Ashuis nummer, oud type of niet?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ad

Ashuis nummer, oud type of niet?

Bericht door Ad »

Ben een 110 uit 1983 aan het opknappen.
Waarschijnlijk is er al druk aan gesleuteld, want hij was al 2inch verhoogd, en ik heb een Salisbury achteras met schijfremmen. De leeftijd zegt dus niet alles over welke onderdelen ik heb.

Nu wil ik mijn vooras voorzien van caster gecorrigeerde radius armen. Daar wilde in ook nog polybusch in plaatsen. De beugels lijken mij 5 cm breed. De brede radiusarmen zijn 4,5cm.
Gaat dat passen met de polybushes? Want die steken volgens mij ook aan beide kanten nog een paar mm uit.

Op het ashuis staat ook een nummer: 20L01231A
Kan ik aan het nummer zien of dit een oud type is of een nieuwer type ashuis is?

Vreemd genoeg has ik in mijn project oorspronkelijk een smalle en een brede hockeystick. Maar die rubbers steken aan de zijkanten niet uit en passen dus beide tussen de beugels op het ashuis.
Wellicht kan iemand eens kijken hoe breed de beugels bij een oud type ashuis zijn? Volgens mij moet het of smal of breed zijn. Ik weet niet hoe groot dat verschil is.
Mud Machine

Re: Ashuis nummer, oud type of niet?

Bericht door Mud Machine »

Er zit iets van 7mm verschil in de beugel op de as tussen oud en nieuw (nieuw is breder). Uit mijn hoofd vanaf 94 het bredere type. Dacht 47mm voor smal en 54mm voor breed.
Ad

Re: Ashuis nummer, oud type of niet?

Bericht door Ad »

Dat is apart. Ik meet bij die van mij 50mm aan de onderkant van de beugel
Kan iemand dat eens exact nameten?

Of nog beter, heeft iemand toevallig de exacte breedte van een brede radius arm, inclusief een polybush?

De uitstekende zijkanten van de polybush afslijpen zal wel geen goed idee zijn neem ik aan?

Groeten Ad
Plaats reactie