een jaar van stoeien in zand en blubber en afspuiten met hoge druk geen roest.Ik ben er zeer re spreken over.
Gr Edwin
Ik had een deel van mijn chassis behandeld met Rx5 maar
niet afgewerkt met Rx 10(nu wel) na een jaar van stoeien in zand en blubber en afspuiten met hoge druk geen roest.Ik ben er zeer re spreken over.
Gr Edwin
Re: Vliegroest op achterbalk
Inderdaad RX5 en dan evt. RX10, RX5 trekt in de roest en zet het om en is dan geconserveerd voor langere tijd. RX10 als afwerking. Na RX5 geen 2K lak er op spuiten!! RX7 is voor het inwendige en is een soort wax.
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: Vliegroest op achterbalk
Zeker geen Hamerite gebruiken want daar kan je met geen andere coating meer overheen en het blijft niet lang zitten
Ik gebruik zelf RLS als roestomvormer en daar overheen loodmenie en dan aflakken met zwarte verf.
Groeten neef Henk
Ik gebruik zelf RLS als roestomvormer en daar overheen loodmenie en dan aflakken met zwarte verf.
Groeten neef Henk
Re: Vliegroest op achterbalk
Hammerite is inderdaad rotzooi, dat zal ik nooit meer kopen en/of gebruiken.
Stalen delen die veel te verduren krijgen, zoals een achterbalk, behandel ikzelf nog altijd door ze écht goed kaal te maken, dus de roest wegschuren tot op het blanke metaal, met bijvoorbeeld een staalborstel op de haakse slijper, vervolgens (lood-) menie met een scheutje owatrol erin daar overheen en dan aflakken met zwarte chassislak voor landbouwvoertuigen. Vooral chassislak gebruiken en geen normale zwarte lak, normale lak wordt superhard (zeker hoogglans) en dat kan door steenslag kapot springen, chassislak blijft veel flexibeler en zal daardoor niet snel kapot gaan.
Bitumen kun je daar altijd nog overheen zetten als een extra flexibele beschermlaag, maar moet je nooit op blank of verroest metaal zetten daar is het niet voor en dat werkt dus ook niet! Negen van de tien keer gaat alles dan nog veel harder rotten...
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
Stalen delen die veel te verduren krijgen, zoals een achterbalk, behandel ikzelf nog altijd door ze écht goed kaal te maken, dus de roest wegschuren tot op het blanke metaal, met bijvoorbeeld een staalborstel op de haakse slijper, vervolgens (lood-) menie met een scheutje owatrol erin daar overheen en dan aflakken met zwarte chassislak voor landbouwvoertuigen. Vooral chassislak gebruiken en geen normale zwarte lak, normale lak wordt superhard (zeker hoogglans) en dat kan door steenslag kapot springen, chassislak blijft veel flexibeler en zal daardoor niet snel kapot gaan.
Bitumen kun je daar altijd nog overheen zetten als een extra flexibele beschermlaag, maar moet je nooit op blank of verroest metaal zetten daar is het niet voor en dat werkt dus ook niet! Negen van de tien keer gaat alles dan nog veel harder rotten...
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl